چشم اندازولوو

اعلام خودروی سال 2018-2019 ژاپن

هیئت‌داوران رقابت خودروی سال ژاپن که از ۶۰ کارشناس خودرو تشکیل شده، از بین پنج فینالیست، برندهٔ امسال را انتخاب و خودروی سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ژاپن را اعلام کرده است. این فینالیست‌ها عبارت‌اند از:

  • میتسوبیشی اکلیپس کراس
  • تویوتا کرولا هاچ‌بک
  • تویوتا کراون
  • ولوو XC40
  • فولکس‌واگن پولو

از بین این فینالیست‌ها نهایتاً ولوو XC40 به‌عنوان برنده و خودروی سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ژاپن انتخاب شده است. این یعنی XC40 دقیقاً یک سال بعد از برادر بزرگ‌ترش به این عنوان دست پیدا کرده است زیرا سال گذشته هم کراس‌اوور XC60 به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ژاپن انتخاب شد؛ بنابراین، این دومین سال متوالی است که ولوو توانسته جایزهٔ خودروی سال ژاپن را از آن خود کند.

همچنین XC40 سومین خودروی غیر ژاپنی است که موفق به کسب عنوان خودروی سال ژاپن شده است. فولکس‌واگن گلف در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ولوو XC60 در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دو خودروی غیر ژاپنی دیگری هستند که تاکنون این عنوان را کسب کرده‌اند. این برای اولین بار در تاریخ برگزاری رقابت خودروی سال ژاپن است که یک خودروساز خارجی دو سال متوالی به پیروزی دست یافته است. پیش‌ازاین، XC40 به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا و خودروی سال ۲۰۱۸ زنان هم دست پیدا کرده و بدین ترتیب، این کراس‌اوور ساب‌کامپکت به یکی از پرافتخارترین ساخته‌های تاریخ ولوو تبدیل شده است.

ولوو XC40 با کسب ۳۶۳ امتیاز، طی رقابتی نزدیک با تویوتا کرولا هاچ‌بک موفق به پیروزی در این رقابت سخت شد درحالی‌که کرولا با ۴۹ امتیاز کمتر یعنی با کسب ۳۱۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم رقابت امسال به هم به یک هاچ‌بک دیگر یعنی فولکس‌واگن پولو با ۱۹۷ امتیاز تعلق گرفته و سدان لوکس تویوتا کراون با ۱۷۰ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده است؛ و نهایتاً میتسوبیشی اکلیپس کراس هم با ۱۶۵ امتیاز جایگاه آخر یا پنجم را به خود اختصاص داده است.

مراسم اعلام خودروی سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ژاپن در مرکز تبادلات بین‌المللی توکیو برگزار شد و در مقابل هیئت‌داوران رقابت خودروی سال ژاپن و همین‌طور ۲۰۰ نفر از مدیران این صنعت، جایزهٔ برنده به مدیرعامل ولوو ژاپن آقای «تاکایوکی کیمورا» اهدا شد. وی در این مراسم گفته است:

«پس‌ازآنکه XC60 سال گذشته عنوان خودروی سال ژاپن را کسب کرد، ما بلافاصله امسال هم این عنوان ارزشمند را به دست آورده‌ایم و در وهلهٔ اول می‌خواهم به خاطر این جایزه از کارکنان ولوو در سراسر کشور تشکر کنم. XC40 برای بازار ژاپنی اندازه‌ای عالی و قیمتی رقابتی دارد و بنابراین ما امیدواریم بتوانیم این جایزه را به بخش میزان فروش منتقل کنیم».

اما رقابت خودروی سال ژاپن غیر از رقابت اصلی، در چند بخش دیگر مثل نوآوری سال و خودروی کوچک سال هم برگزار می‌شود. دیگر جوایز خودرویی ۲۰۱۸ ژاپن به هوندا کلاریتی برای بهترین نوآوری، ب‌ام‌و X2 برای حس و لذت رانندگی و دایهاتسو توکات برای خودروی کوچک سال اهدا شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    خودرو سال ایرانم لطفا بزنید
    دنا پلاس توربو??
    واقعا تاسف داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      دنا پلاس توربو ماشین خیلی خوبیه
      به شرطی که ۳۰ میلیون باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. charger

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (396 ديدگاه)

        سی میلیون نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامتین

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3051 ديدگاه)

        بنظرم با توجه به پلتفرم ضعیف دنا و موتور مشکل دار و گیربکس 4دنده اتومات که قراره بیاد روش، بهترین خودروی داخلی رهام توربو خواهد بود که 6 دنده اتومات و 150 اسب از یک موتور مطالعه شده هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Muty

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        نسبت به حقوق کارگر ( محدوده 1/5 )
        اگه حدود 15-10 میلیون باشه خوبه …

        اینجوری بگید بفهمن می فهمیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    افتخار یعنی تو خاک کشوری که خودش سرآمد خودروسازی در دنیاست بشی بهترین خودروی سال.شاسی بلندها و استیشن های ولوو واقعا عالین و جزو بهترین ها هستن‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    XC40 واقعا ماشین همه چی تمومی هست
    احسنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    قابل توجه اون اقای عشق ماشین که دیشب میگفت ژاپنیا فقط ماشینای خودشونو سوار میشن اینم از ولوو که دوسال پشت سر هم خودروی سال اروپا شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عشق ماشین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جایزه دادن چه ربطی به فروش داره آخه. خوبه گفتم حدود 93 درصد بازار ژاپن دست خود برندای ژاپنیه. معنیه این چیه دقیقا؟ سند هم سایت focus2move. خدایا با کیا شدیم 80 میلیون!
      ***یکی دیگه برگشته میگه ژاپنیا به برندای خودشون فقط جایزه میدن. حالا 2 سال پشت سر هم ولوو شده. بعد به جای اینکه به اون گیر بدی به حرف درست من گیر میدی. جالبه والا :(
      از همون کامنتات معلوم بود فازت چیه داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        پس نه توقع داشتی 90 درصد ماشینهای اروپایی سوار شن ، پروفسور معلومه هر کشوری بیشتر ماشینای خودشونو سوار میشن مثلا المانیا ، بیشتر المانی سوار میشن ، فرانسویا ، بیشتر فرانسوی سوار میشن ، حتی تو چین هم بخاطر درامد کم بیشترشون ماشین چینی سوار میشن ، اگه به کامنت دیشبم توجه میکردی ، نگفتم ژاپنیا اصلا ماشینای خودشونو سوار نمیشن ، گفتم اروپاییها ، حضور خیلی پر رنگی همیشه در بازار ژاپن داشتند ، ولی در مورد حضور خودروهای ژاپنی در اروپا اینگونه نبوده ، یا اگر هم بوده ، به صورت کاملا مقطعی بوده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عشق ماشین

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          الان به نظرت حدود 6 درصد برای کل برندهای اروپایی میشه حضور خیلی پر رنگ؟؟!! معلومه واقعا کی پرفسوره!
          دیشب گفتی تو ژاپن پر خودروی فرانسویه. منم گفتم رنو و پژو هرکدوم فقط 0.2 درصد سهم فروش دارن. البته فکر کنم منظورت پر از خالی بوده!! در حالیکه از اونور سهم تویوتا از بازار اروپا در سال 2017 حدود 4.4 درصد، نیسان 3.6 درصد و … هستش. البته که کمه ولی باز به مراتب بیشتر از اون فرانسوی ها تو ژاپن هستش.
          در مورد اینم که هر کشوری با خودروسازای خوب بیشتر ماشین خودشونو سوار میشن هم که مگه کسی چیزی گفت (استثنائاتی مثل آمریکا به کنار). شما اصرار داشتی که فرانسوی ها و اروپایی ها زیاد میفروشن تو ژاپن که با سند گفتم اینطور نیس. 6 درصد برای کل خودروسازان اروپایی خیلی ناچیزه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    تویوتا کراون دیگه ماشین تو دل برویی هست
    هم زیبا ، هم لوکس و هم با اصالت ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      واقعا نمیدونم این امار و ارقامو از کجات در میاری ولی تو همین پدال نوشته بود سهم اروپاییها در ژاپن 18 درصد بود ضمن اینکه در کشوری که بیشتر خودروهای خودشونو سوار میشن امار خوبیه اگه لینکشو پیدا کردم میذارم در مورد فروش فرانسویا در ژاپن هم بازم امارت اشتباس چون تا اونجایی که من یادمه در مجموع سه برند پژو ، رنو و سیتروئن سهم 8 /7 درصدی در سال 2017 داشت که اینم باز امار خوبیه در مورد سهم 4/4 درصدی تویوتا و 3/6 درصدی نیسان در بازار اروپا جوک قشنگی گفتی ، مثلا فرض کن در المان یا فرانسه مردم اون همه ماشین عالی از فولکس ، بی ام و ، رنو ، سیتروئن ، اپل ، پژو ، ولوو و … ول میکنن میان نیسان میخرن ، فروش ژاپنیا در اروپا واقعا خنده داره ، حالا باز تویوتا یه چیزی ، میدونم الان باز میری چندتا لینک من در اوردی از امار فروش ژاپنیا و اروپاییها میذاری ، بهتر بری از سایتهای معتبر نقل قول کنی ، چون به قول خودت این روزها پارتی بازی زیاد میشه ، دروغ هم استخون نداره تو گلوی ادم گیر کنه پروفسور .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عشق ماشین

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        داداش بی خود حرف نکش از آدم دیگه. خوشت میادا. مگه نگفتم سایت focus2move. این سایت یکی از معتبرترین سایت ها برای میزان فروش برندها و مدل ها هستش. اگه اونطور که گفتی مطالعه داری تو زمینه خودرو قطعا میشناختی این سایتو. به هر حال طبق این سایت تو بازار ژاپن در 11 ماه اول 2018 سهم برندهای ژاپنی به این صورته:
        تویوتا 30.3 درصد، هوندا 16.1 درصد، سوزوکی 13 درصد، نیسان 11.7 درصد، دایهاتسو 11.1 درصد، مزدا 4.5 درصد، سوبارو 3.2 درصد، میتسوبیشی 2.1 درصد، لکسس 1.3 درصد.
        جمع زدن که ایشالا بلدی. میشه 93.3 درصد. با این حساب کل برندهای غیر ژاپنی میشن 6.7 درصد که تک تکشونو میتونی بری تو این سایت ببینی.
        در مورد بازار اروپا هم باز تو همین سایت آمار موجوده.
        اگه سرچ کردن هم بلد نیستی یا زورت میاد، بگو لینکشون رو هم بفرستم. این همه اذیت کردی اینم روش! اگر این سایت رو هم قبول نداری که دیگه هیچی. بحثو اینجا تموم کنیم و همدیگرو سر کار نذاریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (566 ديدگاه)

          نه جمع زدن بلدم ، نه سرچ کردن ، یه کلاس تقویتی بذار به ما یاد بده ، استاد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        نمیدونم شما دنبال چی هستید!
        مهندس جان بازار ژاپن سال گذشته بیش از 5 میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو فروش داشته که سهم پژو 8242 عدد و رنو 7121 بوده که در مجموع سهمی حدود 0.0029 درصدی میشه و در کل اروپایی ها حدود 250 هزار عدد در ژاپن فروش داشتن که میشه نزدیک 5 درصد.
        حالا مشکل از جنسه یا منابع مطالعه شما یا چیزهای دیگه ،به هر حالتی اعداد دروغ نمیگن و یکجوری این خود درگیری باید برطرف بشه.
        باز اگر شک دارید یا ما اشتباه میکنیم لینک بزار تا ببینیم اوضاع از چه قراره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    من که کروان رو بیشتر دوست دارم!
    کسی که سوار یک نسل کروان شده باشه میفهمه چی میگم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    جالب بود ولوو انصافا دوست داشتنیه کلا بازار اروپا قتل گاهیی هستش که هر کسی نمیتونه توش کار کنه به دلیل شایستگی برند ها اونجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی حرفه ولوو تو خونه غولای ماشین سازی باارزش تره هرچند من خودم تویوتا رو ترجیح میدم ولی این دوسال نشون داد نحوه مدیریت جیلی و تزریق پول به ولوو نه تنها کار غلطی نبوده بلکه باعث رشد خیلی زیاده این برند اصیل سوئدی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کاوه

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این تحریمای لعنتی نذاشت پای اکلیپس کراس به ایران باز بشه. یه خورده مونده بود فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا