کادیلاک

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5

اولین تصاویر رسمی نسل دوم کادیلاک XT5 منتشر شده است. این خودرو سال آینده در چین و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

در چین، خودروسازان باید پیش از رونمایی یک خودروی جدید، تصاویر و اطلاعات آن را در اختیار وزارت صنعت این کشور قرار دهند که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر می‌شود و از این طریق، می‌توانیم خیلی از خودروها را قبل از معرفی رسمی ببینیم. جدیدترین خودرویی که تصاویر آن در وب‌سایت وزارت صنعت چین منتشر شده، نسل بعدی کادیلاک XT5 است. این خودرو اما علاوه بر چین، برای بازار آمریکا هم اهمیت خواهد داشت.

نسل کنونی کادیلاک XT5

جنرال موتورز ابتدا قصد داشت پس از پایان عمر نسل کنونی XT5 در سال آینده، به عرضهٔ این کراس‌اوور در آمریکای شمالی پایان دهد زیرا با گسترش مدل‌های الکتریکی کادیلاک، جایی برای این خودروی بنزینی باقی نمی‌ماند اما در اواخر سال ۲۰۲۳ وقتی روند رشد بازار خودروهای الکتریکی کند شد، خودروسازان به این نتیجه رسیدند که مدل‌های درون‌سوز هنوز کاملاً بدردنخور نشده‌اند. به همین دلیل، جنرال موتورز سرعت انتقال سبد محصولات خود از درون‌سوز به الکتریکی را کاهش داده است که این یعنی احتمالاً نسل بعدی کادیلاک XT5 را در آمریکای شمالی خواهیم دید.

حال به لطف تصاویر وزارت صنعت چین، می‌توانیم طراحی نسل دوم این کراس‌اوور میان سایز کادیلاک را ببینیم. طراحی این ماشین به‌وضوح تکاملی از نسل کنونی است اما طراحان در به‌روزرسانی XT5 خوب عمل کرده و آن را مطابق با جدیدترین زبان طراحی کادیلاک شکل داده‌اند. خودرو حالا فرمی عمودی‌تر و جعبه‌ای شکل پیدا کرده است و در جلو از چراغ‌های باریکی استفاده می‌کند که بالای جلوپنجره جای گرفته و توسط یک ‌تریم نقره‌ای به هم متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر، چراغ‌های عمودی آشنای کادیلاک جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که جلوپنجره کمی نسبت به نسل قبلی کوچک‌تر شده است. در قسمت جانبی، شاهد طراحی ساده‌تری هستیم که درعین‌حال نمای شیک‌تری را ایجاد کرده و خطوط جدیدی را بالای دهانهٔ گلگیرها نشان می‌دهد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، نسل جدید XT5 رشد ابعادی جزئی را تجربه کرده است. طول این ماشین ۴,۸۸۸ میلی‌متر اعلام شده که حدود ۷۵ میلی‌متر از نسل قبلی بیشتر است. این افزایش احتمالاً فضای بار و سرنشین XT5 را بیشتر خواهد کرد. نسل دوم این شاسی‌بلند لوکس در آمریکا با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه خواهد شد که توسط شریک چینی جنرال موتورز یعنی سایک تولید می‌شود. این موتور ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانهٔ نسخهٔ آمریکایی XT5 جدید هنوز مشخص نیست اما نسل کنونی این خودرو هم‌اکنون در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب بخاری و یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۱۰ اسب بخاری عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    عکس اخر جلوپنجره کوچکتر شده خوبه و چراغ عمودی زیر چراغ جلو ماشینهای کادیلاک خیلیییی بد هست

    موافقم 8
    مخالفم 30
  2. مهدی

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چهره ش آسیایی شده

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. B

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چهرش بیشتر چینیه تا کادیلاک آمریکایی

      موافقم 8
      مخالفم 5
  3. F22RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    امیدوار بودم کدیلاک عقل سرش بیاد نسل نو این ماشین
    رو بر اساس پلتفرم دف عقب بسازه

    موافقم 6
    مخالفم 10
  4. Taha Ayoobi

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چرا موتور شو چین باید بزنه
    البته فک کنم کلا برا چین زده نسبتا
    طراحیش هم به چینی میخوره

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Oxygen

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      دوست من اون زمان ها گذشت که چین برای تولید ماشین یا هر چیز دیگه ای محتاج غرب از جمله آمریکا بود ، الان انقدر پیشرفت کرده که نه تنها هیچ نیازی به دیگران نداره بلکه میتونه برای بقیه هم تکنولوژی تولید کنه مثل کاری که الان داره برای مرسدس انجام میده برای کادیلاک انجام میده و خیلی از شرکت های مطرح دنیا که هیچکس فکر نمی‌کرد یک زمانی از چین سفارش باتری یا موتور بگیرن اما این اتفاق افتاده و شما مطمئن باش در آینده همه غول های خودروسازی دنیا حداقل یک کارخانه مونتاژ تو چین میسازن و چه بسا حجم زیادی از صادرات این شرکت ها از کارخانه های تو چین صورت بگیره

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        تکنولوژی که دست آمریکاس
        آمریکا اجازه نده چین یه ماشین برقی نمیتونه بزنه
        فک کنم به خاطر همون نیروی کار ارزونه…

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. مجتبی .

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    خوشبحال چینیها.

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      ماشالاه اصالت ۱۲۲ ساله
      ماشالاه وقار

      موافقم 17
      مخالفم 22
  6. Avan

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    میگم یه جورایی شبیه کیا اسپورتیج موجود ذر ایران نیست ؟

    موافقم 2
    مخالفم 15
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    شیک وقشنگ

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. parhamiof

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    کاملا معلومه هدف اصلی بازار چین بوده.

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      از چراغ های جلوش کاملا معلومه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. سید علیرضا

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    طراحیش بیشتر چینی پسند شده تا جهانی پسند 🙌
    بیوک هم همین جوری شده

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. Dark Knight

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    خداییش نگین اصالت و ابهت کادیلاک کجا رفته !! این ماشین فقط برای چین ساخته شده و تو چین هم به خاطر جمعیت ماشین های کوچیک تو بورس هستن به خاطر همین کادیلاک هم برای اینها همچین چیزی می‌سازه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دقیقا
      اصالت و ابهت میخوای اسکالید و CT5-V

      موافقم 3
      مخالفم 2
  11. ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    کلا قیافه نداره
    تو بازار چین شاید خوب فروش بره
    دوست دارم یه بار یه ماشین لندکروز ۲۰۲۴ صفر بگیرم با یه همسفر سفر کنم به تمام دنیا از روسیه بگیر تا عمان و حتی چین هم میرم و آمریکا و خیلی جاها:)))

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    از مشخصات موتورش معلومه برا بازار آمریکا نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. هاتف

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    من مدل ۲۰۲۱ش رو دارم. چیز خیلی خاصی نیست، حتی میشه گفت از ژاپنیها کیفیت پایینتری داره.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا