پورشه

معرفی پورشه تایکان مدل 2021، قوی‌تر و سریع‌تر

تایکان کمتر از یک سال پیش معرفی و اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد؛ بنابراین متعجبیم که چرا پورشه با انتشار بیانیه‌ای خبری تایکان توربو S مدل ۲۰۲۱ را با تغییراتی معرفی کرده است. مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو از به‌روزرسانی‌هایی در بحث پرفورمنس، تکنولوژی و ظاهری سود می‌برد.

اول و مهم‌تر اینکه شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تایکان توربو S مدل ۲۰۲۱ با استفاده از لانچ کنترل در ۹.۶ ثانیه ثبت می‌شود. این زمان نشان دهنده بهبود دو دهم ثانیه‌ای نسبت به مدل سال ۲۰۲۰ همین خودرو می‌باشد. قطعاً پرفورمنس بهتر روی زمان طی مسافت ۴۰۰ متر نیز تأثیر گذاشته به گونه‌ای که تایکان توربو S مدل ۲۰۲۱ این مسافت را در ۱۰.۷ ثانیه طی می‌کند که یک دهم ثانیه کمتر از قبل است.

تایکان ۲۰۲۱ به‌صورت سفارشی با هدآپ دیسپلی رنگی هم در دسترس خواهد بود. این نمایشگر سربالا می‌تواند ناوبری، میزان قدرت و دیگر تنظیمات مدنظر راننده را نشان دهد. هدآپ دیسپلی یاد شده به سه بخش تقسیم شده و صفحه اصلی در کنار خود دو بخش موقتی را خواهد داشت که می‌توانند تماس‌ها یا دستورات صوتی را نشان دهند.

سدان الکتریکی پورشه همچنین از عملکرد اسمارت لیفت سود خواهد برد که به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی تطبیقی همراه می‌شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا زمان بالا رفتن بخش جلوی خودرو را تنظیم کند. مشابه چنین سیستمی در کوروت نسل هشتم هم دیده شده است. پورشه البته می‌گوید این سیستم ارتفاع خودرو در سرعت‌های بالا را نیز تنظیم می‌کند تا راندمان و راحتی تایکان بهبود یابد.

مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو به شارژر سفارشی ۲۲ کیلوواتی مجهز شده که زمان شارژ باتری را به نصف می‌رساند. ژرمن‌ها همچنین عملکرد جدیدی را به شارژ باتری افزوده‌اند و با محدود کردن ظرفیت شارژ به حدود ۲۰۰ کیلووات طول عمر باتری را به حداکثر رسانده‌اند.

پشتیبانی از به‌روزرسانی از راه دور به پورشه اجازه می‌دهد تا عملکردهای مدنظر خریداران را ارائه کند. از جمله این ویژگی‌ها که به‌صورت اشتراک ماهانه در دسترس هستند می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط با بهای ۱۹.۵ یورو در ماه اشاره کرد. همچنین مدیریت شعاع حرکتی هوشمند نیز قیمت ۱۰.۷ یورویی دارد. البته این آپشن ها با قیمت‌های ۸۰۸ و ۳۹۸ یورویی نیز به‌صورت همیشگی در دسترس هستند.

تکمیل کننده تغییرات تایکان ۲۰۲۱ استفاده از رادیو دیجیتال استاندارد، پکیج طراحی کربن اسپورت سفارشی برای تمامی تایکان ها و هفت رنگ بدنه جدید می‌باشد.

پورشه پیش‌فروش تایکان ۲۰۲۱ را از اواسط سپتامبر شروع کرده و یک ماه بعد نیز این خودرو در نمایندگی‌ها موجود خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ماشین به این زیبایی نمی‌دونم اون رینگا رو چرا گذاشتن زیرش.
    رینگای عادی خود پورشه حرف ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 59
    1. امین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      تسلا اس پرفورمنس رو که از لحاظ سرعت و شتاب و.. لوله کرده(البته غیر رودستر که قراره قرن آینده بیاد)طراحیشم فوق العاده زیباست ❤❤

      موافقم 49
      مخالفم 34
      1. Sajjad

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        الان این چه ربطی به کامنت من داشت که اینجا نوشتی؟
        بارها دیدم برای اینکه کامنت بالا باشه زیر کامنتای اول ریپلی میکنن کامنت بی ربط میزارن.
        نکنید این کارا رو
        زشته

        موافقم 40
        مخالفم 16
        1. AMG///

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (579 ديدگاه)

          به والا با منم همین کارو کردن
          به کامنت بالایی میخواستن پاسخ بدن به من پاسخ دادن
          چی بگم والا

          موافقم 21
          مخالفم 3
      2. U.N.C.L.E

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (58 ديدگاه)

        آره هنر کرده تسلا شیش هفت سال پیش و زده?
        هنوز برد مسافتی کمتری هم داره?
        رودستر و ولش نسخه پلاید داره میاد تایم جاسوسی جهنم سبزش در اومده که تایکان و یه لقمه کرده.باید تسلا باشی تا تسلا و بزنی?

        موافقم 14
        مخالفم 39
        1. mehran911

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          6 و ۷ سال پیش نه
          p100d کی به بازار اومد ؟ ludicrous و ludicrous plus و cheetah مود کی معرفی شدن ؟؟!
          تسلا مدل S ۲۰۱۹ اون تسلای ۳۶۰ اسبی مدل پایه سال ۲۰۱۲ نیست
          الکتریکی ها قابلیت آپدیت شدن دارن
          .
          بعضی چیز ها مهمه و بعضی چیزها اهَم هستش
          این به فلسفه توسعه هر کمپانی بر میگرده
          برای پورشه به عنوان ی لوکس اسپرت ساز موارد خاصی اهمیت ویژه پیدا میکنه مثل راحتی سرنشین مثل قابلیت اطمینان مثل هندلینگ بینظیر و لذت سواری و…
          (((( زیر پای سرنشین های عقب در تایکان باتری وجود نداره !!! نه اینکه پورشه یادش رفته ، نه
          داستان همون تفاوت بین مهم و اَهَم هستش )))
          وجود باتری در قسمت عقب باعث میشد سرنشینان راحتی لازم رو نداشته باشن چون فضای کف پاها توسط باتری پوشانده شده بود و در هنگام نشستن زانو ها تا مقابل سینه فرد قد بلند بالا میاد که برای سفر های طولانی آزار دهنده است ( میتونید تسلا مدل S رو ببینید ) و میتونید taycan foot garage رو سرچ کنید و پلتفرم تایکان رو ببینید
          برد برای پورشه مهم بود اما راحتی اَهَم
          قرار نبود برای چند کیلومتر برد بیشتر همه چیز فدا بشه
          از طرفی باتری بزرگتر یعنی وزن بیشتر که به پرفورمنس این ماشین صدمه میزد
          .
          طبق آمار پیمایش روزانه ی خودرو در آمریکا چیزی حدود ۲۹ تا ۳۰ مایله و این عدد دست بالا به ۴۰ مایل میرسه
          این عدد پیمایش برای یک اسپرت لوکس با اختلاف کمتر از اینه
          نمی خواهم بگم برد مهم نیست قطعا خیلی مهمه اما منظورم اینه برای بعضی خودروسازها بنا فلسفه توسعه ای که دارن شاید موارد دیگه اهمیت بیشتری پیدا کنه

          موافقم 34
          مخالفم 9
        2. (JONATHAN (TESLA

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (302 ديدگاه)

          مدافعان تایکان و پورشه جواب بدن بی زحمت
          چرا تایکان با سوپرشارژر ۲۷۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۶۲ مایل شارژ می گیره در حالی که تسلا با سوپرشارژر ۲۵۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۷۵ مایل شارژ می گیره …؟؟
          ۳- چرا پک باتری۹۳.۴ کیلووات تایکان ۶۳۰ کیلوگرم وزن داره در حالی پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی مدل اس ۵۴۴ کیلوگرم وزن داره…؟؟
          ۴- چرا تایکان در بهترین شرایط یک دور نوربرگرینگ را ۷:۴۲ دقیقه طی کرده در حالی که مدل S در ترافیک و در یک دور آزمایشی در ۷.۲۳ دقیقه تایم زده…؟؟؟
          ۵- چرا با قدرت یکسان تایکان به ازای هر کیلووات از ظرفیت باتریش ۴.۴۱ کیلومتر توانایی داره در حالی مدل اس ۵.۵۵ کیلومتر…؟؟؟
          حالا بحث تکنولوژی رانندگی خودکار پیش نمیکشم

          موافقم 14
          مخالفم 24
        3. mehran911

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          (JONATHAN (TESLA
          مدافعان تایکان و فلان نمیشناسم ماشین خوب خوبه چه پورشه باشه چه تسلا و چه داچیا هیچ اِبایی از اسم بردن از ماشین برتر نیست
          .
          ((( چرا تایکان با سوپرشارژر ۲۷۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۶۲ مایل شارژ می گیره در حالی که تسلا با سوپرشارژر ۲۵۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۷۵ مایل شارژ می گیره …؟؟)))
          سرعت شارژ در مجموع به سیستم کنترل نرم افزاری باتری وابسته است بر فرض مثال بازه ۲۰ تا ۵۰ درصدی باتری با سرعت کمتر شارژ میشه در حالی که در خودروی دیگه این بازه متغیر هست که به دمای باتری و محیط و جزئیات دیگه وابسته است دلیلش عمدتا حفظ عمر باتریست ….به همین خاطر امکان داره در شرایط مختلف اعداد متفاوت به دست بیاد
          زمان معرفی تایکان پورشه گفت سریعترین سرعت شارژ رو بین تمام الکتریکی های تولید انبوه خواهد داشت که داشت
          سرعت شارژ این ماشین سریعتر از مدل اس بود
          سال گذشته nextmoves در شرایط یکسان سرعت شارژ مدل سه و تایکان رو فارغ از اعداد و ارقام در دنیای واقعی تست کرد که با ۱۰ درصد سرعت بیشتر شارژ میشد
          تا جایی که یادم باشه اخیرا هم کارانددرایور بین مدل اس و تایکان تست کرد که تایکان با اختلاف خوبی با سرعت شارژ بالاتری داشت
          .
          ((((چرا تایکان در بهترین شرایط یک دور نوربرگرینگ را ۷:۴۲ دقیقه طی کرده در حالی که مدل S در ترافیک و در یک دور آزمایشی در ۷.۲۳ دقیقه تایم زده…؟؟)))
          مدل اس تایمش در تمام پیست ها موجوده و در هیچ نسخه ای با تایکان قابل قیاس نیست
          اون ماشین هنوز معرفی نشده و اطلاعات کاملی ازش در دسترس نیست اونی که رفت نوربرگرینگ تایم زد بیش از GT3rs تیون شده بود اینو از تمام جزئیاتش میشد فهمید البته حرف من نیست چیزیست که در سایتها بهش اشاره میشد
          .
          بگذریم …
          این تیپ سوالات رو میشه نسبت به هر خودرویی مطرح کرد
          .
          مثلا میشه پرسید چرا تایکان با اختلاف وزن بیشتر هندلینگ و لذت رانندگی بهتری ارائه میده ؟؟؟
          یا میشه پرسید چرا پورشه در مجموع سرعت شارژ بهتری داشت ؟؟؟
          یا چرا سیستم ترمز پورشه بازیابی بهتری داشت ؟؟؟
          چرا تایکان ضریب درگ کمتری داشت ؟؟؟
          چرا پرفورمنس بهتری ارائه میداد ؟؟؟
          چرا طراحی داخلی و خارجی بهتری داشت ؟؟؟
          چرا پیشرانه پیشرفته تری داشت ؟؟؟؟
          و هزار یک چرای دیگه که آدم رو یاد مهدکودک میندازه
          .
          بله پورشه و تایکان از نظر کنترل نرم افزاری چه مجموعه باتری چه سیستم درایو عقبتر از تسلاست این ی چیز واضحه و هیچ کسی منکر نمیشه
          .
          اما برای خودروسازی مثل پورشه که تخصص ویژه ای در تولید اسپرت های درونسوز داشت تولید و توسعه تایکان اونم از صفر روی پلتفرم J1 با تکنولوژی متفاوت از هر الکتریکی دیگه ای شاهکار بوده و هست

          موافقم 18
          مخالفم 2
        4. (JONATHAN (TESLA

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (302 ديدگاه)

          ممنون از اقای 911 بابت اعترافات تلخ
          باید بگم که تسلا با هبچ مدل اس تیون شده ای به پیست نرفته اون نمونه ی رکورد شکن که با بال عقب خیلی کوچیک روانه پیست شد
          (که بماند که اون تجهیزات کم رو شما مجهز تر از gt3rs )
          مشخصاتش هر چی باشه دلیل و بهونه برای اینکه تایکان نتونسته رکورد خوبی در نوربررینگ ثبت کنه نیست
          (((( مثلا میشه پرسید چرا تایکان با اختلاف وزن بیشتر هندلینگ و لذت رانندگی بهتری ارائه میده ؟؟؟ )))
          وزن بیشتر خودش نکته منفی که در وزن پک باتری کاملا مشهوده بهتر بگیم تاییکان نسبت به تسلا از باتری های ارزون تر و قدیمی تر استفاده میکنه
          هندلینگ بهتر رو به نظرم بهتر رجوع کنیم به همون معقوله تایم پیست و لذت رانندگی رو من شما بهش رای نمیدیم مگر اینکه به خاطر برند سابقه اینا نتیجه گیری کرده باشید که دور از فهم و عقل هست ببخشید
          ((((( چرا پرفورمنس بهتری ارائه میداد ؟؟؟
          چرا طراحی داخلی و خارجی بهتری داشت ؟؟؟
          چرا پیشرانه پیشرفته تری داشت ؟؟؟ ))))
          همون جور که خودت گفتی اینا حررف های بچه گونس که همش تو سایت مییبینیم
          منم نمیخوام بحث موتور الکتریکی با بازدهی بهتر تسلا رو پیش بکشم چون یکی از نکته ضعف هایی تایکان همینه بازدهی کم موتور های الکتریکیش که که نتیجش بازدهی کم تر باتری و خالی شدن زود ترش و ببرد نصف تسلا با باتری با حجم نزدیک بهش هست
          اما ضریب درگ رو یهتر به سال طراحی هر دو خودرو نگاه کنیم این طراحی برای 2012 که تا سال ها بهترین ضریب درگ رو داشت الان هم لوسید ایر میخواد این کار بکنه چون طراحی به روز تری داره که برای یکی دو سال اخیر هست
          اما مورد اخر در مورد درگ و شتاب دو خودرو شما رو ارجاع میدم به کامنت دوست عزیزم المیراج
          ((( هنوز هیچ درگ معتبر ، بی طرف و قابل استنادی بین این دو ماشین برگزار نشده که هیچکدوم دیگری را رسماً شکست داده باشه…
          یا Ludicrous mode تسلا خاموش بوده ( در دو تاشون ) ، یکی در باند فرود غوطه‌ور در آب بود ( نخستین درگ ) و درگ هیچ مشخصاتی نداشت ، دیگری برای درگ تایمز هست که اونم استارت شروع دو ماشین بسیار ناهماهنگه و جدیدا هم که love cars یک p90d را به مصاف تایکان توربو آورده که بازم شرایط بارونیه و تسلا از تکنولوژی ۲۰۱۵ سود میبره… ))))
          باز هم تشکر میکنم بابت اعتراف در برتری تسلا هرجند خود فلکس و اءودی قبلا این کار کرده بودن

          موافقم 9
          مخالفم 9
        5. mehran911

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          (((باید بگم که تسلا با هبچ مدل اس تیون شده ای به پیست نرفته اون نمونه ی رکورد شکن که با بال عقب خیلی کوچیک روانه پیست شد)))
          خب اشتباه میگی اون نمونه رکورد شکن نیست اون نسل جدیده که هنوز به بازار نیومده
          تمام سیستم تعلیق و دمپرها های اون ماشین با نمونه قبلی متفاوته و همینطور لاستیک ها مشخصا برای نسخه های ریس مورد استفاده قرا میگیره نه سدان خانوادگی
          ((((هندلینگ بهتر رو به نظرم بهتر رجوع کنیم به همون معقوله تایم پیست و لذت رانندگی رو من شما بهش رای نمیدیم مگر اینکه به خاطر برند سابقه اینا نتیجه گیری کرده باشید که دور از فهم و عقل هست ببخشید )))))
          هندلینگ ارتباط خاصی با تایمگیری در پیست نداره الزاما . بوگاتی قطعا تایم بهتری از میاتا ثبت میکنه اما….
          .
          کیمن بهترین هندلینگ رو بین تمام خودروهای تولیدی داره سایتی وجود نداره این ماشین رو بررسی کرده باشه و به این نکته اشاره نکرده باشه سایت automobile mag اعلام کرده این ماشین بهترین هندلینگ رو در بین تمام خودروهای تولیدی در تاریخ داره
          این جمله بارها در سایت هایی مثل اتواکسپرس و کارانددرایور و اتوکار اعلام شده اما کیمن لزوما رکورددار پیست نیست
          .
          ((((( چرا پرفورمنس بهتری ارائه میداد ؟؟؟
          چرا طراحی داخلی و خارجی بهتری داشت ؟؟؟
          چرا پیشرانه پیشرفته تری داشت ؟؟؟ ))))
          ((( همون جور که خودت گفتی اینا حررف های بچه گونس که همش تو سایت مییبینیم ))))
          یعنی برتری پرفورمنس و طراحی این ماشین بچه گونه اس ؟!؟! بعد شما علاقه مند به دنیای خودرو هم هستی با این نظرت ؟!!؟!
          در تمام مقایسه هایی که تایکان در مقابل تسلا بوده به پرفورمنس بهترش اشاره شده
          من نهادی معتبر تر از WCOTY نمی شناسم بیش از 80 متخصص و ژورنالیست دنیای خودرو از 24 کشور مختلف جمع میشن و بهترین خودروهای جهان رو انتخاب میکنن که امسال در مجموع تایکان بهترین خودروی پرفورمنس جهان و همینطور بهترین خودروی لوکس جهان انتخاب شد همینطور با اختلاف یک امتیاز جایزه دومین طراحی سال جهان رو کسب کرد همین امسال تایکان توسط مجله automobile mag جایزه بهترین طراحی دنیا رو برد
          .
          مواردی مثل قابلیت اطمینان و خرابی های متعدد بماند
          .
          ((( اما ضریب درگ رو یهتر به سال طراحی هر دو خودرو نگاه کنیم این طراحی برای ۲۰۱۲ که تا سال ها بهترین ضریب درگ رو داشت الان هم لوسید ایر میخواد این کار بکنه چون طراحی به روز تری داره که برای یکی دو سال اخیر هست ))))
          این خیلی به تاریخ ساخت وابسته نیست BMW 328 کوپه سال 1938 ضریب درگ 0.25 داشت یعنی بیش از 80 سال پیش
          حفظ زبان طراحی و ساختار کلی خودرو روی در حال حاضر بزرگترین چالش ها در کاهش درگ هستش که پورشه با تایکان خوب از پسش برآومد
          .
          در مورد درگ هم حرفها بیشتر شبیه به بهانه است مجله carwow بارها با تایکان و مدل اس تست درگ گرفته که در مجموع طبق تمام اعداد بدست آمده تایکان سریعترین الکتریکیست

          موافقم 8
          مخالفم 3
      3. Elmiraj

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        هنوز هیچ درگ معتبر ، بی طرف و قابل استنادی بین این دو ماشین برگزار نشده که هیچکدوم دیگری را رسماً شکست داده باشه…
        یا Ludicrous mode تسلا خاموش بوده ( در دو تاشون ) ، یکی در باند فرود غوطه‌ور در آب بود ( نخستین درگ ) و درگ هیچ مشخصاتی نداشت ، دیگری برای درگ تایمز هست که اونم استارت شروع دو ماشین بسیار ناهماهنگه و جدیدا هم که love cars یک p90d را به مصاف تایکان توربو آورده که بازم شرایط بارونیه و تسلا از تکنولوژی ۲۰۱۵ سود میبره…

        موافقم 12
        مخالفم 19
    2. hamid

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداش اونجا ماشین در موقع سفارش هزارتا قابلیت شخصی سازی داره شما ان شا الله خریدی ( از ته قلب میگم ) می تونی بین دهها رینگ مختلف رینگ مورد علاقه ات رو انتخاب کنی

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        من منظورم تایگان توربو اس بود که فقط سه مدل رینگ داره که یکیشم تو همین عکسای این پست هست.
        تایگان توربو هم به علاوه اون سه تایی که برای توربو اس هست دوتا دیگه داره که به نظرم اونا خیلی قشنگ ترن.
        تایگان 4s هم یه رینگ علاوه بر پنج تای دیگه که میشه روی توربو اس و توربو گذاشت داره که آنچنان جذاب نیستن.
        اما در کل اگه میشد اون دوتا رینگ توربو رو برای توربو اس انتخاب کرد بهتر بود.

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. mehran911

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          سجاد جان
          در الکتریکی ها قطعا برد اهمیت ویژه ای داره
          و در کل درگ تاثیر ویژه ای رو کاهش برد داره به همین خاطر در طراحی تک تک اجزای الکتریکی ها کاهش درگ اهمیت ویژه ای پیدا میکنه
          رینگ های موجود توربولنس اطراف خودرو رو افزایش میدن به همین خاطر از رینگهایی استفاده میشه این مشکل رو کمتر کنه دقیقا مثل همین تایکان iqc و e tron و…
          قبلا ی مقاله تو گروه سر تاثیر آیرودینامیکی چرخش رینگ و تایر ها رو ضریب درگ خودرو در گذاشته بودم اگه پیداش کنی میتونه مفید باشه
          .
          اما در کل در طراحی این رینگها هر چه از مرکز رینگ دور میشیم به نوعی رینگ بسته تر میشه
          یعنی رینگ در مرکز حفره های بزرگتری داره و از مرکز که دور میشیم سعی میشه رینگ بسته تر بشه تا این رد و بدل شدن هوا کاهش پیدا کنه تا در نتیجه درگ کمتری داشته باشیم دقیقا مشابه رینگ های iqc و e tron و…

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. Sajjad

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          بله در جریان هستم
          یادمه تسلا هم آزمایش کرده بود و با قالپاق های خاص به چند کیلومتر برد بیشتر رسیده بود.
          اما خب کاش میشد اون دوتا رینگی که برای توربو میشد سفارش بدی برای توربو اس هم سفارش داد.
          چون واقعا رینگای جذابی هستن.

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. Dna

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    آقا سجاد در مورد رینگ ها باهات مخالفم بنظرم خیلی بهش میاد
    بنظرم ماشینا دارن زیادی هوشمند میشن معلوم نیست تا 100 سال آینده ب کجا برسه با این سرعت پیشرفت تکنولوژی و مواد

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      ما که فعلا 50 سال به عقب برگشتیم .دنیا پیشرفت میکنه ما فعلا درگیر ابتدایی ترین نیاز های زندگی مثل کار و خونه و ازدواج هستیم. ما قراره فقط مقاومت کنیم اقایون تو کاخ های میلیاردی مستضعفان بشینن روضه بگن

      موافقم 30
      مخالفم 4
    2. مانی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      سرعت پیشرت تکنولوژی چه ربطی‌ به مواد داره؟
      هرچند جنس خوب بی‌ تاثیر نیست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. بی ریا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تایکان رو پورشه واسه رقابت با مدل اس تسلا ساخت اما واقعا این کجا و اون کجا
    تسلا ۸ ، ۹ سال پیش مدل اس رو روانه بازار کرد با امکانات و قدرت و قیمت فوق العاده عالی و مثال زدنی اما حالا پورشه با ساخت تایکان بعد از تقریبا ۹ سال میخواد واسه تسلا خطونشون بکشه اما درحقیقت بازنده پورشه است
    برچسب قیمتی تایکان گویای همه چیزه
    جواب پورشه بعد از این همه سال نشون دهنده باخت اونه
    تسلای بی ادعا ، پورشه پرادعا
    تسلا برنده شد دوستان آلمانی هرجی دلتون میخواد دیسلایک بدید

    موافقم 13
    مخالفم 54
    1. امین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      بی ریا تبدیل به منفورترین شخص سایت شدی ازت میخوام به شدت یه فکری به خال خودت کنی داری خودتو میخوری عزیزم خیلی منفور شدی علتشو جستجو کن ببین چته دقیقا

      موافقم 27
      مخالفم 7
    2. امین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      شفا?????‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

      موافقم 19
      مخالفم 5
    3. امین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      دقیقا بالعکس اسمت متعصب و ضد دیگری شدی فرق رک بودن و حماقت رو بدونیم فرق بی ریا بودن با تک قطبی و تندرو بودن بدونیم فقط همین……

      موافقم 18
      مخالفم 6
    4. حسین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      آره تسلای پر ادعا خوبه که فقط بلده با تبلیغات اسم خودش رو سر زبونا بندازه. هنوز همه یادشونه که سر معرفی سایبرتراک عجب نمایش مضحکی راه انداخت جناب ایلان ماسک. از اونور گفت شیشه هاش نشکنه از اونور یک گوی به شیشه زدن و عین آب خوردن شکست. همه این برنامه ها واسه این بود که فقط اسمش سر زبونا بیفته. یه عمره داره میگه رودستر معلوم نیست بالاخره این رودستر چی میشه? ریماک اولین هایپرکار الکتریکیش رو ساخت، دومیش رو هم ساخت تسلا هنوز اندر خم کوچه اوله. کلا در بحث تبلیغات و بزرگ نمایی مهارت خاصی داره تسلا

      موافقم 3
      مخالفم 0
    5. - A M I R -

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      برچسب قیمتی تایکان؟!! تسلا یک دهم کیفیت متریال کابین پورشه رو هم نداره، پورشه نیومده مثل تسلا کار خودشو راحت کنه یه نمایشگر بزرگ بذاره اون وسط، اومده کلی سرمایه گذاشته و تمام جزییات کابینو به بهترین نحو طراحی کرده و جدا از نیروی محرک خود ماشین، کلی تکنولوژی فقط برای داخل کابین در نظر گرفته. انتظار نداری که پورشه با اون قدمت و تاریخچه و اعتبار بیاد مدلی مثل تایکانو هم قیمت تسلا عرضه کنه؟ که اگه این کارو میکرد برند پورشه زیر سوال میرفت که اسم تایکانو در حد یه ماشین تقریبا اقتصادی آورده پایین. سیاست ها و معیار های قیمت گذاری پیچیده تر از اونیه که بخوای انقدر راحت در موردش نظر بدی.

      موافقم 6
      مخالفم 1
    6. mehran (fox)

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      داداش برتری برند میدونی چیه؟
      مطمئن باش اگه این ماشنو آئودی می ساخت قیمتش ارزونتر بود و اگه فولکس واگن می ساختش خیلی خیلی ارزونتر در میومد…شما پورشه رو چی حساب می کنی که با تسلا مقایسش می کنی….اگه این ماشینو فراریم می ساخت کسی به قیمتش گیر میداد!
      بابا پورشه حسابش از بنز و ب ام و و آئودیم جداست چه برسه به تسلا…
      ایراد اینه که همه از ماشین قدرت و سرعت و تو برقیا بردو میبینن…اگه اینجوریه دوج هلکت باید گرونترین ماشین دنیا و انتخاب اول همه باشه
      بابا دنیای رانندگی با یه پورشه با کوه مهندسی و تکنولوژیش هندلینگ بی نظیرش در عین راحتیو لوکس بودنش با اون تاریخچه غنی فرق داره با تسلا روندن هرچند که تو لول خودش بهترینه….
      ضمنا با این نظرات آبدوغ خیاریت جناب بی ریا واقعا حوصله همه رو سر بردی…

      موافقم 22
      مخالفم 10
  4. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه همه اپشن داره و ماشین زیبایی هست ولی قیمت ذکر نشده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یا خدا چه قدر زود گذشت انگار همین دیروز بود که معرفی شد

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. AMG///

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خیلی تو دل بروهه
    تبلیغ پورشه تایکان واقعا باحال بود
    دیده بودینش که؟؟؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. HR3

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    از دید من بهترین خودروی کاربردی + مدرن و پرفورمنس جهانه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  8. Hadi

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    رقابت بد جوری سنگینه…
    بدجور…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. مکانیک

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    جلوش مث خماراس

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. بی ریا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به نظرم پورشه فقط روی کررا جی تی خوش درخشید و بقیه ماشیناش حتی ۹۱۸ هم حرفی واسه گفتن ندارن
    مساله مساله شتاب نیس داداش چون بارها گفتم ۹۱۸ و ۹۱۱ تو ادامه مسیر کم میارن و وا میدن

    موافقم 3
    مخالفم 10
  11. بی ریا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    پس فردا میان یهدرگ نمایشی و ساختگی درست میکنن و یه تسلا اس کارکرده رو مقابل یه تایکان قرار میدن و راننده قویتر رو پشت تایکان میشونن و تایکان بااختلاف کمی میبره بعد طرفداراش توی بوق و کرنادمیکنن که دیدین پورشه کوه مهندسیه دیدین تسلا اشغاله دیدین تسلا کم اورد

    موافقم 2
    مخالفم 8
  12. Mf1

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    بهترین طراحی میون تمام الکتریکی ها داره حتی از ۹۱۸ خشکلتره ولی ای کاش بنزینی بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. حسین

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    عکس سومی یه طوریه که انگار ماشین زبون داره میگه “بیا منو برون ببین چقدر نرمم”

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا