کادیلاک

نشان گشتاور در پشت محصولات کادیلاک!

به نظر می‌رسد در دنیای کادیلاک چیزهای جالبی رخ می‌دهد. گفته شده از آغاز سال ۲۰۲۰ این خودروساز آمریکایی ساختار نام‌گذاری جدیدی را برای خودروهای خود تدارک می‌بیند. متأسفانه این نام‌ها مثل الدرادو خیال‌انگیز و جذاب نیستند بلکه نام‌های سه‌رقمی‌ای هستند که گشتاور پیشرانه‌ی آن خودرو را نشان می‌دهند و البته عددی رند شده می‌باشند. موضوع عجیب‌تر اینکه نام‌های جدید چسبانده شده در پشت خودروهای کادیلاک گشتاور پیشرانه را بر حسب نیوتون متر نشان خواهند داد. این در حالی است که آمریکایی‌ها معمولاً از واحد نیوتون متر برای گشتاور خودروها استفاده نمی‌کنند.


ظاهراً این خبر را رئیس کادیلاک آقای استیو کارلایل داده است. گفته شده استراتژی در نظر گرفته شده برای این نشان‌ها نمایش واضح‌تر قدرت در زمانی است که خودروهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی پرفورمنس متفاوتی دارند. برای مثال خودروهای الکتریکی مزیت گشتاوری واضحی در مقایسه با پیشرانه‌های درون‌سوز دارند. ظاهراً گفته شده دلیل استفاده از واحد نیوتون متر هم جهانی بودن برند کادیلاک می‌باشد.


این سیستم نام‌گذاری جدید در خودروهای مدل سال ۲۰۲۰ کادیلاک پدیدار خواهد شد. این یک حرکت بسیار عجیب برای برندی لوکس است مخصوصاً اینکه شما می‌بینید چنین ساختار نام‌گذاری مبتنی بر قدرت در صنعت خودرو خیلی دیده نشده است. آئودی نیز در سال ۲۰۱۷ ساختار نام‌گذاری مشابهی را معرفی کرد که با دو رقم خود نشان‌دهنده‌ی محدوده قدرت محصولاتش بود. این سیستم کاملاً گیج‌کننده بوده و آئودی آن را در آمریکا عملیاتی نکرده است.


موضوع جالب اینکه سیستم نام‌گذاری کادیلاک در خودروهای سری V بکار نخواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    خیلی کاره خوبی کرده با این کار
    این طوری مقدار گشتاور هر مدل مشخص میشه که عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      راهی که لینکلن رفت و جواب نداد کدیلاک داره میره.وقتی همچین اسمهای دیوانه کننده ای مثل الدورادو.فلیتود.سویل.دویل.داری چرا عدد استفاده کنی.کار جالبی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    برای یه کادیلاک الکتریکی در آینده این اسم عجیب نه ، بلکه جالب هم هست …..چون رقم گشتاور نقطه قوت ماشین های الکتریکی هست .
    .
    .
    ولی برای یه کادیلاک اصیل مجهز به قلب تپنده بلک وینگ نام های باشکوهی مثل الدورادو ، فیت وود و اسکالا هم نمی تونه اون شکوه و وقار کادیلاک را به خوبی بیان کنه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    کار خوبی به نظر میرسه
    یاد ۴۵۸ ایتالیا افتادم یادش بخیر
    حجم موتور ۴.۵ لیتر و تعداد سیلندر ۸

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    458 ایتالیا یکی از بهترین نامها برای محصول عالی فراری بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا