ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. پوریا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یک ماه mvm 315 خریدم داداشمم یه 206 مدل 90 داره خداییش mvm 315 تو هر نظری که فک کنید بهتره انقد نخوایم به خاطر چینی بودن یه چیز تو سرش بزنیم باید قبول کنیم که تا 10 ساله دیگه همه باید ماشین چینی سوار شن جنس های چینی هم رده بندی داره همشون بد نیستند به خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام دوستمن از من به تو نسیحت پیاده باشی بهتره یه 315 مسی داییم خرید 6ماه کارکرد تا یه روز زنگ زد گفت تو جاده تصادف کرده چرخش دراومده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        خدا رو شکر با اینکه چرخش دراومده به دایی تون آسیبی نرسیده و تونسته زنگ بزنه
        معمولا با در اومدن چرخ ماشینای دیگه چپ میکنند !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا واسه خودم متاسفم که مردم واسه ماشینهای چینی و 206 که 7/8 ساله از دور خارجه شده واسه هم کلاس میزارن
    ما با این وضع به هیجا نمیرسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206 بهتره اصلا بحث نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه دوستان
    206 که شما مقایسه میکنید یا مدلهای زیر 88هست یا فرانسوی.بنده تیپ5 مدل 90 دارم ا ز صفر دستمه
    تا گارانتی داشت 10 با تعمیرگاه مجاز رفتم
    خلااصه کیفیت قطعات اصلان اصلا جالب نیست خیلی از این بابت ناراحتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فری

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جوری بعضی ها میگن چینی هستش که انگار الان تو امریکا زندگی می کنن و بین Ford Mustang GT و MVM315 موندن و میگن نه چینی هستش نمی گیرم !!!
    در ضمن این ماشین رو باید با تیپ 2 مقایسه کنین نه تیپ 5 از لحاظ قیمت !
    با تیپ 2 که حتی شیشه عقب هاش برفی نیست و موتورش تو سر بالایی کم میاره اصلآ قابل قیاس نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط و فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206 نفس L90 که سهله زانتیا رو میبره توجاده کافیه فقط پدالشو فشاربدی دیگه نمیتونی نگهش داری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا تعجب میکنم که این ملت چنان اسم 206 رو میارن انگار واقعا باورشون شده که پژو سوارن!!!206 هم مثله سایر محصولات داخلی بجز مارک پژو جلو کاپوت و شکل ظاهری هیچ ربطی به خودروی 206 واقعی نداره.جدا ازین موضوع قطعات اندکی از پژو که 10 سال پیش از فرانسه وارد میشد حالا در بهترین حالت چینی هستند والا قطعات به درد نخور ساخت شرکت های درجه 5 اطراف کرج هستند.عزیزان بیاید از این مقایسه های عوامانه دست بکشیم و با آگاهی بحث و جدال کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من 206 های بالای 1388 از MVM هم چینی تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمدخان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    امان ازین قطعات بی کیفیت!!!
    ام وی ام سوار نشدم اما 206 دارم، فکر کنم برای تنوع بد نباشه یه سالی زیر پای آدم باشه!!! کسایی که دارن خداییش نظر واقعی بدن نه از روی تعصب!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا نکنه که 206 تو خرج بیوفته.
    من الان دارم دیگه.
    بدبختم کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من هم 206 تیپ 5 داشتنم هم MVM 315 باور کنید که 206 سگش می ارزه به این ماشینهای آشغال چینی که فقط ظاهر دارن مثل یک آدم خوشتیپ می مونن که هزار بیماری دارن منظورم اینه که از تو خرابن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. reza

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۶علی اقا اینم بگو که به این سادگی تو خرج نمیافته
    خدایی بین ماشین های ایرانی یا هم تراز با قیمت خودش ماشینه خوبیه
    حداقل از این چینی ها ۱۰۰برابر بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ehsan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف پول که ادم واسه ماشین های چینی بده!!!
    لاستیکه گند ترین 206 با ارزش تر از هر ماشین چینی
    هست که تو بازار مردم گول میزنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نیک

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    معلومه که خودت 206 داری کسی که هنوز یه ماشین دیگه رو کامل ندیده چطور کارشناسی می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود انصار

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بعنوان کسی که یه زمانی 206 داشتم ام وی ام چینی و به 206 ایرانی ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. arman

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین چینی اسمش معلومه چیه
    206 هم که امنیت 15سال پیش رو داره
    آخ کجایی پیکان؟؟؟؟؟؟؟
    چرا دولت خودروهای 3-4هزاردلاری رو وارد نمیکنه؟؟
    گمرکی رو کم نمیکنه؟؟ واسه حمایت از تولید داخلی؟ بخدا لیاقتشو ندارن؟
    چفد ما ایرانیا بدبختیم که بهترین ماشینمون از رده خارج شدس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hamed

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر قیافه mvm خیلی سر تر هست به 206 ولی از نظر ایمنی و قدرت و خیلی مسائل دیگه به پای 206 تیپ 2 هم نمیرسه چه برسه به تیپ 5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدي

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من به عنوان دارنده یم 206 و کسی که میخواهد mvm بخره بعد از توضیحات جامع شما ترجیه میدم که دوباره 206 بخرم و مدل بالاتر و با کیفیت بهتر(انشا الله )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مبین رضاپور

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من MVM را در برابر 206 ترجیح می دهم ولی 206 ایمنی اش بهتر است و راحت تر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آیسان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام …
    بالاخره من نفهمیدم mvm خوبه یا نه ؟؟
    البته اینم هست که هر ماشینی خراب میشه و یه سری کم و کاستی داره .. ولی من یه 206 تیپ 2 90 دارم واقعا دیوونه میکنه تا سربالایی راه بره .. و اتاقشم که هر چی سر و صدا از خودش در میاره و مصرف سوختشم زیاده .. و البته هرجا میبرم میگن سالم و همینه دیگه وو هیچ مشکلی نداره ..
    بنظر من 206 فقط تا 84..85 خوب بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. roya

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا اخرش نفهمیدیم 206 یا mvm 315 ؟؟؟؟؟ توروخدایکی جواب درست حسابی بده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اگه مقایسه بینه 206 تیپ 5 و 315 هست
      من کامل بهتون میگم
      اول از همه از لحاظ قیافه ماشین که بستگی به سلیقه شما داره
      از لحاظ موتوری و قطعات وپشتیبانی اگه هردو ماشینو چینی فرض کنیم 206 برتری داره نصبت به قطعات و خدمات پس از فروش
      امکانات 2تا ماشین در یک سطحه اما 206 تهویه اتومات و خیلی امکانات دیگه مثل کروز سانروف ضبط تصویری و خیلی چیزهایی دیگه هست که تو سایت ایران اپشن موجوده میتونید ببنید
      از لحاظ قیافه 315 قیافه بروز تری داره و شبیه ا30 هیوندای هستش پشتش
      من کارم ماشینه
      محصولات مدیران خودرو همشون از فنر بندی بعد از یک سال به مشکل میفتن
      530 یا همین x33
      ,برای 206 لوازم اسپرت بی نهایت موجوده و دستتون بازه هر جور میخوایید بچینیدش
      برای 315 نیست اما چون کمتر تو بازاره نصبت به 206 بیشتر تو چشمه ماشین
      در مجموع من گفتم فرقارو شما میتونید تصمصم بگیریددر ضمن موتو 315 بی نهایت مسخره چیده شده
      این جدی میگم و تعصبی تو حرفهام نیست
      اگه پول دارید 206+ یا تو ایران همون 207 بخرید
      هم چیدمان توش قشنگتره هم شکلش بروزتره
      قطعات توشم دیرتر به صدا میوفته
      اما واسه صندلی
      بی نهایت صندلی 315 گود هستش
      و دید کیو نصبت به اطراف به شما میده
      که از نظر من قشنگه اما رانندگی باهاش سخت میشه اما از بیرون نمایی جالبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ماشین جواد میخوای 206
      ماشین چینی میخوای 315
      دو تاشونم هیچ باجی به هم نمیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. zeynab

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mvm به پای 206 نمیرسه فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. farid

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان من نمایشگاه اتومبیل دارم وتقریبا همه نوع ماشینی رو سوار شدم باید به عرضتون برسونم که به قول یکی از دوستان ظاهر ماشین سلیقه ای هستش اما امکانات و فنی استحکام 206 بهتره اصلا ماشین های چینی شبیه اسباب بازی هستن و استهلاک و فرسودگیش بیشتر از سایر ماشینهاست هرچند که 206 هم اکثر لوازمش چینی و ایرانی و با کیفیت پایین هستش ولی ماشینهای چینی بجز ظاهرشون چیز دیگه ای ندارن 206 از 87 به بالا از کیفیت پایینی برخوردارن . در یک کلام برای mvm یا همون چری پولتونو هدر ندین بازم 206 بهتره حداقل اگه پول خرج کنین میتونین لوازم درجه 2 رو پیدا کنین . هههههههههههههههههههههههیییییییییی هر چند تا چن ساله دیگه هممون باید همین ماشینهای تحمیلی چینی سوار شیم . حیف که اجازه تردد اسب رو تو خیابونا نمیدن والا یه یابو یا یه مادیان با یه زین خوشگل به همه این ماشینا می ارزن وقتی یه لنت 20 تومنی شده 130 تومن …….. لاستیک پراید یزد تایر که آجر اصفهان ازش نرمتره شده جفتی 240 …………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ali

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من یه mvm315 دارم فقط میخوام اینارو بگم که مثل من گول قیافه رو نخورید. اونایی هم که دارن خودشون میدونن چقدر افتضاحه فقط تعصب رو ماشینشون دارن
    باید بگم گول ظاهرش رو خوردم واقعا افتضاحه
    اگه ماشین سوار باشید واقعا می فهمید
    مثل بقیه محصولات چینی فقط قیافه داره باور کنید در حد همون 18 میلیون اول که اومد به زور بیرزه
    اولا که ماشین اصلا نه شتاب داره نه راه میره
    زیرپای ماشین افتضاحه
    دورموتور تو دنده عوض کردن هم پایین نمیاد
    صدای موتور که خیلی زیادتوی ماشین میاد
    نکته جالب فقط کافیه کاپوت رو بالا بزنید موتور رو ببینید خنده داره تصفش خالیه
    تو دست اندازا هم که از پراید بدتره
    دیگه نمیدونم چی بگم واقعا چینیه چینیه
    حالا هنوز این مدلا 1 سال هم کار نکرده خدا میدونه بعد از یه مدت کار کردن چی بشه
    به نظرم پراید بخرید راحتتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. جواد

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام,من تحقیقات زیادی انجام دادم و بااطمینان خاطر میگم mvmکلا ماشین بهتریه این حرف من ب زودی ثابت میشه فقط کافیه همگی بشینیم تا چن سال دیه وببینیم مردم کشورمون چطورحجوم میارن چن وقته دیه وا3 خریدهمین vmها و ب عقیده من کسی برد کرده که الآن خریدشو کرده باشه اینم وا3 این میگم که اون موقع ب شدت گرون میشه میدونین که کلا تو کشور ما مردم سمت هرچی برن کرون میشه خخخخخ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mehdi

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من یه 206 تیپ 2 مدل 90 دارم واقعا منو به زانو درآورده تا حالا 6 بار بردمش تعمیرگاه مرکزی
    این دفعه آخر از باکش بنزین نشت می کرد
    پاره ای از مشکلات رو می نویسم تا دوستان در جریان باشند:1- کمک عقب صدای مهیبی می کرد که تعویض شد 2- آمپر بنزین بعد از شش ماه از کار افتاد 3- موقع استفاده از کولر تسمه از محل خودش بیرون می زنه 4- از باک بنزین نشت می کنه 5- مشکل برقی که باعث سوختن مکرر ساعت و چراغ های مه شکن می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فقطال90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مرآت

    ۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 تیپ 2 مدل 89 دارم و بابت همه چیزش خیلی ازش راضیم … به صورت مداوم هم باهاش در سفرم. حسابی بهش میرسم و اون هم همیشه بهم جواب داده !!
    به نظر بنده حقیر ماشینای چینی و حتی این مدل که در نگاه اول حسابی دلبری می کنه ، دوام چندانی ندارن و بعد از مدتی به خرج میوفتن، در واقع به درد طبقه متوسط جامعه که یه ماشین رو حدود 6-7 سال نگهداری می کنن نمی خوره … شاید برای کسی که مدام ماشین عوض می کنه خوب باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. قثظش

    ۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من دیروز سوار یکی از ایم mvmشدمظاهرش ای خوبه ولی یه جوریه اصالت نداره وسواریشم چنگی به دل نمیزد والا دوستم میگفت خوبه نرمه راحت ولی من خودم یه 206 مدل 81 دارم تیپ 2 خیلی راه برو تره هو نرمتره بعدشم که دوستم سوار ماشین من شد با من هم نظر شد
    اینها تمامن نظر شخصیی من بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کیوان

    ۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان شما درباره ماشینی بحث میکنید که جز چند کشور دیگه هیچ کشوری به رسمیت قبولش نداره و اصلا ماشین محسوب نمیشه…

    این از بدبختی ما هست که باید ماشین چینی سوار بشیم…

    این ماشین قابل قیاس با 206 که عمری در جهان تولید شده و خیلی از استاندارد های جهانی را کسب کرده به هیچ وجه قابل مقایسه نیست…

    این ماشین هم همانند سایر چینی ها کپی برداری از یک شرکت معتبر هست ….

    این ماشین نه از لحاظ موتوری . نه ایمنی . نه کیفیت موتور و داخلش و هیچ مورد دیگری به پای 206 سال 2000 فرانسه نمیرسه….

    حتی از 206 های تولید فعلی ایران هم خیلی پست تر هست…

    چینی به دنبال گرفتن بازار های کشور های جهان سوم با ساخت و کپی چنین خودرو هایی بازار را میخواهند در دست بگیرند..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا