ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    L90 E2 ترمزاش حرف نداره
    بدی L90 فقط ظاهرشه و یکم مشکلاتی که علی اقا گفت
    مثل همون باز کردن در صندوق عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. FPS

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مقایسه کلی در تکمیل این مقاله:
    —–
    شتاب اولیه و ثانویه
    —–
    اگه به اعداد 0 تا 100 ایران خودروها برای ماشینهای داخلی اعتماد کنیم
    تندر اول با شتاب 10.2
    206 1600 دوم 11.4
    سمند ef7 با شتاب 13.5
    3.2 ثانیه میتونه باعث عقب افتادن خودرو تا صد ها متر بشه

    در واقع اگه از صفر شروع به حرکت کنید سمند ای اف 7 خیلی خیلی عقب میمونه ، 206 صندوق دار دوم و رنو لوگان اول

    موتورها به ترتیب قدرت(امیدوارم ایران خودرو اعداد سمند ای اف رو درست نوشته باشه، این اعداد از دفترچه و اطلاعات شرکت رنو، پژو و سمند ایران خودرو برداشته شده)
    سمند با 150 گشتاور در 3000
    تندر با 148 گشتاوردر 3750
    و206 v8 با گشتاور 142 در دور 4000

    تقریبا از نظر گشتاور یکی هستندولی طراحی گیربکس مناسب با موتور و استفاده از تکنولوژی با عث میشه عملکرد ماشینها متفاوت بشه،
    لوگان تندر 90 در 46 ثانیه قادر به رسیدن به سرعت 200 هست و عملکرد خیلی سریع و قابل توجهی داره(دور موتور حدود 5500)،
    که تقریبا طبق آزمایش های موجود خودروی های دیگه بالای یک دقیقه زمان رو ثبت می کنند
    همینطور در سربالایی ها به خاطر طراحی پیشرفته و بهینه مهندسی موتور و گیربکس عملکرد خوبی داره،

    http://www.mediafire.com/?h6i8b9s91jfbbk4
    فیلم های دیگه ای هم از رنو و سمند در اینترنت هست ببیند، که تفاوت ثانیه رسیدن آنها به سرعت 200 خیلی بیشتر طول میکشه، همینطور برا ی پژو پارس elx
    بنابراین حداکٍر سرعت مهم نیست چون ممکه محدود شده باشه، زمان رسیدن به این سرعت مهمه که چقدر خودرویی که دارید قطعات مختلفش با هم جور هستند،این تکنولوژی در همه قطعات خودرو متناسب با سال ساخت لحاظ شده

    (هر قسمت از جایی نیومده و برای خودروی دیگه ای نسیت که سر هم بندی و با تغییرات بشه یه ماشین جدید)
    نکته مهم اینکه واقعا به اعداد این خودرو برای ماشین های خودشنمیشه اعتماد کرد، مثلا بازده ef7 تا سرعت 160 با 3 سرنشین از ریو با 97 اسب پایین تره( فیلم ها رو در یوتیوب ببیند)
    ——
    کیفیت:
    ——

    تو همین سایت هم کیفیت تست (نفوذ صدا و لرزوش و…) از طرف موسسه استاندارد هست که سمند آخرین، 206 صندوق دار رتبه وسط و رنو لوگان بعد از مگان رتبه اول رو داره،
    کلا خودرو های خارجی (غیر چینی)و کمتر دست برده توسط کارخانه های ایرانی وضع بهتری دارن، مگان ، تندر، 206، ماکسیما و تینا و سوزوکی و…
    ——
    امنیت:
    ——
    تست تصادف فقط برای رنو وجود داره با 3 ستاره،در سال 2004
    اطلاعاتی درباره سمندو 206 صندوقدار نیست
    ولی در سال 1998 206 معمولی 4 ستاره رو دریافت کرد،
    البته فقط ستاره مهم نیست، امتیازهای تستهای متفاوت مهم ترند، سال تست و شرایط و سختگیری نیز خیلی مهم هستند
    مثلا 206 یا شرایط قبل از سال 2002 تست شده که متفاوت هست با بعد از سال 2002

    هر سه ماشین مجهز به ترمز abs+ ebd هستند،که تندر 90 از ترمز بوش 8 استفاده میکنه و 206 ورژن قدیمی ترو در مورد سمند اطلاعی ندارم (شاید نسخه بهینه شده سمند های قبلی باشه)
    و عملکرد ترمزها باید در تست مشخص شود(صرف اینکه کدوم جدیدتره نمی شده اعلام نظر کرد)

    فقط خودرو های 206 وی 8 و رنو لوگان 2 ایربگ دارن، و سمند فاقد آن می باشد که امیدوارم به خاطر حفظ جان هموطنان سمند هم به ایربگ مجهز بشه ( البته استاندارد)

    ——
    مصرف سوخت
    ——
    تندر:
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 9
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.6

    206 با صندوق
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 8.8
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.4

    سمند ef7
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 11.4
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 6.2

    همونطور که می بینیم 206 با صندوق وتندر تقریبا یکی ولی سمندمصرف خیلی بیشتری داره
    البته همونطور که شما هم شنید اعداد مصرف کننده ها کمی متفاوت هست، مثلا مصرف نزدیک 10 رو برای اس دی رو شنیدیم ومصرف سوخت 7.7 تا 8 برای تندر درشهر

    ——
    زیبایی
    ——
    زیبایی کاملا سلیقه ای هست، و سلایق افرادبا هم متفاوت هست،

    ——
    نتیجه گیری
    ——
    این مقایسات با توجه به کلاس خودرو ها انجام شد
    خیلی از مسایل رو هم همین مقاله به آنها اشاره کرده،
    مسایل مختلفی میتونه برای انتخاب شما مهم باشه، فضای داخل،فضای صندوق، تکنولوؤی و شتاب و قدرت، مصرف سوخت ،امنیت ، نرم بودن، کیفیت، قیمت ، اصطحلاک خودرو اسناندارد بودن اجزای خودرو و …

    نتیجه گیری کلی و بدون تعصب به عهده مصرف کنندگان خواهد بود

    این فیلم رو هم ببنید علاقه منندان به 206 تیپ 5، تندر ال90! (لوگان) و پژو پارس ای ال ایکس elx

    مسابقه بین پژو پارس elx
    پژو 206 تیپ 5
    و رنو لوگان ( تندر ال 90 )

    با تشکر از دوستان راننده و تهیه کننده این کلیپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کاملا یک طرفه بود
      چطور از موتور،مصرف و ایمنی ال90 کلی تعریف میکنی که آدم فکر کنه دیگه مثلش پیدا نمیشه ولی وقتی میرسه به ظاهر میگی سلیقه ای … !
      خوب مصرفم مشکلی نیست شاید یکی پولشو داشته باشه واسشم مهم نباشه همینطور قدرت و شتاب ولی مطمئن باش سمند ایمنیش کمتر ال90 نیس
      در ضمن اون رده بندی رو فقط خود موسسه استاندارد قبول داره،وقتی مگان رو کمتر ال90 میدونه آخه چی به اون کارشناسه بگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. صادق

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من یک سال L90 دارم خیلی راضیم. بهترین گزینه برای خریدن یک ماشین زیر 25 میلیون تندر 90.
    ولی ی ایرادی هم داره که در مورد ایرادای ماشینای دیگه اصلا به چشم نمیاد.
    در مورد صندوق عقب چون ممکن پشت چراغ قرمز از صندوق دزدی کنن این بهترین کاریه که انجام دادن. ولی میشه با 10000 تومان درستش کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پوریا کاظم زاده

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ال 90 یه ماشین خیلی راحت و بلند قد…
    هرکی که نشسته توش دیگه دوست نداشته بیاد بیرون خیلی بلند و راخت با شتاب خوب و بدنه ی بیار محکم و ایمینی های رده بالا در حد اروپا …
    سمند هم که خودتون میدونید تا میشینی توش میگی ای وای حالم بهم خورد از بس تخت به زمین چسبیده این صندلیهاش و همچنین گیربکس و کلاچ و ترمز و … مال 203 سال پیش طراحی شده ولی لوگان همشون جدید و بروزه…

    تمام فقط لوگان .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad hossein

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    man nemedonam melateh ma chera khodeshono gol mizanan,che ghad to nazaram onaie k az samand tarif mikonan be savadan,miad a samand tarif mikonam az pejo bad migan,dadash motor pejo roshe ,kio gol mizanin,tarahisham k male wolex vagone,dozdie hame chish,eftekhare meli bah bah,

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      با 405 مقایسش میکنم واست
      گیربکسشون متفاوته
      تو برو امتحان کن سمند با دور موتور کمتر سرعت بیشتری میره و 405 با همون دور موتور سرعت کمتر ( دنده یکسان )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی.م

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا این ال90 برا سفر درون شهری طراحی شده. کدوم ایمنی های رده بالای اروپایی؟ میشه نام ببرید.
    ایمنی رده بالا نداره. برا هر نوع کاربری استاندارد خاصی هستش . شاید منظور استاندارد حد آلایندگیه.
    اون اتاق 960 کیلوییش بدنه محکمیه؟
    کسی به ال90 میگه عالیه که از پراید پیاده و سوار اون شده.
    ام وی ام110 هم ماشینه عالیه! شما با 4سیلندرش میتونین از رانندگی پرشتاب و راحت بودن اون حتی برای افراد قد بلندی مثل من نیز لذت ببرین.
    اینکه کیفیت تولید ال90 نسبت سمند بهتره خوب شکی نیست چون فعلا بیشتر قطعاتش رو کمپانی فرانسوی تامین میکنه. در حالیکه در تولید سمند با مشکل تحریم و عدم پشتیبانی شرکتهای متعهد تامین قطعه اروپایی از سایرین با کیفیت پایین تامین میشه.
    درسته که سمند ایراداتی در نوع خودش رو داره.
    ولی کلاس خودروی ال90 با سمند فرق میکنه و کلا این اشتباست که در کنار هم مقایسه بشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FPS

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تکنولوژی بالاتر در طراحی باعث پایین آوردن وزن خودرو میشه
      ولی لطفا کمی در بیان دانسته هامون دقت کنیم
      وزن رنو تندر 1115 کیلوگرم هست
      وزنسمند 1220 هست
      Kerb Weight (Excluding Driver) 1115

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اقا علی معلومه که اصلان هیچی از ماشین نمیدونید. ادم به تندر 90 بی احترامی میکنه و اون رو یک پله بالا تر از پراید میدونه.واقعا که متاسفم از طرز فکرتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. طاهر

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً میشه ال90 راباسمندمقایسه کرد ولی درموردتکنولوژی نمی توان بالاتراز سمند راباهاش مقایسه کردبخاطراینکه نه ظاهر جذابی داره نه چنان قدرت بالاوایمنی بالادی داره پس فقط تاخودروهایی مانند سمندمی توان مقایسه شون کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تندر بهتره البته اگر باهاش تند نری چون با اون ارفاع خیلی خوبش زود چپ می کنه انگار امار چپی رو از 206 دزدیده البته که ایمنی سمند به خاطر سفتی فوق العادش 2 ستاره گرفته که فک نکنم خوب باشه تازه با کیسه هوا و اینم بدونین که فقط تندر اسمش در رفته و در برابر تیپ 5 هیچی نداره چون خودمون هر جفتشو داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سپهر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سمند و ال نود برابرند!

    در رتبه بندی این چهار خودرو به این صورت نتیجه گیری خواهیم کرد
    سمند و لوگان با 750 امتیاز رتبه یک
    چری امولت با 695 در مقام سوم
    کیا اسپکتر با 685 امتاز در مقام چهارم
    یکی از سایت های معتبر روسی یک مقایسه و بررسی کامل بین 4 ماشین سمند LX – لوگان( ال 90 ) – کیا اسپکترا(که با موتور 1600 16 سوپاا از ریو سرتره ) و چری Amulet کرده و این چهار ماشین رو به خاطر قرار داشتن تو رنج قیمت 10 تا 15 هزار دلار انتخاب کرده
    امتیاز دهی و بررسی های این سایت که نسبتا معتبر هست. و خیلی جاهاش از سمند نقد هم کرده است
    *************************موتور ************ قیمت پایه ******* قیمت فول
    سمند ال ایکس ***********1800 – 8سوپاپ 100 اسب ***** 10950 ***** 13300

    لوگان( ال 90 ) ************* 1600 – 16سوپاپ-105 اسب***** 12449 *****14139

    کیا اسپکترا************** 1600 – 16سوپاپ-101 اسب***** 12970***** 15690

    چری آمولت**************** 1600 – 8سوپاپ-94 اسب***** 9000 *****12650
    حث بعدی امتیاز دهی هست. جالبه که این سایت قبل از اینکه چند تا ماشین رو با هم مقایسه کنه از افراد نظر سنجی میکنه که قبل از این تست 6970 نفر رای داده اند و به نظر اونا ماشینها به این ترتیب برنده میشدند

    لوگان( ال 90 ) 45.82 %

    کیا اسپکترا 39.35%

    سمند ال ایکس 12.34%

    چری آلموت 2.48%

    ولی در این سایت تخصصی بر اساس پارامترهای که تعریف کرده ال نود و سمند بیشترین امتیاز یعنی 750 و بعد چری با 695 و کیا آخر با 685 امتیاز شده . جالب اینکه تو بیشتر پارامترها مثل سهولت رانندگی، طراحی بیرون و داخل ، سطح امکانات و … سمند اول و ال 90 رتبه بعد را کسب کرده و تو بعضی پارامترها برعکس و جالبتر اینکه تو اینجا هم از نظر ترمز y:سمند با 65 امتیاز اخر و ال 90 با 90 امتیاز اول شده (از 100 امتیاز). و برای من جالب بود که وزنی که برای هر پارامتر تعیین کرده متفاوت هست و مثلا برای ترمزها بیشترین سطح امتیاز یعنی 100 تعیین کرده
    منبع:/http://www.autoreview.ru/archive/2006/22/amulet_samand_spectra_logan

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      1) روسیه کشور سرد سرد سیریست مثل اردبیل که از هر کس بپرسی ماشین چی خوبه میگه سمندولی توی جنوب بین این دو میگه تندر چون کولر بهتری داری
      2) شما که میگی از ریو سرتره توی عکس جاده خیس هیچ نشانی از استرس بار نیست که ریو استرس بار فابریک روش نصبه (منظور همون میله هس که همه میگن اضافه )
      3) تندر و سمند ماشینای که از لحاظ فنی نزدیک به همن و هر کس با ویژگی هایی که هر ماشین داره باید انتخاب کنه و نمیشه گفت که کدوم واقعا سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        ولی کولر سمند خیلی قویتره هااا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سپهر

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        مردم روسیه نگفتن سمند بهتره! با45درصد آرا گفتن ال نود(لوگان) بهتره بعد که کارشناسا تست کردن نتیجه این شده که ال نود و سمند(باموتور405) باهم برابرند.(تو جزییات بعضی از تست ها سمند برتره بعضی جاها ال نود درکل مجموع امتیاز میشه برابر)
        منظور من ازاینکه از ریو سرتره یعنی جدیدتره و بروز تر.
        از نظر منم سمند(باموتور405) و ال نود از نظر فنی تو یک سطحند. برای انتخاب میمونه سلیقه فرد و خدمات پس از فروش و شرایط خریدکارخانه و نمایندگی ها و بسته به اینکه ما ازین ماشین ها قراره کجاها استفاده کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهدي

        ۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        کولر سمند خیلی قویتره. در حد ماشینهای خارجیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. FPS

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      لوگان مقایسه شده 90 اسب بخار داره دوست من ،موتورش متفاوت هست
      90/64/5500

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رامين نايبي

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اصلا مقایسه بین خودروها درست نیست این مال یه دوره ای اون مال یه دوره دیگه مثل این میمونه که بگی کادیلاک بهتره یا زانتیا هر کدوم از ماشینا در زمان خودشون خوب هستن مثلا ال90 رو باید با خودروهای 2004به بعد مقایسه بشه نه 32سال پیش و صرف یکسانی قیمت قیاس بی معنی و ابلهانه ای است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سپهر

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خودروی 32سال پیش که میشه پیکان نه سمند!
      مقایسه درسته چون سمند مرتب داره بروز میشه مثل کارخونه های کشورهای دیگه نیست که بعداز ارایه مدل بعداز مدتی اونو میذارن کنار و ماشین جدید تولید می کنند.درضمن ال نودم نسبت به محصولات دیگه ماشین بروزی نیست بنابراین باتوجه به محدویت های ما مردم ایران تو انتخاب خودرو کاملا مقایسه درستیه و حتی تو این مقایسه میشه 206اس دی و حتی 405 هم اضافه کرد حالا ماشین های چینی و محصولات سایپا کنار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدي

        ۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        ماشین فقط سمن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. علی.م

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام و احترام.
    آقا امیر فرمودند بنده اصلا چیزی از ماشین سرم نمیشه! اینکه کلا فقط شما سرتون میشه لطف بفرماین بگین چطوری یه خودروی کانکپت رو با سدان مدل D مقایسه نموده و نمره میدین؟
    جهت اطلاع نیز باید عرض کنم اینجانب تجربه خودروهایی همچون پرادو2002،لندکروز2006 و 2010 و مگان2000CC و سمند و ال90 نیمه فول و 405 و 206 تیپ6 و…را داشته ام و با توجه به علاقه خاص به خودرو مطالعه و اطلاعاتی هم در حد خود دارم.
    در یک تراز قراردادن ال90 با پراید توسط بنده انجام نشده این مشکل کمپانی که خودرویی در این کلاس ارائه نموده.
    نوع کاربری خودرو و هدف از تولید معیار تعیین و مقایسه می تواند باشد.
    اینکه یکی میگه بلنده،یکی میگه کم مصرفه،یکی میگه نداشتن کنترل دربازکن صندوق عقب برای اینه که پشت چراغ قرمز دزدی نشه،یکی میگه زیبایی سلیقه ای(شما که خوش سلیقه ای و ما بدسلیقه)،یکی میگه تکنولوژی برتر طراحی در وزن سبکه؛ پس باید به تولید کنندگان خودروهای پرمصرف سنگین ، زشت مانند لندکروز،جی ام،پورشه،بنز و مشابه آنها بگیم که تولیداتشون رو بندازن سطل آشغال! زیرا:
    1-طراحیشون دموده است چون وزن بالایی دارن!
    2-زشت هستند چون ما ال90 رو دار یم!
    3-مصرف بالایی دارند!
    4-از همه مهمتر صندوق عقبشون نتنها ریموت داره از داخل هم که باز میشه ، و کلید الکترونیکی هم روی صندوق نصبه
    5-هندلینگشونم که بدرد نمیخوره
    و …
    اصلا میخواین پیشنهاد تعویض رایگان ماشینهاشون رو با ال90 بدیم بلکه بتونن اونهاهم به آرزوشون برسن.
    اینکه سمند ایرادات متعدد و نقصانهایی در طراحی و کیفیت داره شکی نیست.
    در ضمن دوستی که گفتند سمند دزدیه یا معنی دزدی رو نمیدون یا اطلاعات کافی در خصوص طراحی خودرو نداره که در سطح جهان بصورت مشارکتی انجام میشه و چه بسا خودروهایی همچون خودروهای شرکتهای جی ام رو طراحان ایتالیایی انجام میدن!
    در کل به دوستان ال90 سوار پیشنهاد می گردد از خودروی بهشتی پیاده و ابتدا تجربه خودروهای امریکایی،آسیای شرقی و اروپایی (نه رنوی فرانسه بلکه بنز،بی ام دبیلو و …) را داشته یا حداقل مطالعه بفرمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. milad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      سلام
      سمند واقعا ماشینیه که اگه خوب تولیدش کنن عالیه
      اما لوگان هم ماشینیه که تو روسیه خیلی فروش داره و سطح کیفی اون عالیه ولی مشکل اینه که قیافه نداره
      اونم به خاطر اینه که طراحیش واسه رنو نیست واسه شرکت داچیاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. FPS

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عزیزم،دسته بندی کلاس ماشین طبق EPA بر حسب حجم درون خودرو هست که ال 90 بیشتر از سمند و خانواده پژو 405 هست
      ولی هر دو باز در یک کلاس هستند

      طبق دسته بندی HLDI نیز هردو در یک کلاس هستند، تا طول متر و 57 سانتی متر همه جزو خودروهای کوچک هستد
      بقیه مسایل رو هم اگر انشالله وقت شد
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. FPS

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        عزیزم،دسته بندی کلاس ماشین طبق EPA بر حسب حجم درون خودرو هست که ال 90 بیشتر از سمند و خانواده پژو 405 هست
        ولی هر دو باز در یک کلاس هستند

        طبق دسته بندی HLDI نیز هردو در یک کلاس هستند، تا طول چهار متر و 57 سانتی متر همه جزو خودروهای کوچک هستد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. امید

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم تا همین یکماه پیش مدت 5 سال سمند داشتم پیش از این سمند دوو 2000 و دوو سیلو رو هم داشتم همزمان با سمند 206 صندوقدار رو هم تجربه کردم و الان یکماهه ال90 فول (البته ما که هنوز نفهمیدیم این کلمه دهن پر کن فول رو از کجا در آوردن) دارم در مقایسه ال 90 با سمند متوجه نرمتر بودن کلاج و روانتر بودن دنده ها شدم اما به عقیده من اگه از مصرف سوختشون صرفنظر کنیم انتخاب من سمنده. حالا بگذریم که دوو در زمان خودش از هر دوی اینا در این زمان سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آفرین ماشین فقط سمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. sali

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط لوگان کسی ک فهم ودرک فنی از خودروداشته باشه {البته توهین به جمع نباشه}میدونه که لوگان بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی.م

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی از چیزی که اطلاعات کافی نداری و شنیدی اول تحقیق کن بعد اگه اشتب بود مخالفت خود رو اعلام کن .
    ال 90 یه کانسپت می باشد
    کانسپت به معنی خودروی “مفهومی” یعنی کمپانی ارائه دهنده می خواد بگه من نوآوری خود رو با ویژگیهای خاص با هدف نشان دادن توانمندی ها و با دیدگاه آینده نگرانه با تولید انبوه ارائه می دم.
    اگه مهندس معمار هم بودی میتونستی مفهوم کانسپت رو درک کنی.
    ال90 هم خودروی مفهومی رنوی فرانسه می باشد که از ویژگیهای خاص میتوان به کابین با فضای باز،مصرف سوخت پایین،صندوق عقب با طول کمتر ولی حجم بالا اشاره نمود.
    از لحاظ کلاس ال90 سدان کوچک می باشد”small sedan” و سمند “midd sedan” سدان متوسطه!
    پس هم کلاس ولی متفاوت و قابل قیاس نیستند.
    دراین خصوص به مشخصات خودروهای “ایران خودرو” در وب سایت “iranecar.ir”مراجعه کنید.
    شما عزیز؛اینکه میگم قابل قیاس نیستند بدین معنی نیست که سمند بهتر از ال90 ! یا بلعکس
    خوب اصلا در مورد ال90 ما تغییر نظر میدیم و منبعد هرکی عیب و ایراد و نواقصاتش رو گفت میزنیم تو دهنش تا به مزاج ال90 سوارها خوش بیاد!
    همین فردا میگم لندکروز 2010 بابام رو آبش کنن آخه تکنولوژی طراحیش دموده است . از اونجاییکه وزنش سنگینه!و بجاش ال90 که سبک با طراحی بالا و اونم فول بخره (فقط منظور از فول رو هنوز نمیدونم.شاید یکی باز شدن صندوق عقب فقط با حضور راننده محترم بصورت حضوری با سوییچ خودرو می باشد)البته بخاطر ایمنی از سرقت در پشت چراغ قرمز!
    خودم هم سمند رو میفروشم حتما ال90 میخرم.(البته قبلا ال90 داشتم).و بگم من سمند ای اف7 نگرفتم (چون گیربکس با این موتور سازگار نیست) و بعد از تجربه 3سال سمند ال ایکس 1800 دوباره صفرش رو خریدم که متاسفانه ایرادات قابل توجهی داره.
    با تشکر از دوستان این آخرین مراجعه اینجانب به این مقایسه است ، برخی دوستان همچین روحیه انتقاد ندارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا 17 ساله یه دوو اسپرو 2000 دارم واجدانی هیچ کدوم از این ماشینایی از نام برده شده قابل مقایسه با دوو نیستن با اینکه 440،000 کیل.متر را رفته بازم نرمی ، ایمنی ، قدرت موتور و مصرفه پایینش رو حفظ کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرهاد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام به نظر من سمند یه ماشین با قیافه خیلی قدیمی و رو پلت فرم 405 است ولی تندر با طراحی اروپایی است در ضمن سمند باتندر قابل مقایسه نیست یعنی تندر بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تندر باسرعت زیاد ولی سمند باسرعت کم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدي

        ۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        بهترین سرعت سمند 160KM و راحتی سفر و امنیت و آرامش در سفر با سمند بسیار عالیه. با سرعت 120 احساس خواب به شما دست میدهد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mohammad

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        برو فرق بین سمند و ال90پیدا کن بعد بیا بگو کدوم بهتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سیاوش

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بابا ال-90 جزو ضایعات فرانسه است سمند از همه ماشین های زیر 20.000.000 بهتره باورت نمیشه برو تحقیق کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. طاهر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا مهدی حرف تو هم معنی نداره تندر 90 عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارشام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من سمند داشتم و تندر90 روندم الانم زدم تو کار ام وی ام سمند نرم و راحته خوبه ومن بیشتر ازتندر ترجیح میدم ….اما الان حال میکنم با ماشین چینی (ام وی ام ) 110 ش عالیه والانم 530 گرفتم حرف نداره بیشنهاد میکنم یه با سوار شید…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چرا ام وی ام 530 دیسکای عقبش بزرگتر و قویتر جلوست ؟ دقت کردی تا حالا ؟
      در حالیکه همه جای دنیا دیسکای جلو قویترن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. کامیار

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90ازنظرفنی راحتی ایمنی عالیه تانخری قدرشو نمیدانی مخصوصارنگ مشکی فول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    سمند LX سال ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد……….عجب .لطفا کمتر به شعور خواننده توهین کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خب راست میگه
      البته کپی برداری زشت
      جلوپنجره LX که مثل BMW
      جلوپنجره سورن هم که مثل آئودی
      چراغ جلو LX آئودی
      و و و چندتا شباهت دیگه
      کاش از نظر کیفیت هم کپی برداری میکردن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. پارسا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سمند برای تاکسی ومسافرکشی خوبه چون قطعاتش ارزونتره ولی تندر جادارتره و به دلیل ارتفاع زیادش دلبازتره در ضمن سمند سریع به سر و صدا میوفته و اگه به خرج بیوفته نگهداشتنش عذاب آور میشه در کل تندر زیبایی زیادی نداره ولی بخاطر کیفیت بی نظیرش راضیت بخشه و اگه کسی ماشینش تندر باشه هیچ وقت با سمند ماشینشو عوض نمیکنه چون از لحاظ رانندگی تندر واقعا عالیه سمند تو محصولات ایران خودرو واقعا ماشین بی خودیه فقط زیبایی داره این ماشین از کیفیت بویی نبرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشام

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اینکه میگیدماشین زود میخوابه درسته ولی از نظر من بدرد شهر وتاکسی بودن نمیخوره چون طراحیش(ستون اطراف) باعث دید کمتر راننده به جلو شده و وزن زیادش به دلیل اتاق بزرگش باعث ضعف گیربکس وشتاب ان شده وتندر بدرد اتوبان وخارج شهر نمیخوره چون ماشین خشکی و خسته کننده هست گرچه تعادل خوبی دارد وکافی است سه ساعت در اتوبان رانندگی کنید شاهد خستگی ان میشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدي

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سمند واقعا عالیه و تندر تو محصولات ایران خودرو واقعا ماشین بی خودیه و زیبایی هم نداره این ماشین از کیفیت بویی نبرده.
      ماشین فقط سمند
      سلطان جاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. اشکان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    اون دوستانی که میگن تندر آدمو خسته میکنه فقط تندر ایران خودرو رو سوار شدن.تندر پارس خودرو صندلیش محشره.اصلا خسته نمیکنه.در ضمن اینکه کلاچ و دنده تندر خیلی نرمه و اصلا آدمو خسته نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن آبادان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه ال 90 بهترین موتور و گیربکس دنیا رو هم داشته باشه آدم روش نمیشه بشینه توش با این ظاهر ابتداییش مخصوصا داشبوردش انگار توی کارخونه با خط کش طراحیش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واقعاً گل گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ali

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر سرور سمنده
    تتتتتتتنننننننننننندررررررررررر عععععاااااالللللللییییییییییییییههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آقا مهدی من نوکردم کوبیدی تودهن هرچه سمند است شم یک روز به بیرون برین ببینید که تندر درتعمیرگاه است یادرنمایشگاه برای فروش است بعد اینقدر ردباره ی سمند حرف بزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    شما اینقدر ازسمندو405تعریف می کنید که مثل اینک bmwاست نه باباازاین خبرهانیست این فقط پراید پیشرفته است آدم سوارسمند می شه بااین ستون های که داره میگه توبه سوار آن شوم درحالی که تندر جادارترازسمنداست هرروزیک مدل از سمند بیرون می زنند ویک جای آن عوض می کنند می گن این جدید ومی بینند که هیچ کس این رو نمی خره وقسطی به مردم می فروشند درحالی که تندر باوجود نقد بودن آن وبه نظر بعضی ها بدقیافه بودن مردم باز هم طرفدار اوهستند شما سمندی هایک روز به بیرون برین ببینید که تندر درتعمیرگاه است یادرنمایشگاه برای فروش است بعد اینقدر ردباره ی سمند حرف بزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من خودم 4 ساله که ال90 ای2 دارم. خیلی راضی هستم.
    به نظرم اگه کسی بین سمند و ال90 و یا هر ماشینه دبگه ای مقایسه کنه و سمند رو انتخاب کنه حتما عرق ملی بالایی داشته چون وافعا سمند ماشینه جالبی نیست. فقط تنها حسنش اینه که تولید داخل هست.

    برادر من 15 ساله ماشین داره. پراید، پژو، ریو و … اغلب ماشین های تو این رده. امسال سمند ال ایکس صفر خرید. به من میگه توی این سالی که سمند صفر داشتم به اندازه 15 سالی که ماشینهای دیگمو داشتم تعمیرگاه نرفته ام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سمند های مدل 85 به پایین این عیبها را ندارند واقعا ماشین خوبی ال-90 چچیه با اون قیافه زمخت صندوق بلند که هیچ جاه را هم نمی توان دید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. mohammad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    salam man az samand razyam samand rokh dare ama l90chi

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سامان

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من خودم 2سال ال-90 داشتم و الان یک سمند مدل83 خریدم سگش می رزه به ال-90 هم از نظر داخلی موتور خوب وسنگینش تا به حال در سربالایی ها خیلی راهتر بالا میرود تمام امکانات رفاهی خوبی داره نسبت به ال90 ولی مگان نمیگم مگان ماشین فوق العادهی است %%%%%%%%%%%%%%)8.000.000 خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا