فولکس واگن

شایعات شنیدنی درباره فولکس‌واگن گلف R پلاس جدید

نسل جدید گلف R شاید از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده کند اما به نظر می‌رسد فولکس‌واگن در حرکتی جذاب به دنبال عرضه نسخه‌ای قوی‌تر از این هاچبک چهار چرخ محرک هم هست.

احتمال دارد این خودرو با نام گلف R پلاس عرضه شود و البته اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند ۳ تا ۴ سال با خط تولید فاصله خواهد داشت.

اگر مجوز تولید این خودرو صادر شود شاید رقیبی برای سریع‌ترین هاچبک‌های کلاس کامپکت همچون مرسدس-ای‌ام‌جی A45 S با قدرت ۴۱۵ اسب بخار و آئودی RS3 اسپورت‌بک جدید تولید گردد. قدرت احتمالی این خودرو طبق شنیده‌ها فراتر از ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود اما فعلاً مشخص نیست فولکس چگونه به این عدد دست خواهد یافت.

یکی از احتمالات استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ارتقا یافته است هرچند با وجود قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر شاید این بهترین راه‌حل ممکن نباشد. احتمال دارد گلف R پلاس احتمالی از قوای محرکه الکتریکی شده (هیبریدی) استفاده کند.

البته موضوعی که وجود دارد این است که هیبریدی سازی می‌تواند تأثیر منفی روی دینامیک رانندگی داشته باشد بنابراین این خودروساز آلمانی باید توجه زیادی به جایگذاری باتری و وزن اضافه آن در خودرو داشته باشد. احتمال دارد پیشرانه الکتریکی فقط در اکسل عقب باشد و پیشرانه درون‌سوز نیز چرخ های جلو را به حرکت درآورد.

رسانه‌ها با یکی از شعبات محلی فولکس‌واگن تماس گرفته و آن‌ها نیز گفته‌اند از تولید چنین خودرویی بی‌اطلاع هستند.

فولکس‌واگن چندین سال است در فکر تولید نسخه‌ای قوی‌تر از گلف R می‌باشد و حتی خواستار استفاده از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی بوده‌اند اما ظاهراً با این درخواست موافقت نشده است.

در همین اثنا توسعه گلف R استاندارد هم ادامه داشته و احتمالاً طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید و رونمایی آن نیز در تابستان انجام خواهد شد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت حدود ۳۳۰ اسب بخار، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دوکلاچه سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مگه آئودی مال خود فولکس واگن نیست؟ پس چرا با درخواست موتور 5 سیلندر مخالف کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (271 ديدگاه)

      چون تاثیر مستقیم میزاره روی فروش RS3

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چه با حال!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهردادكمال

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سلطان بنز حالا حالا دست نیافتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا