کیا

پیش‌نمایش رسمی کیا Xceed جدید

درحالی‌که کراس اوور جمع‌وجور و جدید کیا سلتوس روانه‌ی بازارهای آمریکای شمالی، هند و دیگر نقاط جهان خواهد شد اروپایی‌ها خود را آماده‌ی میزبانی از Xceed می‌کنند. این خودرو چهارمین عضو خانواده‌ی Ceed بوده و قبل از این شاهد تولید نسخه‌های هاچبک، استیشن و شوتینگ بریک پروسید بوده‌ایم. آیا این خودروی جدید با استونیک کوچک‌تر همپوشانی خواهد داشت؟ به نظر نمی‌رسد که کیا چنین فکری کرده باشد بنابراین این دو خودرو به آرامی در کنار هم زندگی خواهند کرد.


کیا فعلاً تصویری از این خودرو را که نشان دهنده‌ی پروفایل جانبی بوده منتشر کرده است. Xceed در این تصویر از رنگ جالبی برخوردار بوده و به نظر می‌رسد که نسخه‌ی قدبلندتر از Ceed هاچبک بوده و خیلی به یک کراس اوور واقعی نمی‌ماند. این خودرو هم از شاخصه‌های مشخص کراس اوورها یعنی پوشش پلاستیکی بدنه، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر، ریل‌های سقف و پوشش محافظتی زیر درب‌ها استفاده می‌کند.


به منظور تمایز هرچه بیشتر این خودرو از نسخه هاچبک ۵ درب، طراحان کیا که در مرکز طراحی اروپایی این شرکت مشغول بکار هستند اقدام به اصلاح خط سقف نموده‌اند تا ظاهری بهتر ایجاد شود. شاید نتوان با ظاهر کوپه مانند اشاره شده در بیانیه‌ی خبری کیا موافق بود اما خب حداقل طراحی این خودرو در بخش سقف مشابه مدل هاچبک نیست.


کیا وارد جزئیات نشده اما به نظر می‌رسد بخش‌های فنی این خودرو از دیگر اعضای خانواده‌ی Ceed گرفته خواهند شد. انتظار می‌رود پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی ۱۱۸ اسبی نیروبخش مدل پایه باشد و نسخه‌های گران‌تر از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری استفاده کنند. شاید کیا نسخه‌ی دیزلی ۱۱۴ اسبی و مدل پلاگین هیبریدی Xceed را نیز عرضه کند. احتمالاً دو گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک نیز با این پیشرانه‌ها همراه خواهند بود.


کیا Xceed علیرغم ظاهر کراس اووری خود طبق انتظارات تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد چراکه هیچ‌یک از دیگر مدل‌های Ceed دارای سیستم چهار چرخ محرک نیستند. اگر خواهان خودرویی چهار چرخ محرک هستید باید اسپورتیج را بخرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mazda-MX5

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کره ای ها دیگه به کپی کردن اسم هم رو آوردن
    چریExeed داشتیم حالا اسمش رو هم کیا کپی کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    نمای جاتبی اسپرت جالبی داره به نظر میرسه با توجه به ابعاد و موتور به کار رفته کیا توانش گذاشته برای بازار هند و‌با توجه به رشد اقتصادی هند این سرمایه گذاری خیلی معقولانه هستش و هند در اینده میتونه معدن طلای شرکت های خودرو سازی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا