لانچیا

ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی خفیف برای لانچیا اپسیلون مدل 2020

شاید فراموش کرده باشید که این روزها لانچیا تنها یک خودرو تولید می‌کند که هیچ ارتباطی با مدل‌های نمادین گذشتهٔ این شرکت ندارد. این خودرو که اپسیلون نام دارد، یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است که اشتراکات زیادی با فیات ۵۰۰ و پاندا دارد و صرفاً در چند بازار داخلی ایتالیا عرضه می‌شود. حال لانچیا برای مدل ۲۰۲۰ اپسیلون را مورد به‌روزرسانی قرار داده و سیستم هیبریدی خفیف را به آن اضافه کرده است. این نسخهٔ جدید که اپسیلون Hybrid EcoChic نام گرفته، بی‌سروصدا در بازار خانگی ایتالیا یعنی تنها بازاری که لانچیا هم‌اکنون در آن حضور دارد معرفی شده است.

زیر کاپوت این هاچ‌بک کوچک ایتالیایی یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی قرار گرفته که ۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از یک استارت ژنراتور تسمه‌ای ۱۲ ولت و یک باطری لیتیوم یون کوچک هم برخوردار است. این قوای محرکه اما در اصل همان نمونه‌ای است که به‌تازگی در نسخهٔ هیبریدی خفیف فیات‌های ۵۰۰ و پاندا ارائه و جایگزین موتور ۱.۲ لیتری قدیمی شده است. در این موتور، هنگام ترمز گیری و کاهش سرعت، استارت ژنراتور انرژی را بازیابی و در باطری ذخیره می‌کند. سپس از این نیرو برای کمک به شتاب گیری موتور درون‌سوز و همین‌طور سیستم توقف/حرکت استفاده می‌شود.

اپسیلون مدل ۲۰۲۰ با این قوای محرکه ظرف ۱۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن برابر با ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت است. این هاچ‌بک شهری هیبریدی در هر صد کیلومتر نیز بین ۴ تا ۴.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در ظاهر اپسیلون مدل ۲۰۲۰ اما هیچی تغییری صورت نگرفته و تنها از طریق وجود نشان Hybrid روی درب صندوق بار می‌توان آن‌را از نسخه‌های قبلی تشخیص داد. در داخل خودرو نیز صفحه آمپر بروز شده است. اپسیلون مدل ۲۰۲۰ در دو تیپ بنام‌های نقره و طلا به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها در بازار داخلی ایتالیا به ترتیب از ۱۴,۴۵۰ یورو و ۱۵,۵۷۰ یورو آغاز می‌گردد. برای این خودرو پیشرانه‌های دیگری شامل ۱.۲ لیتری دوگانه‌سوز LPG و ۰.۹ لیتری دو سیلندر توربو هم قابل سفارش است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    لانچا گذشته ای پر افتخاری داشت با ماشینهای درخشان ، قهرمانی هایی پیا پی رالی و نو آوریها و اختراعات بسیاری برای صنعت خودرو داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نقی معمولی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ولی حیف که نابود شد.واقعا برند خاطره انگیزی بود.حالا باید یه همچین آشغالیو تولید کنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تو ماشینای ایتالیایی فقط فراری و لامبورگینی و اخیرا هم آلفا رمئو وگرنه فیات و لانچیا و غیره ……….زیاد حرفی ازشون نیستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mercede kaviani

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    یک طراحی و عملکرد قوی با قیمت بسیار مناسب طبق سنت لانچیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحیم

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (104 ديدگاه)

      15500یورو برای این ماشین میگی قیمت مناسب، بالای ۱۱۰۰۰هزار یورو نمی‌ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Dna

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چقد شبیه تویوتا کمری 2007

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    لاچیا برگرد قدیم چی بودی و حالا چی شدی
    از دلتا hf رسیدی به این آشغال
    برگرد لنتی برگرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Sina Barca

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ببینید که از لانچیا دلتا به اپسیلون رسیدن واقعا ناراحت کنندس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چند سال دیگه میخوان تولیدش کنن ؟؟ از سال 2003 داره تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا