ولوو

نیم قرن تحقیق ولوو روی تصادفات خودرویی

تیم تحقیق تصادفات ولوو از سال ۱۹۷۰ تاکنون مشغول به کار بوده و به عنوان واحد CSI این برند سوئدی عمل می‌کند. وظیفه این تیم بررسی تمامی تصادفات است تا ولوو با استفاده از اطلاعات به دست آمده بتواند ایمنی محصولات تولیدی خود را بهبود بخشد.

هر وقت تصادفی با حضور محصولات ولوو در گوتنبرگ سوئد رخ دهد این تیم در صحنه حاضر شده و شروع به مستندسازی و بررسی یافته‌های خود با جزئیاتی دقیق خواهند کرد.

رئیس مرکز ایمنی ولوو می‌گوید:

تیم تحقیق تصادفات ما تلاش‌های زیادی داشته‌اند و ولوو با استفاده از نتایج تحقیقات آن‌ها مطمئن شده که تصادفات رخ داده می‌توانند منجر به نتیجه‌ای خوب یعنی خودروهای ایمن‌تر شوند. با تحلیل دقیق آنچه در زمان تصادف رخ می‌دهد این تیم اطلاعات حیاتی زیادی را برای بهبود ایمنی خودروها فراهم می‌کند.

تیم تحقیق تصادفات ولوو با حضور در صحنه تصادف شروع به پرسیدن سؤالاتی همچون “تصادف تا چه اندازه شدید بوده است؟” یا “سیستم‌های ایمنی فعال چه زمانی وارد عمل شده‌اند؟” و “حال سرنشینان چگونه است؟” خواهند کرد. آن‌ها سپس به شرایط آب و هوایی، زمان وقوع تصادف، وضعیت علائم جاده‌ای و… می‌پردازند.

پس از آن تیم ولوو به مرکز خود برگشته و شروع به تماس با راننده می‌کنند تا امکان دسترسی به خودرو و امتحان آن را داشته باشند. آن‌ها همچنین درخواست دسترسی به داده‌های پلیس را می‌کنند. این تیم سپس تلاش می‌کند بفهمد راننده چه احساسی درباره تصادف داشته و اینجاست که دانشمندان علوم رفتاری ولوو وارد ماجرا می‌شوند.

نهایتاً آن‌ها گزارش‌های پزشکی را مطالعه کرده و کارشناسان بیومکانیک و فیزیک‌دان‌ها اثرات تصادف را تحلیل می‌کنند.

تیم تحقیق تصادفات ولوو هر سال حدود ۳۰ تا ۵۰ تصادف را بررسی می‌کنند اما با سرویس‌های اضطراری دیگری نیز در سراسر جهان همکاری می‌کنند تا اطلاعات جامعی را به دست آورند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    دمشون گرم
    ولوو تو همه جای جهان به خودرو زره پوش بودن معروفه

    موافقم 53
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      خدایش جای اینا تو بهشته .
      چقد جان انسان ها براشون مهمه برعکس این خدانشناس های داخلی

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. Aria

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    عین سایپا

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. SS

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (740 ديدگاه)

      سایپا – نیم قرن تحقیق در زمینه روشهای چاپیدن ملت!

      موافقم 30
      مخالفم 0
  3. بهراد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چرا خودتونو به زحمت میندازین ، یه شرکتی ماشینی ساخته بعد تصادف از وسط دو نیم میشه تا سرنشینا اگه زنده مونده باشن بتونن سریع از خودرو خارج بشن :دی
    این تیم کار خوبی می کنه تست تصادف ها در شرایط معمولی و آزمایشگاهی انجام میشه و حتی بنزین داخل ماشین نیس؛ اما اینطوری تمام ابعاد حادثه بررسی میشه و کاملا تصادف واقعیه که ممکنه سرنشینا جراحت و خونریزی داشته باشن، چیزی که در آدمک های عروسکی رخ نمیده.میشه علتشم پیدا کرد یا چک کرد که تمام سیستم های ایمنی لحظه تصادف کار میکردن یا عمل نکردن.
    در کل مثل یه دانش آموز پرتلاشه برخلاف دیگران که واسه امتحان آماده میشن ؛ بعد تصحیح معلم، یبارم خودش جواباشو چک می کنه تا اشکالاشو بر طرف کنه با اینکه شاید امتیاز آزمونو از دست داده باشه ولی دوباره همون اشتباهارو نمی کنه.

    موافقم 9
    مخالفم 16
    1. بهراد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (753 ديدگاه)

      شماره ساقی خودتو بده.
      دو سطر اول مال سایپا هست
      بقیش مال ولوو
      فهمیدنش به تفکر نیاز داره

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ولوو تنها برندی که 20 سال کسی جونشو از دست نداده تو این ماشین
    ایمن ترین برند دنیا

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. ارشیاsvj

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ما هم یه سایپا داریم تیم تحقیقات ایمنیش میره بررسی میونه چه قد از ماشین باقی مونده که سالمه و میشه بازم ازش استفاده کرد!!!????
    ولی خودمونیم خیلی خفنه حرکته ولوو!!

    موافقم 16
    مخالفم 0
  6. Meysam

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    تو یوتیوب یه کانال هندی هستش که تصادفات واقعی در هند بین برندهای مطرح و برندهای هندی مثل تاتا و ماهیندرا رو بررسی میکنه. من که کف کردم. تاتا خیلی ماشینای جون داری میسازه.آدم فکرشو نمیکنه. دمش گرم. لینک کانالشو پیدا میکنم میزارم خودتون برید ببینید کف کنید

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مردم ظاهر بینن. تاتا اونقدر استانداردش بالاست تونسته وارد المان بشه. صادر میکنه مدل indico رو. اما مثل ماشین چینی ظاهر نداره. جک یکی از فایملامون تو یه تصادف ساده تا پشتی صندلی شاگرد جمع شد. اگه ادم توش بود استخوناشم خورد شده بود. از جاده خارج شد خود به یه تپه خاکی. یه تپه خاکی ساده. با موتور میزدی به تپه خاکی ازش رد میشدی. اما جک له شد.

      موافقم 11
      مخالفم 0
  7. mahdi-abdi

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    سایپا هم دنبال اینه چه از ماشینش کم کنه گرون تر بفروشه

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. حسين ماشيني

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سایپا و فرغون خودرو و … برآیند تفکر خود ماست…. و تا ابد هم همین خواهد بود… ما رو هم بکنن رییس اون کارخونه های پیت سازی قطعا کار دیگه ای بجز همین کارای معمول انجام نخواهیم داد چون نمی تونیم

      موافقم 9
      مخالفم 2
  8. mahdi-abdi

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من یه چی برام سواله. اخه چرا ولوو دست اون چینیا هست؟ بخدا به چین فکر میکنم کبدم از کار میفته/=

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\||///

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      داداش خدارو شکر کن دست جیلیه دست تاتا و گریت وال نیست
      از سال ۲۰۱۰ تاحالا ولوو خیلی پیشرفت کرده….
      جیلی هم برند خوبیه….
      ماشیناش زیاد هم بد نیستن….

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. یاس ی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1021 ديدگاه)

      به خاطر سرمایه گذاری خوب چینیها، ولوو از نظر مالی تامین میشه جیلی از تجربیات و دانش ولوو استفاده میکنه و هردو برند سود میکنن.

      موافقم 10
      مخالفم 0
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ایمنی بالاتر از همه چیز…
    سلطان سوئدی.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  10. Saeed

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    این است سوئد❤️

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. sina

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ما ک ازینا نداشتیم پس کی قراره شرع کنیم؟ حداقل تست تصادف کامل:(((

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا