چشم اندازهفته نامه

معرفی بزرگ‌ترین سدان‌های آمریکایی تاریخ

این روزها به دلیل محبوبیت کراس‌اوورها، خودروسازان آمریکایی تقریباً همهٔ سدان‌های خود را حذف کرده‌اند اما این شرکت‌ها سابقه‌ای طولانی در ساخت سدان‌های بزرگ دارند. از دههٔ ۶۰ تا اوایل دههٔ ۸۰ میلادی دوران اوج این ماشین‌ها بود و سدان‌های عظیم‌الجثه‌ای در جاده‌های آمریکا حکمرانی می‌کردند. این قایق‌های جاده‌ای که با کروم و وینیل پوشیده شده بودند، لاستیک‌های دورسفید داشتند و از پیشرانه‌های حجیم V8 نیرو می‌گرفتند، بزرگ‌ترین بزرگ‌ترین‌ها بودند. حال در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ نمونه از این دایناسورها را معرفی کنیم. این‌ها بزرگ‌ترین سدان‌های آمریکایی تاریخ هستند که کوچک‌ترین آن‌ها ۵.۶ متر طول دارد.

۱۰-شورلت ایمپالا ۱۹۷۳

طول: ۵.۶۵ متر

کوچک‌ترین سدان این لیست ۵,۶۵۷ میلی‌متر طول دارد که حتی از جدیدترین نسل مرسدس بنز S کلاس هم نزدیک به ۲۰ سانتی‌متر بیشتر است! این ماشین نسل پنجم شورلت ایمپالا است که در سال ۱۹۷۰ به بازار آمد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات جنرال موتورز بود. موتور استاندارد این نسل ایمپالا یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۱۴۵ اسب بخار قدرت بود اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواستند می‌توانستند موتور ۷.۵ لیتری V8 را با ۲۴۵ اسب بخار قدرت انتخاب کنند.

۹-دوج رویال موناکو ۱۹۷۷

طول: ۵.۷۳ متر

دوج رویال موناکو برای کسانی طراحی شده بود که به دنبال خودرویی مقرون‌به‌صرفه ولی با کمی تجمل بودند. این ماشین در داخل با صندلی‌های وینیلی استاندارد و در بیرون با چراغ‌های مخفی افراد را تحت تأثیر قرار می‌داد. نسل سوم موناکو که در سال ۱۹۷۴ به بازار آمد، روی پلت‌فرم C-Body کرایسلر ساخته شده بود و در انواع مختلف سدان، کوپه و استیشن به تولید می‌رسید.

۸-مرکوری مارکویس ۱۹۶۹

طول: ۵.۸۲ متر

مرکوری برند میان ردهٔ فورد بود که محصولات آن بالاتر ساخته‌های فورد و پایین‌تر از لینکلن قرار می‌گرفتند. سدان پرچم‌دار مرکوری در دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ مدل مارکویس بود که نسل دوم آن در سال ۱۹۶۹ به بازار آمد. در سال ۱۹۷۲ برای این نسل پیشرانهٔ بزرگ ۷.۵ لیتری V8 ارائه شد که ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۴۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

۷-کادیلاک دویل ۱۹۷۴

طول: ۵.۸۶ متر

دویل که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کادیلاک محسوب می‌شد، برای سال ۱۹۷۱ به‌طور کامل بازطراحی شد و با نسل چهارم به بازار آمد. دویل در این نسل به خودروی واقعاً عظیمی تبدیل شده بود و لقب کشتی جاده‌ای برازندهٔ آن بود. این ماشین از تجهیزات فراوانی هم برخوردار بود که برای آن زمان فوق‌العاده بودند. به‌عنوان‌مثال، دو ایربگ جلو و کنترل کشش برای دویل قابل سفارش بودند.

۶-الدزمبیل ناینتی‌ایت ۱۹۷۴

طول: ۵.۹۰ متر

یکی دیگر از غول‌های بزرگ دورهٔ C-Body جنرال موتورز الدزمبیل ناینتی‌ایت یا ۹۸ بود. هرچند الدزمبیل در سال ۲۰۰۴ تعطیل شد اما در دههٔ ۷۰ میلادی روزهای شکوه خود را سپری می‌کرد. دلیل این شکوه را می‌توانید در خودروهایی مثل همین ناینتی‌ایت ۱۹۷۴ ببینید که علاوه بر ابعاد عظیم، برخورداری از پیشرانهٔ ۷.۵ لیتری V8 الدزمبیل بنام راکت هم به اعتبار و شکوه آن افزوده بود.

۵-کرایسلر نیویورکر ۱۹۷۸

طول: ۵.۹۱ متر

در اواخر دههٔ ۷۰ سدان‌های آمریکایی به بزرگ‌ترین حد خود رسیدند. یکی از این هیولای غول‌پیکر نسل نُهم کرایسلر نیویورکر بود که در سال ۱۹۷۴ معرفی و تا سال ۱۹۷۸ تولید شد. این خودرو روی پلت‌فرم C-Body کرایسلر ساخته شده بود که در بسیاری از دیگر خودروهای این لیست هم مورداستفاده قرار می‌گرفت. نیویورکر به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 عرضه می‌شد و یک نمونهٔ ۷.۲ لیتری هم برای آن قابل سفارش بود.

۴-لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۷

طول: ۵.۹۲ متر

لینکلن به‌عنوان رقیب مستقیم کادیلاک و ایمپریال، در سال ۱۹۷۰ پس از نُه سال سرانجام نسل پنجم سدان پرچم‌دار کانتیننتال را روانهٔ بازار کرد. این نهنگ عظیم آمریکایی حالا بزرگ‌تر از همیشه شده بود و در سال ۱۹۷۷ نیز با اضافه شدن سپرهای جدید برای مطابقت با قوانین ایمنی، طول آن به ۵,۹۱۸ میلی‌متر رسید و به درازترین سدان در تاریخ فورد تبدیل شد. در آن زمان طبق قانون جدید، سپر خودروها می‌بایست در برابر برخوردی با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت مقاومت می‌کرد.

۳-بیوک الکترا ۱۹۷۵

طول: ۵.۹۳ متر

نسل چهارم بیوک الکترا که در سال ۱۹۷۱ معرفی شد، در طول سال‌ها همواره درازتر شد تا اینکه نهایتاً طول آن در سال ۱۹۷۵ به ۵,۹۲۸ میلی‌متر رسید و به یکی از بزرگ‌ترین هیولاها در جاده‌های آمریکا تبدیل شد. به گفتهٔ بیوک، این سدان غول‌پیکر مخصوص کسانی بود که می‌خواستند بدون خودنمایی با یک ماشین لوکس رانندگی کنند. البته متأسفانه قدرت پیشرانهٔ ۷.۵ لیتری الکترا در سال ۱۹۷۵ به خاطر محدودیت‌های تولید آلایندگی و مصرف سوخت به تنها ۲۰۵ اسب بخار کاهش یافت.

۲-کادیلاک فلیت‌وود ۱۹۷۴

طول: ۵.۹۳ متر

فلیت‌وود برای دهه‌ها سدان پرچم‌دار کادیلاک بود و نهایت تجمل و امکانات زمان خود را ارائه می‌کرد. نسل دهم این ماشین که روی پلت‌فرم C-Body جنرال موتورز مشترک با بیوک الکترا و الدزمبیل ناینتی‌ایت ساخته شده بود و در سال ۱۹۷۱ معرفی شد، از همیشه بزرگ‌تر و لوکس‌تر شده بود. طول این نسل در سال ۱۹۷۴ به ۵,۹۳۶ میلی‌متر رسید. در این سال همچنین پیشرانهٔ عظیم ۸.۲ لیتری هم برای فلیت‌وود ارائه شد که بزرگ‌ترین موتور V8 تاریخ کادیلاک محسوب می‌شد.

۱-ایمپریال لبارون ۱۹۷۳

طول: ۵.۹۸ متر

این پایان سفر حماسی ما است زیرا به درازترین سدان در کل تاریخ خودروسازی آمریکا رسیدیم. این خودرو نسل چهارم ایمپریال لبارون است که در سال ۱۹۶۹ معرفی شد اما در سال ۱۹۷۳ طول آن به ۵,۹۷۷ میلی‌متر رسید و کشیده‌ترین سدان آمریکایی لقب گرفت. ایمپریال برند لوکس کرایسلر بود که در سال ۱۹۵۵ به‌طور مستقل برای رقابت با کادیلاک و لینکلن ایجاد شد اما تحریم‌های نفتی و قوانین آلایندگی موجب نابودی این برند آمریکایی در ۱۹۷۵ شدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. овsкиكMас

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    یک به یک فوق العاده تر

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. فورد

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (856 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم بی نظیر هستن

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. MR.JD

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        این دقیقا همان مطلبی است که سالها دنبالش بودم !!!
        خیلی ممنونم از تهیه کنندگان این مطلب و پدال
        اگر یادتان باشد در زیر آن مطلب مربوط به حراج دو لینکلن کانتینال صفر کیلومتر از شما دوستان عزیز سوال کرده بودم که :
        از بزرگترین سدانهای آمریکایی چند نمونه نام ببرید ؟ و برخی از شما هم جواب داده بودید از شما هم ممنونم
        جسارت میکنم ولی شاید این سوال من باعث تهیه چنین مطلب فوق العاده ای شده
        بنابراین من هم پروفایل خود را فعلا از مرسدس بنز w108 280s به بیوک الکترا تغییر میدهم

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اتفاقا خوب کاری کردی،آخه حیف نیست جای الکترا یه بنز باشه؟پدال واقعاً امروز عالی بود…

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. MR.JD

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          خیر دوست عزیز https://www.pedal.ir/members/abtinabak/
          نمیخواستم در مورد آمریکایی ها چیز منفی بگویم ولی به هر حال قضاوت با خودتان :
          برای مثال همین بیوک الکترا 1975 یک موتور وحشتناک 7.5 لیتری V8 داشت که فقط 205 اسب بخار تولید میکرد و از شتاب 0تا100 و تاپ اسپید هم حرف نزنم که در این صورت به عشق خود توهین کرده محسوب میشوم !!!
          اما توضیحاتی جالبتر نیز بدهم :
          در آن سال ها (1971) مرسدس بنز مدل 300SEL از W109 را با یک موتور 6.3 لیتری وی هشت (همان موتور 600) عرضه کرده بود که قادر بود با وجود وزنی بیش از 2 تن شتابی 6 ثانیه ای و حداکثری سرعتی بیش از 220 کیلومتر را داشته باشد که برای آن سالها باور نکردنی بود و طبیعتا تا سال ها مدل (300SEL(W109 سریع ترین سدان دنیا ماند
          که هنوز هم این ارقام برای اتوموبیلی متعلق به 50 سال پیش باور کردنی نیست چون این شاهکار هنوز هم میتواند از از پس موشک های زمینی و سلاطین ما بر آید (خانواده پژو / زانتیا / ماکسیما / حتی جنسیس و سری پنج و سری هفت و حتی خود ای کلاس و اس کلاس (S350) ) به نوعی این عجوبه S63 AMG آن زمان ها بود
          اما نکته جالبتر از این مدل (300SEL(W109 یک دستگاه نیز محمدرضا شاه پهلوی سفارش داده بود و در زندگی روزانه خود از این جت به عنوان ماشین شخصی خود و خانواده اش استفاده میکرد
          خوشبختانه این (300SEL(W109 توسط مجله ماشین در شماره 439 (صفحه 16-17) به طور کامل بررسی شده و برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید آن را بخوانید

          موافقم 4
          مخالفم 10
        3. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          داداش jd،آلمانیا از همون اول هم توی سرعت برتری داشتن،زمانی که هنری فورد کواد ریسایکلی که سرعتش در حد ۳تا۴کیلومتر بود رو میساخت،بنز پتنت واگن با سرعت ۱۹,۶ کیلومتر رو ساخت! فقط اختلاف رو نگاه کن، زمانی که بین سالهای ۱۹۰۷تا۱۹۲۱فورد مدل تی با سرعت ۳۰تا۴۵کیلومتر ساخته شد بنز مدل بلیتزن(به معنای رعد و برق)رو با سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت ساخت!!!این ماشین تا چندین سال از همه وسایل نقلیه دیگه(اعم از موتور سیکلت،قطار،هواپیما،کشتی و باقی ماشین ها)سریعتر بود،۲۰۰کیلومتر اونم ۱۱۰سال پیش!!

          اینم باید درنظر بگیرید که قبلاً برای آلمانی ها و ایتالیایی ها سرعت خیلی خیلی مهم بود، آمریکایی ها عشق سرعت نیستن،عین خود من،شما یه نگاهی به موستانگ توی فیلم بولیت بنداز،یه جوری از روی این سکو ها میپرن انگار ۱۵۰تا سرعتشونه،نه!از این خبرا نیست! حداکثر سرعت اون ماستنگ که یه موتور بالای ۵ لیتر داره(+۳۹۰اسب بخار)فقط ۲۰۰تاست!! پونتیاکgtoایی که مجله های اون زمان ازش به عنوان قاتل gtoی فراری نام میبردن حداکثر سرعتش فقط ۱۹۳کیلومتره!!!! با یه موتور ۶,۴لیتری!به اضافه ۳۷۰اسب بخار!!

          اینم بگم که امثال کسایی مثل من،عاشق دود کردن لاستیکا و برن اوت هستیم و سرعت ۱۸۰ پراید هم برامون کفایت میکنه!به شرطی که ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور خالص آسفالت رو به آتیش بکشونه!!اگه دنبال ماشین آمریکایی و سرعتی میگردی برو یه سر به فروشی های مسابقات درگ آمریکا بزن تا فقط با پول ۷۰هزارتا، یه ماشین با قدرت ۳۰۰۰تا۱۰,۰۰۰اسب بخار گیرت بیاد که تا ۶۰۰,۷۰۰کیلومتر هم سرعت داره و شتابش عین برخاستن جت جنگنده میمونه!!

          زمانی که بنز برای هیتلر ماشین کروک میساخت،پکارد سیستم تهویه هوا یا همون کولر خودمون رو اختراع کرد،زمانی که رولز و رویس هنوز روی اسم شرکتشون کار میکردن آمریکا کمربند ایمنی رو تقدیم صنعت خودروسازی کرد،زمانی که توی دهه ۷۰،اروپاییا توی طراحی گیر کرده بودن الدزمبیل ایربگ رو به جهان معرفی کرد،و خلاصه این طرح های گانگستری این ماشین ها و امکانات بی نظیرشون که هنوزم که هنوزه بعضی ماشین ها فاقدش هستن رو نمیشه توی سرعت خلاصه کرد داداش گلم،البته برای اینکه مثال آپشن ها رو بزنم قبلشون اونارو گفتم وگرنه هیچ کدوم رو واقعی نگفتم….
          امیدوارم از این کامنتم استفاده کنی رفیق?⁦❤️⁩

          موافقم 8
          مخالفم 7
        4. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یه نکته دیگه هم که باید بگم خدمت داداش jd اینه که اون کادیلاکی که توی دومین رتبه میبینی وزنش ۳تنه!که تو نسخه لیموزین به ۳,۵تن میرسه!نسخه استیشن الدزمبیل ناینتی ایت اما مدل دهه ۶۰تش هم وزنش به ۴,۴تن میرسه!!!!
          همین الکترا فکر کنم ۲,۵تن وزنش باشه….

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم ، از تمام این قناری‌ها تو ایران داریم ❤
      یه نمونه هست که حتی طویل‌تر بود و برای گار شاهنشاهی بود که روی تمام شیشه‌ها وقتی آفتاب میتابید یه هاله‌ای از آرم شاهنشاهی میوفتاد و کناره‌ها و پشت درب صندوق دستگیره داشت و مخصوص گارد شاهنشاهی بود که اگر اشتباه نکنم پس از سال‌ها خاک خوردن یه نفر شیرازی خریدش و بردش شیراز ، چیزی که تو مجله ماشین هم گزارشش هست !
      فکر نکنم الان زیر ۳ میلیارد باشه و به نظر من اصلاً قابل قیمت‌گذاری نیست و جنبه‌ی میراث کشوری داره این خودرو .
      دوستان ، حتماً به موزه‌ی خودروهای شاهنشاهی در سعدآباد سر بزنید ، میخکوب میشید و ای کاش پدال یه گزارش بگذاره از این‌ها !

      البته در همین نظام هم بنزهای S400 مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ وارد کردند برای سران ، ولی چیزی که عکس‌ها نشون میداد ، همشون دارند خاک میخورند و واقعاً چرا وقتی استفاده نمیکنند ، میخرند و بعد مزایده میگذارند ، و تازه مزایدشون هم انحصاری هست و به اشخاص مشخصی میفروشند ، خیلی مسخرست ، مزایده یعنی هرکسی که توان خریدش را داره باید شرکت کنه و اگر شانسش بود و قیمت بالاتری داشت برنده بشه و نه اینکه مافیا بازی در بیارن مثل همه چیزشون !

      البته حدود ۲۰ سال پیش چنین نبود و تو مزایده افراد حقیقی برنده میشدند بدون پارتی بازی و ما اون زمان یه خودرویی که برای اواخر جنگ بود و کلاً صفر مانده بود را برنده شدیم و عجب ماشینی بود (( اینم بگم که ژاپنی بود و نه آلمانی ، لطفاً جو ندین )) !

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نه نوید جان از همشون نه،دویل،ناینتی ایت و نیویورکر رو متاسفانه نداریم تو ایران،اون مدلی رو که میگی مال گارد شاهنشاهی بوده و دازتره مدل لیموزین کادیلاک فلیتوود ۱۹۷۶هستش که به اسم فرح پهلوی هم بوده،اون ماشین محور کشیده تری داشت برای همین خیلی بزرگتره،اشتباه نکنم اندازه اش به نزدیک به ۶,۴متر میرسه،البته دو مدل دیگه لیموزین هم توی ایران داریم که توی موزه عبرت(زندون ساواک)موجوده، یکی کادیلاک فلیتوود لیموزین نسخه ۱۹۷۴ هستش و اون یکی یه لینکلن کانتیننتال لیموزین کوچ در مدل ۱۹۶۴،نسخه لینکلن ۶,۵متر طولشه و مدل کادیلاک هم ۶,۳ متر طول داره،که در اختیار رییس های ساواک بودن،و نکته جذابش اون پرچم شاهنشاهی روی گلگیرهای جلو ?????…

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ??

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          هم نیویورکر داریم هم دویل و خودم هم ۹۸ دارم

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. $ÃЪŦÏЛ$

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خیر آقا مهدی،نه نیویورکر نه ناینتی ایت و نه دویل سدان رو تو ایران نداریم….
          خودت اولدزمبیل ناینتی ایت داری؟😐
          #_fake

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2507 ديدگاه)

        قناری؟??
        فکر کنم شترمرغ مناسب تر باشه??

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          عه عه!شتر مرغ چیه؟!؟!اینا از فیل هم بزرگترن!!

          موافقم 4
          مخالفم 0
      3. Hadi

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        همشون فوق العادن و یکی از یکی بهترن ?…
        عاشق اون بیوک الکترا هستم…
        راستی کادیلاک سویل و شورولت کاپریس رو فراموش کردید
        بهترین مقاله یک هفته اخیر پدال با اختلاف ?
        عالی بود بازم این جور مطالب بزارید…

        موافقم 4
        مخالفم 0
      4. NAVID۰۰۹۸

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        واقعاً ای کاش یه اتفاقی میوفتاد تا قطعات و لوازم چنین خودروهایی را با پرینت سه‌بعدی ساخت و ارائه کرد تا بشه تمام این خودروها را دوباره در همه‌جای دنیا از خصوص ایران زنده کرد و لذت برد از اون سواری بینقصشون و میشد با برقی کردن این‌ها یا هیبرید کردنشون ، مشکلات مصرف بالا و استهلاک بالاشون هم برطرف کرد ، مثل همون کاری که روی بلیزر نسل قدیم و قوای محرکه‌ی نسل جدید و برقی‌ها انجام دادن !

        ماشینای قدیمی شرف دارند به تمام این جدید‌ها که اصل راحتی و سواری لذت بخش احساس‌برانگیز را دادند و به جایش درگ و شتاب و سواری سخت تحویل گرفته‌اند که پس از یه مدت خسته کننده و کلافه کننده و البته عادی میشه و این سواری راحت هست که همیشه دوست داریم امتحانش کنیم و استفاده ببریم !

        در یک جمله میشه گفت ، خودروهای جدید در تمام شرکت‌ها دیگر روح ندارند و حکم رُبات را پیدا کرده‌اند به جای خودرویی که احساس‌برانگیز باشه !

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نوید باهات موافقم،مخصوصا توی پاراگراف آخر گل گفتی👌،اما بجای ربات بهتره بگیم کامیپوتر و لپتاپی شدن ماشینای امروزی،باور کن اگه ایران بخواد میتونه حق تولید و پلتفرم این مدلا رو بخره،البته پول میخواد،اما کو گوش شنوا،بجاش ۳۰۱خز شده به خوردمون میدن😔….

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آبتین جان
          فکر کنم امروز از رویِ دنده‌ی راست بلند شدی !!!
          آخه خیلی مثبت و دوستانه رفتار میکنی که تا قبل از این چنین نبوده .
          در هر صورت چقدر خوبه با هم مهربان باشیم تا اینکه همدیگر را لِه کنیم و حتی با خودم هم هستم تا این قائله‌ی تَکو پاتک‌ها بگذرد !

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2507 ديدگاه)

          بیارم ناپلئونی ره؟?

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نوید چون دیروز به این دعوا کلا پایان دادی گفتم بزار منم بهتر رفتار کنم،ببین وقتی اوضاع جامعه یا هر چیز دیگه ای بده متاسفانه عادت کردیم بگیم بالاخره یه نفر پیدا میشه که درستش کنه،درحالیکه تا خودمون درست نشیم چیزی درست نمیشه….
          فقط اون دنده ی راست کنایه جالبی نبود?….

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. یانکی

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      به نظر من اوج شکوه خودرو سازی همین سالها بود.1960 تا 1970.هر چیزی به ذهنشون میرسید پیاده میکردن تو واقعیت.دوستانی که تجربه سوار شدن به این قالیهای پرنده رو ندارن هر جور شده امتحان کنید.به خدا بنز و بیمر رو دیگه یادتون میره.از هندلینگشون ایراد نگیرید مثل این میمونه بوئینگ 747 رو با اف22 مقایسه کنید.ماشین عروس من اون ایمپالا اول لیست بود با موتور 455

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        داداش یانکی،متاسفانه تحریم نفتی توی دهه ۷۰و قوانین آلایندگی مسخره کارشون رو به نابودی کشوند،وگرنه این شکوه ها مطمئنا راهشون ادامه پیدا می‌کرد،چون آمریکایی ها به شدت در این کلاس با هم در رقابت بودن و تنها دیدگاهی که داشتن درمورد رقیب،این بود که امون توی رقابت ندن برای همین هم از تمام متخصص هاشون کمک میگرفتن تا بهترین باشن،اگه اینا نسل به نسل وارد بازار میشدن بنز و ب‌ام‌و رو میزاشتن توی جیبشون،هندلینگ این ماشین ها ضعیف نیست،ما چون جاده های خرابی داریم اینطور به نظر میرسه، اما عین تشک میمونن،و یادمون نره که خیلی از امکانات و آپشن ها رو آمریکایی ها به دینا تقدیم کردن،از جمله کمربند ایمنی،کولر و بخاری توسط پکارد،ایربگ توسط الدزمبیل،صندلی و شیشه برقی و….یه عالمه چیز دیگه….

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          فیک چیه دوست عزیز! دوست خود من دوتا نیویورکر نو یکی پلاک قدیم یکی ملی داره جفتشم مشکی عکساش هم که تو اینستا پر! دویل هم که کم نداریم! الدز ۹۸ هم مدل ۷۴ که تو متن هست ندیدم اما خودم الدز ۹۸ مدل ۱۹۶۵ هاردتاپ دارم مشتاق هم هستی میتونی عکساشو تو اینستاگرامم ببینی یکی هم مدل ۶۹ سفید داره تو کرج

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          مهدی جان اون نیویورکری که میگی مال دهه ۵۰ست،دویل سدان هم توی ایران نداریم اونا کوپه هستن،درضمن، من بیشتر منظورم همین مدلاییه که توی مقاله هست نه قدیمی تر یا جدید تر یا کوپه و باقی اعضای دیگه شون….
          آقا مهدی شاید الدزمبیل کاتلاس داری اما فکر می‌کنی که ناینتی ایته!?
          اینم اضافه کنم که من اعتمادی به اینستا ندارم،کلی عکس فتوشاپی هست که آدم احساس می‌کنه واقعیه!!برای مثال،یکی از رفقام یدونه پست گذاشته که کنار لیموزین رییس جمهوری آمریکا انگار وایساده!بحدی واقعیه که من خودم به فتوشاپی بودنش شک داشتم!!

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. AMG///

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    خدایی برند هایی مثل ایمپریال، الدزمبیل ، مرکوری فوق العاده بودن
    حیف که تعطیل شدن واقعا
    بیوک و کرایسلر هم که الان….
    کدیلاک و لینکلن هم بد نیستن اما الان دیگه اون جذابیت رو ندارن ولی بازم کدیلاک بهتره اما لینکلن فقط شده ی کراس اور ساز…

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      والا کادیلاک دوره جدید هم طراحی مزخرفی داره،تو توی این طراحی ها نشونه ای از شکوه جلو پنجره رو میبینی؟فقط یه چراغه که کشیدنش….

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. حسین

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    چرا امریکایی ها قبل از تحریم های نفتی به فکر ساخت موتور های 250 و 300 اسبی 6 سیلندر و کم مصرف نیفتادند؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4922 ديدگاه)

    چه اُبهتی دارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. $ÃЪŦÏЛ$

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    پدال دمت گرم،بی نظیری،بهترینی،یکی از بهترین مطالبی بود که توی این یه هفته دیدم،عالی?
    عشق است آمریکایی،فقط ایمپریال رو نگاه کنید،اگه داخلش رو نگاه کنید انگار ماشین آینده ست،عشقه⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️
    لینکلن کانتیننتال که حرف نداره?
    کرایسلر نیویورکر که انگار کشتی متحرکه?
    شورولت کاپریس!عشق من! بی‌نظیره?⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
    فقط ابهت رو تو کادیلاک ها نگاه کنید، دویل یا فلیتوود،فرقی نداره،مهم اینه که پوزه هرچی پولمن بی قواره رو به خاک مالید?
    به به!دوج رویال!انتخاب گانگستر های دیترویتی?
    اما درکل،یکی از یکی بهتر و با ابهت تر،خدارو شکر تقریبا نصف این ماشین ها بصورت تک نمونه توی کشور پیدا میشن،کادیلاک فلیتوود،لینکلن،ایمپریال،کاپریس و بیوک الکترا رو میشه توی ایران پیدا کرد،البته بیوک ،کادیلاک و ایمپریال فقط ۱نمونه تو ایران موجوده،بقیه بیشترن…
    ولی درکل من خیلی حال کردم،واقعا جذاب بود،ممنون از پدال?

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یه نکته جالب درمورد ایمپریال اینه که قبلنا توی دهه ۶۰و۷۰میلادی تو آمریکا باور مردم به این بود که یه ماشین لوکس الزاما باید ساده،کشیده و مکعبی باشه،عین کادیلاک و لینکلن،اما ایمپریال از سال ۱۹۶۲تا اواسط دهه۷۰ این قانونو عوض کرد و شکل طراحی هارو جابه جا کرد(یه نگاهی به جلوش بندازید نظرمو میفهمید) متاسفانه این تحریم لعنتی اروپای کثیف نزاشت راهش ادامه پیدا کنه،اینو همیشه هم گفتم که مقصر بدبختی صنعت خودروسازی آمریکا توی دهه ۷۰تا۲۰۰۰فقط اروپا و اون قوانین محیط زیستی مزخرفشه وگرنه اگه این ماشین ها راهشون ادامه پیدا می‌کرد الان ماشین هایی مثل ب ام و سری ۷و بنز اس کلاس و رولزرویس و بنتلی جلوشون سوسک بودن، البته دوره پیشرفت الان مال اوناست و من احترام قائلم براشون(مخصوصا بنتلی و رولزرویس)…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        فقط این متن یه مشکل ریزی داره،جای کرایسلر نیویورکر و الدزمبیل ناینتی ایت و بیوک الکترا و کادیلاک فلیتوود باید عوض شه،الکترا ۵۹۲۸میلیمتره درحالیکه از فلیتوود ۵۹۳۶میلیمتری کوچیکتره اما در جایگاه دومه،الدزمبیل ناینتی ایت هم کوچیک تر از کرایسلر نیویورکر هست که باید جای ششم رو بهش اختصاص میدادن…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          از پدال ممنونم که به حرفم گوش کرد و اون رتبه بندی هارو اصلاح کرد?…

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          داداش مگه تانک بود که بالای ۴ تن باشه
          سنگین‌ترین نسل دویل حد اکثر ۲۴۰۰ کیلو بود
          پوز پولمن رو اون سال‌ها رلزرویس نتونست بزنه کدیلاک زد؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. $ÃЪŦÏЛ$

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا مانی بهتره بری خودت تو اینترنت ببینی جریان چه خبره….
          بیخود اینجا ریپلای نکن….

          موافقم 2
          مخالفم 1
  6. میثم

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    عشقای من:
    شماره 2 کادیلاک فلیت وود
    شماره 10 شورولت ایمپالا
    حیف که دیگه این اثرهای هنری متحرک دیگه تولید نمیشن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    کادیلاک دویل ۱۹۷۴ عشقه اصن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Benz

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    از لینکلن‌خیلی خوشم میاد مخصوصا کوپش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ??Amin_sto??

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خیلی با شکوه بودند حیف که دیگه تولید نمیشند ، فقط یه نکته چرا بدنه ی ماشین در گلگیر عقب تا وسط لاستیک کشیده شده ؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عشقشون کشیده…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. رضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشینایی متعلق به عصر طلایی خودروسازی
    البته این نظر شخصی منه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      همه همین نظرو دارن

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا ?

        موافقم 2
        مخالفم 0
  11. ツSAMURAIツ

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    بین اینا لینکلن کانتیننتال رو بیشتر از همه دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Elmiraj

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    امیدوارم کادیلاک سلستیک که مشکلی در خصوص آلایندگی نداره ، طراحی مستطیلی و ابعاد بزرگی داشته باشه و خاطرات فلیت وود ۷۴ را دل همه زنده کنه….
    .
    اگر جنرال‌موتورز همچین حرکتی بزنه ، بی شک فورد هم کانتیننتال را به همین منوال زنده می‌کنه..‌‌.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Farzad

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    قدیم ماشین‌ها ماشین بودند !
    اگر یک چکش می‌زدی چکش برمی‌گشت به خودت برمی‌خورد. حالا همه‌شان پلاستیکی هستند و فوق فوقش ۵ الی ۱۰ سال عمر مفید دارند. الان راحتی خودروها هم بیش‌تر شده و هر بچه‌ای می‌تواند فرمان را بچرخاند. آن‌زمان مرد پر زور و بازویی می‌خواست تا بتواند ماشین را از سرجایش تکان دهد . ( خلیل غفاری : کلکسیونر ایرانی )

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چرا دیگه مثل اینا نساختن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4922 ديدگاه)

    بیوک تو دههٔ اول قرن بیستو یکم روند یه نزولی در پیش‌ گرفته بودو از دوران اوجش کاملاً دور شده بود ولی انگار این برند اصیل آمریکایی دوباره یواش، یولش داره به شکوه گذشته ی خودش بر میگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Khosrow

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ماشین ها به کنار / از عکس ها میشه لایف استایل اون دوره رو حس کرد / همه چی ناب و به شکل خودش به نظر میاد / پشت این عکس ها هم همینه / برخلاف الان که اوه حوصله ندارم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. challenger

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    هیییییییی روزگار
    چه ابهتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. دانیال

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (596 ديدگاه)

    از اون نیویورکر خیلی خوشم اومد
    چقدر شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی،:امید اینده

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ۷.۵ لیتر
    تشنه نشی
    این سدانه
    یا جت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. RezaRs

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    واقعا بهترین دوره دهه ۶۰ تا اواخر ۷۰ بوده چه شکوهی چه عظمتی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مهرداد كمال

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    با اینا اصلا نمیشه خیلی جاها رفت ارزش کلکسیونی و ابهتشون به کنار ولی جثه بزرگشون تا حد زیادی جنبه کاربردیشون رو تحت تاثییر قرار میده
    جالبه بیشتر هیکل اینا فضای مرده اس این همه جعبه عقب نیاز نداره ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مال همون زمانه دیگه ماشین زیاد نبوده جمعیتم کم جا پارکم فراوان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد كمال

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        دقیقااا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Aryan kia

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      این همه صندوق عقب برای اون گانگستر هایی هستش که میخوان گله ای آدم گروگان بگیرن???

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ایول آرین???
        این صندوق عقب های گنده تخت مسلسل های تامپسون ?و تابوت پلیس های فدراله!⚰️⁩⁦☠️⁩

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Aryan kia

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (574 ديدگاه)

          دقیقا??????

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Tesla ?

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (447 ديدگاه)

        پیشناهد میکنم فیلم good fellas رو ببنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. Ramin

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اوه اوه…

    همه سلاطین

    ????

    ولی الدورادو کو ؟؟؟؟؟

    اما…

    یه دونه از این ماشینا شرفشون و ارزششون و هیبتشون از 1000 تا رولز رویس فانتوم 8 بیشتره…

    آدم نگاه میکنه لذت میبره…

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. MR.JD

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      اول از همه بگویم که من خودم یکی از سرسخت ترین طرافداران خودروهای آمریکایی سدان دهه 60 تا 80 هستم یعنی دقیقا اینها
      ولی ولی ولی ولی ولی اینجانب میگویی که ( یه دونه از این ماشینا شرفشون و ارزششون و هیبتشون از ۱۰۰۰ تا رولز رویس فانتوم ۸ بیشتره… )
      رولزرویس فانتوم تنها ماشینی است که قابلیت شخصی سازی 100% داره بنابراین قیمتش هم از 500.000$ تا 1.200.000$ هم متغیره بنا به چیزی که میخواهی
      باور نمیکنید ؟ این هم اثباتش :
      https://www.jamesedition.com/cars/rolls_royce/phantom/2019-rolls-royce-phantom-for-sale-11191923
      حتی فانتوم برخی مدل های خیلی خاص تری مثل فانتوم کوپه 2008 دارد که با قمیتی 3.470.000$ به فروش می رسد
      https://www.jamesedition.com/cars/rolls_royce/phantom_coupe/2008-rolls-royce-phantom-coupe-for-sale-10897884
      حالا قیمت این کشتی های آمریکایی مثلا جناب امپریال لبارون در نمونه ای سالم حدود 6.000$ است باور کردنی نیست ولی متاسفانه حقیقت اینه
      حالا قیمت به جهنم ولی باز حرفت اصلا منطقی نیست مخم درد گرفت
      اینجانب میگویی که یک دونه از این ها مثلا خود امپریال لبارون به هزار تا فانتوم 8 شرف داره(نه شرفشون حتی بیشتره) ؟
      ما که هیچ کدامشو نداریم چرا خودمونو باید مسخره کنیم
      فقط میتوانم بگویم که
      جان کسانی که دوست داری چیزی ننویس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      با تشکر

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Ramin

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای mr jd

        میدونی هنر چیه ؟؟؟

        هنر این نیست که داخل ماشین الماس و طلا بگذاریم…
        هنر این است که از هیچی الماس و طلا بسازیم…..

        شماره یک حکم رولز رویس و بوگاتی هست که هعی ادعا لوکس بودن دارن و میگن ما فلانیم و بهمانیم…
        ولی گزینه دوم واسه ماشین های مثل بنتلی هست که مهندسی داره…
        یه درصورت نیاز سیلندر خاموش میکنه….

        هنر بوگاتی نیست… هنر یعنی گونیکزگ…

        مثال های زیادی میتونم بزنم….

        از نظر من رولز رویس فانتوم 8 تنها */*/*/ متحرکی بیش نیست .. !!!!
        یه خودرو الکی گرون که فاقد تکنولوژی هست…
        حتی اتوپایلت هم نداره….
        فقط توش طلاو الماسه….
        طلا و الماس به چه کارم میاد ؟؟؟؟ میخوام ببرم سر دور از جون قبرم ؟؟؟؟

        میخوام لذت ببرم…. نه پولمو بدم به /*/*/ متحرک ( رولز رویس منظورمه !!! )

        تو خیلی از سایت ها یه دونه الدورادو 1977 کوپه رو بیین .. .
        هیبت اون از بوگاتی هم بیشتره…

        اما….

        همین رولز رویس که میگی 3 میلیون دلاره…

        خودشو بکشه هم حتی 1 چرخ الدورادو 8 چرخ نمیشه…..!!!!

        بله درست خوندید 8 چرخ …

        Cadilac ElDORADO 1977 model 8 wheel

        تنها 2 تا ازش ساخته شده…

        ( متاسفانه خبری ازشون نیست… ??)

        اونا ارزش خرید دارن…

        نه /*/*/ مثل رولز …. !!!!

        نظر من اینه…..

        اون قسمت هایی که /*/*/* اینجوری هست خودم اینکارو کردم…
        چون منظورم بدترین کلمه ای هست که میشه به رولز رویس داد…

        ولی حتما سرچ کنید… Cadilac eldorado 1977 model 8 wheels

        ارزش اون از فانتوم 1 میلیارد برابر بیشتره….

        پدال بزار کامنتم منتشر بشه…. ?? با سپاس….

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          رامین من خودم این ایمپریال رو با یه دونه رولزرویس عوض نمیکنم اما الدورادو ۸چرخ دیگه مزخرفه،جذابیت ماشین به ۴تا چرخشه، حالا با ارفاغ ۶چرخ اونم برای موارد خاص!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Farzad

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ، ولی کسی که خودشو زده به خواب خیییر .

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Ramin

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ???????????

          به به…. چه عجب اقای فرزاد یه کم واقع بینانه شد…

          اما اقای آبتین.

          بله مسخرس… ولی مهندسیشو ببین…

          فقط جلو 4تا چرخ هست…. بعد برای پیچیدن بهتر چرخ های عقب هم ( هر 4 تا چرخ) اون هم میزان کمی چرخش داره…

          اصلا همه اینا به کنار….

          میدونستی الدورادو 8 چرخ ( فکر کنم اسمش الدورادو بینازر هست )
          عقبش یه استخر خیلی کوچیک 1 متر 80 سانت داشت !!!!. بیشتر وان حموم بود !!!

          سال 2014 یکی تو استرالیا با قیمت 29 هزار دلار این شاهکار مهندسی رو حدودا سالم خرید…

          خوش به حالش …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          وات د فاز ؟ من با خودت بودم ، امیدوارم یه روز بیدار شی

          موافقم 2
          مخالفم 1
  23. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    شاید نظرم یکم مسخره باشه اما از هیچکدومش خوشم نیومد. عشق فقط f150.
    و برام سواله اینا رو چطوری پارک میکردن؟ چون من مهندس عمران خوندم پارامتر پارکینگ طولش ۵ متره. بعد این ماشینا طول خودشون بالای ۵ متره. چطور دور میزدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اگه اینا مسخره ست پس تو مشکل داری، آخه مرد حسابی بجای اینکه نظرتو درمورد نحوه پارک کردن اینا توی ایران خراب شده بدی اصلا نمیخواد نظر بدی،تو آمریکا اندازه لاین پارک نزدیک به ۱۰متره،لاین بزرگراه هم ۳,۶متره،مثل ایران نیست هی ۲متر بیشتر نباشه،اینو میتونی توی فیلماشون هم تشخیص بدی….

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. MR.JD

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        شما ایرانی ها هم انسان های جالبی هستید (البته بعضی ها منظورم انسان های محترمی مثل شما نبود)
        طرف در مورد چیزی که ندارد و تا آخر هم نخواهد داشت اظهار نظر میکنه
        خیلی بزرگه پارک کردن با این ناممکنه و دور زدن هم که نگو
        یعنی چطور میتوانی از همه نکات خوب بگذری و در مورد چیزی که فقط در ایران است نظر بدهی ؟
        با این فلسفه شیر سلطان جنگل عاجز ترین حیوانه چون حتی مثل یک مگس هم نمیتواند پرواز کند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نه داداش این چه حرفیه،تو عزیز مایی🙏…

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. giownkj

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به سختی.
      اندازه پارکینگ ۵ متر نیستش. من پژو ۲۰۶ دارم از جلو و عقب ۲۰ سانت فاصله میمونه. خود پژو طولش ۳۸۰ سانتی متره. پارکینگ حدود ۴ متره تو ایران. ۵ متر شاید تو خارجه. ولی تو ایران من پارکینگ ۵ متری تقریبا ندیدم مگه اینکه تو مجتمع مسکونی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ramin

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای giownkj

        من تا جایی که به یاد دارم بابام و خانوادم پولدار نبود کادیلاک بگیره اما
        بیرون پر از کادیلاک شورلت و پونتیاک بود ( اواخر دهه 60 قبل جنگ )
        قبل جنگ هنوز خودرو های آمریکایی زیاد بود ولی بعد جنگ اصلا من زیاد ندیدم…
        الان به دلیل زیر ساخت های غلط و همیچنین تغییر زمانه زیر ساخت جاده عوض شده…

        خونه بابای من حیاطش اندازه خود خونه بود!! پس اگه زمانی یه ایمپالا یا هر چیز دیگه ای میومد تو حیاط راحت جا میشد

        شما میگی جا نمیشه… خب الان خونه ها عوض شده شده و شده آپارتمانی….
        خب معلومه سلاطین آمریکایی تو پارکینگامون جا نمیشن… ( ولی قدیم به علت نوع خونه ها که حیاطاشون بزرگ بود میشد )

        موافقم 1
        مخالفم 0
  24. R@m!n

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    فکر کن با اینا پارک دوبل بزنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. حسین دهمرد

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    خب بجای اینکه صندوق عقب اندازه وانت واسش بزارن فاصله محوری و اندازه ی جای پا رو بیشتر میکردن. اور هنگ عقبش خیلی زیاده باعث حرکت گهواره ای میشه.
    البته از حق نگذریم سه کیلومتر کاپوت و سه کیلومتر صندوق عقب فوق العاده زیباست.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اتفاقا حسین باید سوار شی تا بفهمی که اصلا فضای داخلی کوچیکی نداره،حتی یکی از کوچیک تریناشون مثل نوا یا اسکای لارک هم خیلی بزرگن اما تو عکس کوچیک بنظر میاد….

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        نه کوچیک نیست. ولی خب از یه ماشین ۶ متری انتطار بیشتری میره. کاربردی بودن رو فدای زیبایی و ظاهر رسمی کردن. درعوض نسخه های استیشن اندازه اتاق خواب جادار بودن ولی به این شیکی نبودن

        موافقم 0
        مخالفم 1
  26. Mf1

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    ابهت کشتی های آمریکایی?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. samurai

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    بیوک الکترا عالیییه کلا با بیوک خاطره دارم
    اینا کابیناشونم عالی طراحی شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. علی آقا

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (572 ديدگاه)

    شورلت ایمپالا ۱۹۷۳ از همه خوشگل‌تر بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. fcmz

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکسی که از ایمپالا گذاشتین مربوط به سال 1972 هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. یوسف

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    لعنت به این زمونه
    این همه شکوه و عظمت کجا رفت…..
    هم همشون رو دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا