نیسان

معرفی نسل جدید نیسان سنترا در نمایشگاه لس‌آنجلس

حدود شش ماه پیش در نمایشگاه شانگهای، نسل جدید سدان کامپکت نیسان سلفی برای بازار چین رونمایی شد و حالا نسل جدید نسخهٔ آمریکایی آن یعنی سنترا هم در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شده است. سنترا برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ در بازار ایالات‌متحده عرضه شد و طی این ۳۷ سال بیش از شش میلیون دستگاه از آن به فروش رفته و به یکی از موفق‌ترین محصولات نیسان تبدیل شده است تا جایی که پرفروش‌ترین محصول تاریخ نیسان در ایالات‌متحده محسوب می‌شود و ازاین‌رو بازطراحی آن بسیار مهم است.

نسل هشتم این ماشین روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که موجب شده ۵.۶ سانتیمتر کم‌ارتفاع‌تر و ۵ سانتیمتر عریض‌تر از نسل قبلی شود. این استایل پایین‌تر در کنار بازطراحی جلو و عقب خودرو، نمای زیبا و تهاجمی‌تری را ایجاد کرده است. همچنین ویژگی‌های قابل‌توجهی مثل جلوپنجرهٔ نمادین V شکل نیسان، چراغ‌های جلوی باریک LED و سقف شناور، ظاهر سنترای جدید را به سدان‌های بزرگ‌تر نیسان یعنی آلتیما و ماکسیما شبیه کرده است. خریداران این سدان ژاپنی می‌توانند از بین هشت رنگ بیرونی مختلف و همین‌طور سه ترکیب دورنگ گوناگون، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

در داخل سنترای ۲۰۲۰ نیز شاهد همان به‌روزرسانی‌ها و ارتقاءهایی هستیم که در سایر محصولات نیسان دیده‌ایم که توجه بیشتر به جزئیات و متریال بهتر ازجملهٔ آن‌ها هستند. این خودرو به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر و یک صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و مجهز است اما در تیپ‌های بالاتر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی با کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود. علاوه بر این، کابین سنترا به لطف صندلی‌های چرمی جدید با دوخت متضاد و طرح ساده‌تر داشبورد با بهبود ارگونومی کلی، به‌طور چشمگیری نسبت به قبل بهبود یافته است.

برای این سدان کامپکت جدید اما ویژگی‌های ایمنی بی‌شماری به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها در قالب پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان ارائه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترمز عقب اتوماتیک، پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، هشدار خروج از خط و دستیار نوربالا اشاره کرد. سنترا همچنین به‌صورت استاندارد به ۱۰ ایربگ، هشدار درهای عقب، هشدار هوشمند برخورد جلو و پایش هوشیاری راننده هم مجهز شده است.

برای سنترای مدل ۲۰۲۰ تنها یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی جدید در نظر گرفته شده است. این موتور با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور، ۲۰ درصد قدرت و ۱۶ درصد گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۱.۸ لیتری نسل قبلی دارد. همچنین به گفتهٔ نیسان، مصرف سوخت این موتور ۲ لیتری جدید نیز از موتور قبلی کمتر است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

نسل جدید سنترا در سه تیپ مختلف شامل S، SV و SR به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه یا همان S به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۱۶ اینچی، استارت دکمه‌ای و… مجهز است. در تیپ SV رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، با لاستیک‌های ۲۰۵ چهارفصل، نمایشگر هشت اینچی، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای و کروز کنترل با قابلیت توقف و حرکت ارائه می‌شود. بالاترین تیپ یعنی SR هم به لطف برخورداری از اسپویلر عقب، آینه‌های جانبی مشکی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و تریم کرومی تاریک در جلوپنجره، نمای اسپرت‌تری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگریه دونه از این اپشنها توی محصولات ایران خودرو و سایپا بود مدیر عامل شرکتهاشون. به مردم میگفتن که صبح به صبح تماس بگیرن با مدیر عامل شرکتهاشون وازشون تشکر کنن ازشون به خاطر یه دونه از این اپشنها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    باید از نیسان یک تشکر ویژه کرد بابت آپشن های زیادی که بطور استاندارد ارائه میکنه و در خیلی از شرکت های بزرگ این آپشن ها به صورت استاندارد ارائه نمیشه و باید بابت هر آپشن پول بیشتری پرداخت کرد
    مثلاً آپشن هایی که نیسان ماکسیما به طور استاندارد داره در اختیار مشتری میگذاره ، در سدان های لوکس پیدا میشه
    ❤❤ Nissan ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارشیا

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    کاش دو دیفرانسیل هم داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    طراحیش یه طوره انگار آلتیمارو با ماکسیما گذاشتن تو میکسر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کریم

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوستان توی رده بندی سدان های نیسان. سنترا زیر التیما قرار میگیره یا بالاشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      سنترا سدان کوچک
      آلتیما سدان میان سایز
      ماکسیما سدان فول سایز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۷ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        البته ماکسیما فول سایز نیست…میدسایز پریمیومه….
        ابعادش در حد سری 5 بیمر و ای کلاس بنزه… نه در حد اس کلاس و سری 7

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. joojoo

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (272 ديدگاه)

      سنترا سدان کامپکته…..
      التیما میدسایز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. metti

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    روح و روانمو تسخیر کرد
    لعنت خدا بر شیاطینی که با بیکفایتی و دزدیاشون کشور رو به این فلاکت انداختن، آرزوی همه چیز به دلمون موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آبتین

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Dante

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    عجیب عالیه
    دوست دارم بدونم نیسانم مثل تویوتا کیفیتش بالا هست یا ن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کاش شاسی بلندهای نیسان هم به اندازه سدان هاش زیبا بودن،مثه مزدای عزیزم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ماشینیه که مردم ایران باید بجای پراید سوار بشن
    اما مسیر تاریخ به جاهایی رفت که عقل آدمیزاد هنگ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا