پورشه

گرامیداشت 20 سالگی حضور پورشه در چین با 911 توربو S سفارشی

بیش از ۵۰ سال است که پورشه با محصولات فوق‌العاده خود در صنعت خودرو می‌درخشد. بسیاری از ما پورشه را با مدل نمادین ۹۱۱ می‌شناسیم. این خودروساز آلمانی از سال ۲۰۰۱ در بازار چین حضور داشته و امسال بیستمین سالگرد عرضه محصولاتش در بازار بزرگ چین می‌باشد. البته که پورشه به دنبال گرامیداشت این اتفاق بوده و به همین خاطر از فرصت برگزاری نمایشگاه شانگهای حداکثر استفاده را کرده است.

پورشه برای این کار می‌توانست از نشان‌های ساده سالگرد ۲۰ سالگی روی خودرویی همچون کاین استفاده کرده و این ماجرا را تمام کند اما بجای آن دست روی قوی‌ترین نسخه حال حاضر ۹۱۱ یعنی مدل توربو S گذاشته است. این خودرو به‌صورت رسمی ۹۱۱ توربو S چین سالگرد ۲۰ سالگی نامیده می‌شود و ویژگی‌های متمایز زیادی دارد. البته تا زمانی که شما نام خودرو را تلفظ می‌کنید ۹۱۱ توربو S به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یافته مگر اینکه شما این نام را زیر ۲.۷ ثانیه تلفظ کنید.

اما توربو S موردبحث در بخش سفارشی ساز پورشه حضور یافته است. نشان‌های سالگرد ۲۰ سالگی به وفور در بدنه و کابین دیده می‌شوند. روی درب این سوپر اسپورت هم شماره ۲۰ دیده می‌شود. خودروی موردبحث با ۵ رنگ کلاسیک شامل نارنجی، قرمز، سبز، بنفش و آبی در دسترس می‌باشد. با توجه به اینکه ۹۱۱ توربو S محصولی با قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد بنابراین نیازی به دست بردن در قوای محرکه احساس نشده است.

این خودروی سفارشی تنها راه پورشه برای گرامی داشت حضور ۲۰ ساله در چین نبوده است. ۷۱۸ اسپایدر هم به چین بازگشته هرچند ویژگی‌های مشابه برادر بزرگ را ندارد. پکیج اسپورت کرونو و صندلی‌های برقی با تنظیم در ۱۴ جهت به‌صورت استاندارد روی این مدل نصب شده‌اند. برای اولین بار ۷۱۸ اسپایدر با سقف تاشونده دو رنگ قرمز و مشکی عرضه شده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۹۵ اسب بخاری است که با یک گیربکس ۷ سرعته PDK همکاری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. porsche

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    Porsche:king of the monsters

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. مدیرعامل

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حیف از پورشه

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. porsche

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        برا چی؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Reza ar

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (257 ديدگاه)

        دقیقا
        اینا که کل ارزش ماشین رو به گرم کن صندلی و جای پای زیاد ردیف عقب و خروجی اگزوز فیک میدونن رو چه به پورشه با اصالت یا هر برند مشابه دیگه

        موافقم 5
        مخالفم 4
      3. برقیه جارو برقی BG

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (256 ديدگاه)

        تموم شد همه چینی شدن رفت

        دیگه هرچی رونمایی و…………… هرچیه دیگه رو تو چین دارن انجام میدن

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. حق به توان ۱۶ میلیون

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (678 ديدگاه)

          نمایشگاه نیویورک و شیکاگو امسالو دیدم با شانگهای مقایسه کردم کرک و پرم ریخت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      حیف پورشه که اسم چین روش هک شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    نمیدونم چرا چنین احساسی دارم که اگه یه هوراکان هم بهم بدن ولی اگه تو چین باشم‌میشه به زهر مارَم
    اصلا حال نمیده

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. porsche

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      فکر میکنی

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. مهدی موتور

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    بابا بسه دیگه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. مهدی موتور

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    فراری دیگه امید منو نسبت به طراحی مدل جدید و اینده اش از بین برد

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. mm.y@rlou

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    پورشه توی پرفورمنس یه حریف قلدر برای همه کارخونه هاست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  6. ""new ""RAMIN

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نمیشه پورشه رو دوست نداشت.
    ولی محصولات فول شخصی سازی بیش از اندازه گرون هستن ( شخصی سازی فول )

    ولی پورشه محصولات بی نظیری تولید میکنه. فقط حیف خیلی گرونن. اگه پورشه ارزون کنه خودرو هاش رو هیچ خودرویی روی دستش نیست .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. رامتین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    واقعا عالیه این پورشه. فقط دوست دارم یه پانامرا بزنه بشکل کوپه. یعنی یک 911 بزرگتر! یه چیزی مثه M8 کوپه. خودروهای کوپه در سایز بزرگ، جذابیت خاصی دارند. نمونه اش را در M6 بی ام و که در ایران هم چندتایی هست میبینیم.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Amirreza

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ یکی از اون ماشیناییه که نمیشه دوتش نداشت یه چیزی مثل slr ، فورد gt ، دوج چلنجر ، لکسس lfa ، فراری تستاروزا ، مکلارن f1 ، بنز s class ، بنتلی کونتیننتال ، بی ام و m3 ۲۰۰۹ ، تویوتا سوپرا قدیمی و چند خودروی دیگه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. سهند

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    واقعا همه ی مدل های پورشه ۹۱۱ بسیار فوق العاده هستند و توربو s هم بهترینشان است( همچنین gt3) البته همه ی مدل های پورشه در کلاس خود بهترین هستند، پورشه کاین و ماکان و پانامرا و ۷۱۸ و ۹۱۱ همه بهترین کلاسشان هستند.
    ۹۱۱ توربو s هم در کنار فراری f8 بهترین سوپر اسپرت مورد علاقه من است.(البته فراری sf90 را حساب نکردم چون بیشتر شبیه هایپر کار است تا سوپر اسپرت)

    موافقم 9
    مخالفم 0
  10. بهراد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (753 ديدگاه)

    یبار با ماشینی که صفر تا صدش بیشتر از ده ثانیه هست
    افتادم تو سرازیری،از سکون گازو تخته کردم از تغییر شتاب گیری حیرت زده شدم بماند که آخرش به زور کنترل کردم.

    این ماشینایی که زیر ٣ ثانیه میزنن واقعا به راننده چه حالی دست میده؟ اگه تو شیب صفر اون شتابو دارن،بیوفتن تو سرازیری چیکار می کنن ؟؟ ?

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. محمد مختاری آذر

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا یکی از خودرو های خوب هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا