جنرال موتورز

معرفی سی‌یرا ۱۵۰۰ AT4X AEV، توانمندترین پیکاپ آفرودی تاریخ جی‌ام‌سی

جمس به‌منظور ساخت نسخه‌ای سخت‌تر و مستحکم‌تر از سیرا، نسخه ۱۵۰۰ AT4X AEV ادیشن را معرفی کرده است. این پیکاپ‌وانت غول‌پیکر با نزدیک‌شدن به پایان سال میلادی عرضه خواهد شد. سازنده هنوز اطلاعیه رسمی درباره قیمت آن منتشر نکرده است.

این به‌روزرسانی سیرا شامل سپرهای بزرگ و خشن و جلو و عقب می‌شود که جمس برای ساخت آن‌ها از ورق‌های ۳ میلی‌متری فولادی با پوشش مقاوم استفاده کرده است. یک جایگاه وینچ نیز در مرکز سپر جلو درنظر گرفته شده است که در مواقع ضروری و به‌ویژه برای آفرود امری ضروری به شمار می‌آید. جمس برای تمایز این وانت از سایر نسخه‌های سیرا، جلو پنجره‌ای متفاوت را برایش در نظر گرفته است.

سیرا AEV به پنج ورق محافظت زیرین نیز مجهز شده است که برای محافظت از اجرای زیرین خودرو مانند دنده پیچشی، جعبه انتقال، مخزن سوخت و دیفرانسیل عقب هنگام رانندگی آفرود قطعه‌ای حیاتی به شمار می‌رود. جمس این ورق‌ها را از جنس خاصی از فولاد ساخته است که از نمونه‌های عادی به‌کار رفته در سایر خودروها قوی‌تر است.

سیرا ۱۵۰۰ AT4X AEV Edition به رینگ‌های ۱۸ اینچی AEV سالتا مزین شده است که برای ساخت آن‌ها از فرایند لیزر سود برده شده و نهایتا با رنگ مشکی براق پرداخت شده‌اند. سازنده برای محافظت از رینگ‌ها، آن‌ها را کمی به داخل خودرو سوق داده است. این رنگ‌ها نهایتا درون تایرهای آفرود گودیِر رنگلر تریتوری MT قرار می‌گیرند.

خوشبختانه افزودن بخش‌هایی نظیر رینگ‌های جدید و سپرهای بزرگ باعث ایجاد چهره‌ای جدی و قدرتمند برای سیرا AEV شده است. البته بهبودهای AEV به اینجا ختم نشده و این خودرو از زاویه زمین و سپر از جلو بهتری برخوردار است؛ به این صورت که زاویه میان سطح زمین و نوک سپر از ۲۵.۵ درجه به ۳۲.۵ درجه افزایش یافته است که نکته‌ای بسیار مثبت برای پیمایش مسیرهای سخت به شمار می‌رود. این زاویه در بخش عقبی خودرو نیز افزایش یافته است. فاصله کف سیرا AEV نسبت‌به سطح زمین نیز از نسخه عادی AT4X بیشتر شده و به‌جای ۱۰.۸ اینچ، حال به ۱۱.۲ اینج افزایش یافته است.

از دیگر المان‌های کوچک طراحی که به بهبود چهره بیرونی AEV کمک کرده‌اند می‌توان به دستگیره‌های در به رنگ سیاه براق و در صندوق سیاه اشاره کرد. مشتریان می‌توانند برای محافظت از بخش‌های جانبی خودروی خود از محافظ‌های گلگیر جانبی استفاده کنند که به‌عنوان یک آپشن جداگانه عرضه می‌شود.

در جای‌جای کابین سیرا AT4X AEV نیز شاهد استفاده از لوگوی AEV هستیم که هویت این خودرو و تمایز آن را با سیر نسخه‌ها مشخص می‌کند. جمس بخش داخلی را به رنگی موسوم‌به «شتاب اوبسیدین» مزین کرده که ترکیبی از چرم سیاه و دوردوزی سفید است.

جمس سیرا AT4X AEV Edition تمام امکانات آفرود نسخه عادی سیرا AT4X را دارد و درکنار آن به میراگرهای (دمپرهای) مولتی‌ماتیک DSSV و دیفرانسیل قفل‌شونده مجهز شده است. این خودروی بزرگ‌جثه قدرت خود را از یک پایگاه ۶.۲ لیتری V8 می‌گیرد که روی‌هم‌رفته ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک حعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به تمام چهار چرخ این پیکاپ‌وانت منتقل می‌شود. البته سیرا به جعبه انتقال نیز مجهز شده است که وظیفه ارائه رانندگی چهارچرخ محرک را در حالت‌های دنده‌گیری با رنج کم یا زیاد دارد.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    اوووووووف چه چیزییهههههههه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7629 ديدگاه)

      دوستان
      توجه کردید تعداد گذرموقت‌ها داره زیاد میشه !

      این مدت بیشتر از پیکاپ‌های پلاک ملی ، پلاک گذر دیدم تو مدل‌های مختلف😂🤦‍♂️!
      چرا ؟!
      چون پلاک ملی خار داره و مسئولانِ همیشه نگران هم برای مراقبت از ما از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند !
      اما بیچاره‌های آواره میتوانند با بی‌ارزشی پول خودشون بهترین‌ها را بیاورند ایران و به ریش همه بخندند که چی ، که شما بدبخت بیچاره‌های اسیر شده به ما نگاه کنید که چطور گذرموقت سوار میشیم و پُزِش را میدیم !

      فکر میکنم ایران تنها کشوری در جهان باشه که به اسم حمایت از مظلومیت میشه تبعیض را با پوست گوشت استخوان فهمید و مِثالش زد !

      اگر قرار اینه که وارداتی پلاک‌ملی جدیدی نیاد ، پس گذر اومدنش چه معنایی جز تبعیض و فساد داره که طرف چون خونِش رنگینتره پس بهترین‌ها رو با پلاک گذر بیاره و هر ۶ماه هم ماشینشو عوض کنه و به ریشِ یه ملت بخنده ، چرا ؟!
      چون واردات را بستند اما خودشان حالا دستشان بازتر شده و هرچه بخواهند میارن و سوار میشن !

      واردات و داشتن خودروی ارزنده چه پلاک ملی چه گذرموقت یا برای همه یا برای هیچکس !

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  2. ali(chevynova)

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5830 ديدگاه)

    GM و GMC میدونن باید چه فرمولی استفاده کنن برای ساخت بهترین پیکاپ

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
  3. Nima

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    ممنون از جناب صفرپور عزیز.
    فقط لطف کنید چندتا مشکل نگارشى توى متن رو هم اصلاح کنید دیگه عالى میشه.
    و اى کاش عکس از داخلشم بود چون ازش صحبت شد.
    ممنونم.

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  4. Afg

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اینو میخرم

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  5. JDM lover

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خفن شده
    فقط اگه میشه عکس کابین رو هم بزارید که ببینیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  6. Akbar top

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مبارک اون کسانی باشه که سوارش میشن

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  7. pedram7

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    😈😈 😈 😈

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. ARMAN

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آمریکا خدای پیکاپ سازیه
    نسل جدید آماروکم روی پلتفرم رنجر ساخته شده.( قابل توجه اروپا فنا)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا