متفرقه

مشوق‌های دوبی به خریداران خودروی الکتریکی

شهر دوبی تعدادی از مشوق‌هایی را اعلام کرده که شهروندان این شهر را برای خرید خودروهای الکتریکی ترغیب خواهد کرد.


اداره حمل‌ونقل و اداره آب و برق دوبی با همکاری یکدیگر مشوق‌هایی را در نظر گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم دریافت هزینه‌های مرسوم خودروهای صفرکیلومتر و همچنین پارک رایگان در شهر اشاره کرد.


اداره حمل‌ونقل دوبی مالیات‌های مربوط به خودروهای الکتریکی را حذف کرده و همچنین در بزرگراه‌ها نیز از این خودرو عوارضی دریافت نخواهد شد. خودروهای الکتریکی دوبی شماره پلاک منحصربه‌فردی دریافت خواهند کرد و پارکینگ‌های رایگان در ۴۰ نقطه شهر تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

2014 Tesla Model S 60 Sedan electric
همچنین به مالکان این خودروها اجازه داده خواهد شد تا از ۱۰۰ جایگاه شارژ مختلف تا پایان سال ۲۰۱۹ به‌صورت رایگان استفاده کنند.


یکی از مدیران ارشد اداره آب و برق دوبی که درباره تلاش‌ها برای افزایش خودروهای الکتریکی سخن می‌گفت به این نکته اشاره کرد که مشوق‌های یاد شده به افزایش علاقه مردم به خودروهای الکتریکی کمک خواهد کرد.
او گفت:

چالش اصلی این است که ما خودروهای الکتریکی را در بازار نمی‌بینیم و باید با چنین مشوق‌هایی سهم این خودروها را افزایش دهیم. من مطمئن هستم که دولت و حتی خریداران جزء با دانستن مزیت‌های این‌گونه خودروها به سمت آن‌ها حرکت خواهند کرد.


هم‌اکنون تنها ۸۰۰ خودروی الکتریکی در دوبی تردد می‌کنند اما مقامات این شهر می‌خواهند تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲ درصد و تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ درصد خودروهای بازار را نمونه‌های الکتریکی تشکیل دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه تصمیم خوبی حتما نتیجه میده و مردم استقبال خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hussein

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    کم کم دارن میرسن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hussein

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ما اینجا داریم جوک میسازیم که زنهای عربستان لامبورگینی سوار میشن و تصادف میکنن. بله اونا تصادف میکنن بعدشم یه لامبورگینی دیگه و بهترشو میخرن اصلا هم براشون مهم نیست که ما مسخره میکنیم و براشون جوک میسازیم. اونا هم همینو میخوان که ما به جای پیشرفت ، کار مفیدمون همین جوک ساختن و مسخره کردن باشه

    حق هم داریم
    اینقدر خودمون رو گول زدیم که واقعا باورمون شده این نژاد برتر و چیزهای دیگه
    وقتی ده سال پیش با کمک ام تی ان افریقای جنوبی ما تازه با موبایل اشنا شدیم امارات برای بازار جهانی مثل اروپا امریکا افریقا اسیا استرالیا داشت موبایل ماهواره ایی ارائه میکرد الان شده یکی از مراکز ارتباطات جهانی
    ما تازه ده سال پیش رسیدیم به ایرانسل و همراه اول . قبلش که باید ثبت نام میکردیم و چند میلیون میدادیم تا بلکه بعد چند سال سیمکارت به اسممون در بیاد و بعدم خوشحال و خندان افتخار کنیم
    ما برای پراید دست میشکونیم با مگان کلاس میزاریم ولی عربها مردم معمولیشون دیگه حداقل بهترین محصولات تویوتا و بنز و بی ام و رو سوار میشن. بعدم تز میدیم که ما صنعت خودروسازی داریم امارات حتی ماشین هم نمیتونه بسازه
    کشوری که بازارش ازاد مگه مغزشون پاره سنگ برداشته برن خودروسازی بسازن؟ سوپر اسپرت ساختن تسلیحات خیلی بهتری هم ساختن و همچنان میسازن تو صنایع های تک هم دارن کم کم بی نیاز میشن و تا ده سال دیگه این هم بومی میشه
    حالا بعدش ببینیم ما با پرایدمون کجا رسیدیم و اونا بدونه صنعت خودروسازی کجا رسیدن
    لطفا حذف نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Landscape

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    قابل توجه شورای شهرو وزارت راه و شهرسازی و…
    اگر قصد حل کردن آلودگی هوا کلان شهرها را دارید یکم از این مشوق ها رو برای مردم در نظر بگیرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد زمانلو

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (129 ديدگاه)

    جناب Landscape عزیز، دیدگاه شما رو جدا قبول دارم. به جای این که چندسال قبل تو این ور و اون ور تبلیغ کنن که خودروهاتونو رو گازسوز کنین تا مشکل آلودگی هوا رو حل کنیم ، باید به فکر ایجاد زیرساخت های خودروهای الکتریکی میشدیم نه گازسوز!
    آخه متفکر یا مسئول **** ، من به تو چی بگم آخه؟
    این چه شعاری بود که ساخته بودین « سوخت پاک ، هوای پاک !»
    کجای گاز طبیعی سوخت پاکه؟ مگه آلایندگی نداره؟
    البته تو کشوری که هنوز بنزین سرب دار یا گازوئیل گوگرد دار تولید میشه، تعجبی هم نداره که یه همچین دیدگاهی به CNG وجود داشته باشه.
    کو اون هوای پاکی که می گفتین؟ یعنی الان هوای تهران یا بقیه کلانشهر ها تو زمستون پاکه و مردم و پرنده هایی که قبلا بودن و الان اکثرا کوچ کردن ، کیفشون کوکه و هوای سالم دارن استنشاق می کنن؟
    نتیجه این همه شعار و تبلیغ چی شد؟
    شد خودروهایی که مثل بمب ساعتی می مونن. مضاف بر این که با این وضع اسفناک ایمنی زامبی هایی که تو خیابون ها می بینیم دیگه جایی برای اشتباه نمی زاره.
    شد اتلاف میلیاردها تومان از منابع پولی و ارزی جهت واردات پمپ های CNG.
    شد ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا