فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف GTI TCR در همین نزدیکی‌هاست!

از آنجایی که فولکس‌واگن گلف GTI قربانی قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی WLTP شده است، تنها نسخه این هاچبک اسپورت در بازار مدل مجهز به پکیج پرفورمنس می‌باشد.


البته اوضاع در حال تغییر است زیرا این خودروساز آلمانی آماده‌ی معرفی مدل جدید گلف GTI TCR در اواخر سال جاری می‌شود. اتو اکسپرس می‌گوید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار بریتانیا خواهد شد.


البته گلف GTI TCR نسخه پایه این محصول کامپکت نخواهد بود زیرا باور بر این است که مدل TCR درست همانند مدل کانسپت معرفی شده در چند ماه قبل از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر استفاده کند.


مدل مفهومی یاد شده به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه DSG و قفل دیفرانسیل مجهز بود و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌داد. نسخه تولیدی نهایی هم روش نسخه کانسپت را ادامه خواهد داد اما هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس ۶ سرعته دستی در گلف GTI TCR هم قابل انتخاب خواهد بود یا خیر.


از نظر مشخصات فنی، این خودرو در حدود ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ یا ۲۶۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


از نظر قدرت و پرفورمنس، این هاچبک اسپورت و جدید در جایگاهی پایین‌تر از مدل چهار چرخ محرک گلف R قرار می‌گیرد. قدرت گلف R به خاطر همخوانی با قوانین آلایندگی جدید به ۳۰۰ اسب بخار کاهش یافته است.


مشتریان گلف GTI TCR گزینه‌های گوناگونی برای شخصی‌سازی خودروی خود خواهند داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های چسبنده‌تر، دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار با کالیپرها و لنت‌های متفاوت، دامپرهای تطبیقی، سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ و حذف محدود کننده سرعت اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mehran911

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    گلف کاملترین خودرو تاریخ این کلاسه
    طراحی این نسلش هم که بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا