سایر خودروهای آسیایی

کیوسرا موئی، کانسپتی ترکیبی از گذشته و آینده!

هر از چند گاهی یک شرکت که هرگز دست به تولید خودرو نزده اقدام به معرفی محصولی مفهومی می‌کند و شرکت ژاپنی کیوسرا Kyocera جدیدترین نمونه از این دست است.

احتمالاً نام این شرکت به گوشتان نخورده اما شاید از حداقل یکی از محصولات این شرکت همچون پرینترها، گوشی‌های موبایل، صفحات نمایش و سلول‌های خورشیدی استفاده کرده باشید.

هم‌اکنون کیوسرا می‌خواهد خودروی خود در دنیای حمل‌ونقل به‌عنوان یک سرویس را نشان دهد. با کانسپت کیوسرا موئی Moeye آشنا شوید، یک طرح مطالعاتی تکنولوژیک که به بسیاری از محصولات منحصربه‌فرد این برند مجهز شده است.

کیوسرا با شفاف کردن بخشی از کاکپیت به دنبال گسترش میدان دید راننده بوده و این کار را با تکنولوژی پوشش چشمی انجام داده است. این ترفند برای تبدیل نمایشگر عریض ۱.۲ متری و ستون‌های A به محیط دید گسترده بکار رفته است.

موئی همچنین از چندین دستگاه ساخت این شرکت از جمله دستیار هالوگرافیک سه‌بعدی سود برده است. دستیار یاد شده از طریق یک نمایشگر کریستال مایع پیشرفته روی داشبورد تابیده شده و نورپردازی LED آن شبیه نور طبیعی است. این نور طبیعی در پانل درب‌ها و کنسول مرکزی نیز بکار رفته است.

کانسپت موردبحث همچنین محل نمایش برخی تکنولوژی‌های پیشرفته همچون Haptivity است که در زمان گشتن بین منوهای صفحه‌نمایش حس فشار دادن دکمه‌های واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. همچنین یک بلندگوی لرزشی وجود دارد که از عنصر پیزو برای تولید صدای باکیفیت استفاده می‌کند.

نهایتاً باید گفت کیوسرا موئی دارای ۵ نوع رایحه داخل کابین است که می‌تواند بسته به سلیقه و حال و احوال سرنشینان در پخش شود.

ما خواستیم در آخر درباره طراحی ظاهری این کانسپت صحبت کنیم چراکه در تضاد کامل با کابین آینده نگرانه اش است. دلیل آن نیز طرح طراحی “زمان” موئی است که تاریخچه‌ای از صنعت خودرو را شامل می‌شود.

طراحی ظاهری این خودرو شبیه یک خودروی کلاسیک دهه ۳۰ بوده و البته عناصر مدرنی همچون دوربین‌های کوچک، چراغ‌های LED و… در آن دیده می‌شوند. خود کابین نیز دارای برخی ویژگی‌های رترو می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    عجب چیز تخیلییه?

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. ارشیاSVJ

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خوشم نیومد
    موتورش چیه؟

    موافقم 10
    مخالفم 8
  3. AMG_73///

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    من خوشم اومد
    یه حس کلاسیکی داره

    موافقم 18
    مخالفم 8
  4. جمشید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (392 ديدگاه)

    طراح این ماشین مشنگ بوده !! ژیان طراحی کرده اسم مفهومی هم گذاشته روش

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. MAF

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    داخلش چقد تمیز باکلاسه بیرونشم قشنگ حس بی ام و 328 تورینگ کوپه داره
    واقن دوس دارم پشتش بشینم خیلی باحاله

    موافقم 7
    مخالفم 6
  6. Maserati-MC20

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    عجیبه!!!فقط همینو میشه گفت

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. Ali

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    از این ترکیب خوشم میاد
    این ریخت و قیافه همیشه طرفدار های خودشو داره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. mohsen.g

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    یعنی نداشتن فرمون اصلا چیز مهمی تو این کانسپت نیست که اشاره ای بهش نشده… شایدم فرمون قراره تو صفحه نمایش لمسی باشه که حس واقعی داره… شایدم خودران سطح 5

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا