پورشه

استقبال فراتر از انتظار از پورشه تایکان

تایکان محبوب‌تر از انتظارات پورشه بوده و تاکنون ۳۰ هزار مصرف‌کننده علاقه خود به خرید این خودرو در اروپا را ابراز داشته‌اند.


رویترز گزارش داده که هر مشتری ۲۵۰۰ یورو سپرده را به پورشه واگذار کرده است. همچنین یک‌سوم این افراد بنا به گفته اولیور بلوم مدیرعامل کمپانی سفارش قطعی برای خرید این خودرو داشته‌اند. بلوم اذعان داشته است این سدان الکتریکی فراتر از انتظارات کمپانی عمل کرده است.


تایکان نهایتاً در دیگر بازارهای جهانی هم عرضه خواهد شد. به همین خاطر لیست انتظار برای خرید این خودرو می‌تواند تا چند سال هم تشکیل شود زیرا پورشه می‌گوید برنامه‌هایی برای تحویل ۲۰ هزار دستگاه تایکان در سال ۲۰۲۰ دارد. با این‌ وجود احتمالاً ظرفیت تولید کارخانه اشتوتگارت در سال آینده و به منظور پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان افزایش خواهد یافت.

تایکان که رقیب خودروهایی همچون تسلا مدل S می‌باشد همان DNA پورشه را حفظ کرده است. این خودرو در چابک‌ترین فرم خود یعنی توربو S از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۷۶۱ اسبی و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری سود می‌برد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیه‌ای دارد. سقف سرعت این خودرو نیز ۲۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


با شارژ کامل باتری تایکان توربو S برد ۴۱۲ کیلومتری خواهد داشت. ۸۰ درصد باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی این خودرو را می‌توان در عرض ۲۲.۵ دقیقه شارژ کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    دیروز من گفتم مشتری های پولدار پورشه بخاطر برند و نام پورشه این ماشین رو میخرن و به برد کمترش نسبت به تسلا خیلی توجه نمی کنن
    بعضی دوستان گفتن چون یه عده پولدار هستن دلیل نمیشه برد ماشین رو در نظر نگیرن و حرف من رو نسبت دادن به ایرانی بودن !!!!
    حالا خبر از فروش 30 هزار دستگاهی هست.
    پس سه تا گزینه می مونه : یا ماشین 100 هزار دلاری برای طبقه پولدار جامعه نیست و به طبقه ضعیف تعلق داره ! یا برد اعلامی EPA درست نیست ! یا همونطور که گفتم ، اونی که این ماشین رو می خره اصلا در حد بردش قرار نیست ازش استفاده کنه !!
    کارمند که نیست. فقط قرار برای لذت پشت فرمون این ماشین بشینه. برای لذت هم برد فعلی کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      همین دیروز بود عاشقان تسلا ، بمب بارانش کردند .
      از قیمت بگیر تا برد مسافتی ، اما متاسفانه هنوز متوجه نشدند ، پورشه را هر شخصی لیاقت سوار شدنش را نداره .
      پورشه یه سر و گردن از تمام آلمانها بالاتره ، چه بنز چه هر خودروسازی در دنیا ‌.
      فقط کافی داخل یکی از مدلهاش بشینید تا به همه چیز پی ببرید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari Fxx K Evo

        ۲۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (919 ديدگاه)

        خودم با افتخار طرفدار خودروسازی المانم
        ولی اینجا ، داری ، خطا میری ، دوست محترم

        اعتبار خودروسازی المان و جهان مرسدس بنز
        هست و این گفته من رو عالم و ادم قبول دارن

        پدر خودروسازی جهان یک طرف و بقیه
        خودروسازها در طرف دیگه ، قرار دارند

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          پدر خودروسازی جهان بنزه ، شکی دَرِش نیست .
          اما پورشه تافته ای جدا بافته از خودروسازان آلمانیست و شاید در جهان .

          نمیدونم چطور بیان کنم ، مثالی میزنم از صنعت لوازم خانگی ، مثلا شرکت میله در تولید لوازم خانگی از بهترینهای آلمانی هم بهتره ، مثل بوش ، AEG ، زیمنس ، کارچر و….. آنهایی که در کار لوازم خانگی هستند میدانند که برند میله انگار از دنیای دیگری محصول تولید میکنند از تکنولوژی گرفته تا طراحی و عملکرد برتر .

          پورشه وقتی خودرو تولید میکنه ، کاری نداره به اینکه در چه کلاسی داره تولید میکنه ، فقط این مهمه که از هر نظر بهترین باشه ، چه پرفورمنس ، چه کیفیت چه طراحی و……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۲۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          پنجاه سال پیش ماشینهای اسپورت پورشه اینقدر گرون نبود مرسدس هم اینقدر ماشین تولید نمیکرد و گه گاه ماشین‌هایی‌ تولید میکرد
          که از فانتوم گرونتر بود اما مشتری خودش رو داشت
          اما امروزه قدرت برند پورشه خیلی‌ بیشتر شده و مرسدس هم فکر می‌کنم کمتر شده(اگه اشتباه می‌کنم راهنمایی کنید)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      الان پیش فروش ۳۰ هزار تایی در چند ماه خیلی زیاده…!؟!؟!
      شاید این رقم برای پورشه یک پیش فروش بی سابقه و فرا تر از انتظار باشه ولی برای تسلا یک کابوسه به تمام معناست…..
      .
      .
      بُرد EPA هم تاکنون برای تمامی خودروهای الکتریکی درست بوده و قرار نیست که تایکان استثنا باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سروش

        ۲۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        مگه کل فروش پورشه در سال چقدره که شما ۳۰هزار تا رو کم می‌دونی؟ لوکس اسپرت ساز که به اندازه اقتصادی ساز ها نمی‌فروشه و نباید هم بفروشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        قیمت مدل‌های پیشفروش شده از ۱۵۰ هزار دلار شروع میشه و کسانی‌ که
        پورشه میخرن مدل پایه نمیخرن که ۱۵۰ هزار تا بابتش بدن
        تسلا مدل اس که خیلی‌ ارزونتره تو ۲۰۱۹ فکر نکنم بالای ۴۰۰۰۰تا فروخته باشه
        همونجور که میبینی‌ چنین رقمی‌ برای چنین ماشینی با این قیمت از خوب هم بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. دانیال روشنی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (175 ديدگاه)

      عذر میخوام ولی توجیه مزخرفی بود . یه پولدار که فقص واسهدعشق و حال ماشین میخواد چرا باید یه ۴ درب بگیره ؟چرا باید ماشینی بگیره که رسما نمیتونه باهاش مسافرت بره؟
      این تعدادی که پیش خرید کردن قابلیت برگشت دادن پولشون رو دارن . با آمارهایی که جدیدا داره منتشر میشه ، قطعا ریزش خواهند داشت.
      پورشه یکی از اساطیر خودروها بوده و هست . اما نه توی قلمروی الکتریکی ها . بلکه درونسوز ها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        چرا با برد ۳۳۰ کیلومتری نمیشه رفت مسافرت؟
        ۳۳۰کیلومتر یک ضرب رانندگی‌ میکنی‌!بعدش یه ربع واسه
        استراحت،چای یا غذا میزنی بغل ۲۰۰ تای دیگه راه میری
        واقعا کمه؟تو ایران از تهران میرسی‌ اصفهان کل شهر رو هم
        میتونی‌ بگردی،تو اروپا از این کشور میرن اون کشور

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Danial

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (466 ديدگاه)

      حالا به نظر من این نوع ماشین ها اتفاقا باید برای طبقه متوسطه و ضعیف ساخته بشه نه مایه دارا طرف که پولداره اسن براش اهمیتی نداره که ماشین کم مصرف باشه یا برقی باشه یا با محیط زیست همسان باشه و هزا ر چیز دیگه طرف به با کلاس بودن ماشین و راحتی و نهایتا پرفورمنس خوبش نگاه میکنه عمرن به مصرف سوختم کمترین نگاهی رو نداره ولی خب تکنولوژی جدید هست و باید زمان ببره تا تحقیق و توسعه بیشتر روش انجام بشه یه زمانی همه پولدارا ماشین داشتن و ضعیفا و بی پولا اسب سوار میشدن و درشکه الان ضعیفا هم ماشین دارن (حالا در حد کمال عالی نه ولی خب دارن دیگه) به جاش مایه دارا ماشین دارن اسبم دارن اینم زمان میبره مایه دارا ماشین های پروازی میخرن و ار تکنولوژی های بهتری سود میبرن ما هم ماشین برقی بهمون میرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        پولدار‌هایی‌ که میخوان روشنفکر بنظر برسن
        و پولدارهایی که محیط زیست براشون مهم هست
        این ماشین رو میخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. سجادی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (37 ديدگاه)

      اقا محمد حسین البته هر کی برد براش مهمه اونطورم نیس که بخواد یکله با ماشین بره . شاید بیشترش اینکه دوست ندارن ماشینشونو هر روز بزنن شارژ. اینم لذته حالا ماشینی که 700 کیلومتر میره احتمالا هفته ای 1 بار بیشتر رنگ شارژ شدنو نبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Yahya

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    عکس آخر منو یاد gta v انداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      منم همین حسو دارم???
      نکنه مود تایکان واسه gta v ریختن؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    هرکی‌ تو این صفحه چیزی نوشت من جوابش رو دادم
    احتمالا پیج رو اشتباه اومدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این ماشین خیلی طراحی خوبی داره حتی اگه بردش هم کم باشه ارزش خرید داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا