خودروهای چینی

معرفی پیکاپ الکتریکی جیلی RD6، اولین محصول برند جدید رادار

جیلی رسماً از پیکاپ جدید خود بنام رادار RD6 در چین پرده‌برداری کرده است. این خودرو اولین محصول برند تازه تأسیس رادار محسوب می‌شود که برای ساخت و عرضهٔ مدل‌های الکتریکی در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ جیلی، هدف محصولات رادار نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان جهانی است که به دنبال خودروی پاک برای ماجراجویی در طبیعت هستند.

پس از دوران کرونا، فعالیت‌های خارج از خانه مثل کمپینگ و پیاده‌روی در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل خودروسازان اقدام به توسعهٔ محصولات جدیدی برای پاسخ به نیازهای ماجراجویان کرده‌اند. علاوه بر این، انتظار می‌رود فروش پیکاپ‌ها در چین پس از حذف محدودیت‌های استفاده در مناطق شهری افزایش پیدا کند و خودروسازان بیشتری مجبور به ساخت و عرضهٔ وانت شوند. مسئولیت طراحی رادار RD6 بر عهدهٔ طراح باسابقه «پیتر هوربری» بوده که بر طراحی محصولات تمام برندهای جیلی مثل لینک‌ اند کو نظارت دارد.

در این پیکاپ الکتریکی شاهد چراغ‌های جلوی باریک، جلوپنجرهٔ مسدود، ورودی‌های هوای مدرن روی سپر جلو، اتاق بار نسبتاً جمع‌وجور و چراغ‌های LED سراسری در عقب هستیم. در اتاق بار RD6 پریزهایی برای شارژ وسایل الکترونیکی تعبیه شده و در صندوق جلوی هم فضای بار کوچکی وجود دارد. همچنین در داخل خودرو هم شاهد کابینی تمام دیجیتالی با نمایشگرهایی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه تمام ویژگی‌هایی که از یک خودروی الکتریکی مدرن انتظار داریم خواهیم بود.

این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم جدید SEA جیلی ساخته شده است که در محصولات دیگر برندهای جیلی مثل ولوو، اسمارت، لینک ‌اند کو و لوتوس هم استفاده خواهد شد. همچنین رادار علاوه بر این پیکاپ، چهار محصول دیگر شامل یک شاسی‌بلند، یک پیکاپ بزرگ‌تر، یک پیکاپ کوپه و یک ATV را هم در آیندهٔ نزدیک به بازار خواهد فرستاد که همهٔ آن‌ها بر اساس همین پلت‌فرم SEA ساخته می‌شوند و از قطعات مشترک جیلی استفاده می‌کنند. این برند نوپا فعلاً مشخصات RD6 را اعلام نکرده است ولی گفته شده این پیکاپ در نسخه‌های تک یا دو موتوره با قدرتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار ارائه خواهد شد و برد آن حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.

این برند جدید همچنین زیربرندی بنام Radar Weekends را هم دارد که برای ارائهٔ لوازم جانبی جهت طبیعت‌گردی با خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ این لوازم می‌توان به یخچال کمپینگ، اسپیکر بلوتوثی و تخته‌های موج‌سواری اشاره کرد که در تصاویر دیده می‌شوند. این زیربرند همچنین با نشنال جئوگرافیک چین هم برای محافظت از طبیعت همکاری خواهد کرد. فروش رادار RD6 از ۹ سپتامبر آغاز خواهد شد درحالی‌که تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران برای سه‌ماههٔ پایانی امسال برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Dian

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    [این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم جدید SEA جیلی ساخته شده است که در محصولات دیگر برندهای جیلی مثل ولوو، اسمارت، لینک ‌اند کو و لوتوس هم استفاده خواهد شد.]
    اسمارت مگه مال دایملر نبود؟🧐

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      جیلی بزرگترین سهامدار دایملره

      موافقم 19
      مخالفم 0
  2. Dian

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    یه سوال دارم، البته میدونم به مطلب زیاد ربطی نداره اما چون درمورد یه ماشین چینیه میپرسم
    گیربکس cvt داستانش چیه و چرا اینقد همه ازش متنفرن؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (98 ديدگاه)

      اینکه چیه و چطور کار می‌کنه که خب در گوگل سرچ کنی عکس و فیلم‌هایش میاد.
      من خودم به شخصه به این خاطر ازش متنفر هستم چون لذت رانندگی و شتاب ماشین را نابود می‌کند ، بخصوص در ماشین‌های چینی که موتورهای ضعیف و معمولا ۱.۵ لیتری توربو دارند.
      شاید روی کاغذ این ماشین‌ها اعداد خوبی ارایه کنند اما آن اعداد همگی مربوط به آزمایشگاه‌ها هستند و تجربه رانندگی به این صورت هست که گیربکس CVT برای کاهش مصرف سوخت اجازه نمی‌دهد دور موتور بالا برود ، از طرفی هم تا دور موتور بالا نرود توربو فعال نمی‌شود بنابراین بیشتر زمان‌ها با یک ماشین احتمالا شاستی بلند سنگین روبرو هستید که حجم موتورش کمتر از ۲۰۶ هست و گیربکس هم اجازه نمی‌دهد شتاب بگیرد.
      تجربه من این بوده که بیشتر گاز دادم تا ماشین دور موتورش بالا برود و طبیعتا توربو فعال بشود اما در این شرایط هم ماشین یکهو می‌پره و باید پا را از روی گاز برداشت که دوباره ناگهان سرعت کم می‌شود.
      اما نیسان هم مثل تینا و … این گریبکس را با موتورهای تنفس طبیعی و قدرتمند ارایه می‌کند که من تجربه رانندگی با آنها را نداشته‌ام.
      قطع به یقین به دلیل ساختار آن هرگز لذت رانندگی با سایر گیربکس‌ها را ندارد چون سعی می‌کند یک نمودار خطی توان و گشتاور نسبت به سرعت ارایه کند.

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. new reventon

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (394 ديدگاه)

        کافیه یه بار سوار هوندا crv بشی تا نظرت راجب سی وی تی عوض بشه
        هم دور موتور تا قرمز بالا میره
        هم شتاب خیلی بالایی داره
        یه بار حتما تست کنین

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چرا این ریختیه

    موافقم 7
    مخالفم 15
  4. TML BN

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    تیپش عین وانت های فولکس و کمی بنزه خوبه خوشم اومد ازش

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا