فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف چه آینده‌ای خواهد داشت؟!

هنوز چند روزی بیشتر از معرفی نسل هشتم فولکس‌واگن گلف نمی‌گذرد پس چرا این خودروساز باید درباره جانشین آن صحبت کند؟ به خاطر اینکه مجله تاپ گیر با یکی از مسئولان بخش قوای محرکه فولکس‌واگن درباره آینده‌ی این خودرو و همچنین مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز گفت‌وگو کرده است. حتماً می‌دانید که گروه فولکس‌واگن برنامه‌های بسیار مفصلی برای عرضه طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی در دهه آینده میلادی دارد.


البته این امر به معنی خاتمه تولید مدل‌های درون‌سوز در آینده‌ای میان‌مدت نخواهد بود زیرا مدیر فولکس گفته این شرکت هنوز هم در ۱۰ سال آینده خودروهایی با سوخت فسیلی را تولید خواهد کرد. او گفته است: “قطعاً در سال ۲۰۳۰ شاهد الکتریکی سازی خواهیم بود. حتی رئیس من هم خیلی مشتاق نیست.” او خاطرنشان ساخته طبق شواهد متقاعد شده که نسل نهم گلف تولید خواهد شد. با توجه به چرخه هفت‌ساله‌ای که نسل‌های گوناگون گلف داشته‌اند، احتمالاً نسل نهم این خودرو در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.

جانشینی گلف الکتریکی با ID.3
احتمالاً می‌دانید که حرکت به سمت الکتریکی سازی یکی از اعضای خانواده گلف را از بین برده و هشتمین نسل این خودرو در نسخه تمام الکتریکی عرضه نخواهد شد. گلف الکتریکی جای خود را به ID.3 جدید داده است. این خودرو اولین محصول فولکس‌واگن است که از پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی یعنی MEB استفاده می‌کند.


اگرچه گلف الکتریکی دیگر عرضه نخواهد شد اما نسخه‌های الکتریکی شده‌ی بیشتری از این هاچبک پرطرفدار وجود دارند. در حقیقت نسل جدید گلف نه تنها در نسخه GTE با قدرت ۲۴۵ اسب بخار عرضه خواهد شد بلکه مدل کم‌توان‌تر ۲۰۴ اسبی آن نیز قابل سفارش خواهد بود. هر دو خودرو برد الکتریکی حدود ۶۰ کیلومتری داشته و از مجموعه باتری جدید ۱۳ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.


البته الکتریکی سازی گلف جدید تنها به مدل‌های پلاگین هیبریدی محدود نشده چراکه نسخه بنزینی eTSI نیز دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و بهبود قدرت پیشرانه می‌باشد. این پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری قدرت ۱۱۰ اسبی داشته و پیشرانه ۱.۵ لیتری هم با خروجی‌های ۱۳۰ و ۱۵۰ اسبی در دسترس است. فولکس‌واگن قول داده هر سه پیشرانه تا ۱۰ درصد مصرف سوخت بهتری در مقایسه با نسخه‌های عادی داشته باشند.


با اینکه در نهایت با پیشرانه‌های درون‌سوز خداحافظی خواهیم کرد اما تصور اینکه نام گلف بازنشسته شود واقعاً سخت است زیرا این خودرو مهم‌ترین نام در تاریخ فولکس است. گلف حدود ۴۵ سال است که تولید می‌شود و بیش از ۳۵ میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته و گلف را به پرفروش‌ترین محصول تاریخ این برند تبدیل کرده است.

فولکس ID.3 جا را برای گلف تنگ می‌کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگر دولت ماشین های هایبریدی رو رایگان در اختیار مردم بزاره، و بنزین رو با نرخ جهانی بفروشه، در کمتر از 4 سال همه پول خودروها از صرفه جویی بنزین برمیگرده.
    حالا دلیل این که اصرار دارن این فسیلهای تاریخ مصرف گذشته رو هم چنان تولید کنن و به مردم بندازن معلوم نیست.
    اونطرف دارن برای جانشین الکتریکی گلف و آینده 20 سال بعدش صحبت میکنن.و ما این طرف هنوز درگیر اینیم که تا کی پراید و 405 رو تولید کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. وحید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دولت ماشین هیبریدی رو رایگان در اختیار مردم بذاره ؟ علاقه به چیز های مفت این مملکت رو به این روز انداخته
    خاصه خرجی میفرمایید از بودجه دولتی که کسری بودجه داره و نمیتونه حتی نفت بفروشه هر روز هم 90 میلیون لیتر بنزین 7000 هزارتومنی رو 1000 تومن (یعنی مفت) عرضه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      یه چیزی یاد گرفتید هی میگید. قیمت واقعی بنزین!!! پس قیمت واقعی چیزای دیگه چی میشه که داریم هزار برابر میخریم!؟
      دولت یه سوبسید داره میده رو بنزین زخم کرده، عوضش هزارجای دیگه دستش تو جیب مردمه. اصلا بنزینو لیتری ده هزار تومن بده ولی قیمت همه چیزو واقعی کنه. قبوله. با 100 میلیون به من باید خونه بده. کوچکترین خدمتی که همه جای دنیا رایگانه اینجا خدا تومن ازت میگیرن. ماهی 400 هزار پول بیمه ازت میگیرن و هیچیو پوشش نمیدن. واقعا چی داری میگی؟ علاقه به چیزهای مفت. کدوم چیز مفت!؟ درک نمیکنم امثال شمارو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهراد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      در ایران هیچ چیز گران نمیشه فقط داره به قیمت واقعیش میرسه،این دستمزد هامونه که پایین مونده.
      تنها راحش اینه بخاطر 2 میلیون تومن کسی کار نکنه،خانواده ای با 7 تومن نمیتونه یه ماه سر کنه!!.اگر قشر های عزیز و زحمتکش کارگر یک ماه کار نکنن، کودوم دکتر و مهندس و وکیل می خواد کار اونارو انجام بده.این نشون میده قدرت قشر کم در آمد کمه.درحالی که قدرت نباید زیادی به درآمد وابسته باشه.
      با یک ماه کار نکرردن کسی صفر مطلق نمیشه، ولی اینم یه راهیه،شاید نظر دوستان بهتر از من باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا