ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

ام وی ام 315

معرفی ام وی ام ۳۱۵

۳۱۵ یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران‌خودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد.

طراحی بیرونی

همان‌طور که گفته شد، ۳۱۵ یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحی‌های مدرن این شرکت را از آن داشت. بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است. طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.

طراحی داخلی

ام وی ام ۳۱۵ پیش از فیس‌لیفت از داشبوردی کاملاً قدیمی استفاده می‌کرد اما پس از فیس‌لیفت، چری داشبورد کاملاً جدیدی را برای آن ارائه کرده که تا حد قابل‌توجهی بروزتر و زیباتر از قبل شده است؛ اما بااین‌وجود کیفیت متریال داخلی آن پایین بوده و کل داشبورد و رو دری‌ها تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که برای خودرویی با این قیمت آزاردهنده است. علاوه بر این، ۳۱۵ توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه می‌گردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیران‌خودرو آن‌را با تریم داخلی مشکی عرضه می‌کند که خسته‌کننده بوده و کیفیت پایین آن‌را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسل‌کننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایران‌خودرو مانند پژو پارس هم کهنه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکته‌ای مثبت بشمار می‌رود.

قوای محرکه

ام وی ام ۳۱۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً هم‌سطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار می‌گیرد. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد؛ اما درحالی‌که خروجی پیشرانهٔ ۳۱۵ روی کاغذ برای یک هاچ‌بک نسبتاً کوچک مناسب و قابل‌قبول به نظر می‌رسد، در دنیای واقعی عملکرد چندان مناسبی نداشته و خودرو شتاب و کشش قابل‌قبولی را ارائه نمی‌کند تا جایی که شتاب صفرتاصد آن به ۱۵ ثانیه می‌رسد و مطمئناً این وضعیت در صورت پُر بودن خودرو بدتر هم می‌شود. از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ۳۱۵ از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج می‌برد که گویا این مشکل پس از فیس‌لیفت برطرف شده است.

مزایا و معایب

یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام ۳۱۵، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است. این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ ۳۱۵ نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است.

تجهیزات، قیمت و رقبا

همان‌طور که گفته شد ام وی ام ۳۱۵ از سال ۱۳۹۶ در نسخهٔ جدید اسپرت و در دو مدل لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شد اما چند وقتی است که مدیران خودرو ۳۱۵ را تنها در بالاترین تیپ یعنی اکسلنت عرضه می‌کند و خبری از دیگر تیپ‌ها نیست؛ بنابراین در اینجا تجهیزات مدل اکسلنت را ذکر می‌کنیم که اصطلاحاً نمونه‌ای فول آپشن بوده و از تجهیزاتی چون نمایشگر هفت اینچی لمسی، ناوبری، بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، سنسور دنده‌عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب سود می‌برد. قیمت ۳۱۵ اما پس از چندین مرتبه افزایش از ۴۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان هم‌اکنون به ۵۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب می‌شود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن می‌توان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااین‌حال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند درحالی‌که دنا پلاس هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد.

مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵

مدل۱۳۹۶
ویژگیخودروی مونتاژ داخل

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱۴۹۷ سی‌سی
قدرت۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰
گشتاور۱۴۰ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰
گیربکسدستی ۵ سرعته
انتقال نیرودیفرانسیل جلو

ابعاد و وزن

طول۴۱۸۸ میلی‌متر
عرض۱۶۸۶ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۵۲۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار-
وزن خالص۱۲۱۰ کیلوگرم
ابعاد چرخ ها۱۸۵/۶۰R15

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد-
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت در شهر-
مصرف سوخت در جاده-
مصرف سوخت ترکیبی۶.۵ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
حجم باک بنزین۵۰ لیتر

امکانات

امکانات ایمنی

ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، ایربگ سرنشینان جلو، چراغ ترمز سوم، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم هشدار سرقت

امکانات رفاهی

تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی هفت اینچی، ناوبری فارسی، سیستم مالتی‌مدیا با MP3 و USB و بلوتوث، شش بلندگو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، کیت اسپرت بدنه، سیستم مدیریت پیمایش، سنسور دنده عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ اسپرت آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، بالابر برقی پنجره‌های جلو و عقب، گرم‌کن شیشه عقب

آپشن ها

-

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. Kamran cooper

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    از نویسندگان و سردبیر پدال خواهش میکنم فضای سایت رو مثل قبل نگه دارند
    یه عمره توی کوچه و خیابون به اندازه ی کافی از این خودرو های عتیقه میبینیم حداقل اینجا از گزارش های سایت های بین المللی استفاده کنید یا خودتون روی ماشین هایی کار کنید که مقالش ارزش خوندن رو داشته باشه
    دیگه واقعا اسم خودرو های داخلی و چینی حس انزجار به آدم میده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. meysam

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آخه کجای دنیا شیشه برقی جلو رو جزو آپشن حساب میکنن؟?
      قفل مرکزی با ریموت?
      واااااااو آپشنارو?
      فکر کنم اونایی که فانتوم رو لوکس ترین انتخاب کردن، این اعجوبه صنعت خودرو سازی رو ندیدن
      مگه نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حمزئی

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (24 ديدگاه)

        آپش محسوب نشده، جزو امکانات هست و توی همه خودرو ها به صورت پیش فرض وجود دارده، آپشن امکاناتی هست که در نسخه پایه خودرو وجود نداره و باید آن رو جداگانه خریداری کرد. مثلا مالتی مدیا در دنا آپش محسوب نمی شه چون رو نسخه پایه وجود داره ولی در پارس آپشن محسوب می شه چون اگر شما این وسیله رو بخواهید باید جداگانه سفارش بدهید…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بى نام

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      کامران کوپر جان، داداش، همه مثل شما مرفه نیستن که همچین ماشینى واسشون عتیقه حساب بشه. من میام اینجا در مورد رولزرویس مطلب میخونم ولى آرزو دارم یه پراید داشتم. از نظر من هیچ ایرادى نداره در مورد این جور ماشین هاى “عتیقه!” مطلب بذارن.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        اختیار داری قربان قول میدم خودت چینی سوار میشی یا یه منافعی تو این قضیه داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بى نام

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          آره داداش، خوب مچم رو گرفتى، منافعم داشت به خطر میوفتاد. پدرم شی جین پینگ رییس جمهور چینه. قصد داشتم از طریق پدال اهداف اقتصادى چین رو پیش ببرم، ولى نمیخواستم به این زودى لو برم، حیف شد…

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. E 36

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (918 ديدگاه)

      کاملا مشخصه هرکی از مقاله انتقاد کرده خود پدال بهش دیسلایک داده! پدال جان 7 ساله هروز به سایتت سر میزنم اگه نظر امثال من برات مهمه میگم توان مالی نداری ببندی سایتو بهتره تا اعتبارتو با این تبلیغات به خاطر پول خراب کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بردیا

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        میخوای از مک لارن یا بنتلی مطلب بزارن؟؟؟چه بدرد ما میخوره شما ژن برتری ما که نیستیم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    4. شهریار

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (176 ديدگاه)

      شما احتمالا بیرون از ایران زندگی میکنی..یا به ماشین اروپایی قیمت بالا زیرپاته …یا از ژن خوب بهره مندی
      عزیز دل برادر نمیشه از واقعیت فرار کرد..اکثریت جامعه الان به هر دلیلی چینی سواره..حالا یا از بی عرضگی و بی سوادی مسئولین یا بی پولی مردم . حالا سایتی مثل پدال بیاد از کوروت و ماستنگ و بنتلی بگه به چه درد ملت میخوره!؟؟
      یه خورده واقع بین باشیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    پدال داداش فازت چیه زدی تو تبلیغات اینا
    اول که تیبا حالا که این
    ول کن تو رو خدا مطلب کم اوردین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرم مطلب مفیدی بود هم ایراد هاشو گفت هم نکات مثبت (هرچند اصلا نکته مثبتی نداره)
      در کل چینی هایی که بازه قیمتی 40تا60تومن دارن همچین اش دهن سوزی نیستن .
      مگه ماشینای 100میلیون به بالاشون که به نسبت ماشینای ایرانی یکی دو پله بهتره .

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. محسن

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این ماشین نباید سدان میشد! طراحی نسخه سدان افتضاحس ولی درکل از ساندرو بهتره چون ساپورت طراحیش خیلی قدیمیه..ولی به پای برلیانس پارس خودرو نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Pooriya.BMW

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بررسی مزایا و معایب!!!
    مگر مزایا هم داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بردیا

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داش شما پورشه سواری .بله نسبت به قیمتش مزایا هم داره مثلا نسبت به ساندرو استپ وی هم از نظر قیافه سر تره . مشکلات موتوری هم اصلا نداره ما سال ۹۷ گرفتم ۳ ماهه دستمونه تا حالا که ۹ هزار تا رفتیم هیچی بدی نداشت مدیران خودرو هم گارانتی های بسیار خوبی ارائه میده تا ۵ بار تعویض روغن رایگانه و تا ۱۵۰۰۰۰یا ۲ سال گارانتی داره اوتد که میگن پارس بهتره چیه پارس از این بهتره هر دو تاشون از نظر امکانات عین همن هم از نظر قیمت تقریبا یکی هستن ولی پارس حلب پاره از سقفش که حلبه و در و کاپوتش کلا ***تو ماشین های ایرانی برو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. میلاد

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظرم تریم مشکی برای خودروهای بی کیفیت بهتره و کمتر بی کیفیتی رو نشون میده کافیه نگاهی به تریم خاکستری تیبا و ال نود و تریم کرم محصولات ایران خودرو داشته باشید و مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هیلدا

      ۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظور از تریم چیه؟منطور از تریم چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دایی بنده رنگ مشکی این ماشینو دو سال پیش خرید قیمتشم فکر میکنم کمتر از 47که اینجا نوشته باهاش در اومد.
    الان بعد یکی دو سال جوری کند و ( لش) شده .که انگار 10ساله داره ازش استفاده میشه .

    قبول دارم که نوع رانندگی و برخورد با ماشین تاثیر داره تو این قضیه ولی بازم نه در این حد .
    دید عقب و پنجره ها بسیار کمه حتی از 206هم کمتر ولی در عوض صندلی جلوی خیلی راحتی داره به نسبت پژو
    جنس داشبوردشم اونقدرا بد نیست .یه چیزی تو مایه های همون206هست .
    درکل رقیب داخلیش که میشه 207یا حتی همون 206 ازش خیلی بهترن چه از نظر ظاهر چه فنی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دیگه باید قبول کنیم که این بدردنخورهای چینی بهتر از بدردنخورهای خودمونه
    البته به لطف مسئولان دلسوز اگه همین نکبت هارم برامون آرزو نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid.Hellcat

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دوستان اکثر کسایی که میان پدال یا ماشین ندارن یا ماشین ارزون زیر پاشون هست. علت اینکه میان اینجا چون عشق ماشینن. اما نه عشق ماشین چینی و سمند و….
    میان اینجا یا مثل من یه مطلب در مورد ماسل کار بخونن یا فراری یا لامبورگینی و پورشه و… نه ام وی ام و موتور گازی و دوچرخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali a

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    به غیر از مزایا و معایبش. اگه قیمتش در حد 206 تیپ 5 بود فروشش خیلی بیشتر بود…در اصل هم باید همون قیمت باشه ولی مونتاژ کننده هم به سود کم قانع نیست !…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر دهقان

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (695 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    همانطور که همه میدانیم، بخاطر بازار خودروی انحصاری کشور، قشر عمدۀ جامعۀ ایران مجبور به خرید خودروهای بی‌کیفیت و از رده خارج ایرانی و چینی هستند. بنابراین اکثر ما روزانه با همین ماشین‌ها سر و کار داریم و انتشار مطلب در مورد خودروهای داخلی ممکن است برای کسانی که قصد خرید آنها را دارند تا حدودی مفید باشد. به همین دلیل همانطور که در مقدمۀ اولین قسمت از این سری مطالب گفتیم، ازاین‌پس قصد داریم در این سری مطالب به بررسی تمامی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل بپردازیم.
    اما انتشار این گونه مطالب و همینطور سری مطالب دوراهی هیچ لطمه‌ای به مطالب روزانۀ سایت در مورد خودروهای بروز دنیا نخواهد زد و مثل سابق همواره پرقدرت به پوشش تمامی اخبار و مطالب بروز جهان خودروسازی خواهیم پرداخت. بنابراین کسانی که علاقه‌ای به مطالعۀ مطالب خودروهای داخلی ندارند میتوانند مثل گذشته از سایر مطالب مجلۀ پدال استفاده کنند.
    مطالب بررسی خودروهای داخلی برای آن دسته افرادی است که قصد خرید آنها را دارند و همینطور میتواند محیط مناسبی برای بحث و گفتگو در مورد این خودروها، بیان مشکلات، بیان تجربۀ رانندگی و… باشد. همچنین این مطالب به‌هیچ‌عنوان تبلیغ یا رپرتاژ آگهی نیستند و هیچ مبلغی برای انتشار آنها از جایی دریافت نمیشود. بنابراین همانطور که ملاحظه میکنید سعی شده در این مطلب بطور عادلانه و منصفانه و بدون جانب‌داری به بیان مزایا و معایب هر خودرو بپردازیم.
    امیدواریم همچنان همراه ما در مجلۀ پدال باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (709 ديدگاه)

    چرا کامنت من منتشر نشد و خورده شد؟مشکل اون چی بود؟ مگه نباید درباره نوشته های امیر دهقان نظر و پیشنهادی داد؟ دفعه پیش هم کامنت های انتقادی من درباره نوشته های این آقا منتشر نشد.چرا؟پس برای چی بخش دیدگاه در سایت گذاشتید واسه خوشگلی؟!من فقط گفتم که آیا نویسنده یکبار هم توی عمرش ام وی ام 315 را از نزدیک دیده که نوشته فرم فرمان آن از پژو پارس کهنه تره است؟!به نظر من که طرح فرمان ام وی ام 315 به مراتب تر شیک تر و مدرن تر از پژو پارس است،اینو هر آدمی که ذره ای انصاف توی وجودش باشه درک می کنه،تعجب می کنم که چرا نویسنده چنین نظری داده.نویسنده از جنس داشبورد ایراد گرفته که اصلا به نظرم درست نیست و کیفیت داشبورد اصلا به اون بدی نیست که نویسنده درباره اون گفته و کیفیت داشبورد ام وی ام 315 فیس لیفت اگه از پژو206 بهتر نباشه بدترهم نیست.نویسنده گفته که کیفیت این ماشین پایینه چون شرکت استاندارد اینطور گفته،در حالی که یکی از بستگان بنده مدل 93 این ماشین رو داره و تا به حال یکبار هم واسه تعمیرات وارد نمایندگی نشده.لطفا قبل از نوشتن مطلبی در مورد ماشینی لااقل یکبار در مورد اون ماشین یک تحقیق میدانی بکنید،سوارش بشید و نظرات مالکان اونو جویا بشید و همین طور از روی هوا و هوس و حب و بغض مطلب ننویسید.خلاصه یه کم زحمت بکشید و پرس و جو کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (695 ديدگاه)

      درود دوست عزیز
      بنده چندین مرتبه ام‌وی‌ام 315 را در نمایشگاه‌های خودرو از نزدیک، بطور کامل و بادقت بررسی کرده‌ام که نمونۀ آنرا میتوانید در مطلب زیر ملاحظه کنید:
      https://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87%E2%80%8C-%D9%87%D8%A7%DA%86%E2%80%8C%D8%A8%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-40-%D8%AA%D8%A7-50-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/

      برای بخش فنی خودرو نیز از تعدادی از مالکین سوال شده است.
      اما زیبایی بحثی کاملاً سلیقه‌ای است و این طبیعی است که نظرات باهم یکسان نباشد. بنابراین در مورد طرح غربیلک فرمان 315 نظر بنده این بوده و ممکن است افرادی همچون شما با آن مخالف باشند که نظر آنها نیز کاملاً محترم است.
      همچنین منظور از کیفیت داخلی پایین هم کیفیتی در همان حد و اندازۀ خودروهای داخلی مثل پژو 206 بوده و به هیچ‌عنوان نگفته‌ایم که متریال داخلی 315 مثلاً از پژو 206 بی‌کیفیت‌تر است. علاوه بر این، مسئلۀ کیفیت پایین صرفاً در مورد متریال داخلی 315 عنوان شده و در مورد قوای محرکه و بخش فنی خودرو اظهارنظری نشده است.
      درهرحال تمام تلاش ما این است که در این سری مطالب تا حد امکان بطور عادلانه و مطابق با واقعیت به بیان مزایا و معایب خودروهای داخلی بپردازیم تا شاید برای کسانی که قصد خرید آنها را دارند مفید باشند. بنابراین اگر گاهی نکات نادرستی در این مطلب ذکر شود، به اطلاعات ناقص بنده بازمیگردد که البته سعی دارم همواره با اطلاعات، مطالعه و پرس‌وجوی کامل به نگارش این سری مطلب بپردازم تا نکات دور از واقعیت تا حد ممکن به حداقل برسد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      سعید جان فکر نکنم مالک کارخانه چری هم با خوندن این مقاله به اندازه شما منقلب و منزجر بشه. خونسرد باش دوست عزیز. صحبت در مورد کیفیت بنز که نبوده شما اینقدر بهت برخورد کرده. راستی کسی میدونه MVM مخفف چیه؟ یا معنی خاصی نداره و فقط کپی از اسم BMW هست؟ می دونستید بعد از معرفی MVM X 33 فروش BMW X3 با افت شدیدی مواجه شد؟ چون مشتریها به دلیل تشابه اسمی میرفتن به جای X3 اشتباهی رقیبشX33 رومیخریدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (709 ديدگاه)

        آقای محترم! شما از کجا فهمیدی بنده منقلب و منزجر شدم و یا بهم برخورد که پیش خودت هی فتوا صادر می کنی؟!مگه من گفتم که کیفیت ام وی ام 315 در حد بنزه!گفتم که اونچه که واقعیت هست رو باید در متن نوشت نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.تازه نظر من چه ربطی به اسم ام وی ام داشت که شما اونو به BMW ربط می دی؟ثانیا،سعی کنیم یک خرده از روی انصاف و وجدان حرف بزنیم.واقعا کدوم مشتری ام وی ام X33 تا این حد هالو و ابله و نادان هست که این ماشین رو اشتباها به جای ب ام و X3 بخره؟تو خودت این حرفت رو باور داری؟!اصلا قیمت این دو تا ماشین با هم یکیه؟مشتریان این دو خودرو توی یک کلاس کاری هستند؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          سلام
          MVM مخفف کلمات صنایع خودروسازی مدیران Modiran Vehicle Manufactuting هستش.
          مخلصم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. مجتبی

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یکی از دوستان من این ماشین رو داره مثل همه چیز هایی دیگه ( به غیر از بهترین های بازار) دارای مزایا و معایبی هست ولی در کل ناراضی هست و امیدوارم کسی با اطلاع اقدام به خرید اینجور ماشین ها کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مسی

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چهارتا چرخ و یه فرمون ، ۵۰ میلیون !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeed

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من پراید رو به این ترجیح میدم شتاب 15 ثانیه واقعا خنده داره اونم با 50میلیون تومن قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کامیار

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فکر میکنم نویسنده مقداری بی انصافی و غرض ورزی داشته،از نظر طراحی فکر می کنم نسل جدیدش زیبا باشه و حتی قابل مقایسه با کره ای هایی مثل ریو هاچ بک باشه،البته به شرطی که آرم کیا ما را تحت تاثیر قرارنده،جنس داشبورد هم که حتی در محصولی مثل هیوندا اکسنت هم از پلاستیک خشکه گرچه نمی دونم نوع پلاستیک چه وضعی داره.از نظر فنی سوار این خودرو نشدم و نمی تونم نظری بدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ممنونم از پدال ، به هرحال برای کسانی که میخوان در رنج پایین ماشین خریداری کنند باید مطالب بگذارید، و این کمبود تو سایت خوب پدال احساس میشد، پرداختن به ماشین های از رده خارج داخلی صرفا مهرتاییدی بر آنها نمیباشد، هرکس مختار هست مقاله ی مورد علاقش رو مطالعه کنه ، شما دررابطه با ماشین هایی که هیچ وقت نمیبینید ، بخونید که صد البته قابل احترام هست ، ماهم دررابطه با ماشینهایی که هرروز مجبوریم تحملشون کنیم ، مطالب میخونیم ، با احترام به همه ، سعی کنیم دیکتاتور نباشیم ، حتی در انتخاب مقاله و سلیقه دیگران …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان،یه مشورت میخواستم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    الان ام وی ام مدل ۹۴ حدودا۵۰ تا ۶۰هزارتا کارکرده رو میشه با قیمت ۲۸ تا ۳۰ تومن خریداری کرد،به نظر شما این کار درستی هستش؟یا ال۹۰ مدل ۸۹ تا ۹۰ با ۱۴۰هزار تا کارکرد بهتر هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امید

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خریدم
    کمتر از یک سال کند و لش شده
    مونده رو دستم کسی ازم نمی خره
    حتی ده میلیون زیر قیمت
    صدای موتورش نسبت به روز اول چند برابر شده
    بزرگترین اشتباه زندگی من ، ترجیح این آشغال چینی به پژو 405 بود که داشتم و فروختمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه گرفتم ماشین خوبیه حداقل از ۲۰۶ کوفتی بهتره از هر نظر. والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه بزرگواران
    من این ماشین 315 نیو فیس دارم مدل 95 که تا الان نزدیک 110 هزار کیلومتر رفته و تو این مدت معایب و مزایا داشته
    1-ترمز ماشین یه کم قدرتش کمه و ضعیفه
    2-کورش در جاده های خیلی خراب که پژو توش صدای کاری بده
    3-قیمت قطعات کمی بالا
    مزایا
    واقعا سواری خوب راحت و میشه همه جوره روش حساب کرد و کم نیاره با ماشینهایی که حجم موتورشان یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. هومن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولین فاکتور برای من برای خرید خودرو، قدرت مالی من و شرایط مناسب فروش توسط نمایندگیه. برند و کیفیتهای تخصصی خودرو در مراتب بعدیه. ماشین در درجه اول، برای مصارف روزانه است و در درجه بعدی برای سفرهای بین شهری نزدیک. در شهری مثل تهران، یک ماشین هاچ بک از هر لحاظ، به صرفه و مناسبه. چینی یا غیر اون، فعلا شرایط کشورمون اینه. بودجه هر کسی هم حرف اول رو میزنه. اما استفاده از ماشین سیصد میلیونی برای رفتن از خونه به محل کار، آیا کار منطقی و عقلانیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. امید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.یکی از مزایای 315 شرایط خوب قسطی و تحویل فوریه.اگه ایران خودرو هم مثل ام وی ام بود قطعا دنا پلاس و یا 207 خیلی بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محسنيوف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من رفتم یکیش رو بخرم.حتی تستشم کردم،خداروشکر کارتم قطع بود و نکشید.بعدش که ازنمایندگی اومدم بیرون و از چنتا دلال پرسیدم درموردش،نظر تمامشون افت قیمت بسیارشدید و نخریدن خودرو توسط دیگران بود.اقا ٣٠تومن ضرر تو ٢سال خیلی زیاده تواین مملکت.گول چهرش رو نخورید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      فقط سال اولش15تومن افت قیمت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان.من مدل92رو خریدم20تومن کاپوت رنگ.باقی موارد سالم.فقط میشه انتظار ماشین 20تومنی رو داشت ازش.کند شتاب خوبی داره.به شرطی صافی بنزین و انژکتورش تمیز باشه.ولی ام 530 و یا لیفان تلنت کجا این کجا.
    نظر اخرم اینه فقط قیافه داره واز تیبا و سایناو405 بهتره.به پارس نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا غفاری

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از مطالب مفیدتون میخواستم بخرم کاملا پشیمون شدم پول ماشین بهترم ندارم پیاده روی تاکسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من دراینجا فقط واقعیت و می نویسم وکاری هم به نظرات برخی دوستان که حتی سوار این ماشین هم نشدن ندارم تقریبا از سال 95 این ماشین و دارم وباهاش حدود 50 هزارتایی راه رفتم سواری خوب ونرمی داره تا حالا مشکل مکانیکی یا قطعات نداشتم وتمام سرویس ها شم انجام دادم ، نفوذ صدا به کابین در حد 206 و بعضا کمتر البته با افزایش دور موتور صدا زیاد میشه که برای من ازاردهنده نیست در برخی از ماشین هاصدای زوزه گیربکس توی دنده 2 داره که فقط راننده متوجه میشه چون از اطرافیان که پرسیدم باید با دقت زیاد متوجه اش بشن ، آپشن خاصی نداره مانیتور ، دوربین ، سنسور ، کلیدتنظیمات رو فرمان در مدل های جدید ، مصرف سوختش خوبه تقریبا صدی 7 ،از 206 جادارتره ، کولر خوبی داره خیلی سریع خنک میکنه وپرتاب بادش عالیه ،قدرت موتور با توجه به وزن بالای این خودرو خوبه ، من شتاب 0 تا 100 را در12 ثانیه تست کردم تو سربالایی ها کم نمیاره حداقل باهاش جاده چالوس و رفتم و امدم راحت سبقت میگیره و از خیلی از تولیدات داخلی بهتر میره ، صفحه کلاج هیچ مشکلی نداره ، ترمزاش پایین میگیره ،لوازمش هم الان زیادشده وهیچ مشکلی نداره ، رنگ بدنه ضعیفه نه اونقدر که باکارواش بریزه ،جنس داشبورد از تولیدات داخلی خیلی سرتره الان ماشین های کره ای هم از پلاستیک خشک استفاده می کنند با یه واکس مناسب خیلی خوب میشه ، زیبایی و طراحی داخل وخارج فوق العاده است ، تا الان هیچ صدایی از اتاق ، کمک ها داشبورد و غیره نداشتم تو حالت توقف موتور واقعا بیصداست ، عایق بندیش خوبه ولی می تونست بهتر باشه ، ترجیحا دست دوم تمیزش باید خریداری بشه نمیدونم چراافت قیمتش زیاده شاید به خاطر فروش شرایطیش باشه من مانیتور انداختم فابریک صدای پخش عالیه ، نویگیشن خوبی داره وصفحه نمایش بزرگه راحت هم به موبایل وصل میشه ، حتما روغن موتور الف امارتی بریزید و روغن گیربکس ادینول تا نرم وبیصدا کار کنه ، صندلی راحتی داره ، تعویض دنده هاش عالیه و نرم انجام میشه درضمن دور موتور برای تعویض راحتتر توسط کامپیوتر بالا چند ثانیه بالا نگه داشته میشه ، کولر با تخته گاز رفتن اتوماتیک چند ثانیه قطع میشه اما جریان هوا خنک میمونه تا به شتابش کمک کنه صندوقش تو مدل هاچبک اندازش از 206 بزرگتره هر سوالی هم داشتید درخدمتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شهروز

      ۲۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش شما احساس کوبش تو کمکهاش نداری مال من میکوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. سعید

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا همشون هم ایرانخودرو هم چینیا هم سایپا آشغالن امروز یه ۴۰۵ خیلی یواش زد به یه نفر طرف افتاد رو کاپوت و کاپوت کاملا رفت پایین در حدی نیاز به صافکاری داشته باشه حالا حساب کن بزنی به دیوار یا ماشین دیگه یا چپ کنی چی میشه و اونایی که میگن چرا اینا رو بررسی میکنی آقا زاده یا همون *** هستن که پولدارن یا از شانس خوبشون پولدار شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه ام وی ام ۳۱۵اکسلنت گرفتم خدایی ازخودروهای ایرانخودرووسایپا خیلی بهتره فرمان بسیترنرم ترمزنرم کلاچ فوق العاده نرم چراغهای عالی .ازنظربدنه وامنیت بسیارعالی ومن چون مشکل کمروستون فقرات دارم هرماشینی می گرفتم مشکل صندلی داشتم ولی صندلیش خیلی عالیه ودرمجموع خیلی باکیفیت من که خیلی راضیم خدایی جنس داشپرتش نوشنه بی کیفیته نه واقعا کم لطفی کردی برادرعزیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. آرش

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده مدت ها بود ماشین ایرانی میخریدم
    پژو پارس
    اس دی ۲۰۶
    ۴۰۵
    پارس ال ایکس
    و …. همیشه مشتری تعمیرگاه های ایرانخودرو بودم
    یک ساله ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت خریدم
    واقعا راضیم . سواری خوبی داره
    حس خوبی میده به آدم
    آپشن های خوبی داره
    بی سروصداست واقعا
    کند وشتابشم خیلی خوبه
    واقعا کم مصرفه شک نکنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. ابوالفضل

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام یه مدل 92 بخرم آیا کار خوبیه؟کارکردش 120تاس
    لطفا نظر بدین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا