هیوندای

تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه 2018 جدید

ما برای اولین بار در ماه جولای توانستیم نسل جدید هیوندای سانتافه را در جاده‌های اروپا برانیم. قضاوت ما درباره این خودرو مثبت بود اما قیمت بالای سانتافه‌ی جدید همچنان یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شد. هم‌اکنون ما در بریتانیا پشت فرمان سانتافه‌ی جدید نشسته‌ایم تا ببینیم پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها می‌تواند اشکودا کودیاک فوق‌العاده را شکست دهد یا خیر.

هیوندای سانتافه 2018
اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند چگونگی احساس کابین سانتافه است. فضای بخش جلوی این خودرو زیاد بوده و صندلی‌ها، ستون فرمان و آینه‌ها تنظیمات فراوانی دارند. صندلی‌های ردیف میانی نیز به همان اندازه جادار بوده و کف کاملاً مسطح خودرو باعث می‌شود سرنشینان احساس راحتی در داخل این شاسی‌بلند داشته باشند.

هیوندای سانتافه 2018
تنها زمانی که در صندلی‌های ردیف سوم بنشینید شاهد کار خام کره‌ای خواهید بود زیرا این بخش هنوز هم برای کودکان کوچک مناسب است. هیوندای می‌گوید محفظه بار این خودرو بزرگ‌تر از قبل بوده و فضای کافی برای قرار دادن کیف‌های چرمی حتی در زمان استفاده از همه‌ی صندلی‌ها وجود دارد.

هیوندای سانتافه 2018
جعبه‌داشبورد سانتافه‌ی جدید بزرگ بوده و فضاهای ذخیره‌ای زیادی در کابین تعبیه شده است. در بخش عقب نیز ورودی‌های USB و خروجی برق ۱۲ ولت برای دستگاه‌های بزرگ‌تر وجود دارد. کیفیت کابین سانتافه جدید واقعاً خوب بوده و خانواده‌ها آن را تحسین خواهند کرد.

هیوندای سانتافه 2018
پایداری سانتافه در زمان حرکت احساس‌برانگیز است. حتی در جاده‌های ناهموار و مخملی بریتانیا، این شاسی‌بلند بزرگ تقریباً تخت باقی می‌ماند و هیچ‌گونه لرزش و احساس عدم اطمینان را به راننده منتقل نمی‌کند. تکان‌های بدنه در حد معقولی بوده و چسبندگی زیادی در این خودرو دیده می‌شود.

هیوندای سانتافه 2018
انتخاب‌گر هوشمند رانندگی باعث می‌شود گشتاور پیشرانه به‌صورت مؤثری توزیع شود. نیروی پیشرانه در حالت اکو تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که در حالت اسپورت شاهد عملکرد خوب سیستم چهار چرخ محرک هستیم. فرمان نیز در تمامی حالات رانندگی سنگین‌تر بوده اما احساس زیادی ندارد.

هیوندای سانتافه 2018
گیربکس اتوماتیک این خودرو نرم و سریع بوده و اگرچه در آغاز کمی کند عمل می‌کند اما با شخصیت سانتافه هماهنگی دارد. پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی این شاسی‌بلند آرام و متین بوده و قدرت کافی برای استفاده‌های روزمره را دارد.

هیوندای سانتافه 2018
شما همچنین از نظر تجهیزات هم مشکلی نخواهید داشت. مدل‌های SE که قیمت پایه‌ی ۳۳۴۲۵ پوندی دارند به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی و کروز کنترل تطبیقی و همچنین صفحه‌نمایش لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه می‌شوند. مدل‌های پریمیوم از تجهیزات بیشتری همچون چراغ‌های LED و ورود بدون کلید سود می‌برند درحالی‌که نسخه‌های پریمیوم SE همانند مدل حاضر در تست از صندلی‌های تهویه دار با حافظه، هدآپ دیسپلی و تجهیزات ایمنی بیشتر برخوردار هستند.

اما همان‌گونه که در اولین برخورد با این خودرو گفته بودیم، سانتافه‌ی جدید باید از نظر شرایط فروش عملکرد بهتری داشته باشد تا بتواند بهترین‌های کلاس را شکست دهد. تنها از نظر لیست قیمت‌ها، هیوندای سانتافه‌ی فول ۶۲۵۵ پوند گران‌تر از نسخه‌ی قابل‌مقایسه‌ی اشکودا کودیاک است بنابراین اینجا باید پیشنهاد معقولی از سوی کره‌ای‌ها ارائه شود.

هیوندای سانتافه 2018
متأسفانه شرایط فروش و لیزینگ اولیه‌ی هیوندای نشان می‌دهند سانتافه پریمیوم SE جدید در هر ماه ۲۰۰ پوند گران‌تر از گران‌ترین نسخه اشکودا می‌باشد. با سپرده‌ای برابر و قابل‌مقایسه، هیوندای حدود ۶۷۵ پوند در هر ماه اقساط خواهد داشت درحالی‌که اقساط ماهانه‌ی کودیاک ۴۷۰ پوند می‌باشد.

هزینه‌های نگهداری و مالکیت هیوندای سانتافه با رقیب سرسخت خود تقریباً برابر بوده و البته این را در نظر داشته باشید که مدل تک دیفرانسیل کم‌مصرف‌تر نیز در دسترس است.


شکی وجود ندارد که جدیدترین نسل هیوندای سانتافه یک خودروی خانوادگی با استعداد است. این خودرو از فضای کابین زیاد، راحتی درخور و تجهیزات قابل‌توجهی برخوردار بوده و همچنین تجربه رانندگی و پایداری و آرامش احساس‌برانگیزی دارد. البته مهم نیست که هیوندای تجهیزات زیادی را در شاسی‌بلند خود اراده می‌کند زیرا اقساط ماهانه‌ی مدل فول سانتافه کاملاً بیشتر از اصلی‌ترین رقیب خود در اروپا یعنی کودیاک می‌باشد.

مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD Auto

  • قیمت: ۴۳۲۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۹۷ اسب بخار/۴۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مک لارن اسپید تیل عکساش اومده بیرون
    به نظرم خیلی شیکه این ماشین
    پدال هر چه زود تر خبرشو بزار.
    حداکثر سرعتش ۴۰۲ کیلومتر در ساعته.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بالاخره یه موتور خوب از هیوندای دیدیم
    با توجه به حجم ۲.۲ لیتری قدرت و گشتاورش برای این کلاس عالیه
    هرچند مصرفش بجا ۶.۳ میتونست ۵.۹یا۶ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتورش دیزلی هست نه بنزینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. net

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    هر زمان این سانتافه جدید میبینم حالم بد میشه طراحی داخلی و بیرونی خیلی زشتی داره.سانتافه اسپرت خیلی قشنگه .سانتافه اسپرت زیباترین کراس اور جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چیکار به سانتافه دارم من .
    وارداتیا همشون خوبن ، حالا یکیش کمتر ، یکیش بیشتر .
    ژاپنیارو دوست دارم بنا به دلایل شخصی .
    اما.
    یه زمانی ، وقتی خودرویی رونمایی میشد در بازارهای جهانی ، منتظر خبر رسانه های خودرویی داخلی بودیم از اینکه وارد گمرک شده و آماده ترخیص شده ،
    مُدام تو نمایشگاه های سطح شهر دنبال این میگشتیم تا اولینشو از نزدیک ببینیم .
    فرقی هم نمیکرد از کدوم برند یا شرکت خودروسازیه ، فقط جدید بودنش شوروحال میداد بهمون .
    اما حالا ، این روزا از بهترین تا بدترین خارجیها فقط چندتا آتوآشغال چینی مونده ، که هِیف چشم برای نگاه کردنشون (( مثل پیکاپ آمیکو با اون قیافه لِگویی مسخرش)).
    جداً پیشونی خیلی مهمه کجا بدنیا بیاردت ، شانس ما ایران بوده ،البته خداروشکر زیمباوه یا جیبوتی به دنیا نیومدیم .
    راضیم به رضایت اِی خدا ، ولی یِکاری کُن کمی آدم وارتر بدون فکر کمتری سر به روی بالشت بگذاریم ، مُردیم از فردای بی هیچ ای خدا .
    دوست داشتم اینطوری کامنت بزارم ، پدال هم مُدام در حال فیلتر کردن کامنتهاست .اِ ی ی ی بابا
    پدال دوران فیلتر گذشته دیگه ، بهتر نیست کمی واقع بینانه تر بنگریم به این وضع خراب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سانتافه ماشین خوبیه در مقاله ای که در اروپا بررسی شده نمره قبولی گرفته، نمیدونم چرا بعضی از سهامداران دایملر و جنرال موتورز میگن کرخ ای ها لگن هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا