متفرقه

سهم یک‌چهارمی خودران‌ها در آمریکا تا سال 2030

طبق نتایج یک مطالعه که توسط گروه مشورتی بوستون انجام شده، بیش از ۲۵ درصد حمل‌ونقل‌ها در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌تواند توسط خودروهای خودران سرویس‌های اشتراک خودرویی صورت بپذیرد.

2016_nissan-leaf_intelligent-driving_autonomous-driverless_02
این مطالعه‌ی جامع می‌گوید یکی از دلایل اصلی چرایی محبوبیت شدید خودروهای خودران در دهه‌ی آینده این است که ناوگان اشتراکی این خودروها می‌تواند به‌صورت مؤثری درآمد بالقوه‌ی ساکنان شهرها را دو برابر کند.

Volvo autonomous 2
گروه مشورتی بوستون می‌گوید به علت وجود فشار روی شهرها به خاطر محبوبیت راه‌حل‌های حمل‌ونقل سبز، هزینه‌های خودروهای خودران و کاملاً الکتریکی به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، افرادی که شرکت در سرویس‌های خودران را انتخاب می‌کنند می‌توانند از صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در مقایسه با خرید و استفاده از خودروی شخصی لذت ببرند.

autonomous cars
این موسسه همچنین تخمین زده که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵ میلیون خودروی مرسوم، سالانه با خودروهای خودران و الکتریکی جایگزین خواهند شد. خودروهای نیمه خودران برای استفاده‌ی شخصی و خودروهای الکتریکی کاملاً خودران نیز برای ناوگان‌های شهری بکار گرفته خواهند شد.

volvo-autonomous-self-parking-car-9
یکی از مدیران ارشد این موسسه می‌گوید:

وقوع چنین تکاملی در حمل‌ونقل دیگر یک آرزو نیست. تکنولوژی وجود دارد و تحقیقات ما نشان می‌دهد بسیاری از مصرف‌کننده‌ها از آن استقبال می‌کنند. بازیگران معدودی در حال برداشتن قدم‌های برجسته‌ی موردنیاز برای رشد و کم کردن فاصله با آینده‌ی این‌گونه خودروها هستند.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ME84

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تفاوت سطح زندگی ما با اونا زمین تا آسمون بود، کم کم داره از کهکشان راه شیری خارج میشه. اونجا هزینه حمل و نقل شخصی داره 60 درصد کم میشه، اینجا پراید ………
    میرم آهنگ “همه چیز درست میشه” یاس رو گوش بدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مردم اخرش به جیبشون نگاه میکنن. اگر خودروی خودران واقعا به صرفه باشه کمتر کسی از خرید یا اشتراک اون ها صرف نظر میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا