متفرقه

چین پرفروش‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان

علیرغم تلاش‌ها برای فروش هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی در بازارهای آمریکا و اروپا این چین است که پرفروش‌ترین بازار برای این دست از خودروها می‌باشد.


اوایل این هفته موسسه AlixPartners شاخص الکتریکی سازی صنعت خودرو را اعلام کرد که نشان دهنده محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی با شاخص به اصطلاح e-range است. در این مطالعه چین به راحتی توانسته مقام اول را کسب کند.


در سه‌ماهه دوم سال جاری شاهد ثبت شاخص ۲۲.۵ میلیون کیلومتر برد الکتریکی هستیم. این شاخص برای اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۱۲.۶ و ۹.۸۹ میلیون کیلومتر برد الکتریکی بوده و برای ژاپن/کره نیز شاخص ۲.۰۷ میلیون کیلومتری ثبت شده است.


شاید قابل‌توجه‌ترین آمار منتشر شده این حقیقت باشد که در نیمه اول سال ۲۰۱۳ تنها شاهد ثبت شاخص ۳۶۰ هزار کیلومتری برد الکتریکی بودیم و این نشان دهنده میزان گسترش و محبوبیت خودروهای الکتریکی در چنین بازه زمانی کوتاهی می‌باشد.


در بازار چین تسلا با ثبت برد مسافت الکتریکی ۱۰.۶۳ میلیون کیلومتری پیشتاز است و پس از آن نیز کمپانی‌های رنو-نیسان، جنرال موتورز، ب‌ام‌و، هیوندای و شرکت‌های چینی BYD، بایک، جیلی، خودروهای الکتریکی Ninghai Zhidou و Anhui Jianghuai قرار دارند.


اگرچه چین در بحث فروش خودروهای الکتریکی پیشتاز است اما برای تأمین نیاز نیروگاه‌های خود بسیار وابسته‌ی سوخت‌های فسیلی می‌باشد. از این‌رو خودروهای الکتریکی چین در طول عمر خود انرژی بیشتری را نسبت به مدل‌های مرسوم بنزینی و دیزلی مصرف می‌کنند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. serial winner

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اگرچه چین در بحث فروش خودروهای الکتریکی پیشتاز است اما برای تأمین نیاز نیروگاه‌های خود بسیار وابسته‌ی سوخت‌های فسیلی می‌باشد. از این‌رو خودروهای الکتریکی چین در طول عمر خود انرژی بیشتری را نسبت به مدل‌های مرسوم بنزینی و دیزلی مصرف می‌کنند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (143 ديدگاه)

      من هم در مورد این قسمت آخر تعجب کردم.چون بازدهی خودروهای الیکتریکی بالای 90 درصد هستش در حالی که بازدهی موتورهای درون سوز در بهترین حالت به 30 درصد هم نرسیده.اون وقت چطور نویسنده همچین حرفی میزنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hussein

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (25 ديدگاه)

        برقی که برای شارژ این خودروها تو چین تولید میشه از سوخت فسیلی هست،. چه این سوخت رو بسوزن به برق تبدیل کنن یا داخل ماشین بریزن ى ماشین حرکت کنن، در هر دو حالت سوخت فسیلی به کار رفته
        ولی او اروپا مثل نروژ سوئد دانمارک حتی تا هشتاد درصد برق از منابع تجدید پذیر به دست میاد و سوخت فسیلی برای برق استفاده نمیشه
        ولی نیروگاه اتمی هست که بازم فسیلی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عارف

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (143 ديدگاه)

          حرف شما درست ولی بازم نوشته قسمت آخر توجه پذیر نیست که میگه خودروهای الکتریکی انرژی بیشتری مصرف میکنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    درسته خودروهای الکتریکی برای شارژ به نیروی برق شهری و سوخت نیازمندن ولی میزان استفاده از انرژی های نو هم در چین کم نیست دوما علت فروش بالای خودروی برقی سوبسید زیاد دولت چینه نه علاقه مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا