شورلت

شورلت کوروت C8 به پیشرانه 7 لیتری V8 با 700 اسب بخار مجهز می‌شود

شرکت لینگنفلتر یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی را برای کوروت C8 تدارک دیده است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شرکت تیونینگ لینگنفلتر (Lingenfelter) به‌زودی یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور را برای کوروت C8 ارائه خواهد کرد. پیشرانهٔ موردبحث این اعداد چشمگیر را بدون هیچ‌گونه القای اجباری و با بنزین معمولی تولید می‌کند و با قطعات سفارشی لینگنفلتر حتی می‌تواند افزایش پیدا کند. این پیشرانه که با نام ۴۲۷ LT2 المینیتور شناخته می‌شود، یکی از معدود موتورهای لینگنفلتر محسوب می‌شود که بر اساس موتورهای سری LS جنرال موتورز شکل نگرفته است.

در عوض، این موتور بر پایهٔ پیشرانهٔ LT2 ساخته شده است یعنی همان موتور استانداردی که در کوروت C8 استینگری ارائه می‌شود. تیم لینگنفلتر حجم موتور را به ۷ لیتر افزایش داده و سپس با افزودن قطعات جدید کار را ادامه داده است. این قطعات شامل بلوک CNC، شاتون‌های Callies، پیستون‌های ماهله، سرسیلندرهای CNC و میل بادامک‌های اختصاصی که توسط Comp Cams به‌طور خاص برای این موتور طراحی شده می‌شود. نتیجهٔ این اقدامات تولید ۷۰۰ اسب بخار با بنزین اکتان ۹۱ است. حداکثر گشتاور موتور هم در دور ۴,۸۰۰ rpm تولید می‌شود. علاوه بر این، با سفارش منیفولد هوای کربنی و دریچه گاز لینگنفلتر، می‌توان خروجی موتور ۷ لیتری المینیتور را تا ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داد. این

این ارقام پیشرفت بزرگی را نسبت به موتور ۶.۲ لیتری LT2 استاندارد کوروت C8 نشان می‌دهند که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این اعداد، پیشرانهٔ ۷ لیتری لینگنفلتر به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان تبدیل می‌شود. این پیشرانه حتی از موتور ۵.۵ لیتری کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور هم قوی‌تر است. در حال حاضر، لینگنفلتر هنوز در حال آزمایش موتور المینیتور است اما به نظر می‌رسد محصول نهایی طی سال جاری عرضه خواهد شد. بااین‌حال، تیونر موردبحث فعلاً قیمت یا زمان دقیق عرضهٔ این موتور را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4167 ديدگاه)

    عجب موتوریه

    فرض کن سوپرشارژر یا توربو بذاری روش…

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      سالهاست که کمپانیای بزرگ دنیا واسه نشون دادن تواناییاشون سعی میکنند که صفر تا صد کیلومتر رو تو کمترین زمان ممکن طی کنن و کمپانی شورولت هم با کوروت C8 دنبال همین مسئله هستش اونم با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار!!!!!!! و انصافاً هم کوروت تونسته خیلی از سوپر اسپرتای بزرگ دنیا اونم با قیمتای بالای ۱۰۰ هزار دلار مثل پورشه و مک لارن سنا و لامبورگینی آوانتادور و فراری ۴۵۸ و ……. حتی نیسانGT R35 که قاتل سوپر اسپرتای بزرگ هستش رو به چالش بکشه و پوزشون رو به خاک بماله

      موافقم 15
      مخالفم 4
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    اسطوره تنفس طبیعی‌ها در حال حاضر اصلا رخ رو دریاب😍 سطح مهندسی آمریکایی‌ها قابل درک نیست آدم عشق میکنه اینو اول صبح استارتش بزنی همسایه‌ها شاکی بشن (مگه‌آزار‌داری؟)

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. S

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      جزو معدود سوپر کار های خالص چند سال اخیر

  3. R@min

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2038 ديدگاه)

    لینگنفلتر هم فهمید نسل جدید خانواده LT مخصوصا LT2 برای تیون مناسب نیست و یک لیتر افزایش حجم داد. اضافه کردن تکنولوژی های روز به یه موتور پوشراد مثل سیستم تزریق سوخت مستقیم برای خانواده LT مشکلات زیادی به وجود اورد، باید نسل LT ساختار DOHC می داشت.

    ۱۰۰ اسب برای هر لیتر اعداد درخشانی نیست ولی برای یه تیونر کار قابل توجهی هست.

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      خوبی قدرت و گشتاور رو دوباره نگاه کن.مشتی تنفس طبیعی ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور از وایپر هم بیشتره.

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2038 ديدگاه)

        از تو که انتظار درک این چیزارو ندارم اون گشتاورم بزار جلو آیینه بشه ۱۶۰۰ تا !

        موافقم 3
        مخالفم 11
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      اتفاقعا کار هرکسی نیست ماشین های تنفس طبیعی مجبورن با افزایش حجم به قدرتی که میخوان برسن
      مثلا بعضی‌ تنفس طبیعی‌ها از هر لیتر، ۶۰ اسب هم نمیتونن بگیرن وگرنه برند هست با ۲ لیتر ۳۵۰ تا ۴۰۰ اسب هم میگیره اونم ۴ سیلندر
      (هر‌یه لیتر این ماشین نهایت مهندسی و پرفورمنسه🇺🇲)

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2038 ديدگاه)

        میشه دو تا نمونه مهندسی بی نهایت از تو همین متن به من بگی ؟

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. حسن

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2047 ديدگاه)

          بزرگوار دنبال چی میگردی
          قویترین موتور 8 سیلندر قبلی پیشرانهٔ لیتر M159 ۶.۲ مرسدس بنز با ۶۳۱ اسب بخار مثل C63، E63 و S63 بوده
          بعد پیشرانه ی 5.5 کوروت اومد با 670 تا قدرت

          هر لیتر 100 و خورده ای والا بسه مگه خر کارد اومده داستان درست میکنی
          این 7 لیتره 715 تا قدرت داره اگه از نظرت کمه حتما یه چیز بهتر از کل خودرو سازان دنیا میدونی

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1081 ديدگاه)

          (پیشرانهٔ موردبحث این اعداد چشمگیر را بدون هیچ‌گونه القای اجباری و با بنزین معمولی تولید می‌کند) این یه نمونه حالا شاید بگی کار خیلی خفنی نیست موضوع مهم اینه که شاید بدون ایراد نباشه اما آمار ارقامی که این بدست آورده خیلی عالیه شاید خیلی‌ها با بیشتر از این هم نتونن
          حالا
          شما دلایل خودتونو رو آوردین و قصد این نداشتم که بگم این خیلی خفنه اما از سطح سواد من که کمه این مشخصات چشمم رو گرفت
          دانشی که شما از دنیای خودرو دارین من نصفش نم ندارم😂

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. R@min

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          حسن جان داری تو سال ۲۰۲۴ از ۷ لیتری همچین قدرتی میگیری الان چه کار خاصی هست همین لینگنفلتر از LS3 پانزده سال پیش ۸۰۰ اسب گرفته بود. خود جی ام نمی تونست ؟ چرا جی ام رفت میل لنگ تخت توسعه داد ؟ اگر قرار بود بهتربن مهندسی خودرو تو این سطح باشه که هنوز از موتورهای ۷۰ سال پیش LS و ویندسور استفاده میشد.
          اصلا مهندسی LT6 میل لنگ تخت با یه موتور پوشراد قابل قیاس هست ؟؟ مهندسی فقط اسب بخاره بیشتره ؟؟ پاسخگویی موتور، دورگیری و ده ها پارامتر دیگه اهمیت نداره ؟!

          کاربر galant تولید قدرت تو یه موتور حجم بالا نیازی به بنزین اکتان بالا نداری. زمانی از بنزین اکتان بالا استفاده میشه که بخوای فراتر از توان بلوک و حجم موتور برای یه بازه کوتاه قدرت بگیری.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. حسن

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2047 ديدگاه)

          کن لینگن فلتر یه عاشق کوروته که به گفته ی خودش با دیدن کوروت مسیر زندگیش عوض شد
          اون ترجیح داده این جوری کار کنه کسی نگفته نهایت مهندسیه
          اگه ملاکت تیون کوروت c6 هست که کوروت c6 اسب 1100 هم تیون شد
          خود شوی تو c6 zr1 از 6.2 647 تا میگرفت یه تیونینگ المانی بدون تغییر لیتر با تعویض سوپر شارژ – میل سوپاپ – فنرسوپاپ ها 769 ازش گرفت
          اما به یه مطلب مهم توجه نمیکنی اونجا خودرو توربو داره این تنفس طبیعیه
          انتظار داری یه موتور LS3 را روی کوروت موتور عقب بندازن اندازه ی بلوک اندازه ی شاتون بلندای موتور فاصله ی کف خودرو تا زمین فاصله ی فاق سقف تا زمین سیستم تعلیق و وزن و تمام موارد را در نظر نگیری میشه موتور جت گذاشت

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. R@min

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          اصلا صحبت توربو نیست چندین تیون تنفس طبیعی از LS3 بالای ۶۰۰ اسب ساخته شد که از LT بر نمیاد ب دلایلی که گفتم.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        6. حسن

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2047 ديدگاه)

          پیشرانه‌های LS3 از نوع 6.2 لیتری V8 هستند و می‌توانند تا 430 اسب‌بخار قدرت در دور 5900 و 575 نیوتن‌متر گشتاور در دور 4600 تولید کنند.
          اگه 600 تا گرفتن بازم هر لیتر صد تا بوده حجم LS3 که دو لیتر نیست 6.5 لیتریه چرا لقمه را دور سرت تاب میدی بگو از موتور LT خوشم نمیاد برا کوبیدن سی 8 داری یه رقیب خیالی درست میکنی در لباس موافق داری نواوری ها را انکار میکنی

          موافقم 2
          مخالفم 1
        7. R@min

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          مهندس باز که خودت داری لقمه میچرخونی رسیدی به حرف من ! 15 سال قبل همین حجم و قدرت گرفتن پس چ پیشرفتی کرد ؟؟

    3. Taha Ayoobi

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      رامین دنبال چی میگردی؟

      1. حسن

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2047 ديدگاه)

        هیچی دنبال زیر بغل مار میگرده میخواد بگه سی 8 خوب نیست اطلاعات غیر واقعی میسازه تاموتور LT را تخریب کنه بگه جنرال با ساختن قویترین 8 سیلند تاریخ عددی نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          خوبه ده برابر کامنتات راجب موتورای LT کامنت گذاشتم !…

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. JDM سابق

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (688 ديدگاه)

      کسی که LT و LS میبنده دنبال حجم به قدرت نی
      دنبال انعطاف سبک بودن و دوامشون و گشتاور تو دوره پایین و از همه مهم تر فراوونی لوازمشونه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2038 ديدگاه)

        هیچ وقت LS با LT مقایسه نکنین !! از بلوک LS میشه همه چی گرفت چه تغییر ساختار چه حجم به لیتر.

        فقط یه موتور تو کل دنیا در پرفورمنس و انعطاف در حدش اومد اونم کایوت بود.

        1. JDM سابق

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (688 ديدگاه)

          کایوت نصف انعطاف LS هم نداره
          من خودم گودزیلا و واسه تیونینگ بیشتر از کایوت قبول دارم با اینکه وزن سنگینی هم داره،
          اتفاقاً LT از لحاظ بلوکه و میلنگ و یسری موارد دیگه قوی تر از ال اسه دلیل استقبال کمش بخاطر پیچیدگی و قوانین آلایندگی که یاعث شد کمپانی ها موتور هارو پیچیده تر بسازن و تشکیلات دیجیتالی و سنسور بهشون آویزون کنن

        2. R@min

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          کایوت تو تمام رشته های موتوراسپرت ریس داد، رو تمام کلاس ها سوار شد، با تکنولوژی روز بهترین دوام داشت و تنها موتور مدرنی هست بدون ریبیلد تا 1500 تیون میشه که همین LT پوشراد هم تو 700 اسبشم موند.

          نصف LS انعطاف نداره !!!

  4. حسین دهمرد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2637 ديدگاه)

    سالها قبل همچین موتورهایی حتی با حجم بیشتر تولید شده با مصرف فلان تا و وزن سیصد کیلوگرم. تو دنیای واقعی خریداران محدودی داره. مگر به قصد تیون بخرنش. شما با یه موتور توربو تو دور ۱۵۰۰ به حداکثر کشش موتور میرسید. حالا نمیدونم این موتور تو کوروت میخواد چکار کنه که خود جنرال موتورز نتونسته بکنه

    موافقم 4
    مخالفم 8
  5. Siyavash

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (766 ديدگاه)

    💯💯💯💥💥💥💯💯💯

  6. P

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ای کاش امریکایی ها برای افزایش قدرت تنفس طبیعی راهی بهتر از گشاد کردن سوراخای سیلندر پیدا میکردن

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. R@min

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2038 ديدگاه)

      راهی وجود نداره این ساده ترین، کم خرج ترین و امن ترین راه افزایش قدرت بدون دستکاری بلوک و دور موتوره.

      راه اروپایی ها افزایش دور، قطعات سبک و گرون، سیستم های پاشش سوخت مسابقه ای هست که بشدت گرون و پیچیده در میاد و البته در این راه مزیت ها خیلی خیلی بیشتر از ضعف ها هست.

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. amirboss

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (665 ديدگاه)

      افزایش قدرت و بالابردن گشتاور در موتورهای اتمسفر یکی فقط به گشاد کردن سوراخهای سیلندر نیست عزیز دل.
      هدایت فشار هوا فقط با مکش پیستون از زیر کاپوت خودش یه دنیا علم و دانش میخاد.
      همینجوری الکی هم نیست.

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. حسن

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2047 ديدگاه)

      یا باید لیتر و حجم افزایش پیدا کنه یا مث المانیها بوست توربو را بالا ببرن و موتور را تحت فشار بذارن
      از هر نظر نگاه کنی بالا بردن حجم بهتره تا افزایش بوست توربو
      هزینه ی نگهداری خودروی توربو با بوست بالا سرسام اوره و عمر موتور هم به علت شدت انفجارهای داخل سیلندر و افزایش گرمای شدید به شدت کاهش پیدا میکنه
      ب ام و استاد ساخت موتورهای تحت فشاره اما در راس هرم هزینه ی نگهداری خودرو قرار داره
      ولی در کل هر کسی یه چیزی میپسنده

      موافقم 16
      مخالفم 2
    4. parhamiof

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (744 ديدگاه)

      راه ساده ایه و در نتیجه استهلاک و خرج و دردسر کمتری داره.
      البته اینجوری الکی هم نیست دستکاری خود موتور مهارت زیادی میخواد.
      خودم شخصا این تیون رو نسبت به تیون اروپایی بیشتر میپسندم چون توربو و تزریق سوخت مستقیم افزایش قطعات و استهلک داره.
      همچنین موتور با افزایش حجم عمر بیشتری نسبت به توربو داره چون بوست بالای توربو گرما رو میبره بالا و عمر موتور رو کاهش میده.

      موافقم 6
      مخالفم 1
    5. S

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      اره واقعا اینجوری ردلاین هم میره بالاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا