متفرقه

عدم اعتماد مردم به کمپانی‌های اشتراک سواری خودرو

مطابق نظرسنجی‌ای که اخیراً منتشر شده افراد بسیار کمی به کمپانی‌های اشتراک سواری خودرو برای ساخت خودروهای خودران اعتماد دارند.


این مطالعه که توسط INRIX Research صورت گرفته نظر ۵۰۵۴ راننده در ایالات‌متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا را جویا شده و فهمیده که تنها ۴ درصد آمریکایی‌ها به کمپانی‌هایی چون اوبر و لیفت برای ساخت خودروهای خودران اعتماد دارند. در سطح بین‌الملل نیز کمتر از ۴ درصد راننده‌ها به این‌گونه کمپانی‌ها اعتماد دارند.


در مقام مقایسه، ۲۷ درصد افراد آمریکایی شرکت کرده در نظرسنجی به غول‌های تکنولوژیکی چون اپل و گوگل برای توسعه‌ی این‌گونه تکنولوژی‌ها اعتماد داشته و ۲۳ درصد نیز به خودروسازان سنتی اعتماد دارند.


این آمار و ارقام در سطح بین‌الملل تغییرات شدیدی را نشان می‌دهند. در آلمان، اعتماد مردم به خودروسازان برای ساخت خودروهای خودران ۲.۸ برابر بیشتر از اعتماد به کمپانی‌های تکنولوژی بوده درحالی‌که این آمار برای بریتانیایی‌ها ۱.۵ برابر بوده است. ۳۴ درصد افراد بریتانیایی شرکت کرده در این نظرسنجی به هیچ کمپانی‌ای برای ساخت خودروهای خودران اعتماد ندارند.

UBER
موضوع جالب دیگر این است که مصرف‌کنندگانی با سن زیر ۴۴ سال اعتماد بیشتری به شرکت‌های تکنولوژی دارند درحالی‌که افراد مسن‌تر علاقه‌ی بیشتری به خودروسازان سنتی نشان می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    همینه دیگه همه خودرو سازها رو تو ذهنشون کارامدتر و پیشتازتر از شرکتهای بقیه میبینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خودروسازها به صورت سنتی انعطاف پذیری کمی برای تغییر دارن بخصوص وقتی با شرکت های های تک مقایسه میشن. بهترین راه همکاری دو صنعت با همه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا