پورشه

احتمال تولید سدان الکتریکی و ارزان‌تر پورشه

اولین بار سه سال پیش بود که پورشه و آئودی به توسعه پلتفرم پریمیوم الکتریک PPE اشاره کردند. اولین محصولات استفاده کننده از این معماری الکتریکی خودروهای آئودی Q6 E-Tron در سال ۲۰۲۲ و نسل جدید ماکان الکتریکی در سال ۲۰۲۳ خواهند بود.

اگرچه آئودی در حال کار روی A4 E-Tron الکتریکی برای قرار گیری در جایگاهی پایین‌تر از E-Tron GT است اما پورشه می‌گوید نسخه خود از جایگزین ارزان‌تر تایکان را نیز در نظر می‌گیرد. اتوکار به جزئیاتی از این خبر دست یافته و گفته که ژرمن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای رقابت با تسلا مدل ۳ و ب ام و i4 هستند اما سدان جدید هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده است.

قبلاً گفته شده این پلتفرم از نظر سیستم‌های فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق بادی بهتر از پلتفرم MEB عمل کرده و از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی و سیستم هدایت گشتاوری نیز پشتیبانی می‌کند. سدان الکتریکی و ارزان‌قیمت پورشه احتمالاً در نسخه‌های تک و دو موتوره تولید شده و نیروی خود را به ترتیب به چرخ های عقب و تمامی چرخ ها انتقال خواهد داد.

اتوکار می‌گوید این خودروساز شاید دوباره نام “کاجون” را که یک دهه پیش ثبت کرده بود احیا کند اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. از آنجایی که محصول پایین‌تر از تایکان توسط مدیران پورشه تائید نشده بنابراین احتمال معرفی نسخه تولیدی آن پیش از سال ۲۰۲۵ ضعیف است.

porsche_render_2021

احتمالاً این خودرو در صورت نهایی در کارخانه لایپزیگ تولید شده و قیمت پایین‌تری نسبت به تایکان دیفرانسیل عقب با قیمت حدود ۸۰ هزار دلاری در آمریکا داشته باشد. همچنین اخباری درباره تولید کاین الکتریکی منتشر شده اما احتمالاً چنین خودرویی اواخر دهه جاری میلادی پدیدار خواهد شد. پورشه به طرفداران خودروهای اسپورت اطمینان داده ۹۱۱ در دهه جاری میلادی پیشرانه درون‌سوز خود را از دست نخواهد داد هرچند قرار است نسخه هیبریدی آن پیش از سال ۲۰۳۰ تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگه پورش ارزان و با کیفیت نده ، به چینیها میگم یه خوبش را بزنن مثل لامبو رنجروور …
    ولی عمرا پراید نزنن چون اصول سر مخفی آن فقط دست سایپاست
    اعماق دره تورا میخواند . سایپا مطمئن در تکمیل مرگ اسان و ارزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahan

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    فلسفه پورشه با ارزان سواری نمیخوره.بنظرم اگه ارزان بزنه شاید یک ماشین خوبی بزنه ولی ایا واقعا میتونه مثل پورشه اصیل باشه؟مثل رنجروور ایووک ماشین خوبیه و از بسیاری از کراس اوور ها بهتره و جای بحثی نمیذاره اما مشکلش اینه که رنجروور نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ina§

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      قرار هم نیست که خودروی ارزونی تولید کنه تو متن نوشته ارزان تر از تایکان دیفرانسیل عقب و قیمت حدودی 80 هزار دلار که زیادم ارزون به نظر نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. porsche

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ای کاش نزنه همینجوری خیلی تک ساخته!!!!!ماشین اقتصادی هم بزنه😠😡🤬

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    در همین لحضه یه لامبورگینی مورسیلاگو به یه فعال محیط زیستی خواهان‌ مرگ درون سوز ها، دریکی از کوچه های گنگستر ایتالیا ت ج ا وز کرد
    پدال جان لطفا سریع پوشش بده خبر رو
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بازم برقی😡🤮

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. •Mohamad•

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (178 ديدگاه)

    دیگه حالم از برقی ها بهم می خوره😡
    هر روز یه برقی داره معرفی میشه آخه چه خبرتونه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم مثل تایکان پرفروش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا