متفرقه

بازگشایی دوباره نمایندگی‌های خودرو در چین

بنا به گفته‌ی یک گروه تجاری بزرگ حدود ۹۱ درصد نمایندگی‌های فروش خودرو در چین بار دیگر درب‌های خود را روی مشتریان بازکرده اند. این در حالی است که شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شده تردد به شوروم ها ۵۳ درصد حد نرمال باشد.

البته میزان تردد در شوروم برندهای خودرویی متفاوت بوده است. این را انجمن نمایندگی‌های خودرویی چین پس از بررسی ۸۳۹۳ نمایندگی در سراسر این کشور پهناور گفته است.

به همین منوال، نمایندگی‌هایی که به‌طور ویژه به برندهای چینی اختصاص دارند پایین‌ترین میزان تردد شوروم یعنی ۳۵ درصد حد نرمال در این موقع از سال را گزارش کرده‌اند. میزان تردد در نمایندگی‌هایی که خودروهای خارجی ساخت چین را می‌فروشند ۵۴ درصد حد نرمال بوده است.

در همین زمان ۹.۲ درصد نمایندگی‌ها به خاطر عدم توفیق در کسب مجوز از مقامات محلی بسته باقی مانده‌اند. در صورتی نمایندگی‌ها باز می‌شوند که اقدامات ایمنی و حفاظتی مناسب از مشتریان و کارکنان به عمل آید.

اما فروش خودروهای سواری طی ۱۵ روز اول ماه مارس در چین افت ۴۷ درصدی داشته زیرا کرونا باعث شده تردد افراد و فعالیت‌های اقتصادی به حداقل برسد.

انجمن خودروهای سواری چین می‌گوید:

برخی شهرها در حال تشویق مردم به بازگشتن به زندگی عادی هستند اما احتمال اینکه مشتریان خرید خودرو تا پیش از پایان ماه مارس به نمایندگی‌ها بازگردند کم است.

اگرچه شیوع ویروس کرونا در کشور چین کم شده اما شرایط در دیگر کشورها کاملاً متفاوت بوده و در واقع در بخش‌هایی همچون اتحادیه اروپا همه‌چیز تازه شروع شده است. به همین خاطر صنعت خودرو هنوز راه زیادی را برای بازگشت به وضعیت عادی خود در پیش دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. F22RAPTOR

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    خودشون کم کم کنترلش کردن به طور کاملا اسرار آمیز
    این در حالیه که در تمام نقاط دنیا همینطور که متن گفته
    تازه داره این ویروس جاشو باز میکنه
    چقدر جالب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا