با حرکت اجتنابناپذیر صنعت خودرو به سمت محصولات هیبریدی و الکتریکی، خودروسازان نیز به دنبال یافتن راههایی برای به حداکثر رساندن کارایی پلتفرمهای کنونی هستند. شاید این موضوع برای برخی شرکتها پیچیده و هزینهبر باشد اما برای برخی نیز شانسی دوباره برای یافتن مسیرهایی رقابتی است. ولوو قطعاً در دسته دوم جای میگیرد. این خودروساز سوئدی سال پیش اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه خود یعنی XC40 Recharge P8 را معرفی کرد. این خودرو استارتی دوباره برای ولوو بوده و اکثر پروژههای این شرکت از نوع الکتریکی خواهد بود به گونهای که نیمی از خودروهای تولیدی سوئدیها تا سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود.
به نظر میرسد تغییرات این خودروساز زودتر از آنچه انتظار داریم رخ خواهند داد و هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو میگوید احتمالاً نسل بعدی XC90 آخرین محصول ولوو با پیشرانه درونسوز خواهد بود. او در مصاحبه با کار اند درایور گفته که پس از این خودرو احتمالاً محصولات الکتریکی بیشتر و بیشتری تولید خواهند شد. ساموئلسن اظهار داشته است:
این موضوع واقعاً به سلیقه مشتریان و میزان پیشرفت زیرساختهای الکتریکی بستگی دارد. شاید من اینگونه بتوانم پاسخ دهم: هدف ما قطعاً الکتریکی شدن پیش از اجباری شدن توسط دولتها خواهد بود.
ساموئلسن همچنین به این نکته اشاره کرده که ولوو در حال برنامهریزی برای عرضه چندین محصول الکتریکی جدید در جایگاهی بالاتر و پایینتر XC40 Recharge P8 است. برخی از این خودروها دارای همان پلتفرم کنونی XC40 و پولستار ۲ خواهند بود و محصولات دیگر از پلتفرم کوچکتر جیلی استفاده خواهند کرد.
استراتژی ولوو به شدت به ایدهی تغییر مسیر خودروهای لوکس به سمت قوای محرکه الکتریکی تکیه دارد. مدیر این برند گفته است:
شما میتوانید تخمین بزنید که چه مدت طول خواهد کشید تا تمامی خودروهای لوکس از قوای محرکه الکتریکی استفاده کنند اما ما میگوییم اگر بخواهیم سریع رشد کنیم باید روی این کلاس تمرکز نماییم. این برای ما بهتر از تلاش برای کسب سهم از بازار خودروهای رده میانی و غیر لوکس است.
با وضع قوانین سخت گیرانه تر درباره خودروهای درونسوز طی چند سال آینده و حتی منع تردد آنها در برخی شهرها، شاید ولوو تا سال ۲۰۲۵ بتواند در این مسابقه از دیگر شرکتها جلو بیفتد.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مهر ۱۳۹۹احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ ، بیش از ۵۰٪ ساختههای شرکتها برقی باشند و احتمالاً نفت تا ۲۰ سال آینده به خاطرات میپیوندد و این یعنی منتظر یه خاورمیانه فقیر باشید ، بخصوص ایران و مردم ما که هیچگاه ثروت نفت را احساس نکردند و احساس نمیکنند .
Sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹بابا مگه نفت فقط واسه ماشیناست؟
نفت کلی کاربرد داره از پلاستیک گرفته تا تامین برق.
نگران نباش که این کاراشون که برقی کنیم فقط تبلیغات هستن و متاسفانه دنیا هیچ وقت از نفت خلاص نمیشه و اون پیمان پاریس هم فقط نقش تبلیغاتی داره و کاملا محاله رسیدن بهش
Hadi
۲۰ مهر ۱۳۹۹دارم به این فکر میکنم چطوری میتونن نسل بعدی xc90 رو بهتر از این بسازن…
مگه بهتر از اینم میشه؟!
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۹حدود 85% استفاده از نفت خام برای نوعی از حمل و نقله.
Sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹لطفا آمار درست بدید.
حدود نصف مصرف نفت دنیا برای خودرو هاست نه ۸۵ درصد
طبق پیش بینی ها میگن تا سال ۲۰۴۰ (همون زمانی که میگن اکثر شهر های بزرگ برقی هستن و نصف ماشینای دنیا برقی میشن) میزان آلودگی کربن دی اکسید به ۳۸ میلیارد تن میرسه در حالی که سال قبل ۳۳ میلیارد تن بوده.
شاید جالب باشه که بدونید خیلی شرکتای نفتی کارشون رو بیشتربشه و بیشتر میخواد بشه.
اینا نشون میده که این کارا هیچ وقت عملی نمیشه و کره زمین نابود میشه
مرتضی مقدم
۲۰ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز اول اینکه ایران همین الانشم اتکای زیادی ب نفت نداره چون نمیذارن بفروشه و دوم اینکه بدترین و بی ارزش ترین کاربرد نفت استفاده به عنوان سوخت در موتور های درونسوزه
مهدی موتورز
۲۰ مهر ۱۳۹۹مطمئن باشید بنزین از بین نمیره
پارسا عشق ماشین
۲۰ مهر ۱۳۹۹ببین از بین نمیره ولی تا حدود حداقل میرسه بنزین گرون میشه برق ارزون میشه ماشین برقی ارزان تر میشوند البته تو ایران که برق ارزون نمیشه ولی یک جوری ماشین های بنزینی رو غیر صرفه دار می کنن که دیگه ادم عاقل نمی رود سمت ماشین های بنرینی ای دو مطمئن باش
MAF
۲۰ مهر ۱۳۹۹البته بهتره که از بین بره البته
ببینید ما نگران ماشینای بنزینی ای هستیم که تاحالا هیچوقت سوارشون نشدیم و طعم سواریشونو نچشیدیم درضمن تنها ماشین برقی ایم که حداقل سوار شدیم MVM110S چینی هستش و اصلا ماشینای تسلا و ریوین و… رو ندیدیم
بعدش اومدیم اینطوری از بنزین حمایت میکنیم://
مهدی موتورز
۲۰ مهر ۱۳۹۹maf واقعا راست میگی
ما حتی r8 هم از نزدیک ندیدیم
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹چه ربطی داره از وجودشون که میتونیم لذت ببریم
MaF
۲۰ مهر ۱۳۹۹نه این تعصبی که دارین باعث تعجبم شده
محمدنبی
۲۰ مهر ۱۳۹۹کاهش قیمت فعلی نفت هم ناشی از همین موضوع هست که کاربردهای نفت روز به روز داره کمتر میشه. نفت داره تنها به ماده اولیه صنایع شیمیایی و … تبدیل میشه و این باعث میشه قیمت این مواد در چند سال آینده به شدت کاهش پیدا کنه. در سال 2030 مشکل دارندگان خودروهای درون سوز این خواهد بود که دسترسی اونها به سوخت محدود خواهد شد. چرا که فروش جایگاه های سوخت فسیلی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و از بازدهی اقتصادی خارج خواهند شد و خیلی از اونها که به صورت فرانچایز کار می کنند ، دیگه توجیح نخواهند داشت.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ مهر ۱۳۹۹تنها نکته مثبتش این بود که حداقل میتونیم نسل بعدی xc90 رو هم با موتور درونسوز ببینیم!
به نظر میرسه با این روند شاهد یه تغییر و تحول
نسبتا بزرگ تو دهه های آینده باشیم.
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹لامبورگینی تا سال ۲۰۲۶ یه تمام الکتریکی
اینم از ولوو
رولزروزیس هم تا ۲۰۳۰ کلا برقی میشه
مزداهم حرف رولزرویس رو زده.
اینده ای احمقانه که به ناچار مردم جهان واردش میشن.پر از جاروبرقی?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹ای روزگار مارو از شر این برقی ها خلاص کن
Sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹دقیقا برعکس مزدا گفته تا ۲۰۴۰ بنزینی میسازه.
و فناوری های خوبی هم اورده مثل اسکای اکیتو ایکس با مصرف کم تر از ۴ لیتر
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹ولوو هم رفت قاطی مرغا
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹?????
البته بیشتر گریه داره!!!?♂️?♂️?♂️?♂️
MaF
۲۰ مهر ۱۳۹۹ببینین دوستان ماشینای برقی انقدرام بد نیستن
تمام اشکالاتشم فقد اشکالات جزئین (بجز موضوعات مربوط به باتری که بزودی حل میشن)
من تازه فهمیدم ماشینای تسلا چقدر جذابن از صداشونم بدم نمیاد قیافشونم خوبه
(دوستانی که با این نظر مخالفن لطفا با دلیل ثابت کنن)
Sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹صدای پنکه خیلی جذابه??
مثلا الان سایبرتراک خیلی قشنگه، ۵ تا صفحه رو به هم چسبوند گفت این هم ماشین جدید همه هم گفتن فوق العاده و فضاییه?
بهراد
۲۰ مهر ۱۳۹۹خب کامیون های هیدروژنی ، ماشینای الکتریکی.
بازار بنزینی ها رو به کاهشه و از این به همه هزینه ها برا برقیا میشه :دی
کمتر شرکتی برای ارتقای سخت افزاری بنزینی ها هزینه میکنه ولی ارتقای نرم افزاری وجود داره.
محصولات پتروشیمی جای نفت رو میگیره.کاهش مصرف نفت کاهش قیمت نفت و کاهش آلودگی هوا رو به دنبال داره.
هر کمپانی واسه ارتقا خازن و سلول خورشیدی هزینه کنه به احتمال قوی از بقیه میزنه جلو.
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۹لذتی که ماشین درون سوز داره هیچوقت ماشین برقی نخواهد داشت .حالا چرا ایرانی ها و کاربران پدال از این قضیه برقی شدن نارحتن؟ اگر هم تا سال ۲۰۳۰ نصف و یا حتی کل ماشینهای جهان هم برقی بشه و جایگزین درون سوز بشه بازم تا بخواد بیاد تو ایران سی سال زمان میبره .خودمون دقیقا ۳۰ سال از جهان عقبیم چطور پی نبردین به این قضیه؟ هر چند میدونم که بیشتر ناراحتی شما بخاطر اینه که دیگه نمیتونن صدای فراری یا لامبو و غیره رو بشنوید
سعید تویوتا
۲۳ آبان ۱۳۹۹خارج از بحث موتورهای برقی و درون سوز و معایب و مزایاهاشون،باید به ولوو دراین راستا و تلاش هایی که دررابطه با جلوگیری از تصادف هست تبریک گفت