ایستگاه خبرچشم اندازفراری

واکنش به یک خبر ؛ ورود نخستین فراری 458 به ایران

داستان حضور فراری ۴۵۸ در ایران از کجا شروع شد؟

در حالیکه مدت‌هاست شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ ایرانی با گروه فراری و برای گرفتن نمایندگی این غول ایتالیایی درحال دست‌و‌پنجه نرم کردن با یکدیگر بودند، ناگهان چی‌توز وارد میدان شد و ابتکار عمل را در دست گرفت!

در تیزر تبلیغاتی آن‌ها یک فراری ۴۵۸ دیده می‌شد که به طرز مشکوکی بر بدنه آن یک پلاک ملی خودنمایی می‌کرد، پلاکی به شماره ۲۸۹ق۹۶ ، ایران ۱۱  . . .

فراری در تبلیغ چی‌توز (عکس از وب‌سایت اسپیدبکس گرفته شده)

در اولین واکنش به این خبر یکی از جراید خودرویی نوشت طبق اطلاعات آن‌ها این تیزر در یکی از کشورهای همسایه عربی گرفته شده و طراحان آن صرفا برای جذاب بودن و صد البته متفاوت بودن دست به چنین کاری زده‌اند؛ از این‌رو حضور این فراری در ایران منتفی است.

بعد از این خبر بود که در فوروم سایت‌ گذرموقت یکی از کاربران با ارائه مدرکی برای نخستین‌بار اعلام نمود که چنین پلاکی متعلق به یک دستگاه پژو پارس سال بوده است. (هرچند که هنوز از صحت و سقم این موضوع خبری در دست نیست)

فراری در تبلیغ چی‌توز (عکس از وب‌سایت اسپیدبکس گرفته شده)

به هرحال با تکذیب حضور ۴۵۸ در ایران، بار دیگر این فضای پر تنش جوی آرام را تجربه نمود؛ جوی که البته حکم آرامش قبل از طوفان را داشت!

خبرگزاری ایسنا چندی پیش با استناد بر آمار گمرک کشور در آبان‌ماه اعلام نمود : « خودروی فراری ۴۵۸ ایتالیا مدل ۲۰۱۲ ، با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم ، حجم موتور ۴۵۰۰ سی سی و با ارزش مالی ۱۶۶ هزار دلار از کشور امارات به ایران وارد شده است ».

نویسنده این متن در واکنش به « عدم وجود هیچگونه قانونی برای اعطای اجازه ورود به این خودرو » چنین ادامه می‌دهد: « این در حالی است که این خودرو به دلیل اینکه نمایندگی در ایران ندارد دارای شرط خدمات پس از فروش برای واردات به ایران نیست . . . شرط واردات برای هر خودرو چهار مورد نو بودن، دارای خدمات پس از فروش، گواهی موسسه استاندارد و گواهی مصرف بهینه سوخت است ».

این نویسنده ماجراجو سپس با تکیه بر این امر که « ورود هر خودرو به کشور مستلزم ثبت سفارش در ۶ ماه قبل از آن است » ، به سراغ لیست خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته رفته که نهایتا به نکته جالبی نیز می‌رسد؛ در میان خودروهای مجاز نه در لیست ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰ و همچنین نه در لیست ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۰ نامی از فراری به چشم نمی‌خورد!

نویسنده سپس جواب این سوال احتمالی که « پس چگونه برای چنین خودرویی مجوزهای لازمه صادر شده؟ » را از ساسان خدایی – مدیر توسعه و تجارت بازار ایران – جویا شده و از زبان ایشان چنین می‌نویسد: « ما یک‌سری مصوبات از دولت داریم که به اشخاصی مانند ورزشکار، هنرمندان یا جانبازان خاصی اجازه داده می‌شود که این کار را انجام دهند. در آنجا اعلام نشده که مثلا خودروی فراری بدهید! بلکه ذکر شده یک خودرو خارج از ضوابط فنی واردات خودرو داده شود. این است که دیگر آن مولفه‌های چهارگانه‌ای که برای واردکنندگان درنظر گرفته می‌شود، برای آن فرد مورد اشاره بررسی نمی‌شود». آقای خدایی همچنین با اشاره به خاص بودن چنین وارداتی از خودروها می‌گوید: « این اتفاق شاید در حد دو، سه مورد در طول کل سال باشد ».

پس با این اوصاف دیگر تکلیف این مورد خاص مشخص شد اما اگر گمان می‌کنید این پایان ماجراست باید بگوئیم که متاسفانه چنین نیست!

ظاهرا داستان ورود افسانه‌ای فراری ۴۵۸ به ایران تمامی ندارد چرا که در همین روزهای اخیر عکسی در سایت‌های مختلف خودرویی کشور منتشر شد که به اعتقاد برخی مهر تاییدی بر همه این ماجراها بود. طبق این عکس ظاهرا فراری داستان ما – برای مدت زمانیکه هنوز معلوم نیست – در بندر نوشهر حضور داشته است . . .

عکس جنجالی این روزها

حال نوبت نتیجه‌گیری از این همه خبرهای عجیب‌ و غریب است . . .

در اینکه حضور نمایندگی انحصاری فراری به کشور (طبق گفته کارشناسان گروه GSM) حتمی بوده، شکی نیست و همچنین اینکه تا همین چند روز اخیر یک دستگاه فراری ۴۵۸ ایتالیا مهمان جاده های کشورمان بوده نیز با استناد به آمار گمرک کاملا صحیح است ، اما سوال باقیمانده اینجاست که فراری مذکور هم‌اکنون در کجا روز را به شب می‌رساند؟!

در پاسخ به این سوال بعضی‌ها می‌گویند این فراری از جنوب وارد شده و بلافاصله نیز از مرزهای شمالی کشور به بیرون انتقال یافته ؛ اما عده ای دیگر این ورود را کلا تکذیب می‌کنند و می‌گویند چرا از چنین خودروی خاصی فقط یک عکس آن هم با چنین وضعیتی منتشر شده؟! (که البته حق هم دارند) ؛ اما برخی دیگر صحت خبر ایسنا را زیر سوال برده و می‌گویند این خودرو از همان ابتدا از بندر نوشهر وارد شده نه بندر بوشهر و مقصر اصلی در اینجا حروف « ب » و « ن » بوده‌اند! ؛ دسته آخر نیز طبق معمول همان حرف همیشگی خود را می‌زنند: همه این‌ها بازیگوشی فتوشاپ‌ کاران ایرانی است!

حال اگر جهت‌گیری و قضاوت ما را نیز در قبال این موضوع جویا باشید باید بگوئیم که در این میان برنده اصلی نه ایسنا – به عنوان اولین منتشر کننده این خبر جالب – بوده و نه حتی سایت‌های خودرویی کشور – به عنوان اولین‌ منتشر کننده عکس آن – هستند ؛ این عامل کم‌حرف اما باهوش که در همه این مدت بزرگ‌ترین سود خود را از این ماجراها ‌برده است کسی نیست جز چی‌توز!

دیگر قضاوت آخر با شما . . . 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. saeid

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باورت نمیشه
    روز اولی که تبلیغ چی توز رو دیدم
    چیزی که چشمو در اورده بود اون پلاکش بود
    بعدشم چند بار دیگه اومدم پلاک ماشین و ور دارم تا صاحبشو پیدا کنم
    اما تا میرسیدم اخر تبلیغش بود
    صاحب چی توز کی میتونه باشه !!! ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. soti

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دقیقا اون اولین دید ما بود که خیلی وقت پیشه تقریبا 1سال پیش بود ولی سایت نمی دونیم چرا الان اینو گذاشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeid

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    راستی تبریک میگم
    بالاخره فقط گذر موقت فیلتر نشده بود که شد
    خیلی جالب شده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. صالح کزازی

    ۳۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.این فراری وارد ایران شده،چون خود من این ماشین رو در تهران،یوسف آباد،خیابان ابن سینا و با چشمان خودم دیدم،البته پلاک ملی نداشت!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. gg

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مطمئنی چشمای خودت بود؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محسن

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون که توی تبلیغه چیتوز هست رینگش با اون عکس دومی فرق داره !
    درسته ؟ نمیتونن یکی باشن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تو شهرک آزمایش سربازم این فراری وفتی واسه پلاک اومده بود خودم اون تو خیابان آزمایش دیدم که مسئولین فنی مهندسی شهرک داشتن تستش می کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ESI

    ۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سلام به خدمت دوستان عزیزم اگر یه سری به بندر نوشهر بزنید انواع واقسام خودروهای ناب ومنحصر بفرد را خواهید دید که یا در حال گرفتن گمرگی هستند یا گذر موقت اگه دوس داشتیه باشید نمونه هایی رو بگم
    پورش پانامرا 4s بی ام و x6 تویین توربو2012 مازراتی بی ام و m3 2011 اس500 وگل سرسبد همه بی ام و 750 Li 2012 و کاین2012 توربو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. navid

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به پلاکش یه نگاه بکنید از دور معلومه که پلاکه خودش نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    چرا اینقدر بحث میکنید الان اگه دروغ باشه انشا… در سالهای آتی حتما وارد کشور میشه. درسته خیلی زیباست ولی مگه از لامبورگینی مورسیه لگو گرونتره اگه این وارد شده فراری هم وارد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امين

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت همه دوستان.تعجب نکنید.این فراری الان تو تهران روز شب میکنه و به خاطر اینکه هیچ یک از شرکت های بیمه ایرانی بیمه کردن این غول افسانه ای رو گردن نمیگیرن مالک خودرو از تردد کردن در خیابان های پایتخت خودداری میکنه ولی تا چند هفته دیگه عملا تهرانی ها شگفت زده خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ایمان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا اینهمه جنجال راه انداختین واسه یه تیکه فلز که روی چهارتا چرخ سواره.به این فک کنین که تا چند وقته دیگه شمال کشور یه منطقه رویایی میشه واسه عشاق ماشین مخصوصا سمته رشت و انزلی و شایدم نوشهر.فکرشو بکنین تو یه آب و هوای میزون پشته یه BMW 335i Alpha-N Performance BT92 نشستن چه حالی داره؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته لازم به ذکره که عقیده های همتون محترمه و احترام بهش واجبه ولی امثال فراری و بوگاتی و … از نظره من فقط جنبه تظاهر دارن و اگه فقط عشقه سرعت باشین این ماشینا واستون جلب توجه میکنه و اگه از یه دید بهتر و منطقی به قضیه نگاه کنین مثه حرف راننده یه فراری انزو مثه Zahir Rana که بعد انداختن انزو تو آب گفت: چیز خاصی نیست، فقط یک حادثه بود! پی میبرین که ارزش نداره واسه یه تبلیغ که توش فراری باشه آدم تره هم خورد کنه چه برسه که با این و اون بجنگه واسه اینکه چرا فراری تو ایرانه؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببین تورو خدا کار کشور ما به کجا رسیده که باید به خاطر وجود یه فراری تو ایران این همه بلبشور به پا کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. cts

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    میخواد راست باشه یا دروغ اخرش فقط حسرتش برای ماست.چقدر بدبختشدیم کورش بزرگ کجایی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    گمرک اگر اجازه داده پس ماشین هایی که من تو فرانسه گذاشتم را باید راه بدهند من نصف ماشین های را که خریدم توی فرانسه هستند حدود 1.3ماشین هام در ایران اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. poorahmadi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیزم
    من پلاک رو برداشتم و به یکی از دوستان در پلیس +10 تماس گرفتم. نتیجه واسه من سردرگم کننده بود. مالک پلاک شخصی هست به نام میر منوچهر […] و خودروی پژو پرشیا مدل 1384
    دیگه نمیدونم چه خبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رهگذر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اقایون نویسنده.وقتی اقدام به نوشتن مقاله میکنین از صحت اون مطمئن بشین.این خودرو از گمرک بوهشر ترخیص شده و مراحل دریافت پلاک رو هم گذرونده و پلام ملی دریافت کرده و از اتوپرویز در دبی خریداری شده.الان هم به دلیل همین جنجال هایی که امثال سایت های شما به پا کردن در پارکینگ خونه این طرف که خریده داره خاک میخوره.پلاکی هم که در تبلیغ چی توز رو این خودرو قرار گرفت فقط جنبه تبلیغاتی داشت و یه کودک 5 ساله هم متوجه این موضوع میشه که این پلاک اصلی نبود هیچ وقت هم قرار نبوده و نیست که فراری در کشورِ ما دارای نمایندگی بشه بجای اینکه همچین خبرهایی رو کار کنی بهتر بود یه زحمت میکشیدی و ایمیل میزدی به فراری طی 48 ساعت جواب میگرفتی که قرار نیست نمایندگی در ایران احداث بشه ” اطلاع رسانی نادرست نکنین و با جو سازی هاتون باعث نشید که جلوی ورود همچین خودروهایی به کشور گرفته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان

      ۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      شما که انقد مطمئن می گی از بندر بوشهر ترخیص شده تو عکس آخری زوم کن رو دیوار نوشته(تلفن های ضروری آتش نشانی بندر نوشهر)اونوقت چرا باید شماره آتش نشانی بندر نوشهر رو روی دیوار یه انبار تو بندر بوشهر بنویسه شما لطف کن اطلاع رسانی نادرست نکن و اطلاعاتتو برا خودت نگه دار که جلوی ورود این خودروها رو به کشور نگرفته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. رهگذر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین غوغا و جنجالی که سر این خودرو به راه افتاد باعث شد که ورود مزراتی ها و پلاک شدنش هم به حاشیه بره و لغو بشه متاسفانه ” توجه دولت و کسایی که دلشون نمیخواد مردم خودروهایی در این کلاس رو داشته باشن و تجربه سوار شدنِ خودروهای با کیفیت رو داشته باشن باعث سمت خودروهای وارداتی جلب شد که ورود مزراتی و پلاک شدنش لغو بشه احتمالا تا یه مدت دیگه پورشه که برنامه خوبی برای سال 91 ایران داشت هم دیگه پلاک نمیکنن و خیلی از مدل های بنز و ب ام دبلیو رو هم که لوکس محسوب میشنو جلوگیری میکنن از ورودشون.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. علی

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این فراری برای این سال ها خوبه هر چه به جلو تر بریم ماشین های بهتری به ایران می اد شاید در اینده همه ماشین خوبی داشته باشند شلید از این هم بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. poorahmadi

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جناب آقای رهگذر اسم مالک پلاک همونی هست که گفتم و جعلی نیست ضمنا استفاده از پلاک یه ماشین دیگه جرم محسوب میشه ضمنا فکر نکنم مطالب سایت حاضر اونقدر بد باشه که خاطر شما رو مکدر کرده باشه عین واقعیت رو نوشته و نتیجه گیری رو سپرده به من و شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. camaro

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من با نظر چند تا از دوستان کاملن موافقم.این سه تا 458 هر کودوم یه فرقی با هم دارند. رینگ و پلاک و جثه هاشون.دقت کنین میفهمین.یه راهکار برا فهمیدن اصل ماجرا: یه پفک چیتوز بخر بخور از روی پاکتش شماره ی روابط عمومی رو بردار زنگ بزن بهش از خود کارخونه راست ویا دروغ بودنش رو بپرس به همین سادگی. البته اگه بهت راستشو بگن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. korosh

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر خدمت دوستان اگه ماشین فراری را نمیزارن وارد ایران بشه پس چرا تو کالایاب خودرو واسه این ماشین قیمت زدن پس این نرخارو کی تعین میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. vahid

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    شمام چقد بیکارینا!!چیش ب ما میرسه!فقط آه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. maziyar

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بابا ماکه اعتراضی نداریم،خداکنه بهتراشو هم بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سلام من خودم یه بار توشاندیز مشهد فراری458زرددیدم.صدای فوق العاده ای داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش با این خیابون هایی که ما داریم حیف این ماشین نیست که اومده ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. sami

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هست و اگر امروز مورخ 19/11/1391 خواستین ببنیدش ساعت 15 سر خیابان سپند باشین….

    و تبلیغ چی توز مال ایران نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. moja

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این پلاک جعلی هستش من از طریق ناجا چک کردم این پلاک مال 405 slx هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    این ماشینی که عکس گزاشتن سه شب پیش روبروی گالری شبدیز فرشته پارک کرده بود ومن هم اول خیلی تعجب کردم که دیدم پلاک داره جالب اینه که به خاطر توقف ممنوع جریمه هم شده بود.ولی دیگه شک نکنید که تو تهران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. jalal

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من دیروز 25 اردیبهشت 1392 در بلوار اندرزگو تهران یک دستگه فراری 458 قرمز با پلاک ملی دیدم احتمالا همین خودرو مورد نظر شما میباشد البته فکر میکنم قیمت الان این خودرو از یک میلیارد تومان گذشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. صاحب فراری 458 قرمز با پلاک

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده صاحب این فراری هستم و اگر دلتون میخواد که ببینینش یا سوارش بشین ایمیل میدم بهم بگین قرار بذاریم شما هم سوار شین.من آدم سنگدل و پز و چسی نیستم و دوستدارم هر چی من دارم بقیه هم داشته باشن :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      منم صاحبه 911توربو با تیونینگ منصوری. تو امارات خواستی GMAILبده قراربزاریم بیا اینجا سوارشو..

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا