یکی از این دو مدل مفهومی تا دو سال آینده وارد خط تولید میشود.
برند ژاپنی هوندا درحال بازسازی نام خود برای آغاز عرضه نسل بعدی خودروهای برقی است. در همین راستا، این شرکت از رویداد اخیر CES 2024 در لاسوگاس استفاده کرده و جدیدترین محصولات مفهومی خود را در آن به نمایش درآورده است. این دو خودرو از زبان طراحی تازه و نوآورانه و فلسفه مهندسی جدید سود میبرند.
نخستین محصول هوندا در CES، «سالن» (به معنای سدان) نام دارد که سازنده نوید معرفی آن را یک ماه پیش داده بود. فرم یکنواخت و درعینحال ساده بدنه این خودرو از دماغه مستطیلی آن آغاز شده و به چراغ عقب با طرح یکسان میرسد تا حالت یک فستبک را برای سالن ایجاد کند. چراغهای جلو کمی بالاتر از جلوپنجره دیجیتالی قرار گرفته و حالتی مدرن-کلاسیک به این خودرو بخشیده است. میان جلوپنجره یادشده، لوگوی مدرن-کلاسیک هوندا بهصورت درخشان نقش بسته که بهصورت مخصوص در خودروهای برقی این شرکت استفاده خواهد شد.
کابین سالن میزان المانهای مینیمالیستی شده که ازجمله آنها میتوان به نمایشگر تک و یکپارچه اشاره کرد که مانند «هایپراسکرین مرسدسبنز»، سرتاسر داشبورد را فرا گرفته است. در سمت چپ کابین شاهد فرمان سیمی با زوایای تیز و طرح فضایی هستیم که خود میزان لوگوی هوندا و چند کلید لمسی شده است. صندلیهای اسپرت باکت برای رانندگی تهاجمی مناسب هستند. پشتسری صندلیهای جلو با نمایشگرهای خمیدهای یکپارچه شده که همگی از مواداولیه سازگار با محیطزیست ساخته شدهاند. مسئولان هوندا اعلام کردهاند که تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی تولید انبوه بر پایه این مدل مفهومی وارد بازار خواهد شد.
خودروی دیگر این برند ژاپنی در CES 2024 یک مینیون مفهومی با نام «اسپیس هاب» که از زبان طراحی یکسانی با کانسپت سالن سود میبرد. سازنده میگوید که این مینیون با هدف بهبود زندگی روزانه مردم ساخته شده است و این کار را با تکیه بر فضای باز کابین و دید مناسب انجام میدهد. اگر خوشبین باشیم، احتمالا بتوان اسپیسهاب را منبع الهام نسلهای آینده مینیون اودیسه دانست. البته هوندا هنوز درباره ورود این مینیون به خط تولید حرفی نزده است پس این احتمالات در حد یک فرضیه باقی خواهند ماند.
هوندا دو خودروی سالن و اسپیس هاب کانسپت را با فلسفه تازهای تولید کرده که آن را «سری ۰» مینامد. این فلسفه ساخت شامل زبان طراحی تازه و روشهای مهندسی تازه برای ساخت خودروهای برقی آینده این شرکت میشود. قرار است در راستای پیشبرد همین فلسفه، خودروهای آینده برند ژاپنی به فناوری درونخودرویی چون هوشمصنوعی و تجهیزات ایمنی پیشرفتهتر نیز مجهز شوند.
هوندا تنها خودروساز حاضر در CES 2024 نیست. کیا هم با تمرکز روی بازار کسبوکارها به تازگی از مینیونهای مفهومی ماژولار خود پردهبرداری کرد. در زمینه هوشمصنوعی هم شرکت مرسدسبنز از نسل نخست سیستمعامل MB.OS رونمایی کرد که به دستیار صوتی پیشرفته مبتنیبر AI مجهز خواهد شد و در نسل بعدی CLA به دست مشتریان خواهد رسید. نظر شما درباره خودروهای تازه این نمایشگاه چیست؟ آیا تجهیز خودروها به این فناوریها واقعا عملی خواهد شد؟
Mercede kaviani
۲۰ دی ۱۴۰۲بسیار غلی زیبا وکابردی مثل همیشه
Amirreza.M
۲۰ دی ۱۴۰۲اتفاقا از اون ماشیناس که احتمالا هیچ وقت به طراحیش عادت نکنیم البته اگه با این قیافه تولید بشه که خیلی هم بعیده از هوندا
خدا رو شکر این رو کره نساخته وگرنه تا الان کامنتا به آتیش کشیده میشد
پ.ن. البته الانهس پیام مشقاشو تموم کنه بیاد بحث و دعوا
Mr
۲۰ دی ۱۴۰۲کره که خوبه
چین میساخت هزار تا فوحشششش (غلیظ) میخورد
منتهی ژاپنیه استاد
سروره
جز ستایش چیز دیگر شایسته نیست
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۴۰۲اولی کپی ویژن وان الونه
پیام
۲۰ دی ۱۴۰۲بسیار زشت
amir
۲۰ دی ۱۴۰۲کافی بود همین آرم هیوندای روش بود اونوقت به به چه چه عجب چیزی چقدر زیباست چقدر پیشرفته و فضاییه
آرین
۲۰ دی ۱۴۰۲امتحانا چخبر ؟
Killer
۲۰ دی ۱۴۰۲این چه سمیه:)))))
با باتری های چینی
مهدی
۲۰ دی ۱۴۰۲زشته ، خیلی هم زشته
گوژ پشت نوتردام
بز دریایی
Silent
۲۰ دی ۱۴۰۲چرا حس میکنم جلو سالن شبیه کانتاش شده؟
Capston
۲۰ دی ۱۴۰۲برند های ژاپنی اگه با جدیت وارد بازار برقی بشن ، به علاوه غولی بنام BYD ، سرعت رشد برقیا چندین برابر میشه و قیمتشون خیلی پایین میاد .
کاش زیرساختای ما هم فراهم بود و بجای گسترش روز افزون چینی های ۱/۵ لیتری ، مستقیم جهش میکردیم به برقی .
جرمی کلارکسون
۲۰ دی ۱۴۰۲این چیه میبینم جاروبرقی ؟
Ehsan
۲۰ دی ۱۴۰۲طراح مشکل شخصی داشته با هوندا ظاهرا
Amir mahdi
۲۰ دی ۱۴۰۲تو زشتی از تسلا سر تره
فندق
۲۰ دی ۱۴۰۲نمیدونم چرا اینطوریه
عناصر طراحیش جداگونه و تک به تک زیباست
مثلا رینگ های زیبایی داره
چراغ های عقب و جلو به تنهایی جدید و جالبه و بنظرم جذابه
یا مثلا شیشه های ماشین خیلی طراحی خوب داره
ولی کنار همدیگه افتضاح شده ! ، خیلی زشته مخصوصا اولی ، باز ون دومیه قابل تحمله
شبیه مورچه خوار سایز 2xl شده اولی
🤡
۲۰ دی ۱۴۰۲چرا صنعت خودرو میخواد بره تو صنعت جاروبرقی سازی
عکسای هوندا های دهه ۹۰ میبینم میگم کاش اون دروان بودم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ دی ۱۴۰۲خوب فرض کن اون دوران بودی
بعدش برنامهات پی بود؟
amir
۲۰ دی ۱۴۰۲من که یدونه سوپرا مارک ۴ با ان اس ایکس میخریدم
جرمی کلارکسون
۲۰ دی ۱۴۰۲یه سوراخ بزارن جلوش یه لوله هم بکنن توش میشه جارو برقی بمولا
Fy
۲۰ دی ۱۴۰۲خیلی زشتن ، هوندا واقعا از دنیای خودرو سازی عقبه
جومونگ
۲۰ دی ۱۴۰۲ساقیتو معرفی کن . زود باش
Fy
۲۰ دی ۱۴۰۲این حرف من نیست حرف مدیر عامل تویوتا هست
hunter
۲۰ دی ۱۴۰۲شما شوخی میکنی یا مزاح میکنی؟!!
Zahid AMG 2005
۲۰ دی ۱۴۰۲این چه سمیه فکر چرا فکر کردم شبیه کانتاش شده؟
hunter
۲۰ دی ۱۴۰۲جلوی اون اولیه چرا شبیه یه مدل ماهیه؟!!
ولی فکر نکنم با این طراحی بخواد بیاد بیرون، به قول دوستان به این مدل ها نمیشه عادت کرد.
ولی این ایرادهایی که در میاد به نظر شخصی من اگه کسی نخواد بگه ژاپنی ها رو میکوبی، به نظرم به خاطر اینه که ژاپن داره میدوئه که این زمانی که تو بازار خودروی برقی عقب افتاده رو جبران کنه.
JDMYKUZA
۲۱ دی ۱۴۰۲شما هم CES رو کانتاش میبینید با فقط من اینجوریم 😂
جلال
۲۲ دی ۱۴۰۲اون ماشین مشکی اولی که دیدم یاد گربه ماهی افتادم، فقط چندتا سیبیل میخواد !