ولوو

توقف توسعه پیشرانه‌های دیزلی توسط ولوو

هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولووی سوئد می‌گوید این برند توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزلی جدید را به علت افزایش هزینه‌های کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید متوقف خواهد کرد.


او در مصاحبه با رسانه‌ای آلمانی گفته است:

از نقطه نظر کنونی، ما دیگر نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی را توسعه نخواهیم داد.

رئیس ولوو به این نکته اشاره ‌کرده که این کمپانی به توسعه‌ی مدل‌های دیزلی کنونی که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده‌اند ادامه خواهد داد زیرا باید از عهده‌ی استانداردهای آلایندگی آتی بربیایند. البته این روند احتمالاً از سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد.


برنامه‌ی جایگزین ولوو سرمایه‌گذاری روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی بوده و قبلاً گفته شده خودروی کاملاً الکتریکی این برند در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد.


ساموئلسن اضافه کرد:

ما باید تصدیق کنیم تسلا چنین خودرویی را برای مردم ارائه می‌کند. در این زمینه فضا برای ما نیز وجود داشته و خودروهای ما کیفیت بالا و طراحی جذابی دارند.

ساموئلسن معتقد است قوانین آلایندگی به حدی سخت‌گیرانه خواهند شد که بهای خودروهای دیزلی بالا خواهد رفت و در واقع در این نقطه خودروهای پلاگین هیبریدی یک گزینه‌ی جذاب خواهند بود.


یکی از دلایلی که ولوو هنوز نمی‌تواند تولید خودروهای دیزلی خود را قطع کند به محبوبیت آن‌ها بازمی‌گردد. خودروهای دیزلی فروش بیش از ۵۰ درصدی در اروپا داشته و ۹۰ درصد مدل‌های XC90 فروخته شده از قوای محرکه‌ی دیزلی استفاده می‌کنند.


البته سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های کاهنده‌ی آلایندگی در آینده‌ی نزدیک اساسی خواهد بود زیرا میزان آلایندگی خودروهای تولیدی خودروسازان اروپایی در سال ۲۰۲۱ باید از ۱۳۰ گرم به ۹۵ گرم در هر کیلومتر برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. #ali.m#

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از موتور دیزلی اصلا خوشم نمیاد گرچه سیکل جالبی داره .اینکه شمع نداره و با تراکم کار میکنه برام جالبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا