شورلت

کوروت ینکو با 1000 اسب بخار قدرت رونمایی شد

تنها ۱۰ دستگاه از این استینگری قدرتمند تولید خواهد شد.

مجموعه «Specialty Vehicle Engineering» دوباره و پس از کار روی کوروت C7، تصمیم گرفته تا کوروت C8 را هم تقویت کند و از آن، خودروی قدرتمندتری بسازد. این کوپه تازه که ینکو SC نام گرفته است با تکیه بر موتور ۶.۲ لیتری تویین توربو V8 LT2 خود به توان تولید ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت دست پیدا کرده است.

از جمله بهبودهای فنی بخش پیشرانه ینکو SC می‌توان به توربوشارژرهای آب‌خنک ۵۸ میلی‌متری، میل‌لنگ تمام فولادی آهنگری شده، شاون پیستون فورج‌کاری شده، میل بادامک اختصاصی، ورودی منیفولد سفارشی، سرسیلندرهای جریان‌بالای CNCکاری شده، پوشش اختصاصی سوپاپ، سیستم سوخت ارتقایافته و تنظیمات ECU سفارشی اشاره کرد که باعث شده موتور LT2 بیش‌ازپیش قدرتمند شود. هزار اسب بخار قدرت پیشرانه یادشده ازطریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مجموعه سازنده تنها به بهبودهای فنی بسنده نکرده و با ایجاد تغییرات کوچک در ظاهر بیرونی و کابین ینکو SC، تلاش کرده تا آن را از سایر نمونه‌های موجود در بازار متمایز کند. بالشتک سر و موکت کف هر دو میزبان لوگوی «SYC» شده‌اند تا به راننده ان یادآوری کنند با چه خودروی قدرتمندی طرف است. خوشبختانه SVE این خودرو را در دو نمونه کوپه و کانورتیبل و تمام رنگ‌های کارخانه که شامل ۹ انتخاب رنگ، گرافیک بدنه SYV و آپشن‌های فیبرکربنی می‌شود، عرضه می‌کند.

بدنه بیرونی تغییر خاصی را به‌خود ندیده و تنها از طرح بدنه یکنو/ SC به رنگ‌هایی متنوع و رینگ‌های تازه سود می‌برد که با همراهی اسپویلر جدید SVE، کوروت را اسپرت‌تر از همیشه جلوه می‌دهد. کالیپرهای ترمز این خودرو به‌صورت استاندارد با رنگ قرمز و نشان ینکو عرضه می‌شوند اما خریدار درصورت تمایل می‌تواند رنگ آن را با بدنه یکی کند. مجموعه SVE انتخاب مشتریانش را با عرضه دو سراگزوز نقره‌ای و سیاه‌رنگ و سه نوع رینگ ۱۹ و ۲۰ اینچی (به‌ترتیب برای جلو و عقب) بیشتر کرده است.

تنها ۱۰ دستگاه ینکو SC تولید خواهد شد که همه آن‌ها بر پایه کوروت استینگری ۲۰۲۴ توسعه خواهند یافت. سازنده برنامه دارد درصورت فروش موفق، تولیدات خود را به ۵۰ دستگاه در سال ۲۰۲۵ افزایش دهد. پکیج SVE برای هر دستگاه کوروت ۹۹,۹۹۵ دلار قیمت دارد و شامل خود خودرو نمی‌شود. خریداران مجبور هستند مبلغ کوروت را هم به این هزینه اضافه کنند. نظر شما درباره SVE ینکو SC چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    یکی تو یوتیوب هست کوروت C8 بنفش داره فیلم میگیره از دخترا که میان دست میزنن به ماشینش بعد میگه Don’t Touch My Car استارت میزنه همه میترسن میرن کنار

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4267 ديدگاه)

      فکر کنم دیدمش اگه دختره به پراید من دست بزنه من بهش اجازه رانندگی هم میدم واقعا اون مرد خیلی بی رحم بود که دختر ها رو ترسوند !!!

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. froG-driVer

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (336 ديدگاه)

        شت!!توروحت 😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. (Ali(chevynova

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6960 ديدگاه)

      ماشالاه هیولا
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه ینکو

      موافقم 11
      مخالفم 7
    3. Taha Ayoobi

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2103 ديدگاه)

      تو بعضی ویدئو هاش باهاشون دست میده، اگه دست دادن پول میده بهشون.

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4267 ديدگاه)

        عع اونو بابام میبینه به من و داداشم میگه هر مردی دیدی میخواست باهات دست بده بهش دست بده بهت از این آیفون ها میده

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. جرمی کلارکسون

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (529 ديدگاه)

        دختره میگه این ماشین منه بعد می‌فهمه ماشین خودشه میگه منم سوار کن 🤣🤣🤣

        موافقم 5
        مخالفم 0
    4. BlackWing

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      اون یوتوبر هندی هست و در اسراییل زندگی میکنه ، اوایل ویدئوهاش تا حدودی واقعی بود اما الان تمام ویدئوها و محتوایی که درست میکنه کاملاً با مخاطب هماهنگ شده ، با دیالوگ بسیار ضعیف و به دور از خلاقیت هستش ، جالبه که تمام جواب‌های دخترها تکراری هست و همه فقط میگن : این ماشین منه !

      اگر دقت کنید صدای اگزوز کوروت C8 حتی با منیفولد تقویت شده هم اونطوری نیست ، اصلاً موتور LT2 همچین صدایی نداره.

      صدایی که شما تو کلیپ میشنوید صدای ماستنگ GT مودیفای شده و شبیه محصولات ۶۳ مرسدس هست! یعنی صدا هم واسه خود ماشین نیست !!

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. amirboss

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (440 ديدگاه)

    یه کوروت در لباس عزرائیل

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6960 ديدگاه)

      عزرائیل الکی گرونهای اروپایی که با ۴ برابر قیمت از کوروت میخورن

      موافقم 3
      مخالفم 16
      1. ناخدا

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        شکست کوروت C8 از نیسان GTR مدل ۲۰۰۷

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. BlackWing

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1015 ديدگاه)

          ناخدا ، کامنت تورو خوندم یاد آب مقدس افتادم که تو فیلم جن گیر می‌پاشیدن و اون اهریمن دور میشد.. 😂😂🙏🏼

          موافقم 12
          مخالفم 0
        2. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4267 ديدگاه)

          از کجا می‌دونی مدل ۲۰۰۷ هست شاید ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ باشه؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 6
        3. ناخدا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          نیسان GTR از سال ۲۰۰۷ تا حالا تقریباً بدون تغیر فنی و ظاهری عرضه شده

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. Mohammad

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (239 ديدگاه)

          عزیزی که از شکست کوروت در پوست خود نمیگنجی
          اون ضعیف ترین نسخه کوروت بود
          نسخه نیسمو برا نیسان فقط ۶۰اسب اضافی داره ولی نسخهzo6 برا کوروت ۲۰۰اسب با اینی که اورده بودن فرق داره
          راستی اینم بگم امریکا از اول هدفش تولید خودرو های اقتصادی بوده از همون وقتی که هنری فورد مدل a رو ساخت تا همه بخرن
          خودم فراری دوست هستم و تعصبش رو هم میکشم ولی یه بار فراری هم مثل شما به امریکایی ها گفته بود برید دنبال وانت و پیکاپ که نتیحش شد سی چهل سال خداحافظی فراری از لمانز
          نساختن چیزی به معنی نتونستن نیست

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. ناخدا

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        یه مشت طبل تو خالی ! خوبه این چیزها رو میبینی و بازم ادعای پادشاه بودن ماشینهای آمریکایی رو داری ! ببین این سوپر اسپرت قدیمی ژاپنی چیه که سوپر اسپرتای پرفورمنس امروزی حریفش نمیشن

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. سید

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          ماشین آمریکایی واسه ایرانی جماعت اینقد بت‌ه و میپرستنش وگرنه بقیه صنایع خودروسازی از آمریکا جلوترن مخصوصا ژاپن
          آمریکا بره همون تراک‌شو بسازه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. دکتر استاپ

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          آره فقط یه سوال
          اگه ژاپن بهتره چرا جرات شو نداره ماشین تولید انبوه بسازه که موتورش از V6 بزرگ تر باشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. علی

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (171 ديدگاه)

          یه مشت طبل تو خالی ژاپنی خوبه قدرتو میبینی بازم چرند میگی

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. froG-driVer

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      همه کوروت ها در لباس عزرائیلن این یکی در لباس هیتلر👹

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4267 ديدگاه)

    یکم طرح چراغ و ایناشو تغییر بدن خوشگل ترش کنن غول بشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 5
  4. زیزیگولو

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5701 ديدگاه)

    انصافاً Specialty Vehicle Engineering تغییرات جذاب و استثنایی رو واسه کوروت C8 در نظر گرفته ………… منتظر درگ این مدل تیون شده کوروت C8 با سوپر اسپرتای بزرگ دنیا هستیم👌

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. R@min

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    تقریبا دویست هزار دلار برای یه ماشین هزار اسبی اصلا بد نیست ولی با این قیمت Z06 Z07 هست !!

    بین همه تیون های ضعیف نسل ۸ بنظرم بهترین هست که حتی ظاهرشم بهتر شده. نقطه ضعف بزرگ این نسل قابلیت تیون پایین هست که با وجود پیشرفت های چشم گیر فنی باید قبولش کرد، دوران LS تموم شده و با یه کوروت سانیتیمانتال البته بشدت بهتر طرفیم.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      کجا دوران ls تموم شده الان این انجین طلایی داخل دو مدل مختلف کوروت قرار داره.به نظر من بهترین کار جا کردن ls7 داخل این کوروته.

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. BlackWing

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1015 ديدگاه)

        سایز موتورها ، نحوه چیدمان اونها ، گاردن و حتی سایز گیربکس هر ماشینی متفاوته و ممکنه شما بخوای LS7 بزاری تو C8 کلاً طراحی و شکل ماشین عوض بشه!

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (161 ديدگاه)

          رفیق این کوروت تا سال بعد داخل موتورش جا داره فقط جا کردن امثال lt4 and ls9 داخلش سخته اونم به خاطر سوپر شارژ.البته ساختار گیربکس داستان سازه ولی باید یه گروهی پیدا بشه اینکار رو بکنه . گیربکس دستی هم براش بزارن.نکته دیگه اینه که یه گروهی انجین فعلی رو استروک کرد و به ۷ لیتر رسوند و به ال اس۷ شبیه کردش.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. Mr. gt c

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به این میگن تیونینگ نه منصور اسپیولر ساز

    موافقم 8
    مخالفم 5
  7. HR3

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این اتاق جدید کوروت اصلاً جذابیت اتاق 10 سال پیش رو نداره
    این اتاق با اون کاپوت جلوی کشیده فوق العاده بود 👇
    https://www.netcarshow.com/chevrolet/2014-corvette_stingray_convertible_eu-version/1600×1200/wallpaper_01.htm

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2103 ديدگاه)

    ای جانم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. حسن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    180 هزار دلار
    لعنتی بازم مفته
    صد هزار تا بدی تیونر
    80 تا بدی خودرو
    وجدانا اگه کل دنیا مث امریکاییها منصف بودن الان دنیا جای بهتری بود

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4267 ديدگاه)

      آمریکایی منصف ؟
      اونا اگه منصف بودن مارو تحریم نمیکردن که یه سری دارو ها نیاد ایران😀💔
      ترو خشک رو با هم قاطی می‌کنن اونا

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. حسن

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1450 ديدگاه)

        غذا و دارو شامل تحریم نیست
        فسادی که در واردات دارو وجود داره تو نفت و پتروشیمی انقد وسیع نیست
        خود مسئولان هم نمیگن دارو تحریمه میگن تحریمهای مالی مانع واردات دارو شده
        اما یک تناقض وجود داره
        چرا برنج خارجی نه تنها کم نشده بلکه بیشتر شده
        چرا چای خارجی نه تنها کم نشده بلکه برای رقابت در دریافت ارز دولتی دارن همدیگه را تکه تکه میکنن
        چرا میشه خودرو وارد کرد اونم نه برای مونتاژ بلکه کامل تویوتا رنو کیا مگه الان مدل 2023 وارد نشده دارن میفروشن تو سامانه ی یکپارچه
        بزرگوار دارو تحریم نیست مشکل را جای دیگه جستجو کن
        اینجا برای ترساندن ملت از ورود دادن داعش اهوازیها را به رگبار میبندن حرم شاهچراغ را به خون میکشن حالا شما فک میکنی برا عمق دادن به ضدیت با امریکا این دسیسه را اعمال نمیکنن مگه جان مردم برا اینا اهمیت داره

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2103 ديدگاه)

      چه ربطی به اونا داره؟

      خود ایران وقتی مشکل داره با اون دیگه به اون چه ربطی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    سلطان جاده ها کوروت
    طنین اوای زامپونیا در دشتهای باز

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. JaMsHiD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    ای کاش می‌تونستیم توی واقعیت هم تست کنیم . ولی چه کنم که تواناییم در حد همین گرن توریسمو هست .
    توی گرن توریسمو امثال ماشین هایی مثل کوروت ، دوج چلنجر و چارجر بسیار بسیار هرزگردی توی استارت و توی پیچ ها دارن . به طوری که تایم تویوتا جی تی آر پرمیوم ( نه نیسمو ) توی نوربرگ رینگ از دوج چارجر آر تی و همین کوروت و نسل قبلش بهتر بود . راجع این کوروت هم بگم ، با اینکه موتور وسطه باز بخاطر تنظیمات بد دیفرانسیل ( نسبت به ماشینی مثل R8 ) ، خیلی حرفی توی شتاب گیری از صفر کیلومتر و پیچ ها نداره ( توی نسخه پایه البته این نسخه تیونینگ شده توسط NYC به هیچ کس رحم نداره ) . برای همینه جی تی آر کوروت نسخه پایه رو میزنه . یعنی اگر قدرت کوروت و جی تی آر و وزنشون یکی باشه ، صد درصد جی تی آر هم توی درگ هم توی پیست برنده میشه . تقسیم وزن خوب بخاطر ترنس اکسل بودن و سیستم تمام چرخ محرک ( خیلی این نکته تمام چرخ محرک بودن مهمه ) و یه موتور با دور بالا عالی اونو برتر می‌کنه . هر چقدرم قدیمی باشه ولی با ست آپ جی تی آر فقط کافی بود موتور جدید و فیس جدید بدن بیرون . اون سیستم تمام چرخ محرک و ترنس اکسل و موتور جلو بهترین ترکیب برای یه جی تی آر بود .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. arvin44

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نمیدونم چرا زیاد با این ماشین حال نمیکنم شما هم مثل منین؟

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا