لامبورگینیمیتسوبیشی

تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

احتمالاً تاکنون خودروهای رپلیکای زیادی را دیده‌اید. رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزان‌قیمتی گفته می‌شود که برای آن‌ها بدنه‌ای مشابه سوپراسپرت‌ها و خودروهای گران‌قیمت ساخته می‌شود. بسیاری از طرفداران سوپراسپرت‌هایی مثل لامبورگینی از رپلیکاها متنفر هستند اما خودرویی که در این مطلب مشاهده می‌کنید پروژه‌ای کاملاً باورنکردنی و قابل‌احترام است.

این یک کیت کار نیست که در طول یک آخر هفته با پانل‌های بدنهٔ بدون جزئیات و نشان‌های برچسبی ساخته شده باشد. این ماشین در ابتدا یک میتسوبیشی اکلیپس اسپایدر نسل سوم بوده است اما حالا در ظاهر آن هیچ‌چیزی نمی‌توان پیدا کرد که بیننده را به یاد اکلیپس بیندازد. البته مسلماً داخل خودرو با چهار صندلی نشان می‌دهد که این یک گالاردوی واقعی نیست درحالی‌که در کنسول مرکزی آن نیز هنوز هم قسمت‌های از اکلیپس و همین‌طور دسته‌دندهٔ گیربکس اتوماتیک دیده می‌شود ولی وقتی می‌فهمید این خودرو کاملاً لخت شده، اندازه‌گیری شده، قطعات سفارشی برای آن ساخته شده و مجدداً مونتاژ شده است، از این موارد چشم‌پوشی خواهید کرد.

همه‌چیز با مدل‌های سه‌بعدی CAD از خودروهای مختلف آغاز شد که روی بدنهٔ گالاردو تطبیق داده شدند تا مشخص شود که کدام خودرو برای تبدیل به لامبورگینی بهترین گزینه است. پس از انتخاب اکلیپس نسل سوم، یک بدنهٔ کامل گالاردو با فایبرگلاس ساخته شد. سپس بدنهٔ اکلیپس بُرش داده شد و این بدنهٔ جدید روی آن جای گرفت. درهای این بدنه که به‌تنهایی یک اثر هنری خیره‌کننده هستند، کاملاً کاربردی بوده و از موتورهای برقی پنجره‌های اکلیپس در آن استفاده شده است اما با نگاه به محصول نهایی هرگز نمی‌توان تشخیص داده که ذره‌ای از اکلیپس در این قسمت وجود دارد.

با همهٔ این‌ها، در زیر پوست این گالاردوی رپلیکا هنوز سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو قرار دارد و در آن از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 کارخانه‌ای اکلیپس استفاده شده است. همچنین برخلاف گالاردو، این پیشرانه در جلوی خودرو قرار دارد. البته روی قوای محرکه و ترمزهای اکلیپس تعمیرات قابل‌توجهی صورت گرفته است؛ بنابراین این ماشین به‌اندازهٔ یک لامبورگینی سریع نیست اما هزینهٔ ساخت آن‌هم بسیار کمتر از قیمت یک لامبورگینی درآمده زیرا مجموع هزینهٔ کل این پروژه که شامل قیمت خرید خود اکلیپس هم می‌شود، تنها ۱۶ هزار دلار بوده است.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کریم

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کاری به خوب یا بد رپلیکا ندارم ولی من بهشون تبریک میگم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. میلاد

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خدایی خیلی خوب درست کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    مو نمیزنه لامصب. انصافا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    از این میتسوبیشی ها تو ایران هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Hamid.ss

      ۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      نه ولی اگه بخوای میتونی یه هیوندای کوپه بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ممنون

        نمیشه
        منظورم برای همین تغییرات بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    Fake For Fakes ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه چراغ جلو اکلیپس با نمونه شفاف عوض بشه و توش رنک روشن
    بزنن(بسبک مودنا ۳۶۰)و یه سپر خفن براش بندازن خودش خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا