آئودی

آئودی A5 اسپرت‌بک جدید معرفی شد

از ویژگی‌های بارز نسل جدید آئودی A5 اسپرت‌بک، ساخت نسخهٔ دوگانه‌سوز آن با نام G-Tron است

چند وقت پیش بود که آئودی نسل جدید کوپهٔ A5 خود را معرفی نمود و حال نسخهٔ چهاردر (اگر درِ صندوق بار را هم حساب کنیم پنج‌در) یا همان اسپرت‌بک نسل جدید A5 و مدل قوی‌تر S5 پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه پاریس رونمایی شده‌اند. ظاهر A5 اسپرت‌بک شباهت فراوانی با نسخهٔ کوپهٔ دودر خود دارد. بدین ترتیب در قسمت جلو همچنان شاهد جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی نمادین آئودی هستیم درحالی‌که قسمت پایینی سپر طراحی متفاوتی با نسخهٔ کوپه دارد. همچنین در طراحی چراغ‌های جلو تجدیدنظر شده و کمی منحنی‌تر از قبل شده‌اند.

Audi A5 Sportback 2017
Audi A5 Sportback 2017

از دیگر تغییرات ظاهری A5 اسپرت‌بک با نسخهٔ کوپه می‌توان به تغییراتی در رکاب‌ها و همین‌طور سپر عقب اشاره کرد. زیربنای A5 اسپرت‌بک جدید همان پلت‌فرم MLB نسخهٔ کوپه است اما فاصلهٔ بین دو محور آن جهت افزایش فضای پای سرنشینان عقب از ۲.۷۶ متر به ۲.۸۲ متر افزایش پیدا کرده است.

در بخش قوای محرکه هم A5 اسپرت‌بک با همان موتورهای نسخهٔ کوپه قابل خریداری است اما یک تفاوت عمده در لیست موتورهای A5 اسپرت‌بک با نسخهٔ کوپه وجود دارد و آن عرضهٔ نسخه‌ای با نام G-Tron است. این مدل، نسخه‌ای دوگانه‌سوز محسوب شده و هم با گاز طبیعی (CNG) و هم با بنزین کار می‌کند. آئودی در حال افزایش طیف خودروهای دوگانه‌سوز خود بوده و پس از A3 اسپرت‌بک G-Tron و A4 استیشن G-Tron، این خودرو سومین عضو خانوادهٔ خودروهای گازسوز آئودی محسوب می‌شود.

Audi A5 Sportback 2017 G-Tron
Audi A5 Sportback 2017 G-Tron

آئودی A5 اسپرت‌بک G-Tron مجهز به یک موتور ۲ لیتری TFSI با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است که تنها ۱۰۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. با ساخت این موتور، آئودی اولین خودروساز پریمیوم دنیا شده است که موتوری بنزینی ساخته که آلایندگی آن کمتر از یک موتور دیزل است. مخازن سوخت گاز این خودرو از طراحی فوق‌العاده سبک‌وزنی برخوردار بوده و در قسمت زیرین بخش عقبی خودرو نصب ‌شده است. این مخازن ظرفیت ذخیرهٔ ۱۹ کیلوگرم گاز طبیعی فشرده را با فشاری معادل ۲۰۰ بار دارند.

غیرازاین نسخهٔ دوگانه‌سوز، آئودی خودروی جدید خود را در نمونه‌های بنزینی دیگری هم ارائه کرده است. نسخهٔ معمولی بنزین سوزِ همان موتور ۲ لیتری با دو سطح قدرت ۱۹۰ اسب بخار/۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۵۰ اسب بخار/۳۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه‌ شده است درحالی‌که مدل S5 به‌عنوان قوی‌ترین مدل حال حاضر خانوادهٔ نسل جدید A5 مجهز به یک موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S5 اسپرت‌بک جدید تنها در ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

Audi S5 Sportback 2017
Audi S5 Sportback 2017

در لیست موتورهای دیزلی این خودرو نیز چهار نمونهٔ دیده می‌شود. یک پیشرانۀ ۲ لیتری TDI با دو سطح قدرت که نسخهٔ قوی‌تر آن ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد به همراه یک واحد ۳ لیتری V6 با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و درنهایت یک نمونهٔ ۳ لیتری قوی‌تر با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و گشتاور فوق‌العادهٔ ۶۲۰ نیوتن متر لیست موتورهای دیزلی A5 اسپرت‌بک جدید را تشکیل می‌دهند.

این خودرو بسته به نوع موتور در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود درحالی‌که برای انتقال نیرو نیز گیربکس‌های ۶ سرعتهٔ دستی، ۷ سرعتهٔ دوکلاچه و یا ۸ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو هم شاهد همان مجموعهٔ ویژگی‌های نسخهٔ کوپهٔ A5 هستیم. این یعنی نسخهٔ پایه با یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۷ اینچی عرضه می‌شود درحالی‌که مدل‌های بالاتر مجهز به یک نمایشگر ۸.۳ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی مجازی ۱۲.۳ اینچی آئودی هستند. سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو به همراه یک سیستم صدای فراگیر نیز به‌عنوان یک آپشن، قابل سفارش هستند.

A5 اسپرت‌بک جدید در طول تا ۱.۷ سانتیمتر نسبت به نسل قبلی خود رشد داشته و در حال حاضر ۲.۴ سانتیمتر فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند. علاوه بر این، ظرفیت صندوق بار خودرو نیز به ۴۸۰ لیتر افزایش پیدا کرده و آئودی ادعا می‌کند که این بهترین ظرفیت صندوق بار در کلاس خود است؛ اما باوجود ابعاد بزرگ‌تر، وزن نسل جدید A5 اسپرت‌بک به میزان ۸۵ کیلوگرم نسبت به نسل قبل کاهش یافته و در حال حاضر تنها ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن دارد. یکی از ویژگی‌های جالب آئودی A5 اسپرت‌بک جدید، تجهیز آن به سیستم Stop&Go و کروز کنترل تطبیقی است. این سیستم در ترافیک تا سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به‌صورت خودکار توقف کرده و مجدداً شروع به حرکت می‌کند و حتی توانایی کنترل فرمان را هم دارد.

فروش نسل جدید آئودی A5 و S5 اسپرت‌بک از اوایل سال آینده در آلمان و اروپا آغاز خواهد شد درحالی‌که قیمت نسخهٔ پایهٔ آن از ۳۷,۸۰۰ یورو (۴۲,۵۰۰ دلار) شروع شده و نهایتاً به ۶۲,۵۰۰ یورو (۷۰,۲۸۵ دلار) برای مدل S5 می‌رسد.

منبع: carscoops motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عاشق آئودی هستم.
    ماشین شهری مورد علاقم هم آئودی RS7 هست. RS 6 رو هم خیلی دوست دارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ماشین شهری؟ RS7 غول جاده و پیست هست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        میدونم.
        منظورم ماشینیه که جلب توجه زیادی نکنه. مثل اونتادور صداش کرکننده نباشه. مثل هوراکان تا یه جا پارک میکنی 100 نفر نیان با ماشینت سلفی بگیرن.
        مگه میشه یک عشق ماشین ندونه وقتی اسم S و RS پشت ماشین های آئودی میاد چه غول هایی ازشون میسازه ؟؟
        RS7 که غوله…. حتی RS6 در شتاب صفر تا صد R8 و هوراکان رو جا میذاره !!!
        کلا بهترین های دنیای ماشین برای من محصولات خانواده ی آئودی هستن.
        لامبورگینی
        آئودی
        دوکاتی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اونتادور خیلی صدای شاخی داره
          اون کلیپ اونتادور نارنجی توتهران اوردن دیدم سرظهر شتاب گرفت دزدگیر ها دراورد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اونتادور مطمئم اگه دور موتورش تا 7000 بره خونه های اطراف شیشه میشکنه.
          اگه گوشت نزدیک اگزوزش باشه کر میشی. شک ندارم.
          تو اتوبان یکی دیدم گاز داد لرزش هوا رو روی صورتم حس کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. حميد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر نمیکنید یکم قیمّت ابشنها خیلی میشه تغریبا با قیمّت ماشین برابری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام قوامی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اون قیمت پایه و نهایی رو مقایسه کردی شما فک کنم
      که فقط برا آپشن نیس!!
      تو مدل s5 موتور و خیلی چیزا پیشرفت فوق العاده دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Amirenault

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این ماشین خیلی خوشگله
    واقعا معرکه ساختن
    درود بر GERMANY

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ماشین قشنگو خوبیه ولی….
    بازم فرمونش اینشکلیه بابا حالم به هم خورد از داخل چه فرقی با بقیه مدلاش داره؟
    اگه از یچیز ائودی بدم بیاد اون فرمون تکراریشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      داخل آئودی بهترینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arash66

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      چه گیر هایی میدهید شما، این آئودی هست پس باید فرمونش هم ائودی باشه، ائودی نباید ک برای هر مدلش یک سبک طراحی فرمان طراحی کنه و بسازه اینطور نیست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی drift

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (183 ديدگاه)

        بره از پژو یاد بگیره خب مردم یه چیز جدید میخوان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (433 ديدگاه)

          چشم، همین مونده بود اسم پژو در مقابل آئودی بیارید مشخص شد چند چندیم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رخ بیرونش که خیلی جذاب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    اره نمیگم بده میگم تکراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      یکی مثل من این مدل و دوست داره و از این فرم فرمون خیلی خوشش میاد.
      خواهشا اگه خوشتون نمیاد خبرش رو باز نکنید و یا نظر ندید.کسی مجبورتون نکرده چیزی که خوشتون نمیاد رو ببینید یا دربارش نظر بدید.
      ناموسا عجب گیری کردیمااااا! هر هفته چند نفر و باید قانع کنیم که چیزای سلیقه ای ایراد پذیر نیستند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بکشید بیرون از سلیقه ها
        بابا همه مثل هم نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    اگه اینطوره پس برا چی نظر میدیم ؟ هرچی در مورد ماشین هست خودش نوشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اگه چیزی میدونی و توی متن نیومده.
      اگه تجربه رانندگی یا شنیداری ای راجب ماشین داری.
      اگه مقایسه کوچیکی با یه ماشین دیگه داری.
      و…… هزار تا چیز دیگه.
      این که شما چی دوست داری یا نداری برای من و هیچ کاربر دیگه ای مهم نیست.سعی کن جای تعداد کامنت بالا بردن به افزایش سطح آگاهی کمک کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دوستان با احترام نظر بدیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    مگه خودت نگفتی یکی مثل من این ماشینو دوست داره و از این فرمون خوشش میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    من نظرم رو در مورد این ماشین گفتم اصلا نظر یعنی همین فقط شما با بقیه متفاوتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid...Audi

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اولا خوشم میاد زرنگی پاسخ نمیزنی که ناتیفیکیشن برای من نیاد.
    دوما که من در جواب شما این و گفتم و اینکه نظر دادن اصولا بد نیست همین الانشم کاربرانی هستن روزی یه کامنت چرت و پرت زیر هر خبر میزارن و تعداد کامنتاشون سه هزار و خورده ایه.
    شما با نظرات بعضا (با عرض معذرت) چرتتون الکی دارین بحثای بی مورد میکنین.
    از مقایسه بنتلی فلایینگ اسپار با داج هلکت گرفته تا گیر دادن به فرمون آئودی تو چند تا خبر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی drift

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (183 ديدگاه)

      اصلا با یه عشق ائودی نمیشه در مورد ائودی حرف زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حمید عزیز دوست من لطفا توهین نکن.
      هرکی راضی نیست کامنت نزاره
      مجبور نیستیم که کامنت بزاریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (712 ديدگاه)

        سه هزار و خورده رو با شما نبودم یو اس اس عزیز و قصدم توهین به شما نبوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    خب ناراحتی نخون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamid...Audi

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    به این نحوه برخورد میگن کوچه علی چپ.باشه جواب من و نده و حرف خودت رو بزن.
    من ناراحت نیستم و کامنت های یه نفر هیچ اهمیتی واسم نداره.خواستم بدونی که روزانه بالای چند هزار نفر این سایت رو چک میکنن و خیلیاشون کامنت ها رو هم میخونن ممکنه نظرات چرتت باعث ناراحتی یا اعصاب خوردیشون بشه.
    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حمید داداش گلم شما هم گیر دادی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    الانم چند هزار نفر دارن بحث من و شما میخونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حوصله داری بحث میکی مهدی جان؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. arash66

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    Parker , Hamid audi حتما به پیج آئودی ایران در فیس . بوق سر بزنید …
    اونجا میبینم شما رو ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی تهاجمی خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا