ولوو

عرضه اولین محصول الکتریکی تاریخ ولوو در آینده‌ای نزدیک

ولوو قبلاً برنامه‌های خودرو برای تولید چندین محصول هیبریدی، الکتریکی و هیبریدی ملایم را اعلام کرده و ظاهراً اولین خودروی بدون آلایندگی سوئدی‌ها در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید.

Volvo 40.2 Concept
Volvo 40.2 Concept
بنا به گفته اتوکار، این خودروی الکتریکی جدید توسط کانسپت ۴۰.۲ سال ۲۰۱۶ پیش نمایش شده و با طراحی مشابه خانواده ۴۰ این کمپانی وارد بازار خواهد شد.

Volvo 40.2 Concept
این هاچبک کوپه مانند بر پایه پلتفرم CMA ساخته می‌شود. پلتفرم یاد شده بین خودروهای کامپکت ولوو و کمپانی مادر یعنی جیلی مشترک بوده و از جمله دیگر محصولاتی که از این معماری سود می‌برد می‌توان به مدل XC40 اشاره کرد. این اطلاعات توسط مدیر تحقیق و توسعه ولوو آقای هنریک گرین تأیید شده است. او اذعان کرده که خودروی یاد شده دارای سیستم باتری مدولار خواهد بود.

Volvo 40.2 Concept
هنوز حداقل برد خودرو تأیید نشده اما به نظر می‌رسد نسخه‌های سطح بالاتر آن دارای محدوده حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری باشد.
گرین می‌گوید:

ما تلاش داریم به این هدف (محدوده حرکتی) برسیم. ما در اواسط فاز توسعه‌ای بوده و قدم‌های رو به جلو را برمی‌داریم. توسعه یک خودرو نسبت به ۵ تا ۱۰ سال پیش کاملاً متفاوت است. شما باید ۳ یا ۴ سال پیش از عرضه خودرو کاملاً آماده شوید و اگر کار خود را به خوبی انجام دهید محصولی رقابتی خواهید داشت.

ولوو همچنین می‌تواند نسخه تمام الکتریکی XC40 را عرضه کند. همچنین بخش پرفورمنس این خودروساز یعنی پولستار برنامه‌هایی برای معرفی سه خودروی دیگر علاوه بر مدل پولستار ۱ دارد.

Volvo 40.2 Concept
گفته شده سدان میدسایز پولستار ۲ طبق انتظارات پایان سال آینده عرضه خواهد شد و پس از آن نیز کراس اوور الکتریکی پولستار ۳ در سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهد شد. پولستار ۴ نیز می‌تواند با تولید پیش از پایان سال ۲۰۲۰ خانواده را کامل نماید. احتمالاً پولستار ۴ یک خودروی کانورتیبل شکل گرفته بر مبنای پولستار ۱ خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ولوو خیلی خودروساز خوبیه. تو مسیر کاملا درستی هم داره پیش میره. بدون حاشیه و جنجال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ولوو خودرو ساز دوست داشتنی ایه
    دمه جیلی گرم که اینجوری احیاش کرد
    امیدوارم لوتوس رو هم به روزهای اوجش برگردونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا