فولکس واگن

فولکس‌واگن حداقل یکی از مینی‌ون‌های خود را حذف می‌کند

طبق گزارش‌ها، فولکس‌واگن به دنبال حذف حداقل یکی از مینی‌ون‌های خود است زیرا این روزها خریداران به‌وضوح کراس‌اوورها را به مینی‌ون‌ها ترجیح می‌دهند؛ بنابراین هرچند هنوز مینی‌ون‌های فولکس‌واگن از آمار فروش خوبی برخوردارند اما حداقل یکی از آن‌ها با خط تولید خداحافظی کرده و به مدل‌های بیتل، شیراکو و فیتون خواهد پیوست؛ اما تنها سؤال این است که کدام‌یک از این مینی‌ون‌ها کنار گذاشته خواهد شد؟

رئیس دارایی برند فولکس‌واگن «آرنو آنتلیتز» در مصاحبه‌ای با اتونیوز دراین‌باره گفته است:

ما باید ببینیم که آیا هنوز به سه مینی‌ون شامل مدل‌های گلف اسپرت‍‌ون، توران و شاران در سبد محصولات خود داریم یا نه

پرفروش‌ترین خودرو از بین این سه مینی‌ون هم‌اکنون مدل کامپکت توران است اما بااین‌حال فروش آن در اروپا طی یازده ماه نخست سال جاری با ۱۴ درصد کاهش به ۶۹,۸۱۴ دستگاه رسیده است. از سوی دیگر، فروش گلف اسپرت‌ون هم با ۲۶ درصد کاهش به ۴۰,۲۱۵ دستگاه رسیده اما فروش شاران افزایش ۱.۷ درصدی را تجربه کرده و به ۲۰,۸۵۴ دستگاه رسیده است.

برای مقایسه، کراس‌اوورهای فولکس‌واگن یعنی T-Cross، T-Roc و تیگوآن در اروپا بسیار موفق‌تر از مینی‌ون‌ها بوده‌اند به‌گونه‌ای که تا پایان ماه نوامبر فروش تیگوآن با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۴۵,۰۵۶ دستگاه و فروش T-Roc با ۴۶ درصد افزایش به ۱۹۳,۹۶۳ دستگاه رسیده است. همچنین مدل کوچک T-Cross که از ماه مارس امسال در بازار اروپا عرضه شده نیز در همین هشت ماه ابتدایی ۷۶ هزار دستگاه فروش داشته است. به همین دلیل فولکس‌واگن طی سال‌های اخیر خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود را با مدل‌های T-Cross و T-Roc گسترش داده است. به گفتهٔ مدیر عملیاتی این شرکت، سهم کراس‌اوورها از کل فروش فولکس‌واگن در اروپا و ایالات‌متحده به ترتیب به ۳۷ درصد و ۴۲ درصد افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Me

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قطعا شاران حذف میشه.توران و گلف اسپرت ون تو المان بی نهایت پرطرفدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا