ولوو

اتوبوس‌های الکتریکی در راه مونترال کانادا

روز به روز به تعداد اتوبوس‌های الکتریکی در شهرهای شلوغ سراسر دنیا افزوده می‌شود. این دسته از خودروها هنوز در آمریکای شمالی فراوانی زیادی ندارند اما با ورود خلاقیت‌های جدید به این عرصه موضوع یاد شده در حال تغییر می‌باشد.


در ادامه‌ی برنامه‌های در نظر گرفته شده در آمریکای شمالی، مونترال برنامه‌ی آزمایشی جدیدی را بکار گرفته که طی آن اتوبوس‌های الکتریکی در سال‌های آینده نقش پررنگی در حمل‌ونقل عمومی خواهند داشت.


به یک دلیل پایتخت کبک کانادا برای اجرای این برنامه انتخاب شده است. این شهر به لطف شبکه‌ی گسترده‌ای از سدهای هیدروالکتریکی دارای الکتریسیته‌ی ارزان و قابل تجدیدی است. این شهر همچنین یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را داراست؛ و البته از قضا این شهر به مقر برند اتوبوس‌سازی ولوو یعنی نووا نزدیک است.


با در نظر گرفتن این موضوعات، دپارتمان حمل‌ونقل عمومی شهر و شرکت نووا در حال همکاری برای به‌کارگیری ۳ اتوبوس الکتریکی هستند.


مدیر شرکت اتوبوس نووا می‌گوید:

تیم ما احساس بسیار خوبی برای تغییر بخشی از دنیا دارد. با این کار دنیای ما مکانی سبزتر بوده و سفرهای ما با راحتی فوق‌العاده و آرامش خاطر انجام می‌گیرند.


یکی از مقامات ارشد حمل‌ونقل نیز می‌گوید:

این اتوبوس‌ها دپارتمان حمل‌ونقل عمومی را قادر می‌سازند تا اولین نمونه‌ها از ناوگان الکتریکی شده را بکار گیرند و همچنین به کاربران نیز اجازه‌ی سود بردن از مزیت‌های سفر با خودروهای الکتریکی را می‌دهد.


گفته می‌شود در آینده اتوبوس‌های الکتریکی نووا در مسیرهای بیشتری از مونترال و دیگر شهرهای کانادا و ایالات‌متحده بکار گرفته خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا