هوندا

معرفی شاسی‌بلند الکتریکی هوندا Everus VE-1 جدید

تنها برای چین!

هوندا اقدام به معرفی کراس اوور تمام الکتریکی Everus VE-1 کرده است. این خودرو منحصراً برای بازار چین ساخته و پرداخته شده است.


Everus VE-1 که توسط هوندا و شریک چینی‌اش یعنی گروه خودرویی گوانگژو توسعه یافته اوایل سال جاری با کانسپت جدیدی پیش‌نمایش شده است. اکثر جزئیات طراحی چشمگیر آن کانسپت در مدل تولیدی هم به چشم می‌خورند.


در نمای جلو شاهد چراغ‌های تیز و همچنین دیلایت های عمودی LED هستیم که با خطوط گیرای سپر همخوانی خوبی دارند. همچنین یک جلوپنجره‌ی نصفه و نیمه بین چراغ‌ها جای گرفته که جایگاه شارژ خودرو نیز می‌باشد.


زیرساخت این خودرو از همان پلتفرم کراس اوور ساب کامپکت HR-V تشکیل شده اما این ساختار برای جای‌گیری قوای محرکه‌ی الکتریکی تغییر یافته است. این مجموعه از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر تشکیل شده است. هوندا می‌گوید Everus VE-1 با استفاده از مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۳.۶ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت ۳۴۰ کیلومتری را طی کند. افرادی که به دنبال خرید این خودرو هستند سه حالت رانندگی نرمال، اسپورت و صرفه‌جویی باتری را در دسترس خود خواهند داشت.


قیمت کراس اوور الکتریکی جدید هوندا از حدود ۲۴۶۰۰ دلار آغاز می‌شود که حدود ۶ هزار دلار بیشتر از بهای HR-V می‌باشد. البته خریداران چینی مجبور به خرید مستقیم این خودرو نیستند چراکه شرکت چینی Rui Chida اعلام کرده ناوگانی از VE-1 ها را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.


Everus VE-1 اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه هوندا است اما سال آینده هم مدل رترو شکل اوربان الکتریکی هم معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. hami

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خوبه دیگه برن حالشو ببرن.
    خدایی حق دارن اسم کشور ما رو میشنون فکر میکنن ما توی غار زندگی میکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      hami
      یه مصاحبه میدیدم که تو امریکا از مردم سوال میکنن راجع به ایران!!
      جوابها دیدنی بودن. بعضیا نمیدونستن ایران یه کشوره
      بعضیا میگفتن ایران افریقایی ه.راجع به دینمون چیزی نمیدونستن و همینطور راجع به مردممون
      جالب بود نه؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا