پورشه

لوگوی نمادین پورشه چگونه به وجود آمده است؟

اوایل ماه جاری میلادی بود که پورشه در حرکتی سورپرایز کننده از نسخه سفارشی ۹۱۱ تارگا ۴S با نام پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S هریتیج ادیشن رونمایی کرد. این خودرو آغازگر روندی است که ادای احترامی با میراث پورشه خواهد بود.

از جمله ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به ۵ رنگ بدنه الهام گرفته از محصولات پورشه در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، رینگ‌ها و نشان‌های ویژه، لوگوهای طلایی‌رنگ و لوگوی سلطنتی یا crest اشاره کرد که روی مرکز رینگ‌ها، کاپوت و پشت‌سری‌ها بکار رفته است. این نسخه از لوگوی سلطنتی پورشه که دارای رنگ قرمز و نارنجی متمایز است در پورشه ۹۱۱ و بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ بکار رفته است. هم‌اکنون پورشه نیم‌نگاهی به گذشته و روند به وجود آمدن این لوگو داشته است.

اگرچه لوگوی پورشه در سال ۱۹۴۸ روی اولین خودرواش یعنی ۳۵۶ بکار رفت اما لوگوی سلطنتی تا سال ۱۹۵۲ تولید نشد. در مارس ۱۹۵۱ بود که پورشه رقابتی بین آکادمی‌های هنر آلمان به راه انداخت و از هنرمندان خواست تا لوگویی ویژه طراحی کنند. البته مدیران پورشه هیچ‌یک از این طرح‌ها را تائید نکردند.

سال بعد طراحی به نام فرانز زاور ریمزپیس که لوگوی فولکس‌واگن در سال ۱۹۳۶ را خلق کرده بود نسخه‌ای فانتزی ارائه کرد که ریشه‌های پورشه را با کیفیت و دینامیک محصولاتش به نمایش می‌گذاشت. در این لوگو از اسب رقصان و سپری طلایی استفاده شده بود.

در بالای این لوگو نام اشتوتگارت نقشه بسته بود و رنگ‌های قرمز و مشکی اطراف آن از تاج Wurttemberg-Hohenzollern گرفته شده بودند. این عناصر زیر نوشته پورشه قرار داشتند.

پس از ثبت تجاری این لوگو در اداره پتنت های آلمان، نشان سلطنتی پورشه اولین بار در دکمه بوق دیده شد و سپس در پورشه ۳۵۶ اسپیدستر بکار رفت. در سال ۱۹۵۹ نیز این لوگو روی قالپاق‌های محصولات پورشه دیده شد. از آن زمان تاکنون هر محصول پورشه با این نشان در کاپوت تولید شده است.

پورشه کلاسیک می‌تواند نشان سلطنتی اصلی پورشه را برای برخی محصولات تاریخی این خودروساز بسازد. این لوگو هم‌اکنون دارای طرحی طلایی بوده و رنگ‌ها و نوشته‌ها همگی توسط دست تولید می‌شوند.

در سال ۱۹۷۴ بود که نشان سلطنتی پورشه با لوگوی طلایی‌رنگ و نوشته اشتوتگارت و… به‌روز شد. از سال ۱۹۹۴ نیز لوگوی پورشه دارای نوشته‌های مشکی نازک می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    زیبا ترین لوگوی دنیا ?…
    ?Porsche?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یکی از زیباترین هاست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    چرا طراح x5بی ام و میگفت بی ام دابلیو
    واس میگفت بیم وی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. R

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    فراری نگفت چرا اسب رقصان منو میزاری؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا