متفرقه

ارائه تکنولوژی شارژ دینامیک وسایل نقلیه الکتریکی کوالکام

امکان شارژ یک خودروی الکتریکی در حال حرکت در جاده‌های عمومی، می‌تواند به نقطه عطفی برای تکنولوژی EV بدل شود؛ موضوعی که هم‌اکنون «کوالکام تکنولوژیز» روزنه‌های امیدی برای آن پیدا کرده است. کوالکام به‌تازگی امکان شارژ دو رنو کانگو EV را تا ۲۰ کیلووات در هنگام رانندگی با سرعت در بزرگراه و با استفاده از سیستم شارژ دینامیک وسیله نقلیه الکتریکی (DEVC) نشان داده است. این دو ون چندمنظوره رنو توانسته‌اند به صورت دینامیک و هم‌زمان شارژ شوند و این شارژ را از هر دو طرف در یک پیست آزمایشی ۱۰۰ متری دریافت کنند. این پیست توسط یک شریک خصوصی-دولتی به نام Vedecom در «سَتوری»، در منطقه ورسای فرانسه ساخته شده است.


مسئولان این شرکت تکنولوژی مستقر در سن‌دیگو، در نشست خبری در این رابطه می‌گویند:

وسایل نقلیه می‌توانند از دو جهت شارژ دریافت کنند، هم در جهت پیست و هم برعکس. این موضوع قابلیت‌های سیستم کوالکام هالو DEVC را برای شارژ دینامیک در دنیای واقعی، بیشتر نشان می‌دهد.

به دنبال این نمایش اولیه، کوالکام  به دنبال انتقال DEVC به شرکت Vedecom است تا با انجام تست بیشتر برای برآورده کردن استانداردهای موسوم به FABRIC (یک آزمایش امکان‌سنجی ۹ میلیون یورویی برای آنالیز و توسعه روش‌های شارژ درون‌جاده‌ای برای وسایل نقلیه الکتریکی و یک پروژه متعلق به اتحادیه اروپا) آماده شود.


این  نمایش کوالکام با همکاری Vedecom و رنو، بیشتر از همه سرآمد تکنولوژی‌ EV، یعنی تسلا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ چرا که احتمالاً می‌تواند نگرانی‌های مربوط به بُرد مسافت وسایل نقلیه با پیشرانه الکتریکی را در سفرهای کوتاه درون‌شهری برطرف نماید. البته این موضوع را نیز باید درنظر گرفت که EV ها در حال حاضر، تنها یک درصد از بازار اتومبیل جهانی و حدود ۱.۵ درصد بازار امریکای شمالی را به خود اختصاص می‌دهند.


کوالکام شاید برای برخی در دنیای خودرو ناشناخته باشد، امّا آئودی در مدل ۲۰۱۷ یک تکنولوژی ارتباطی خودرویی ارائه کرده که از وجود یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۰۲A کوالکام بهره می‌برد. همچنین کوالکام یک بازیگر اصلی در سیستم‌های سرگرمی و تلماتیک اتومبیل‌ها، پردازش موبایل، سیستم‌های تشخیص پزشکی، شبکه و اینترنت اشیا است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Cvm

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    چه خوب اتفاقا همیشه تو فکرم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه اگه اینجوری بشه !!!!
    رنو-نیسان چند سالی هست خیلی خوب با پروژه ی نوآورانه و آینده نگر خودش رو تطبیق داده و همیشه پیشگام بوده.
    به نظر من با این کار علاوه بر کمک کردن به این نوآوری ها ، برای خودش هم تبلیغ بزرگ و مفیدی هست.
    راستی باید به آئودی هم بابت نوآوری هاش تبریک بگم |
    {{ کوالکام شاید برای برخی در دنیای خودرو ناشناخته باشد، امّا آئودی در مدل ۲۰۱۷ یک تکنولوژی ارتباطی خودرویی ارائه کرده که از وجود یک پردازنده اسنپ‌دراگون 602A کوالکام بهره می‌برد }}

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    آفرین به هر دو شرکت که تکنولوژی جالبی رو آزمایش کردن.
    چقدر که خصوصی سازی و دنیای سرمایه داری خوبه. باعث رونق و پیشرفته و فسادهای مالی و اداری و سیاسی رو بشدت کاهش میده. حالا که دولت جدید با حمایت بالایی از طرف مردم انتخاب شده امیدواریم حداقل در زمینه خصوصی سازی صنایع و بخصوص صنعت خودروسازی حرکتی رو شروع کنه. بالاخره دیر شروع کردن خیلی بهتر از شروع نکردن و حفظ وضعیت بد الانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا