فورد

معرفی فیس‌لیفت ون فورد تورنئو

فورد برنامهٔ به‌روزرسانی خودروهای تجاری سبک اروپایی خود را آغاز کرده است و اولین محصولی که از این خانواده معرفی شده، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ون تورنئو است. این ون که ظرفیت حمل ۹ نفر را دارد در این فیس‌لیفت از ظاهری جدید، نمای داخلی کاملاً بازطراحی شده و تکنولوژی‌های ارتقاءیافته برخوردار شده است. بررسی تورنئو فیس‌لیفت را با ظاهر آن آغاز می‌کنیم.

در نمای جلویی این خودرو شاهد چراغ‌های جدید با گرافیک داخلی تازه و چراغ‌های LED روشنایی در روز، جلوپنجره‌ای مشابه ساخته‌های جدید فورد با لوگویی بزرگ‌تر و سپر تغییریافته با پروژکتورهای جدید هستیم. تیپ‌های پایهٔ این ون به‌صورت استاندارد مجهز به چراغ‌های هالوژن هستند درحالی‌که تیپ‌های بالاتر از چراغ‌های زنون سود می‌برند. در عقب خودرو اما تغییرات چندانی صورت نگرفته و همچنان همان نمای ساده با چراغ‌های عمودی باریک به چشم می‌خورند.

در داخل تورنئو فضایی آشنا اما جدید دیده می‌شود. در اینجا داشبورد پیشرفته‌ای بکار رفته که در آن از نسل جدید هاچ‌بک فی‌یستا الهام گرفته شده و به یک صفحه‌نمایش تبلت مانند برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده است. در کابین این ون همچنین متریالی نرم و جزئیاتی جذاب با کروم و سطوح مشکی براق کار شده است. برای افزایش کارایی هم دو فضا برای قرار دادن اشیا به داخل کابین اضافه شده که یکی در بالای صفحه آمپر و دیگری تحت قالب فضایی بزرگ و سطل مانند در زیر کنسول مرکزی تعبیه شده است.

فورد اعلام کرده است که تورنئو فیس‌لیفت شده اولین ماشین در کلاس خود است که به تکنولوژی محدودکنندهٔ سرعت هوشمند مجهز شده است. این سیستم امکان تنظیم اتوماتیک حداکثر سرعت خودرو را در حد قانونی فراهم می‌کند. دیگر ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ این ون جدید نیز شامل سیستم اطلاعات نقطه‌ای با هشدار ترافیک عقب، سیستم کمکی پیش از برخورد با ترمز اضطراری و قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

فورد تورنئو جدید همچنان با یک پیشرانهٔ دیزلی EcoBlue در سه سطح قدرت ۱۰۵ اسب بخار، ۱۳۰ اسب بخار و ۱۷۰ اسب بخار عرضه می‌شود. برای انتقال نیرو هم می‌توان یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه را سفارش دارد. برای این ون همچنین یک سیستم تعلیق بادی برای عقب ارائه شده که با توجه با شرایط بار، سطح ارتفاع ون را تنظیم می‌کند. رینگ‌های تورنئو هم از نوع ۱۷ اینچی آلیاژی هستند.

فورد همچنین دو نسخهٔ بالا رده از این ون را ارائه کرده است که تیتانیوم X و اسپرت نام دارند. مدل اول به‌صورت استاندارد مجهز به ناوبری ماهواره‌ای، تریم چرمی، دوربین دید عقب و چراغ‌های زنون است درحالی‌که تیپ اسپرت دارای کیت بدنهٔ کامل، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی منحصربه‌فرد و قطعات چرمی داخلی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. تیاگو

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چقدر خوشگله!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ماکان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخ عکس آخر یهجوریه انگار درش کجه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا