لکسوس

معرفی فیس‌لیفت لکسس RC

لکسس برای اولین بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۳ کوپهٔ جدید خود بنام RC را رونمایی کرد. حال پس از چهار سال حضور در بازار، وقت آن رسیده بود که لکسس این کوپهٔ میان سایز را مورد به‌روزرسانی قرار دهد تا همچنان توانایی رقابت آن‌را حفظ کند؛ بنابراین حالا سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ RC را با مدل ۲۰۱۹ معرفی کرده است. کاملاً واضح است که در فیس‌لیفت RC از برخی از عناصر و ویژگی‌های ظاهری برادر بزرگ‌ترش یعنی LC الهام گرفته شده است.

بزرگ‌ترین تغییر ظاهری RC، ارائهٔ چراغ‌های جلوی جدیدی است که دیلایت‌ها هم در آن‌ها ادغام شده‌اند و به نظر حرکت عاقلانه‌ای می‌رسد. علاوه بر این، گرافیک داخلی جلوپنجرهٔ بزرگ خودرو هم تغییر کرده است. البته این جلوپنجره در نسخهٔ اسپرت F Sport طرح متفاوتی با نسخه‌های استاندارد داشته و مشابه دیگر محصولات F Sport لکسس است.

در نمای عقبی RC جدید نیز چراغ‌های اصلاح و عریض‌تر شده و داخل آن‌ها گرافیک L شکلی کار شده است. علاوه بر این، در این بخش دو خروجی هوا هم به طرفین سپر اضافه شده که نه‌تنها نمای تهاجمی‌تری به این قسمت بخشیده بلکه موجب افزایش ثبات خودرو هم می‌گردد. در تیپ‌های بالایی این کوپهٔ ژاپنی نیز رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی ارائه می‌شوند که از مدل‌های LC و LS گرفته شده‌اند.

در داخل RC مدل ۲۰۱۹ نیز تغییرات ظریفی اعمال شده است. یکی از این تغییرات، ارائهٔ ساعت آنالوگ جدیدی است که از مدل LC به عاریه گرفته شده است. همچنین، در قسمت پانل سیستم تهویه و رادیو هم تریم جدیدی کار شده که لکسس آن‌را «Hairline» نامیده و حس کیفیت بالاتری دارد. برای راحتی بیشتر نیز در قسمت پایینی کنسول مرکزی محافظ‌های زانوی بزرگ‌تری تعبیه شده است. علاوه بر این، لکسس برای RC جدید، تِم و رنگ‌های جدیدی را هم ارائه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تِم زرد خردلی اشاره کرد؛ بنابراین حالا خریداران درمجموع می‌توانند از بین ۷ ترکیب رنگ داخلی و ۱۱ رنگ بیرونی، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.


علاوه بر این تغییرات، لکسس گفته است که آئرودینامیک، تنظیم تعلیق و قوای محرکهٔ RC مدل ۲۰۱۹ نیز بهبود پیدا کرده است. هرچند هنوز جزئیات دقیقی در این مورد اعلام نشده اما گفته شده پاسخگویی دریچهٔ گاز در موتور ۲ لیتری توربو برای شتاب ‌گیری بهتر، بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، مهندسین لکسس تغییراتی را هم در سیستم تعلیق RC انجام داده و آن‌را سفت‌تر کرده‌اند تا خودرو چابک‌تر شود. این ویژگی به همراه لاستیک‌های چسبنده‌تر موجب شده RC اسپرت‌تر و پاسخگوتر از همیشه شود.

لکسس RC مدل ۲۰۱۹ رسماً در نمایشگاه پاریس در ماه اکتبر به نمایش عمومی درخواهد آمد. مدت کوتاهی بعد، نسخهٔ جدید پرچم‌دار خانوادهٔ این خودرو یعنی مدل عملکردی RC F هم احتمالاً یا در نوامبر امسال در نمایشگاه لس‌آنجلس و یا در ژانویهٔ سال آینده در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خیلی هم عالی
    شخصا عاشق ماشین های کوپه هستم
    طبق صحبت و تجربه دوستانم
    لکسوس سواری نرم و راحتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      درسته. لکسس سواری خیلی نرمی داره
      ولی چیزی که راجب لکسس فوق العاده ست اینه که زبان طراحی عامه پسند رو نمیگیره و یه کم تغیرش بده

      خودش یه سبک جدید و کاملن جسورانه طراحی میکنه و جوری به ما ارائه میده که به عنوان یه طرح معقول و زیبا قبولش کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (812 ديدگاه)

        معلومه که خوب میفهمی پسر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    از بهترین های لکسس است این ماشین??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    رنگ زرد خوراکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خیلی زیباست وای نمی دونم چرا فروشش زیاد نیست !؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    واقعا عالیه. gs که فراموش شد کلا. می مونه دو سدان در دو سایز مختلف برای لکسوس که ES و LS هستند. عملا فکر میکنم IS را هم حذف کنند. البته مدل کروک IS کلا از بین رفت و بجاش مدل کروک RC در سال 2020 میاد. یعنی بنظر مشخصه مدیر لکسوس تمایل داره RC را جایگزین IS کنه گرچه هر دو دقیقا یک اندازه هستند اما یکی دو در و دیگری چهار در.
    در نهایت کسی نیست بگه IS زیباتر از RC است. با توجه به قیمت پایه زیر 40000دلار RC نمیدونم چرا تا حالا به ایران نیومد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یه نمونه ی آر سی اف قرمز رنگ تو فرودگاه استانبول گذاشته بودن واسه تبلیغات. اولین بار بود آر سی اونم اف از نزدیک میدیدم. واقعا عالی بود. کیفیت از سر روی اون ماشین می‌بارید. چراغ جلو قبل از فیس لیفت هم خاص و زیبا بود. ولی در کل نمای جلو بعد از فیس لیفت بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا