بی ام وموتورسیکلت

تست تصادف اسکوتر ب‌ام‌و با خودرو

C1 که در سال ۲۰۰۰ به بازار معرفی شده، یک اسکوتر سرپوشیده است که توسط «برتونه» برای ب‌ام‌و طراحی شده است. با توجه به  پیشرفت‌هایی که اسکوترها تا آن زمان داشتند، C1 اسکوتر فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شد. با این وجود، به رانندگان خود این اجازه را می‌داد که  بدون قرار دادن کلاه ایمنی، تردد کنند. برای گروه کوچکی از مردم، نشستن بر روی یک صندلی نرمال با حالت قرار گرفتن «پاها در جلو» و بدون هیچ‌گونه مانع خاص در میدان دید، به قرار گرفتن در پشت فرمان C1 با ارتفاع بالای مرکز ثقل، نسبت ناامید کننده قدرت به وزن و یک سواری لرزان می‌ارزید.


ب‌ام‌و بعد از ۲ سال، این موتورسیکلت کم‌فروش را از خط تولید کنار گذاشت. امّا C1 قبل از اینکه قدم به عرصه بازار بگذارد، می‌بایستی آزمایش‌های گسترده‌ای را در زمینه تصادف طی می‌کرد تا هر گونه نگرانی را در هنگام وقوع حادثه احتمالی برطرف کند.


این فرآیند حتی شامل لباس پوشیدن یکی از کارکنان ب‌ام‌و می‌شد تا آزمایش C1 یک مرحله فراتر برود. هیچکدام از کارکنان دوست نداشت که جای این شخص باشد.


C1 یک فریم مستحکم و صلب داشت که در عین حال، از مصالح سبک ساخته شده بود. فوم‌های جاذب انرژی در بدنه کار گذاشته شده بودند و یک سلول محافظ از شانه‌ها و سر، زانوها و پاها حفاظت می‌کرد. همچنین این اسکوتر دارای کمربندهای ایمنی ۴ نقطه‌ای، گرم‌کن دسته‌های فرمان و آپشن ترمزهای ضدّ قفل برمبو بود.

نسخه الکتریکی ب ام و C1
نسخه الکتریکی ب ام و C1
امّا در هر صورت، C1 در بازار فروش با شکست روبرو شد.


در این ویدیو مشاهده می‌کنید که چگونه یک C1 در برخورد با یک E46، بدون پوشیدن کلاه ایمنی، جان سالم به در می‌برد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فوقالعاده بود ولی با تمام برتری های که به تمام موتور سیکلت های رقیبانش داشت بدلیل قیمت بالا هیچ وقت موفق نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Love Cars

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    ایمنیش از بعضی ماشینای ما بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من تستشو با آقای هموند دیدم اونموقع گویا تست موتورسیکلت انجام میداده از سقف ثابت و همین طور قیمت بالاش به عنوان نقطه ضعف اسم بردن
    نمی دونستم تولیدش متوقف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا