ولوو

معرفی برند حمل و نقل جدید M ولوو

خودروسازان طراز اول جهانی به‌طور فعالانه‌ای در حال کار روی تبدیل شدن از سازنده خودرو به تأمین‌کنندگان حمل‌ونقل وسیع در دنیا هستند؛ و البته این کار برای ولوو با یک حرف جدید همراه شده است: M!


این خودروساز سوئدی اعلام کرد سرویس‌های حمل‌ونقل خود را با برند جدید M ارائه خواهد کرد. نیازی به گفتن نیست که این حرف سریعاً ما را به یاد بازوی پرفورمنس آلمانی‌ها یعنی ب ام و می‌اندازد. جدای از بحث نام‌گذاری، جزئیات کامل این برند جدید هنوز منتشر نشده است اما خب در ادامه برخی اطلاعات را بازگو می‌کنیم.


این برند دسترسی فوری به خودروها و سرویس‌ها را فراهم خواهد کرد. این دسترسی‌ها شامل انتخاب برنامه اشتراک Care By Volvo نیز می‌باشد اما در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه سرویس‌های سان فلیت با خودروهای ولوو خواهیم بود که متشکل از ۱۷۰۰ خودرو بوده و به عنوان برترین کمپانی اشتراک خودرویی سوئد مطرح می‌باشد.

مدیر حمل‌ونقل ولوو بودیل اریکسون می‌گوید:

این سرویس‌ها هم‌اکنون به عنوان جایگزین‌هایی برای تاکسی یا حمل‌ونقل عمومی مطرح هستند. ما تلاش داریم تا جایگزینی واقعی برای آن تجربه‌ها ارائه کنیم. با این سرویس ما قادر خواهیم بود تا به اهداف خود رسیده و حداکثر استفاده از زمان را بکنیم.

اگرچه شهر استکهلم به عنوان مقر اصلی برند M ولوو انجام‌وظیفه خواهد کرد اما برنامه‌هایی برای برنامه‌های آزمایشی در سوئد و آمریکا دارد.


مدیرعامل ولوو آقای هاکان ساموئلسون می‌گوید:

ما تشخیص دادیم که کاربران شهری درباره مالکیت سنتی خودرو اعتقاد دیگری دارند. M بخشی از پاسخ ماست. ما به دنبال ارائه سرویس‌های مستقیم به مشتریان هستیم. راه‌اندازی برند M منابع درآمدی جدیدی برای خودروهای ولوو به همراه خواهد داشت و به رسیدن به هدف ساخت بیش از ۵ میلیون رابطه مستقیم با مشتریان تا اواسط دهه میلادی آینده کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    یه خودروساز، چقدر میتونه پتانسیل برای درآمدهای جانبی داشته باشه.
    این پتانسیلها هر روز بیشتر دارن شناسایی میشن. خیلی جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    من خیلی از برنامه اشتراک خودروهاچه بنز و یا بی ام و یا همین ولوو اطلاعات ندارم ولی این طور به نظر می رسه که یه جور اجاره خودرو هست یعنی یه فقط خودرو هر بار در اختیار -1 نفر- قرار میگیره. حالا یا اون فرد به صورت فردی(تک سرنشین) یا به همراه خانواده ازش استفاده میکنه. اگه این طور باشه یعنی داره دقیقا بر خلاف توسعه یا گرایش به سمت حمل و نقل عمومی عمل میکنه.
    به نظرم این طور ازش بر میاد که هیچ ربطی به موضوع حمل و نقل نداره. صرفا در راستای ارضای مردم در تنوع طلبیه.(ما تشخیص دادیم که کاربران شهری درباره مالکیت سنتی خودرو اعتقاد دیگری دارند)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدک

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو دنیای امروز با توسعه ی هرچه بیشتر امکانات حمل و نقل تقریبا میل به خرید خودرو به صورت شخصی در بین عموم مردم کم و کمتر میشه
      ما ایرانو نمیگیم. منظورمون کشورای اروپایی و غربیه. پس هرچی میشه نگین نه ایران اینطور نیست اونطور نیست. اصلا ایران حساب نمیشه تو این چیزا
      خب تو این شرائط امروز میبینیم که مردم کشورهای غربی عموما برای تعطیلات و اینور اونور رفتن ماشین اجاره میکنن تا اینکه ماشین بخرن و بعدم کلی هزینه ی نگهداری بدن و بعد پنج سالم ارزش ماشینشون به سی درصد موقع خرید برسه
      برا همین اکثرا یا لیزیگی اجاره میکنن یا اینکه از شرکتای اجاره خودرو برا موقع نیازشون ماشین میگیرن. حالا ولوو اومده تو این بازار حضور فعالی داشته باشه. مثلا هرتز قبلا یادمه یه سرویس اجاره خودرو به صورت مثلا ده بار در ماه داشت که هزینش میشد چند صد یورو. وقتی طرف ماهی ده بار احتیاج داره میره ماشین میگیره و مواقع دیگم ماشین دست چند نفر دیگه هست. اتفاقا بر خلاف گفته ی شما این کار دقیقا شبیه به حمل و نقل عمومیه. چون یک خودرو دیگه دست یک نفر نیست ممکنه بیست نفر از این خودرو تو یک ماه استفاده کنن اونم موقعی که نیاز دارن و برا همون دفعاتی که استفاده میکنن پول میدن نه بیشتر. اونجا که ایران نیست طرف ماشین بخره و بعدم سال دیگه قیمت ماشینش دوبرابر بشه
      تو mobile.de که مخصوص فروش اتومبیل تو المانه بگردید یه بی ام و سری سه ۲۰۱۰ حدودا نود میلیون تومن قیمتشه. با دلار نه هزار تومنی.
      حمل نقل عمومی حتما که اتوبوس و قطار نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۵ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (135 ديدگاه)

        مسلما اون کسی که خودروی شخصی هم داره موقع نیازش ازش استفاده میکنه، همینطوری بیخود و بی جهت که با ماشین نمیاد تو خیابون. حمل و نقل عمومی نیومد ماشین تو پارکینگ خونه ها رو کم کنه، اومد ماشین توخیابون ها کم کنه. اینم تنها در صورتی اتفاق میفته که از گزینه های جایگزین مثل دوچرخه، پیاده یا حمل و نقل عمومی(حتی تو کشورهای دیگه تاکسی جز حمل و نقل عمومی محسوب نمیشه چون اونا فقط با یه سرنشین هم حرکت میکنن. حتی زمان بندی دارن و مثلا هر دوقیقه باید یه تاکسی حرکت کنه حتی در صورتی که خالی باشه) استفاده بشه. اما این خودروهای اجاره ای معمولا به صورت تک سرنشین استفاده میشن. به این خاطره که میگم حملو نقل عمومی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۵ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          البته تو میزان استفاده از خودرو بی تاثیر نیست. اینطوری چون خودرور دم دستش نیست بر هر کار کوچیکی ازش استفاده نمیکنه(مثلا تو ایران طرف دو تا کوچه بالاتر میخواد بره نونوایی با ماشین میره) ولی تاثیر کمی تو پایین آوردن استفاده خودرو داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مزدک

          ۱۵ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یکی که نمیخواد خودروشخصی داشته که هر سال قیمتش کمتر و کمتر میشه میره از ولوو خودرو اجاره میکنه و خیالشو بابت همه چی تموم میکنه.
          ماشین داشتن بیمه میخواد مالیات میخواد معاینه و سرویس میخواد
          اون شخصی که خودروی شخصی داره براش تصاحب یه ماشین مهمتره و به کم شدن ارزش ماشینش که براش پول داده در هر سال فکر نمیکنه. ولی بقیه چی؟ افرادی که نمیخوان پول برا خوابیدن ماشین بدن چی؟ چرا کلی پول بدن ماشین بخرن و بعدم تو گاراژ بخوابه؟
          هزینه ی نگهداری خودرو تو بازه ی ده ساله تقریبا اندازه ی قیمت خود خودرو میشه. همه جا که ایران نیست این چیزا براش مهم نباشه
          به این چیزام فکر کنین
          سرویس اشتراکی برا همین مواقعه. برا مواقعی که طرف نمیخواد پولشو با خرید ماشین هدر بده ولی برا مواقعی که ماشین نیاز داره بره به یه شرکتی و با مقداری پول ماشین اجاره کنه و کارشو انجام بده و بعدم پس بیاره یه نفر دیگه استفاده کنه.
          من خودم اگه خارج بودم به جا خرید ماشین میرفتم اجاره میکردم
          امروزه حتی فراری و لامبورگینی رو میشه به راحتی اجاره کرد چه برسه به ماشینای معمولی
          بعدم شرکتایی هستن که نیاز به ماشین دارن. این شرکتا نمیخوان یا نمیتونن برا خرید ده تا ماشین هزینه کنن ولی میتونن بیان از یه شرکت اجاره کنن یا لیزینگ کنن. الان care by volvo تو خود سوئد خیلی ازش استقبال شده مخصوصا شرکتا
          این قضیه شبیه خرید تلفن همراه تو کشورای غربیه که اوپراتور موبایل رایگان با سرویس های تعیین شده در قبال یه هزینه ی ماهانه در اختیار مردم میزاره. ده سال پیشا ما به مردم غربی میخندیدیم که چرا پول نمیدن و یه گوشی نمیخرن. ولی اینو نمیگیم که اونا خودشون انتخاب میکنن پول بدن و یه ایفون هزار دلاری بخرن و یا اینکه ایفون مجانی بگیرن و در عوض به مدت دو سال سرویس یه اوپراتور رو با پرداخت ماهانه استفاده کنه.
          الانم همینه. مردم اونور انتخاب خودشونه. کسی به زور نگفته حتما بیا خودروی اشتراکی بگیر. خواستن میگیرن نخواستن لیزینگ میکنن. خواستن یکجا میخرن. خواستن اجاره میکنن. خواستن به صورت ابونمان ماشین میگیرن. شرکتها با گسترده کردن تنوع فروش و ارائه ی خودرو سعی در جذب مشتری میکنن.
          مردمشونم ازادن چطوری ماشین تو دسترسشون باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        منم با نظرت موافقم. اگه منم اونجا زندگی میکردم یه ماشین برقی یا پلاگین هایبرید برای استفاده شهری و شخصیم میخریدم. برای بقیه مواقع ماشینو کرایه میکردم. ضرر نمیکنی کلی هم تنوع جلو روته.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا