هیوندای فیسلیفت مدل کوچک i10 را در نسخههای سدان و هاچبک با قیمتی زیر ۸ هزار دلار برای بازار هند معرفی کرده است.
هیوندای در هند از فیسلیفت خانوادهٔ i10 رونمایی کرده است که شامل مدلهای هاچبک با نام گرند i10 نیوس و سدان با نام اورا میشود. این خودروها از بهروزرسانیهای ظاهری بهرهمند شدهاند که آنها را بیشتر از هم متمایز میکند. گرند i10 نیوس در سال ۲۰۱۹ و سدان اورا در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند که این یعنی سال ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای معرفی فیسلیفت میاندورهای آنها محسوب میشود. هیوندای بهزودی i10 اروپایی که بسیار شبیه گرند i10 نیوس اما کمی کوچکتر است را هم معرفی خواهد کرد.
گرند i10 نیوس و اورا قبلاً نمای جلوی یکسانی داشتند اما حالا به لطف سپرهای بازطراحی شده، هرکدام نمای خاص خود را پیدا کردهاند. در نسخهٔ هاچبک، دماغهٔ بدون جلوپنجره همچنان حفظ شده اما حالا شاهد طراحی جدید با ورودی هوای بزرگ داخل سپر هستیم. همچنین دیلایتهای جدیدی هم در ورودیهای هوای جانبی کار شده است. ورودی هوای سپر اورا هم بزرگتر و به دیلایتهای جدیدی در طرفین مجهز شده درحالیکه یک جلوپنجرهٔ باریک هم بین چراغها اضافه شده که یادآور مدل بزرگتر HB20S بازار آمریکای لاتین است.
پروفیل جانبی خودروها بدون تغییر باقیمانده چون حجم پردازیهای آن هنوز هم مدرن به نظر میرسد. در عقب گرند i10 نیوس شاهد گرافیک جدید چراغها هستیم که حالا با یک نوار LED به هم متصل شدهاند اما عقب اورا تقریباً دستنخورده به نظر میرسد و همچنان اسپویلر خود را حفظ کرده است.
بهروزرسانیهای داخلی این خودروهای ارزانقیمت به تودوزیهای جدید و تجهیزات بیشتر مثل شارژر بیسیم، پورتهای USB-C و نمایشگر ۳.۵ اینچی در وسط صفحه آمپر آنالوگ محدود میشود و نمایشگر لمسی ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و دریچههای تهویه مثل قبل هستند. بااینحال، گرند i10 نیوس و اورا حالا بهصورت استاندارد با چهار ایربگ و در تیپهای بالاتر با شش ایربگ عرضه میشوند درحالیکه قبلاً تنها دو ایربگ داشتند. این خودروها همچنین از چراغهای جلوی خودکار، سیستم ورود بدون کلید، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب و ترمز ABS هم بهره میبرند اما انتظار وجود هیچگونه سیستم کمکرانندهٔ مدرنی را نباید از آنها داشت.
گرند i10 نیوس و اورا هردو با همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قبلی ارائه میشوند که ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، موتور ۱.۲ لیتری دوگانهسوز (بنزین و CNG) هم قابل انتخاب خواهد بود که ۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور فقط از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما برای موتور اول گیربکس اتوماتیک هم قابل انتخاب خواهد بود. متأسفانه هیوندای پیشرانهٔ ۱ لیتری بنزینی توربوشارژ این خودروها را حذف کرده است.
هماکنون امکان پیشخرید فیسلیفت هیوندای گرند i10 نیوس و اورا در هند وجود دارد. سازندهٔ کرهای هنوز قیمت این خودروها را اعلام نکرد اما به گفتهٔ رسانههای محلی، قیمت مدل هاچبک از ۶۰۰ هزار روپیه معادل ۷,۳۵۰ دلار و سدان از ۶۵۰ هزار روپیه معادل ۷,۹۵۰ دلار آغاز میشود. نسخهٔ اروپایی فیسلیفت i10 اما به دلیل برخورداری از تجهیزات بیشتر، گرانتر خواهد بود.
ben
۲۲ دی ۱۴۰۱320 میلیون تقریبا اندازه ساینا S عالیه
#مجلس بی عرضه
RENAULT5
۲۲ دی ۱۴۰۱کلا خودروی زیر۲۰هزار دلار چندان جالب نیست
به قول از بعضی از دوستان زیر۱۰هزار دلار اشغاله
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۴۰۱من میگم بیایید با هم کشف قیمتش کنیم بر فرض مثال که رسیده کفِ خیابون داغِ داغ ؟!!
من میگم قیمت میخوره ۱/۵ میلیارد و چه بَسا بالاتر !
کیانوش
۲۴ دی ۱۴۰۱عزیز اینجا بیست هزار دلاریهاشم اشغاله اما مثلا همین خودرو یا نسل جدید داچیا کجاشون اشغاله خیلی خیلی هم به نسبت قیمتشون خوبن تو هندی اون همه جمعیتداره قطعا همه پول خرید ی خچدروی بیست هزار دلاری ندان پس بهتره به جای سه چرخه و موتور ی محصول اینجوری بخرن که حداقل کار راه اندازه و کم دردسر
RENAULT5
۲۲ دی ۱۴۰۱ماشین حداقل باید ۲۰هزار دلار خرج کنی
زیر ۲۰هزار تا چندان جالب نیست
ماشینای زیر۱۰هزار تا که کلا جالب نیستن
AMANTE
۲۲ دی ۱۴۰۱معادل اطلس و سهند در یک کشور درحال توسعه همین دو تا ماشین هست ولی با کلی امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر و زیربندی بروزتر.
علیرضا رضائی
۲۲ دی ۱۴۰۱۸۰۰۰ هزار دلار صفر کیلومتر یک ماشینی که برای قشر زیر خط فقر هم میتونه بخره با ریاضی حساب کنی یک نفر ماهیانه ۴۵۰۰ هزار دلار حقوق پایه بگیره ۱۲۰۰ تا بره برا اجاره خونه ۵۰۰ تا بره برا شکم ۳۰۰ تا برا لباس ۳۵۰ تا هم مالیات در بدترین حالت هم حساب کنیم که هر ماه مریض میشه ماهیانه ۳۰۰ تا هم بره برای دکترش جمعش میشه ۲۶۵۰ پس انداز پولش هم میشه ۱۸۵۰ یعنی ۴ ماه پس انداز کنه با بشکن زدن خریده این ماشینو. اگه ایران این حساب کتاب رو کنیم میشه
حقوق پایه ۵ میلیون با اضافه کاری روزانه ۵ ساعت ماهیانه ۷ میلیون خونه اجاره نکنه شکمش همیشه خالی باشه اصلا مریض نشه لباس هم که مشکلی نیست نمیخواد ۳۶ ماه کار کنه یدونه ارابه مرگ سایپارو میتونه بخره البته اگه بعد ۳۶ ماه قیمت ارابه مرگ ثابت بمونه و طرف از گشنگی تلف نشده باشه
کیانوش
۲۴ دی ۱۴۰۱عزیزم بعید میدونم تو هند قشر ضعیفش حتی ۴۵۰ دلار هم حقوق داشته باشنچه برسه با چهار هزار و پونصد دلار در ضمن اونحایی که این قیمت رو دارن فقط تو اروپا و امریکا نست که ابدا نمیان همچین ماشینی رو نقد بخرن خودرو های ارزون رو لیزینگ میکنن یعنی با سه هزار دلار میتونن سه سال همین خودور رو سوار بشن البته که این تو غرب عرضه نمیشه اگرم میشد بازم با این قیمت عرضه نمیشد چون تولیدش تو امریکا با این قیمت مهاله و بخوان وارد هم بکنن حداقل دو هزار دلار هزینه حمل و نقل و تعرفه میره روش پس طرف با خودشمیگه دره هزار دلار رو بدم به ی تویوتا یا هوندای مدل سه چهار سال پیش بهتره واسم
Afg
۲۲ دی ۱۴۰۱با وجدان کاری تمام ساختن این خودرو رو
behnam1012
۲۲ دی ۱۴۰۱با دلار 40 هزار تومنی مدل سدان میشه 320 میلیون و مدل هاچبک 290 میلیون ! یعنی هم قیمت تیبا و تیبا هاچبک
DoctoR
۲۲ دی ۱۴۰۱پراید 111 الان 285 میلیون
علی جردن
۲۲ دی ۱۴۰۱با دلار ۵۰ تومنی هم حساب کنی کوئیک دو رنگ ازینا گرونتره 😁
Amir
۲۲ دی ۱۴۰۱صندوقدارش داره دیوونه ام میکنه
چرا این شکلیع
علی جردن
۲۲ دی ۱۴۰۱از پژو ۲۰۶ صندوق دار که خوشگله ولی به تویوتا پریوس نمی رسه
DoctoR
۲۲ دی ۱۴۰۱پریوس کامپکته عزیز
علی جردن
۲۲ دی ۱۴۰۱عزیزم همه رو می دونم منظورم بین طراحی های عجیب صندوق عقب بازار ایران بود
MASOUD 0099
۲۲ دی ۱۴۰۱اصلاً اینی که گفتی در یک کلاس هستند ،! ؟
# خدایا خیلی ها رو باید شفا بدی
Car love
۲۲ دی ۱۴۰۱مفته!
MASOUD 0099
۲۲ دی ۱۴۰۱اسمش ۸ هزار دلاره ولی این جا باید زیر یکو نیم نمیدن
Amin
۲۲ دی ۱۴۰۱چرا اینو بخریم وقتی با همین پول میشه پراید خرید کی پراید رو میزاره زمین اینو برداره 🤣🤣
هادی
۲۲ دی ۱۴۰۱دوگانه سوز دارن مگه اونا ؟ چقدر خوبه کاش مصرف سوختش مینوشتی فکر کنم صدی 3 لیتر باشه
SS
۲۳ دی ۱۴۰۱مدل صندوق دار طراحی بامزه ای داره
در مقایسه واقعا باید یه کلاس توجیهی برای طراح های سایپا سهند بزارن تا متوجه بشن طراحی ماشین فقط طراحی چراغ نیست و باید یه هماهنگی وجود داشته باشه
واقعا هر دفعه عکس های سایپا سهند رو میبینم فکر میکنم یکی چراغ های یه ماشین فول سایز رو روی یه کامپکت به طرز ناشیانه ای فتوشاپ کرده. اون سقف و ستون تخم مرغی تیبا با چراغ های کشیده مثل یه دلقک میشه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/08/%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF-2.jpg
قیمت هم که طبق معمول از ای 10 بالاتر میره
HOSSEINK3
۲۳ دی ۱۴۰۱برنامشون برای واردات چطوری هست اگر گفتی ولش الان من میگم .
قرار نیست هیچ جا از نام هندی بودن و منسوخ شدن اتاق و پلتفرم این ماشین بگین قرار نیست بگن که2ستاره از یروکمپ دریافت کرده
قرار بگن « ماشین وارداتی هست ماشین فول هست ماشین از وسط کره اومده
اگر ۴۰۰ملیون قیمت پایه باشه بخواتر تعداد فوقالعاده محدودی ک وارد میشه نسخه های وارداتی ۱۰۰درصد توسط دلال های بی شرف کشورمان خریداری میشه
توی بنگاههای خودرو بالای ۱ملیارد خرید و فروش میشه
تازه این زمانی هست ک از آب و تاب افتاده بله ماجرای خرید و فروش وگرنه ۱۰۰درصد اولین نسخه ها تا ۲ملیراد هم مشتری داره