بی ام و

آزمون نهایت سرعت بی ام و M5 با 1000 اسب بخار قدرت در اتوبان!

جنگ اسب بخار خودروها پایان ندارد و  تیونرها به دنبال دستیابی به حد نهایی پرفورمنس در پیشرانه‌های پرقدرت هستند. این‌بار بی ام و M5 کامپتیشن نسل F90 به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است/

M5 کامپتیشن در حالت استاندارد قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار دارد اما مالک آن به این ارقام راضی نشده و خواهان دستیابی به قدرتی چهاررقمی است. تیونینگ این خودرو در بخش ظاهری شباهت زیادی به M5 CS  دارد و رنگ سبز تیره فروزن و ادوات برنزی  ارائه می‌دهد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو  توسط شرکت بریتانیایی MR وانوس تقویت شده تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شاید تحسین‌برانگیزتر از قدرت تولیدی گشتاور آن باشد که به بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. این اعداد باعث می‌شوند M5 وارد قلمروی ابرخودروها شود.

اما چه روشی بهتر از حضور در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان جهت تست و بررسی این سوپر سدان آلمانی وجود دارد؟ راننده بی ام و M5 تیون شده در عرض ۲.۶۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که حدود سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد M5 CS خواهد بود. همچنین برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۱۲ ثانیه و از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷.۷۳ ثانیه زمان نیاز است. خودروی موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۹.۸۵ ثانیه طی می‌کند.

به نظر می‌رسد راندن چنین خودرویی هیجان فوق‌العاده زیادی دارد هرچند علاوه بر هیجان باید مراقب قدرت تولیدی پیشرانه نیز بود چراکه فرستادن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به اکسل عقب می‌تواند دم خودرو را به شدت بازی دهد مخصوصاً اینکه حتی در حالت چهار چرخ محرک نیز شاهد هرزگردی قابل‌توجه چرخ‌های M5 هستیم. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه یاد شده کم‌کم جای خود را به مدل جدید S68 هیبریدی می‌دهد و نسل جدید M5 که به دو صورت پلاگین هیبریدی سدان و استیشن تولید می‌شود از آن استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. lamno

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این همون صدایی که یه بی او و در اصل باید بده

    موافقم 48
    مخالفم 0
  2. Car love

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (550 ديدگاه)

    کولاک کرد

    موافقم 22
    مخالفم 1
  3. lamno

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این صفر تا صد چی بود من دیدم پراام

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. R/T

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به معرکه بود
    اگه چهارچرخ محرک می‌بود راحت ۲ یا ۳ ثانیه پایین تر می‌بود

    موافقم 8
    مخالفم 20
    1. Mohamad

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      الان چجوری به این نتیجه رسیدی که این چهار چرخ محرک نیستش
      اصن چجوری به مغزت رسیده با اینکه دف عقب باشه 2.61زده تازه اونم با هزار اسب
      اصلا خود پدال داخل متن نوشه که این با سیستم چهار چرخ محرکم کمی هرزگردی داره
      لطفا یه کم متن هم بخون

      موافقم 30
      مخالفم 3
      1. R/T

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (962 ديدگاه)

        باشه من درست نخوندم اما دلیل نیست که شما اینطوری توهین بکنی

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Mohamad

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (36 ديدگاه)

          ببخشید کجای متنم من فوش دادم؟؟
          اگر مغز توهنیه از نظر شما که ببخشید
          متوجه نمیشم زیر همه نظر هایی که میخای بدی خود سایت میگه توهین کنی کامنتت پاک میشه الان کجایی کامنت من فوش یا توهین به شما هستش من فقط میگم کمی متن هم بخون بعد نظر بده 🌹

          موافقم 5
          مخالفم 1
  5. R/T

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/2021_bmw_m5_cs_images_07.jpg
    به به سوپرسدان هیولا حیف که دیگه تولید تولید نشد

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. Amiro

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    اون جمله معروف رو شاید شنیده باشین
    : هی بی او و هایپرکار تو کو ؟
    بی ام و : من یه سدان دارم که همه هایپرکارراتون رو میگیره
    💙🤍💙🤍
    🤌🙂🧡

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      بی ام و نه پلتفرمشو داره نه گیربکسش و نه تجربه امثال مرسدس و فولکس. هزینه های توسعه یه سوپراسپرت از صفر برای بی ام و میلیاردیه و بازگشت سرمایش هم پر از اما و اگره. اگر می تونست بسازه حتما تو این 20 سال اخیر می ساخت.

      “بی ام و : من یه سدان دارم که همه هایپرکارراتون رو میگیره” گفتن این حرف مثل بحث چند سال پیش چند تا خجسته بود که می گفتن دیمن چون تو درگ از مک لارن سریع تره پس ماشین بهتریه اروپایی الکی گرونه. این اظهار نظرا صنعت خودرو از وسط قاچ میده نکنین تو رو خدا.

      موافقم 18
      مخالفم 43
      1. مهران

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        نمیدونم اما من به تک تک منطقت و دلایلت خندیدم.خصوصا متن اولت..‌.

        موافقم 24
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          مشخصه که نمی دونی دوست من خندت واقعیت رو عوض نمی کنه، از هر برندی در سطح توانش انتظار داشته باشی راحت تر کنار میای.

          موافقم 2
          مخالفم 21
      2. M@M@DRZ911

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (357 ديدگاه)

        پروفایل تغییر دادی اقا رامین 😉
        zl1 از gt500 جذاب تر شد 😂
        میخواستم ازت بپرسم یکم درباره انجین ۹۱۸ توضیح میدی ؟ و کلا سیستم هیبریدیش .

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          من قبلشم 1le گذاشته بودم محمدجان چون جفتشونو بی نهایت دوست دارم خواستم تنوع باشه برای خودم.

          اونم سر پست مربوط یادآوری کن حتما میگم.

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. Alireza

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (193 ديدگاه)

        وافعا بی ام وه در حد بنز و فولکس نیست؟؟!!!🤔 اره تو راست میگی😉

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          همتون رو هم جمع شین یه حرف فنی راجب این قضیه بزنین خیلی خوشحال میشم ببینم.

          سه خط هم بگین قبولتون دارم من عاشق بحثم. ببینیم از این شما کاربرای جدید چی در میاد بفرما بشدت منتظرم.

          موافقم 3
          مخالفم 13
  7. Hamilton1970

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    عاشق این ترکیب سبز تیره مات و رینگ طلایی سری ۵ام…
    فوق‌العاده‌ست….

    موافقم 27
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    هیجان میخوای ترس میخوای هیولا میخوای یعنی این حتی راننده هم نمی‌تونست اولش درست کنترل‌ش کنه شده اسب سر کش رام نشدنی جذاب من عشق من همه هستی و نیستی من 😋🥲🥰🔥🥳

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. پژمان

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شتاب صفر تا ۲۰۰ ، کمتر از ۸ ثانیه 🤯

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. Tesla

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ولی باز هم پلد کبیر جرررش میده 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪

    موافقم 1
    مخالفم 35
    1. خلیل

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      چی گفتی ؟؟؟…‌😡

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. M/D

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      میتونی یه بار تو مقایسه درست نظر بدی؟
      از نظر من مقایسه یه تسلا با بی ام و یا مرسدس بنز عملا اشتباهه
      تسلا تو سریع بودن و آپشن بیشتر کار کرده ولی مرسدس و بی ام و روی لاکچری و راحتی بیشتر کار کرده اند.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. BMW

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1223 ديدگاه)

      الان این مطلب چه ربطی به تسلای خمیر تون داره کلا نبودی هستی و فقط حرس میخوری😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 0
  11. مجتبی .

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    خود m5cs تقریبا همین عملکرد روداره با ثبات بیشتر وقطعا استحلاک کمتر. البته شاید راننده نتونست همه توان موتور رودرست بکار بگیره.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. میلان

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکی از دوستانم آلمان هست می گفت خود آلمانی ها یه ضرب المثل دارن که معنیش میشه بی ام و مرا به تعمیرگاه می برد آلمانی ها بیشتر فولکس واگن و بنز سوار میشن

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا