آئودی ای-ترون حدود یک سال است که در بازار حضور دارد و حالا زمان عرضه نسخه کوپه مانند e-tron اسپرتبک در بریتانیا فرا رسیده است.
ماهیت این خودرو همانگونه که انتظار دارید مشابه دیگر مدلها همچون Q3 و Q5 میباشد. خط سقف خمیده e-tron اسپرتبک باعث شده دو سانتیمتر از فضای سر عقب قربانی ظاهری زیباتر شود. قطعاً طراحی این خودرو چشمگیرتر بوده ولی خب شاید برخی افراد آن را خیلی نپسندند.
البته این یک شاسیبلند ۲.۵ تنی است که نهتنها هیبت بالایی دارد بلکه از پشت فرمان نیز جثه بزرگ خود را نشان میدهد. این قدبلند تازهنفس در زمان حرکت تمایز چندانی نسبت به نسخه استاندارد ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اسپرتبک در ۶.۶ ثانیه ثبت میشود هرچند این زمان در نسخه S به ۵.۷ ثانیه کاهش مییابد. سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیز قدرت ۴۰۲ اسب بخاری پیشرانه را به سطح زمین منتقل میکند.
در جادههای فنیتر این جگوار آی پیس است که سواری بهتری داشته و از فرمان دقیقتر و کنترل بدنه بهتر سود میبرد. البته آئودی در بحث رفاه و آسایش داخل کابین میدرخشد. شیشههای دوجداره یک آپشن ۵۲۵ پوندی هستند و زمانی که با آینههای دیجیتالی ۱۲۵۰ پوندی همراه شوند باعث کاهش ورود صدای باد به کابین در سرعتهای بالا خواهند شد و به این ترتیب e-tron اسپرتبک یکی از آرام ترین کابینها را خواهد داشت. این خودرو در تریم های ارزانتر تکنیک یا اسپرت عرضه نمیشود و بنابراین فقط میتوان مدلهای S لاین یا لانچ ادیشن و البته گل سرسبد خانواده یعنی ورسپرانگ را انتخاب کرد.
همچنین این خودرو فقط با باتری بزرگتر و گرانتر ۹۵ کیلووات ساعتی در دسترس است. مدل استاندارد e-tron از باتری ۷۱ کیلووات ساعتی هم استفاده میکند؛ بنابراین درحالیکه قیمت مدل استاندارد e-tron از ۶۰۶۵۰ پوند شروع میشود برای مدل اسپرتبک باید حداقل ۸۰۶۵۰ پوند هزینه کنید؛ اما در مقایسه دقیق باید گفت این خودرو ۱۶۰۰ پوند گرانتر از نسخه استاندارد میباشد.
تمامی نسخههای e-tron بهصورت استاندارد دارای شیشههای تیره، رینگهای ۲۱ اینچی، چراغهای LED و صندلیهای اسپرت بوده و کیفیت کابین نیز درجهیک است. فضای عقب کابین آنگونه که انتظار دارید تنگ نیست و فضای پای زیادی وجود دارد. فضای بار نیز با کاهش ۴۵ لیتری به ۶۱۵ لیتر رسیده که هنوز هم زیاد است.
البته برگ برنده آئودی در این خودرو شارژر ۱۵۰ کیلوواتی است که با استفاده از آن میتوان تا ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.
اینکه نسخه کوپه مانند e-tron اسپرتبک را انتخاب کنید یا همان مدل استاندارد را ترجیح دهید به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. در صورت انتخاب این خودرو باید مبلغ بیشتری را بپردازید اما در صورت مقایسه شانهبهشانه، e-tron اسپرت تفاوت قیمت زیادی با مدل عادی ندارد. البته باید گفت جگوار آی پیس در کل خودروی فوقالعادهای بوده و هندلینگ تیزتر و برد بیشتری در دنیای واقعی دارد.
مشخصات آئودی e-tron اسپرتبک ۵۵ کواترو S لاین
- قیمت: 80650 پوند
- پیشرانه: تکواحد الکتریکی به همراه باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: 402 اسب بخار/۶۶۴ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
- شعاع حرکتی: 388 کیلومتر
حسین دهمرد
۱۰ مهر ۱۳۹۹اینکه وسط مقاله ی آئودی هی جگی جگی کنی فقط از یه نشریه ی انگلیسی برمیاد.
Hadi
۱۰ مهر ۱۳۹۹عاشق استایلشم…
خیلی وحشی و مدرنه…
کاش بردش ۱۰۰ کیلومتر بیشتر بود…
زیزیگولو
۱۰ مهر ۱۳۹۹دنیای خودرو در حال ورود به عصر جدید ماشینای برقی هستش … آئودی ای ترون یه SUV الکتریکی شیکو مدرن واسه استفاده های خونوادگیو اوقات فراغت هستش
ممد ژانگولر
۱۰ مهر ۱۳۹۹بهتره بگی عصر یخی ?
زیزیگولو
۱۰ مهر ۱۳۹۹ممد ژانگولر با حرفت موافقم منم عاشق صدای غرش موتورو اگزوز موتورای بنزینی سوپر اسپرتا و سوپرکارا هستم ولی واقعیت چیز دیگه ایه و دنیای خودرو هم داره با سرعت به سمت اون واقعیت پیشه رو حرکت میکنه، باید واقعیتو بپذیریم … ماشینای اسباب بازی دوران بچگیمون که با باطری و یه کنترل که تو دستمون بود و بشون میگفتیم ماشین کنترلی که با موتورای الکتریکی کوچیک )) آرمیچر(( کار میکرد به واقعیت تبدیل شده و ماشینای برقی دارن دنیای خودرو رو تسخیر میکنن
بهنام
۱۰ مهر ۱۳۹۹خدای استایل آئودی 👌🏻
ماکان
۱۱ مهر ۱۳۹۹سلام . خدا کنه از مدل های A8 و Q7 نسخه های RS8 و RSQ7 را هم تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر بسازند و تولید انبوه کنند .
mojtaba
۱۶ مهر ۱۳۹۹الان اینایی که گفتی بسازن، به ما هم میدن سوار شیم.یجوری گفتی خداکنه …انگار میخوان جایگزین خط تولید پراید بشن.??