بی ام و

بی ام و به دنبال تمام برقی کردن نسل بعدی M3 و M4

ب‌ام‌و تنها درصورتی‌که در نسل بعدی M3 و M4 نتواند با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پرفورمنسی بهتر از مدل‌های کنونی ارائه کند، همچنان از پیشرانهٔ بنزینی استفاده خواهد کرد.

آیندهٔ ب‌ام‌و M3 و M4 نامشخص به نظر می‌رسد زیرا معلوم نیست مدل‌های پرفورمنس باواریا در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ می‌توانند همچنان بنزینی باقی بمانند یا باید تمام الکتریکی شوند. در اوایل سال ۲۰۲۳، مدیر توسعهٔ ب‌ام‌و «فرانک وبر» اشاره کرد که M3 بعدی می‌تواند الکتریکی شود. رئیس جهانی بخش M «فرانک ون میل» نیز در مصاحبهٔ اخیر خود با وب‌سایت درایو در این رابطه بیشتر توضیح داده است. به گفتهٔ وی، ساخت M3 و M4 تمام الکتریکی امکان‌پذیر خواهد بود اما به شرطی که به میزان قابل‌توجهی بهتر از نسل کنونی باشند.

طبق گفتهٔ ون میل، هر نسل جدید از مدل‌های M باید پرفورمنسی بهتر از نسل قبلی داشته باشد. اگر ب‌ام‌و بتواند با استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی به اهداف پرفورمنس خود برای مدل‌های جدید M دست پیدا کند، M3 و M4 بعدی الکتریکی خواهند شد اما در غیر این صورت، خودروها همچنان از پیشرانهٔ بنزینی استفاده خواهند کرد:

البته ما در تلاش هستیم این کار را به‌صورت تمام الکتریکی انجام دهیم

ون میل همچنین امکان ارائهٔ نسل بعدی M3 و M4 با چند پیشرانهٔ مختلف مثل الکتریکی، بنزینی و هیبریدی در کنار هم را کاملاً رد کرده است. به گفتهٔ وی، ب‌ام‌و ارائهٔ سه نوع پیشرانهٔ مختلف را واقع‌بینانه نمی‌داند و ترجیح می‌دهد فقط از یک نوع پیشرانه استفاده کند. نسل کنونی M3 و M4 با یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ارائه می‌شوند که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و خودروها را ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای مقایسه، مدل i4 M50 با ۵۴۴ اسب بخار قدرت برای انجام این کار به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. این یعنی یک جانشین الکتریکی برای اینکه بتواند بهتر از M3 و M4 کنونی باشد باید بسیار ارتقاء پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    وقتی میبینم دنیای خودرو داره الکتریکی میشه و اکثر خودروها از نظر پرفورمنس تقریبا در یه حد هستن یاد خودروسازی ایران می افتم که موتور نود درصد محصولات شده tu5 و فقط ظاهر ماشین میشه ملاک انتخاب.
    البته من الکتریکی سازی رو بد نمیدونم،ولی نیاز به پیشرفت و ارتقا بیشتر داره از نظر سرعت شارژ و بُرد داره…

    موافقم 43
    مخالفم 1
  2. Mr. gt c

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بیی ریختشون کرد حالا هم میخواد کسل کننده بکنه…

    موافقم 25
    مخالفم 6
  3. امیر

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    نسل بعدی آئودی های rs برقیه ، نسل بعدی خیلی از محصولات amg برقیه ، نسل بعدی پانامرا و ۹۱۱ برقیه و … آینده خیلی بی روح تر از ا ن چیزیه که فکرشو میکنی !! 😔

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. رامتین

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3243 ديدگاه)

      پورشه 911 تا 2030 برقی نمیشه. تازه قراره سال 2030 تصمیم بگیرند که این محصول را صرفا برقی بکنند یا نه.. بقیه مواردی که ذکر کردی درسته متاسفانه ولی از طرفی زیاد اهمیتی نداره که برقی بشند. 911 بمونه کافیه…

      موافقم 6
      مخالفم 3
  4. R/T

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    واقعا حیفه که برقی بشن

    موافقم 10
  5. Python

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    فقط بی ام و وتویوتا جلوی برقی سازی مقاومت داشتند

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. 18:45

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (610 ديدگاه)

      کی گفته واقعا ب ام و جلوی برقی سازی مقاومت کرده؟! اولین ژرمنی بود که طی دودهه گذشته به مبحث برقی سازی اهمیت داد، پس مدلهای i8 و i3 چکاره بودن که؟! یا کانسپت برقی سری1 که کم کم داشت نشون میداد ب ام و سمت برقی رفتن هست… یا مدل هیبرید از نسل اول x6 که اون رو اولین شاسی بلند کوپه هیبرید دنیا کرد. و مهمتر ازهمه اینکه قرن بیستم اولین ماشین تمام برقی خودش رو براساس مدل New class واسه مسابقه المپیک اون سال داد بیرون! و مثال‌هایی از این دست…

      موافقم 8
      مخالفم 1
  6. محمد

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    تا همین یکی دوسال پیش بی ام و می‌گفت تا ۲۰۴۰ ماشین بنزینی و دیزلی تولید می‌کنه ، اما الان فناوری ماشین های برقی به جایی رسیده که نمیشه نادیده گرفتشون ، منطقی به موضوع نگاه کنیم راست میگه پرفورمنسی که ماشین های برقی دارن ارائه میدن با استهلاک پایین ماشین احتراقی یا نمیتونه یا استهلاکش به شدت بالا میره ، مشکل وزن هم تا ۲۰۲۸ با باتری های حالت جامد حل میشه ، با اینکه ماشین های بنزینی ساخت M از نظر من و خیلی های دیگه شاهکار مهندسی هستن ولی بخواد با پرفورمنس دیوانه وار برقی ها رقابت کنه خودشم باید برقی بشه

    موافقم 13
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اتفاقا خیلی ماشین خشن زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. BMW

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    امید وارم بیش از حد برقی به کار نبره چون هنوز بعضی هستند که بنزین رو به برق ترجیح می دهند یکیش هم خودم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. 18:45

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (610 ديدگاه)

    در هر صورت دوست داریم ب ام و و mpower رو😘😘👑

  10. JDM سابق

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (688 ديدگاه)

    با ورود خودروهای برقی مهندسی روز به روز کم‌رنگ تر میشه کمپانی ها هزاران تغییر در سیستم موتورهای درون سوز و گیربکس شون میدن تا بتونن بهترین پرفورمنس رو داشته ولی با ورود موتور های برقی قدرت های خارج تصور با هزینه کمتری استخراج میشه البته بحث دوام و ایمنی همچنان مطرحه.
    متاسفانه این لذت بر باد رفته فقط مربوط به صدای گوش‌نواز موتور نیست بلکه در بسیاری از جهات اوضاع بی روح تر از اون میشه که فکرشو کنید

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      بهرحال بخوایم نخوایم دنیای ماشین پرسرعت به سمت الکتریکی پیش میره ووقتی به سود برسن دستشون برای تحقیقات وتوسعه بازه واشکالات روبرطرف میکنن فقط امیدوارم بیست سال دیگه نتیجه گیری نشه که اشتباه شده وافسوس بزرگ ماها اینه که بدون تجربه عالیترین محصولات درون سوز داریم میریم به تکنولوژی جدید وبیشتر ماها هیچ تجربه واقعی از بهترین نسل درون سوزها نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا