پورشه

توقف توسعه پورشه 911 پلاگین هیبرید

سال‌هاست که شایعات مربوط به تولید نسخه‌ای الکتریکی یا هیبریدی از پورشه ۹۱۱ در گوشه و کنار دنیای مجازی منتشر می‌شود اما بالاخره یکی از مقامات رده‌بالای رسمی اعلام کرد نسخه‌ی الکتریکی شده‌ی این خودرو دیگر توسعه نمی‌یابد. طبق گفته‌های  August Achleitner رئیس توسعه‌ی خودروهای ۷۱۸ و ۹۱۱، توسعه‌ی ۹۱۱ هیبریدی در سال ۲۰۱۶ متوقف شده است.


او این مطلب را در مصاحبه با کار اند درایو و در خلال صحبت درباره‌ی یک میلیونی شدن پورشه ۹۱۱ اعلام کرده است. او گفت در ابتدا این خودروی پلاگین هیبریدی قرار بود به عنوان بخشی از نسل ۹۹۲ تولید شود و به لطف قوای محرکه‌ی هیبریدی خود خودرویی کم‌مصرف بود.

اما در نهایت این پروژه به خاطر پیشی گرفتن معایب نسبت به مزایا لغو شد. Achleitner به وزن اضافه‌ی خودرو به خاطر سخت‌افزار بیشتر اشاره کرده و این موضوع می‌تواند باعث تأثیر منفی روی پرفورمنس و هندلینگ خودرو شود. همچنین تولید این خودرو نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر از آب درآمده و در کل باعث اثر منفی روی سود کمپانی می‌شود.


همچنین نگرانی‌هایی درباره‌ی استقبال از این نوع خودرو وجود داشته زیرا خانواده‌ی ۹۱۱ قبلاً هم بسیار بزرگ و پرجمعیت بوده و از سویی در این کلاس خودرویی افراد زیادی به دنبال نسخه‌های الکتریکی شده نیستند؛ به عبارت دیگر شاید تقاضای مناسبی برای چنین خودرویی وجود نداشته باشد.

این مدیر پورشه در انتها نگفت که آیا توقف توسعه‌ی ۹۱۱ پلاگین هیبرید به معنی تولید مدل کاملاً الکتریکی می‌باشد یا خیر.

Porsche Mission E Concept
در نهایت باید گفت سدان ۴ درب کاملاً الکتریکی میژن E برای تولید در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ آماده می‌شود و به عنوان اساس دیگر خودروهای پورشه که فاقد پیشرانه‌ی احتراق داخلی هستند عمل خواهد کرد. گفته می‌شود مدل‌های کاین و پانامرا از جمله نامزدهای دریافت قوای محرکه‌ی الکتریکی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چه کار خوبی کردن … !
    1- وزن 911 توربو اس در مقایسه با رقبایی مثل فراری 488 و مکلارن 720 اصلا کم نیست. وزن بیشتر هندلینگ و شتاب ثانویش رو به شدت کم میکنه ( الان همه به این نتیجه رسیدن که وزن زیاد دشمن پرفورمنسه و خودروسازان پیشگام بیشتر از افزایش گشتاور و قدرت به فکر کاهش وزن اند )

    2- یکی از مزایای 911 توربو در مقایسه با رقبایی مثل اوراکان ،488 و 720 قیمت کمترشه. اگر هیبریدی بشه اختلاف قیمتش با GT-R ( حتی نسخه ی نیزمو ) و AMG-GT بیشتر و با اوراکان یا 720اس کمتر میشه. از طرفی هیچ کدوم از رقبای مطرح 911 الان هیبریدی یا الکتریکی نیستن.
    در کل میژن E یا یک مدل مستقل دیگه به نظرم راه بهتریه.
    .

    شناختن 911 بزرگترین افتخار ماشینی تمام عمرم بود.
    اگر خوب بشناسیش ( که من هنوز نشناختم ) میفهمی هیچ خودرویی در تاریخ مثل 911 نیست.
    در ویکی پدیا از زبان یکی از طراحان مشهور دنیای خودرو که اولین سوپراسپرت تاریخ هند رو طراحی کرده و رئیس یک استودیوی طراحی بسیار مشهور و بزرگه ، این جملات در مورد 911 نقل شده:

    (” دست بردن در طراحی 911 از تمام خودروهای دیگر سخت تر بود ، طراحی 911 قدیمی نمی شود ، بسیار دوست داشتنیست ، من بار ها برای بازطراحی 911 تلاش کرده ام اما هیچ پیشرفتی نداشتم ، ” چون طراحی بی نقص را نمیشود تغییر داد “) .
    پایان نقل قول ?

    there is no substitute….
    ever ahead …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در عکس اول به دماغه ی 911 دقت کنین …
      دماغه ی هیچ ماشینی اینقدر تهاجمی و تیز طراحی نشده …
      فکر میکنی فقط برای شکافتن هوا طراحی شده …
      این از مزیت های الگوی منحصر به فرد موتور عقبه….

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا